PSV Hoofd Jeugdopleiding & Jeugdtrainers

PSV.nl meldt:

Van Bommel naar PSV B1 en Oranje -17

07 januari 2014 17:00

Mark van Bommel is toegevoegd aan de technische staf van het Nederlands elftal onder 17 jaar. De oud-aanvoerder van PSV gaat per direct als assistent van trainer-coach Maarten Stekelenburg aan de slag. Ook loopt Van Bommel vanaf nu mee met PSV B1, dat onder leiding staat van Jürgen Dirkx.

PSV B1
De 79-voudige international gaat zijn activiteiten als assistent-trainer voor het Nederlands elftal onder 17 jaar combineren met de trainersopleiding van de KNVB. Een onderdeel daarvan is zijn werk bij PSV B1, waar ook Ruud van Nistelrooy stage loopt. Van Bommel is reeds in het bezit van het UEFA B diploma en gaat de komende periode de trainerscursus doorlopen met als uiteindelijke doel het behalen van het UEFA Pro diploma. Jelle Goes, technisch manager van de KNVB: “Het is fantastisch dat we Mark van Bommel kunnen toevoegen aan de technische staf van Oranje onder 17. Mark heeft als voetballer zowel op nationaal als internationaal niveau op het hoogste niveau gespeeld en het is een goed gegeven dat de KNVB zijn ervaring kan benutten bij de ontwikkeling van voetballers van deze leeftijdscategorie. Daarnaast staat Mark aan het begin van zijn trainerscarrière en dit is voor hem dan ook een goede mogelijkheid om als trainer ervaring op te doen”, meldt de voetbalbond in een persbericht.

PSV Jeugdopleiding
Na zijn afscheid in juli 2013 keert Mark van Bommel dus nu terug bij PSV, waar hij vanaf deze week al meeloopt met de B1 in de PSV Jeugdopleiding. Oranje onder 17 bevindt zich in de kwalificatiereeks voor het EK onder 17 in Malta. Van 20 tot en met 25 maart wordt er in Nederland een Eliteronde gespeeld waarin Oranje onder 17 het in de poule opneemt tegen leeftijdsgenoten van Frankrijk, Oostenrijk en Zweden. De groepswinnaar van de Eliteronde plaatst zich voor het EK onder 17, dat tussen 9 en 21 mei in Malta plaatsvindt.

En nog een oud-voetballer als stagiair in de jeugdopleiding. Goede zaak. :)
 
Mark zal wel wat drukker langs de lijn zijn dan Phillip. :D
Philip was in het veld -vooral in zijn laatste jaar bij PSV- ook best aanwezig toch? En als je 'm dan nu als coach ziet zitten...
Misschien is Bommel ook wel zo? (Al verwacht ik stiekem wel dat je gelijk krijgt hoor, maar ik sluit niks uit. ;) )
 
Ik vind het wel mooi, zo'n druk baasje langs de lijn (met mate, dat wel). Dat (ogenschijnlijk) stoïcijnse gedrag langs de lijn vind ik persoonlijk een stuk minder interessant. Hiermee niks gezegd of het een beter is dan het ander. Beide methoden kunnen even (in)effectief zijn.
 
Ik vind het wel mooi, zo'n druk baasje langs de lijn (met mate, dat wel). Dat (ogenschijnlijk) stoïcijnse gedrag langs de lijn vind ik persoonlijk een stuk minder interessant. Hiermee niks gezegd of het een beter is dan het ander. Beide methoden kunnen even (in)effectief zijn.

Van Bommel heeft een goeie oom en een druk baasje in zich.
Ik zie liever de goeie oom.
Het drukke baasje (type Stevens, Avocaat) staat zichzelf in de weg.
Ben ook bneieuwd of hij ion staat is om te winnen EN te verliezen met zijn team. Maar dat verwacht ik wel. Bommeltje is wel een mensenmens.
 
(De Telegraaf: 'Langeler op lijst Heerenveen')

Zou natuurlijk dramatisch zijn als onze hoofd jeugdopleiding wéér voortijdig vertrekt. Ik ben er in dit geval niet zo bang voor, volgens mij heeft Langeler er bewust voor gekozen om zich voor meerdere jaren aan PSV te verbinden en de opleiding te professionaliseren.

Volgens mij wilde hij liever wat achter de schermen bezig zijn. En in de opleiding. En bovendien speciaal daarvoor met zijn gezin naar het zuiden verhuisd... Het zou mij in ieder geval verbazen.
 
Volgens mij wilde hij liever wat achter de schermen bezig zijn. En in de opleiding. En bovendien speciaal daarvoor met zijn gezin naar het zuiden verhuisd... Het zou mij in ieder geval verbazen.

Inderdaad. Hij lijkt me niet het type om nu toch weer voor iets anders te kiezen.
 
Volgens mij wilde hij liever wat achter de schermen bezig zijn. En in de opleiding. En bovendien speciaal daarvoor met zijn gezin naar het zuiden verhuisd... Het zou mij in ieder geval verbazen.
Dat begreep ik ook. En als zijn kinderen hier naar school gaan zou mij het niets verbazen dat hij die zekerheid wel lekker vindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan