PSV Hoofd Jeugdopleiding & Jeugdtrainers

Denk ook dat de ruwe kantjes van zijn voorliefde voor de Cruyff filosofie er af gehaald zullen worden door de mensen om hem heen. Er zitten wel degelijke goede kanten aan de Cruyff filosofie (bijvoorbeeld oud spelers als trainers in de jeugdopleiding), maar de jeugdopleiding van PSV wijkt er ook van af. Ben dus niet bang dat Jonk Cruyff Football teveel zal pushen binnen PSV.
Ik ben toch aanhanger van Adriaanse: een goed paard, maakt geen goede ruiter. Oud-spelers in de jeugdopleiding kunnen een meerwaarde hebben, indien zij ook over trainerscapaciteiten beschikken.
 
Ik ben toch aanhanger van Adriaanse: een goed paard, maakt geen goede ruiter. Oud-spelers in de jeugdopleiding kunnen een meerwaarde hebben, indien zij ook over trainerscapaciteiten beschikken.
Dat lijkt me evident. Er zijn genoeg (oud) spelers die echt geen goede coach zouden zijn. Oud-speler op zichzelf is niet voldoende om coach te worden.
 
Van Nistelrooij volgt Van Bommel op als trainer PSV onder 19

link
link

Ruud van Nistelrooij is maandag benoemd tot nieuwe trainer van PSV onder 19. De voormalig topspits vervangt Mark van Bommel, die vrijdag Phillip Cocu opvolgde als coach van de hoofdmacht.
“Het vak van trainer/coach heeft me gegrepen. Dit is een prachtige kans om de volgende stap in mijn ontwikkeling te zetten”, reageert een opgetogen Van Nistelrooy.

En over 3 jaar wordt Ruud van Nistelrooij de nieuwe trainer van PSV-1. ;)
 
Laatst bewerkt:
Van Nistelrooij volgt Van Bommel op als trainer PSV onder 19

link
link

Ruud van Nistelrooij is maandag benoemd tot nieuwe trainer van PSV onder 19. De voormalig topspits vervangt Mark van Bommel, die vrijdag Phillip Cocu opvolgde als coach van de hoofdmacht.
“Het vak van trainer/coach heeft me gegrepen. Dit is een prachtige kans om de volgende stap in mijn ontwikkeling te zetten”, reageert een opgetogen Van Nistelrooy.

En over 3 jaar wordt Ruud van Nistelrooij de nieuwe trainer van PSV-1. ;)
Een leuke reactie van Ruud. En dat zou dan een mooi rijtje worden: Cocu, Van Bommel, Van Nistelrooij. Al is de laatste in mijn ogen geen echt clubicoon.
 
Vind het wel een korte termijn oplossing. Waarom iemand aanstellen die over een jaar toch weer op het trainingsveld wil staan?
 
Uitstekende oplossing, mijn gevoel is dat we er daarmee op vooruit gaan tov jansen. Hij is als hoofdtrainer niet echt succesvol geweest wellicht heeft hij daarvan geleerd en ambieert hij nu een functie achter de schermen.

Investeringen in jeugdopleiding beginnen vruchten af te werpen, zitten echt een paar pareltjes tussen hoop dat ze de doorstroming nog verder verbeteren komende jaren
 
Vind het wel een korte termijn oplossing. Waarom iemand aanstellen die over een jaar toch weer op het trainingsveld wil staan?
Deze positie is steeds een korte termijn positie binnen PSV. Het begon al met de baantjesjager Ard die eerst het beleid miste omdat ie te veel op het veld stond en 2 jaar later weer het veld miste omdat ie te veel achter zijn bureau zat....
En nu deze keuze. Hoezo Faber? Alleen omdat hij een PSVer is? Ik heb Faber nooit mogen betrappen op een goed verhaal en een sprankelende visie op voetbal. En heel erg succesvol was hij nou ook weer niet als trainer. Bovendien had hij te veel conflicten met spelers bij Groningen. Ik zet dan ook mijn vraagtekens over zijn persoonlijke vaardigheden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn favoriete verdediger. Misschien dat hij ook een paar ochtenden per week de verdedigers uit het eerste wat kan bijleren.
 
Ben ook alles behalve enthousiast over aanstelling Faber als hoofd opleidingen. Vind iemand als Vanenburg veel meer affiniteit uitstralen met jeugdvoetbal en is bovendien iemand die het tot in de lengte der jaren zou kunnen doen. Zodra Faber een nieuwe baan als trainer vindt is ie weg
 
Ben ook alles behalve enthousiast over aanstelling Faber als hoofd opleidingen. Vind iemand als Vanenburg veel meer affiniteit uitstralen met jeugdvoetbal en is bovendien iemand die het tot in de lengte der jaren zou kunnen doen. Zodra Faber een nieuwe baan als trainer vindt is ie weg
Voor wat het waard is: hij schijnt een vijfjarig contract getekend te hebben.
 
Faber of Jonk... wat moet je kunnen als Hoofd Jeugdopleidingen? Heb je ook niet management skills nodig? En hebben deze heren bewezen daarover te beschikken? Eerlijk gezegd heb ik geen idee of ik er blij mee moet zijn.
 
Hmmm resultaten zeggen niet alles maar PSV O19 staat 4de (in een poule van 8).

2019-05-04 12_09_36-Window.png
Wel 2 wedstrijden minder gespeeld zie ik. De KNVB heeft het weer prima geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan