PSV - Heracles Almelo | Zondag 6 maart | Eindstand: 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wel fijn dat we Feyenoord weer even kwijt zijn. Moet ook wel, gezien er een klein wonder nodig is om daar in de Kuip een resultaat te halen (zit in het mapje ''vervloekte wedstrijden'', een positie onder Heerenveen uit). Met Utrecht uit ook weer een op papier lastige pot volgende week (zeker als je meerekent dat PSV midweeks ook weer speelt op donderdag).
 
3 punten erbij, prima. Dat is wel een voordeel als je 12:15 begint en je wint. Zodat je de heledag relax naar andere wedstrijden kan kijken.

Jammer dat elke Jan dudel kan scoren tegen PSV. Echt vervelend dat de tegenstanders dat ook allemaal weten en ze daarom altijd de moed er in kunnen houden tegen PSV.
En jammer dat we zulke inefficiënte spelers hebben. Dat is niet alleen een gebrek aan de technische kwaliteiten (behalve spelers als Zahavi) maar ook het gemis van de juiste mentaliteit en scherpte, gogme en killer willen zijn.
Dit gezegd hebbende vind ik dat het mij persoonlijk ook gaat om kansen creëren. Als je dat niet doet, dan pas is er echt iets aan de hand. Maar dat is niet het geval. We hebben genoeg creativiteit en creëren ook echt kansen. Maar blijven achterin kwetsbaar en hebben niet een keeper die punten pakt voor ons.

De nul houden is zeldzaam. Kut om te horen, maar het is wel zo. Er staat een keeper bij ons die geen punten pakt, klopt. Boscagli kan leuk opbouwen, maar verdedigend zo dom en slecht. Kijk voor de grap wat hij doet bij de 2-1. Max sjokt iedere keer maar wat terug. Ik hoop echt zodra Ramalho fit is, dat Schmidt met Teze en Ramalho gaat spelen en Mauro linksback zodra Mwene weer fit is. In mij ogen is dat de sterkste verdediging.

Voorin waren we helaas niet scherp. Dit was echt een wedstrijd die je met 8-0 kon winnen. Maar natuurlijk scoort de tegenstander weer uit het niets de 2-1. Gelukkig maak je direct daarna de 3-1 want anders was het weer typisch billenknijpen. 3 punten erbij en weer door. Nog 9 finales te gaan. Volgende week Utrecht uit. Als je Ajax echt wilt laten zweten, dan moet je dat soort uitwedstrijden winnen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Deze wissel zal niemand snappen, behalve Schmidt.
Ik denk dat menigeen hem wel snapte, zelfs voordat Roger Schmidt in de nababbel uitleg gaf.
Een publiekswissel voor Veerman en een paar eerste minuten voor Bakayoko zodat hij dat alvast gehad heeft
wanneer hij voor meer speelminuten een keer nodig is.

Overigens is dat afgeven op Zahavi en Gotze ook volledig onterecht.
Zahavi liet op een belangrijk moment zien wat een spits moet doen in de 16, namelijk zonder aarzelen de bal in het doel schieten.
Gotze liet op een belangrijk moment zien wat een aanvaller moet doen in plaats van uit een moeilijke hoek zelf schieten, namelijk
even kijken en dan tikje opzij naar een medespeler die dan makkelijk kan scoren.

Hopelijk heeft Madueke die vandaag inefficienter dan ooit als een postbode de bal steeds persoonlijk over de doellijn wil bezorgen
gezien hoe je met een juiste keuze wanneer wel of niet te schieten hij voortaan het voorbeeld van Zahavi en Gotze kan volgen.
Dan wordt zijn rendement groter waar hij en PSV veel baat bij hebben.

Prima wedstrijd van het team wederom vandaag maar dat de score veel hoger had moeten zijn is wel duidelijk.
Onduidelijker dan ooit daarentegen is voor mij wanneer hands nog wel of niet een penalty oplevert.
Bij 3-0 had de geluksgoal van Armenteros ons geen ( twee) probleemminuten opgeleverd.

Wat PSV zelf - snel -dient te verbeteren is de efficiency. Dat je na de 2-1 meteen 3-1 kunt maken lijkt wel mooi, maar dat je na de 1-0
voor rust 25 minuten stroperig verzuimt even door te drukken naar meer doelpunten blijft voor mij een ergerlijke tekortkoming.
Hoe dan ook; we doen volgens mij nog serieus mee op drie fronten want onze vorm lijkt groeiend.
Forza PSV.
 
Jammer dat elke Jan dudel kan scoren tegen PSV. Echt vervelend dat de tegenstanders dat ook allemaal weten en ze daarom altijd de moed er in kunnen houden tegen PSV.
En jammer dat we zulke inefficiënte spelers hebben. Dat is niet alleen een gebrek aan de technische kwaliteiten (behalve spelers als Zahavi) maar ook het gemis van de juiste mentaliteit en scherpte, gogme en killer willen zijn.
Dit gezegd hebbende vind ik dat het mij persoonlijk ook gaat om kansen creëren. Als je dat niet doet, dan pas is er echt iets aan de hand. Maar dat is niet het geval. We hebben genoeg creativiteit en creëren ook echt kansen. Maar blijven achterin kwetsbaar en hebben niet een keeper die punten pakt voor ons.
Kortom een nieuwe spits en een nieuwe keeper?
Een spits die er minimaal 25 inpeert, zorgt meteen voor ruimte en tijd voor de andere voorwaartsen. Die trekt namelijk meer aandacht van de verdedeging.

En dat PSV niet goed kan afronden…op de training vliegt waarschijnlijk alles erin bij onze keepers. Vliegen? Ik bedoel rollen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan