PSV Hoofd Jeugdopleiding & Jeugdtrainers

Wim Jonk ipv de baantjesjager die eerst popiejopie doet en zogenaamd een lange termijn visie wilde neerzetten maar al sinds maanden zit te flirten met andere clubs. Hij mist het gras. Nou eetze!
 
Opnieuw gesprekken tussen Lamgeraar en Heerenveen, meldt VI.
 
Die Langeler moet inmiddels zijn stem wel kwijt zijn door al dat gepraat met Heerenveen.
 
Als man uit de achterhoek verstaat Langeler geen zak van dat Fries, die kunnen praten tot ze een ons wegen.
 
Zulke baantjesjagers moet je liever kwijt zijn dan rijk.

De onderhandelingen met Heerenveen zijn stukgelopen, maar hij heeft verklaard nog steeds een functie als hoofdcoach te ambiëren.
Of dat dan handig is voor zijn functie bij PSV, vraag ik me af.
 
De onderhandelingen met Heerenveen zijn stukgelopen, maar hij heeft verklaard nog steeds een functie als hoofdcoach te ambiëren.
Of dat dan handig is voor zijn functie bij PSV, vraag ik me af.

Maakt toch niet uit? Ik maak me juist vaker zorgen als mensen geen ambitie meer hebben in hun vak.
 
Maakt toch niet uit? Ik maak me juist vaker zorgen als mensen geen ambitie meer hebben in hun vak.

Ambitieus willen zijn en maanden lang flirten met andere clubs, doet hij maar lekker elders. Hij stond op het gras en miste beleid maken en een bureau. Nu maakt ie beleid en heeft ie een bureau, mist ie weer het gras... Nou dat is in dit geval bij de buren groener dan hier. We hebben geen functie voor hem beschikbaar, nu het maanden lang flirten en gesprekken met Heerenveen niets opleverde.
 
Ambitieus willen zijn en maanden lang flirten met andere clubs, doet hij maar lekker elders. Hij stond op het gras en miste beleid maken en een bureau. Nu maakt ie beleid en heeft ie een bureau, mist ie weer het gras... Nou dat is in dit geval bij de buren groener dan hier. We hebben geen functie voor hem beschikbaar, nu het maanden lang flirten en gesprekken met Heerenveen niets opleverde.

Je kan natuurlijk ook wel eens van mening veranderen. Hoe lang zit Langeler nu bij PSV? Als hij er een jaar of drie zit, kan er best vers bloed komen en kan hij uitkijken naar een andere werkgever (hoofd opleidingen of hoofdtrainer). Geen probleem toch? Veel mensen veranderen regelmatig van baan.
 
Je kan natuurlijk ook wel eens van mening veranderen. Hoe lang zit Langeler nu bij PSV? Als hij er een jaar of drie zit, kan er best vers bloed komen en kan hij uitkijken naar een andere werkgever (hoofd opleidingen of hoofdtrainer). Geen probleem toch? Veel mensen veranderen regelmatig van baan.

Is hier nu 3 jaar en heeft een 4 jarig contract, wat hij uit wil dienen. Als hij dat doet is het wat mij betreft prima, daarna kan hij naar wat anders uit gaan kijken. Of verlengen, want hij doet het prima. Het is geen voetballer die bij moet tekenen in z'n laatste contractjaar of anders in het ballenhok :D
 
Je kan natuurlijk ook wel eens van mening veranderen. Hoe lang zit Langeler nu bij PSV? Als hij er een jaar of drie zit, kan er best vers bloed komen en kan hij uitkijken naar een andere werkgever (hoofd opleidingen of hoofdtrainer). Geen probleem toch? Veel mensen veranderen regelmatig van baan.
Van mij mag hij weg hoor. En nu helemaal. Volgens mij is er geen draagvlak meer voor zon iemand binnen de organisatie, zie ook Faber zijn situatie. Als je steeds gesprekken aangaat met anderen en het lukt je niet om elders terecht te komen dan moet je weg. PSV laat zich niet tot een tweede optie verklaren voor dhr Langeraar.
 
Lucius terug bij PSV als assistent jeugdtrainer (15-16 jaar).
http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/39477_Lucius aan de slag in jeugdopleiding PSV.php


Tsja... hij weet hoe het niet moet. Is toch regelmatig dubieus in het nieuws gekomen. Maar ik lees dat hij maatschappelijk actief is en ernstig zieke kinderen helpt en kinderen met een beperking. Ik kan de schoonheid wel inzien van de onvolmaaktheid van de mens, dus welkom Theo :supp:
 
EINDHOVEN - Hoofd jeugdopleidingen Art Langeler van PSV vertelt woensdag in het ED over de ambities binnen de jeugdopleiding van de club. "Er moeten meer spelers uit onze opleiding naar het eerste elftal doorstromen en daar ook daadwerkelijk van waarde zijn. Dat klinkt heel logisch, maar er is het nog een flinke stap te zetten."


Langeler: "Nu leiden we nog altijd een behoorlijk deel van de spelers op voor andere clubs. Dat percentage moet omlaag. De afgelopen jaren hebben we daar al in geïnvesteerd en naar gehandeld en in de toekomst moet dat vruchten afwerpen. Er is nog wel tijd nodig."

Drie jaar geleden begon Langeler bij PSV en volgend jaar loopt zijn contract af. Hij sluit niet uit dat hij verder gaat in Eindhoven, maar geeft ook aan dat in het voetbal zaken vaak lastig te plannen zijn. "Vanaf komend jaar wil ik in ieder geval bereikt hebben dat de club zeker tien jaar verder kan met de structuur die is neergezet. Onze jeugdopleiding kan zich inmiddels meten met die van andere clubs in de Europese top, durf ik te zeggen. De concurrentie is enorm en dat is goed. Spelers krijgen nu al te maken met processen waarmee ze bij het eerste elftal te maken krijgen."
 
EINDHOVEN - Hoofd jeugdopleidingen Art Langeler van PSV vertelt woensdag in het ED over de ambities binnen de jeugdopleiding van de club. "Er moeten meer spelers uit onze opleiding naar het eerste elftal doorstromen en daar ook daadwerkelijk van waarde zijn. Dat klinkt heel logisch, maar er is het nog een flinke stap te zetten."


Langeler: "Nu leiden we nog altijd een behoorlijk deel van de spelers op voor andere clubs. Dat percentage moet omlaag. De afgelopen jaren hebben we daar al in geïnvesteerd en naar gehandeld en in de toekomst moet dat vruchten afwerpen. Er is nog wel tijd nodig."

Drie jaar geleden begon Langeler bij PSV en volgend jaar loopt zijn contract af. Hij sluit niet uit dat hij verder gaat in Eindhoven, maar geeft ook aan dat in het voetbal zaken vaak lastig te plannen zijn. "Vanaf komend jaar wil ik in ieder geval bereikt hebben dat de club zeker tien jaar verder kan met de structuur die is neergezet. Onze jeugdopleiding kan zich inmiddels meten met die van andere clubs in de Europese top, durf ik te zeggen. De concurrentie is enorm en dat is goed. Spelers krijgen nu al te maken met processen waarmee ze bij het eerste elftal te maken krijgen."

Ik hoop van harte dat hij blijft. Een goed hoofd van de jeugdopleiding vormt tezamen met de trainer en TD het hart van je staf en zou ook hoog gewaardeerd mogen worden. Lees: goed betaald, zodat overstappen naar trainerschap bij een subtopper financieel i.i.g. geen verleiding is.

Ik verwacht dat de komende jaren de vruchten geplukt gaan worden: Lundqvist en Da Silva lijken mij de eerstvolgende doorstromers.
Daarna volgen groepen waaruit er toch steeds 2 moeten kunnen doorstoten: Lammers, Paal, Gudmundsson, Laursen, Rosario?
En daar weer achter zitten jongens als Piroe, Rigo, Sadilek, Gakpo, Scamacca en Obispo.
 
Laten ze eerst maar een jongen als Jorrit die het al heeft laten zien, niet telkens teleurstellen en binnen bord houden voordat ze allerlei ambities uitspreken. Opleiden voor PSV1 is 1, maar die jongens echt laten staan wanneer ze het al hebben laten zien is de stap die psv zelf nog moet maken, ook de supporters die het niet gewend zijn om geduld op te brengen met de jeugd. Bergwijn bijv., moet gewoon vanaf nu elke wedstrijd minimaal een halfuur in het veld staan om zich te kunnen laten zien maar ook om fouten te kunnen maken op het hoogste niveau wat hem volwassen maakt in zijn spel. PSV moet leren dat ook spelers die minder spektaculair zijn dan een Memphis, zich kunnen ontwikkelen tot een zeer bruikbare speler voor PSV1. Dat heeft men een tijdje goed gedaan met Zoet of met Brenet in wie velen het niet zagen zitten. Zoet is inmiddels verder dan Cillissen en Brenet verder dan Dijks of Willems. Veel supporters hadden hen allang ingeruild voor een 3erangs buitenlander....
 
Laten ze eerst maar een jongen als Jorrit die het al heeft laten zien, niet telkens teleurstellen en binnen bord houden voordat ze allerlei ambities uitspreken. Opleiden voor PSV1 is 1, maar die jongens echt laten staan wanneer ze het al hebben laten zien is de stap die psv zelf nog moet maken, ook de supporters die het niet gewend zijn om geduld op te brengen met de jeugd. Bergwijn bijv., moet gewoon vanaf nu elke wedstrijd minimaal een halfuur in het veld staan om zich te kunnen laten zien maar ook om fouten te kunnen maken op het hoogste niveau wat hem volwassen maakt in zijn spel. PSV moet leren dat ook spelers die minder spektaculair zijn dan een Memphis, zich kunnen ontwikkelen tot een zeer bruikbare speler voor PSV1. Dat heeft men een tijdje goed gedaan met Zoet of met Brenet in wie velen het niet zagen zitten. Zoet is inmiddels verder dan Cillissen en Brenet verder dan Dijks of Willems. Veel supporters hadden hen allang ingeruild voor een 3erangs buitenlander....

Je maakt een probleem van iets dat geen probleem is. Jorrit Hendrix is niet "telkens" teleurgesteld. Hij was vorig jaar teleurgesteld toen hij zijn plekje kwijt raakte. Dat kan en dat is prima. Maar laten we wel wezen, een 21-jarige speler die al 3 jaar bij het eerste zit van een topclub heeft weinig reden om teleurgesteld te zijn. Bovendien: Hendrix heeft 26 wedstrijden gespeeld, waaronder ook een groot deel ná de komst van Van Ginkel. Het is ook nog eens zo dat hij meer wedstrijden heeft gemist vanwege een blessure dan omdat hij zijn plaats kwijt was aan Van Ginkel.

Dus ja, dat zal best allemaal teleurstellend zijn maar heeft niets met de ambitie van PSV ten aanzien van de jeugdopleiding te maken.
 
Langeler zegt precies het juiste en overdrijft niet. PSV heeft echt grote stappen gezet met de jeugdopleiding, het talent dat op dit moment in de A en B speelt is fantastisch. Maar daar ligt ook meteen het probleem, ik vind dat PSV er te weinig mee doet. Seizoenen is er sowieso een kansloos beleid gevoerd wat betreft de jeugd. Spelers waarvan al lang duidelijk was dat ze nooit in PSV 1 gingen spelen kregen toch een nieuw contract, wat nog enigszins te begrijpen was met betrekking tot de grote van de selecties. Maar dat deze spelers vaak ook nog opgesteld werden en daarmee de ontwikkeling van jongere, maar grotere talenten in de weg stonden is absurd. Van Overbeek, Sanoh en Rommens zijn daar enkele voorbeelden van.

Voor een deel ligt het probleem ook bij Cocu, want ondanks dat hij de A heeft getraind, geeft hij de jeugd maar weinig de kans. Alleen de spelers die dat seizoen seizoen in de A speelde, Hendrix en Brenet. Hendrix is volkomen logisch en een speler waar je altijd op kunt vertrouwen. Brenet is onbegrijpelijk, hij had na het eerste seizoen eigenlijk al geen kans meer moeten krijgen. Hoewel hij zich wel degelijk verbeterd heeft en afgelopen seizoen in de CL op linksback zelfs goed heeft gepresteerd, blijft hij veel tekort komen voor PSV, gek genoeg vooral op rechtsback. Toch blijft hij, met name door blessures, ontzettend veel kansen krijgen. Dit is onbegrijpelijk en slechts een van de velen fouten die Cocu blijft maken.

De grote talenten krijgen juist weinig kansen. Bergwijn zou nu gewoon de kans moeten krijgen aan de linkerkant, wat zijn positie is. En dus niet aan de rechterkant, wat laatst gebeurde. Tuurlijk is hij pas 18 en kan hij geen heel seizoen in de basis staan, maar zeker op dit moment, nu eigenlijk het hele elftal prima staat, maar de buitenspelers de zwakke plek zijn, zou hij de kans moeten krijgen. Ook Rigo, misschien wel het grootste talent in de jeugdopleiding ooit, zou nu al meer betrokken moeten worden bij het eerste. Wie hem volgt bij de jeugd en zijn wedstrijden in de voorbereiding heeft gezien, zal dat begrijpen. Sowieso was de Otten Cup fantastisch om te zien. Ik kan me niet herinneren dat PSV ooit zoveel talent in een elftal heeft gehad. Er loopt daar talent rond, dat is niet normaal. Met Rigo, Bergwijn, Lundqvist, Gudmonsson en de iets jongere Scamacca lopen er spelers rond die niet alleen PSV 1 kunnen halen, maar daar ook echt dragende spelers kunnen worden. En dan zijn er nog talenten die hier nog niet eens genoemd worden. PSV heeft de afgelopen seizoenen veel kritiek gehad op het beleid met de jeugd, vaak onterecht en gebaseerd op jaloezie door mensen die denken dat je met 7 A1 spelers kunt presteren in de CL. Maar wanneer PSV de komende seizoenen niets doet met het talent wat eraan komt en de talenten geen kansen geeft, dan is de kritiek wel terecht.
 
Ik ben net toevallig een stuk van Brands aan het lezen in het PSV Magazine. Daarin zegt hij dat de doelstelling is om in 2020, nadat zijn contract afloopt, minimaal de helft van de selectie uit eigen jeugd te laten bestaan. Dat is een mooi doel natuurlijk, maar dan moeten er wel kansen worden gegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan