PSV in de (sociale) media

Doet me denken aan een uitspraak van Pierre van Hooydonk ooit in Studio Voetbal na een samenvatting van PSV-Ajax.
"Welke Ajax supporter heeft deze samenvatting in elkaar gedraaid"?

Maar lui die dit niet (willen) zien en geen kritische geluiden hierover willen horen vind je nog steeds op allerlei plekken.
Zonder tegen argumenten - die zijn er immers niet tegen de vooringenomenheid van de NOS en ESPN sportverslaggeving - moeten zij zich beperken tot het roepen van calimero of dat soort onzin. :ROFL:
Je kan ook gewoon accepteren dat dit het is en het geluk niet bij ESPN of de NPO halen. Ze zenden echt nog wel genoeg PSV uit. Wat wil je nog meer zien? Ook genoeg andere media waar je veel over PSV kunt vinden zoals podcasts. Ik zelf hoef ook niet alles tot in den treure te zien of horen van en over PSV. Voor iedereen is dat weer anders.

Je kan ook gewoon accepteren dat dit het is en het geluk niet bij ESPN of de NPO halen. Ze zenden echt nog wel genoeg PSV uit. Wat wil je nog meer zien? Ook genoeg andere media waar je veel over PSV kunt vinden zoals podcasts. Ik zelf hoef ook niet alles tot in den treure te zien of horen van en over PSV. Voor iedereen is dat weer anders.
Dat het voor iedereen anders is, okay.
Maar dat domme " calimero" geleuter bij gefundeerde kritiek op al decennia lang bestaande subjectiviteit bij sportjournalisten slaat natuurlijk nergens op.

Alleen al de twee voorbeelden uit 1992 en 2016 die ik hierboven aanhaal zijn bewijs dat het hier niet gaat om calimero gevoel maar om iets dat fundamenteel fout is bij een aantal media.
Trouwens , ben ik niet degene die er steeds op wijst dat PSV in deze 21e eeuw DE topclub van Nederland is? (a)

Dat het voor iedereen anders is, okay.
Maar dat domme " calimero" geleuter bij gefundeerde kritiek op al decennia lang bestaande subjectiviteit bij sportjournalisten slaat natuurlijk nergens op.

Alleen al de twee voorbeelden uit 1992 en 2016 die ik hierboven aanhaal zijn bewijs dat het hier niet gaat om calimero gevoel maar om iets dat fundamenteel fout is bij een aantal media.
Trouwens , ben ik niet degene die er steeds op wijst dat PSV in deze 21e eeuw DE topclub van Nederland is? (a)
Ik zeg zeker geen Calimero en begrijp de frustratie maar accepteer dat het nu eenmaal zo is. Dat bedoel ik ermee.
Ooit hadden ze een proef om te beginnen met de mindere wedstrijden bij Studio Sport. Mensen haakten af. Het blijft nu eenmaal vraag en aanbod.

Ik zeg zeker geen Calimero en begrijp de frustratie maar accepteer dat het nu eenmaal zo is. Dat bedoel ik ermee.
Ooit hadden ze een proef om te beginnen met de mindere wedstrijden bij Studio Sport. Mensen haakten af. Het blijft nu eenmaal vraag en aanbod.
Was m vergeten, maar dat hebben ze ooit gedaan ja. Nu is de ranglijst leidend, tenzij de hoogstgeplaatste de late zaterdagwedstrijd heeft. Dan zit die aan het eind op de zaterdag.

Ik zeg ook niet dat jij die onzinnige calimero kreet gebruikt.
Maar accepteren dat iets "nu eenmaal zo is", is uit den boze.
Zo redenerend was de slavernij ook nooit afgeschaft.

En vraag en aanbod mag je - of liever moet je helaas - wel verwachten bij een commerciele zender maar volgens mij is de NOS een publieke omroep.

Was m vergeten, maar dat hebben ze ooit gedaan ja. Nu is de ranglijst leidend, tenzij de hoogstgeplaatste de late zaterdagwedstrijd heeft. Dan zit die aan het eind op de zaterdag.
Dat de ranglijst de volgorde bepaalt is al een vooruitgang te noemen.
Ooit werden bij de NOS de regels over het uitzenden van Europese duels veranderd toen PSV in de EC I mid jaren 70 de plek van Ajax en Feijenoord had overgenomen.

Maar er zijn natuurlijk ook nog andere aspecten die niet deugen.
Zoals het trieste feit dat je de voorkeur voor of afkeer van een club steeds kunt opmaken uit het commentaar van de verslaggever.
Of de keuzes van de regisseur bij het wel of niet tonen van herhalingen van speelsituaties.

Ik zeg ook niet dat jij die onzinnige calimero kreet gebruikt.
Maar accepteren dat iets "nu eenmaal zo is", is uit den boze.
Zo redenerend was de slavernij ook nooit afgeschaft.
Dat is wel een zware vergelijking. Voetbal en slavernij :shrug:

ai...
Kan toch alleen maar bewust zijn.
Peter Verlengt Spoedig

Citaat:
“De OPTA Predictor simuleert alle resterende wedstrijden duizenden keren op basis van onder meer de Opta Power Rankings. De uitkomst is duidelijk: PSV lijkt af te stevenen op opnieuw een dominant kampioenschap. "Of de computer het bij het rechte eind krijgt, weten we op zondag 17 mei definitief."”

Raar hoor, zo’n datumfout voor een databureau. Dat moet natuurlijk zondag 22 maart zijn.

Je zou toch denken dat als iemand dit ontwerpt, print en vervolgens iemand dit ophangt dat dit over minimaal 3 personen gaat, dan kan dit toch eigenlijk niet fout gaan.

Terug
Bovenaan Onderaan