PSV - Granada CF | Donderdag 22 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb het al eerder gezegd, dit is de week van de waarheid. Gezakt voor het eerste examen, als we dit weekend ook tegen Vitesse door het ijs zakken, denk ik dat we weer een seizoen lang achter de feiten aan gaan lopen.
Ik vind het een goede post. Maar moet wel zeggen dat wanneer je bijna de helft van je basiselftal (4 a 5) spelers mist. Dan vind ik het lastig om het de week van de waarheid te bestempelen. Ook tegen Vitesse hou ik me hart vast hoeveel basis spelers we beschikbaar hebben. Als we tegen Granada verloren op volle sterkte (of 1 a 2 spelers miste) dan had ik dat idd gezien als een gezakt examen. Nu vind ik dat je dit nog onder de noemer pech mag zetten.
 
Ik vind het een goede post. Maar moet wel zeggen dat wanneer je bijna de helft van je basiselftal (4 a 5) spelers mist. Dan vind ik het lastig om het de week van de waarheid te bestempelen. Ook tegen Vitesse hou ik me hard vast hoeveel basis spelers we beschikbaar hebben. Als we tegen Granada verloren op volle sterkte (of 1 a 2 spelers miste) dan had ik dat idd gezien als een gezakt examen. Nu vind ik dat je dit nog onder de noemer pech mag zetten.
Ben ik met je eens, prima aanvulling. Tegen Vitesse zal in ieder geval hoop ik Teze er weer bij zijn, dat scheelt een heleboel.
 
Feit blijft hoe dan ook overeind staan dat dit PSV puur verdedigend te zwak is en daardoor af en toe tegen dit soort zeperds aan blijft lopen. Puur verdedigend voldoet alleen Teze, de rest kan het een beetje. Tel daarbij op dat zowel Rosario en Hendrix als defensieve middenvelders echt te vaak steken laten vallen of hun mannetje laten lopen en dan weet je al met deze defensie dat je in de problemen gaat komen. Hopen dus dat we bij kunnen blijven tot de winterstop en dat JdJ dan gvd eindelijk eens een fatsoenlijke cv haalt.
 
Feit blijft hoe dan ook overeind staan dat dit PSV puur verdedigend te zwak is en daardoor af en toe tegen dit soort zeperds aan blijft lopen. Puur verdedigend voldoet alleen Teze, de rest kan het een beetje. Tel daarbij op dat zowel Rosario en Hendrix als defensieve middenvelders echt te vaak steken laten vallen of hun mannetje laten lopen en dan weet je al met deze defensie dat je in de problemen gaat komen. Hopen dus dat we bij kunnen blijven tot de winterstop en dat JdJ dan gvd eindelijk eens een fatsoenlijke cv haalt.
Jij blijft afgeven op Rosario, en dat is je goed recht. Sowieso ben je niet de enige en mag je altijd zelf bepalen of je een speler geweldig of juist tien keer niks vindt. Maar ik vraag me oprecht af: zag je gisteren echt niet hoe Rosario gemist werd? Dat de balans in het elftal volledig zoek was?
 
Nee.
Bijgeloof zit blijbaar heel diep bij sommigen hier. Een soort van hersenalgoritme dat zorgt voor een #Viergeverfuik :sneaky:

Niet dat ik Viergever nou zo goed vind. Maar een degelijk 6je haalt ie meestal wel. Zelden door de ondergrens.
Maar door dat jinxer gezeur begint hij een beetje een soort persona non grata te worden hier.
Heb Viergever gister iig weinig fout zien doen. Dat de wissel verkeerd uitpakt, is meer omdat het Götze was die er af moest en dat Max op een voor hem vreemde plek kwam te staan, dan dat Viergever het zo verprutste.
Zijn bijnaam komt niet door hem als speler of door zijn evt tekortkomingen of talenten. Die komt omdat hij in de media verkondigde dat hij Ajax verliet omdat hij bij PSV prijzen wilde gaan halen. Hoogmoed komt voor de val. Dit is vragen om reactie als het daarna minder gaat. Psychologie van de koude grond. En ja, we kunnen iedere speler gaan aaien omdat hij nou eenmaal voor PSV speelt en vast zijn stinkende best doet, maar met de een heb je nou eenmaal meer dan met de ander. Komt nog bij dat sommige spelers gewoon niet goed genoeg zijn voor dit podium. Mag je dat dan niet zeggen? Steun je ze dan niet genoeg? Topsport mentaliteit schijnt een vies woord te zijn volgens een aantal hier. Nou, blijf elkaar lekker aaien, dan komt het vast goed.
 
Denk wel dat dat meer door Luuk de Jong kwam dan de trainers oid.
Lijkt me nogal vergezocht dat alles door één speler kwam. Zat geloof ik ook één bout seizoen van Luuk bij. Dat Luuk grote invloed had, zeker wel. Maar ook Andres en Propper en anderen vond ik goede spelers.
 
Ja en die aanpak heeft zeker gewekt 😂
Een elftal dat al gehavend is, ga je niet nog eens eigenhandig in de war gooien door de linksback op het middenveld te zetten... Max deed niets goed op het middenveld en Viergever gaat de wedstrijd niet voor je winnen noch de overwinning met gogme en slimheid vasthouden. Schmid is zelf mede schuldig aan deze nederlaag. Gewoon het simpel houden als trainer. Dat vragen we aan de spelers ook als het tegen zit...
Max speelde in Duitsland vaker verder naar voren, las ik. Maar het pakte inderdaad niet goed uit. Hij wilde Madueke blijkbaar achter de hand houden. Veel meer zat er niet op de bank.
Het verhaal van de wedstrijd was niet dat Granada zo'n goede ploeg was. Het verhaal was dat Roger Schmidt in de rust een onbegrijpelijke verandering doorvoerde (Viergever voor Gotze) waardoor PSV opeens dramatisch ging spelen.
Ik vond PSV in de eerste helft ook niet erg sterk. Ik heb een uur gekeken, waarin het gelijk op ging tussen 2 matige ploegen.
 
Zijn bijnaam komt niet door hem als speler of door zijn evt tekortkomingen of talenten. Die komt omdat hij in de media verkondigde dat hij Ajax verliet omdat hij bij PSV prijzen wilde gaan halen. Hoogmoed komt voor de val. Dit is vragen om reactie als het daarna minder gaat. Psychologie van de koude grond. En ja, we kunnen iedere speler gaan aaien omdat hij nou eenmaal voor PSV speelt en vast zijn stinkende best doet, maar met de een heb je nou eenmaal meer dan met de ander. Komt nog bij dat sommige spelers gewoon niet goed genoeg zijn voor dit podium. Mag je dat dan niet zeggen? Steun je ze dan niet genoeg? Topsport mentaliteit schijnt een vies woord te zijn volgens een aantal hier. Nou, blijf elkaar lekker aaien, dan komt het vast goed.

Je trekt het punt wat uit zn verband.
Gaat er niet om of je wel of niet kritisch mag zijn, maar om het ontstane bijgeloof dat viergever de boel jinxed. Dat is na het ontstaan van de bijnaam, waarvan ik de reden snap, bij een aantal mensen een eigen leven gaan leiden.
Hij kan dan niks meer goed doen, want hij is aan t jinxen. Zoiets.
 
Ik zei het eerder, en met mij meerdere forumers, het is volstrekt onverantwoord dat JdJ nog in het zadel zit na meer dan 30 miljoen te hebben uitgegeven aan poep - waarbij NB de twee duurste, Baumgartl en Bruma, ook nog eens VOLSTREKT incapabel zijn. Dat je een keer een gok neemt met een type-Doan is tot daar aan toe, maar dit falen is echt next level.

Je hoopt maar dat het experiment-Schmidt goed afloopt, want dat kost toch ook aardig wat centjes (eigenlijk vroeg ik me af tijdens de transferperiode waar PSV het nog vandaan haalt, want er moet aan mislukte transfers nog wel een en ander worden afgeschreven, lijkt me) . Maar ik heb daar nog wel goede hoop op.
Het is voor mijn gevoel een staaltje blufpoker. PSV is all-in gegaan, heeft Schmidt vrij spel gegeven, maar vooralsnog komt het er niet uit en dus is het peentjes zweten geblazen voor PSV.
Het ergste is dat er nu zoveel investeringen gedaan zijn, dat we wel kampioen moeten worden en CL moeten spelen, anders moeten we waasrchijnlijk een boel jasjes uitdoen. En of dat gaat lukken, heb ik toch een heel hard hoofd in.

Onze CVs zijn onder de maat; gegenpressung is alleen nog op papier gespeeld, bijna niet op het veld; vooralsnog lijkt Schmidt Mo en Malen niet aan de praat te krijgen; we kunnne nog steeds geen 90 minutengoed spelen; mentaal is het nog niet veel met dit elftal. Ik heb het al eerder gezegd, dit is de week van de waarheid. Gezakt voor het eerste examen, als we dit weekend ook tegen Vitesse door het ijs zakken, denk ik dat we weer een seizoen lang achter de feiten aan gaan lopen.

Overigens ook een boel positieven: het spel is ontegenzeggelijk leuker om naar te kijken; we proberen aan te vallen; Mo en Malen kunnen alleen nog maar beter worden (vond Mo beduidend minder slecht dan de meesten hier), er zijn een paar hele goede aankopen gedaan (Gotze!!!!!).

En de Coronabesmettingen zijn waarschijnlijk ook een voordeel. Ik ga ervan uit dat alle clubs hiermee te maken gaan krijgen, en als je het eenmaal gehad hebt, ben je er ook weer (voor altijd) vanaf. Ajax en fey moeten dit nog mee gaan maken, wellicht in de week dat ze tegen ons spelen.
Eerste drie alinea's eens, al is het slechts bij vlagen leuker om naar te kijken; voor de rest is het toch nog allemaal veel te slordig en matig. Ik heb nog geen lijn in het spel kunnen ontdekken, en dat vind ik best zorgelijk.

Voor zover mij bekend is betekent besmet worden niet dat je er (voor altijd) vanaf bent; je kunt gewoon weer opnieuw besmet raken. Er zit wat mij betreft dus helemaal geen voordeel aan.

Voor PSV maakt het niet zoveel uit om thuis zonder publiek te spelen. Uitwedstrijd tegen Feyenoord zonder publiek spelen lijkt me wél een voordeel voor PSV, aangezien het zulke Kuipmietjes zijn. Uberhaupt alle uitwedstrijden zonder publiek zullen PSV beter uitkomen. :rolleyes:
 
Je trekt het punt wat uit zn verband.
Gaat er niet om of je wel of niet kritisch mag zijn, maar om het ontstane bijgeloof dat viergever de boel jinxed. Dat is na het ontstaan van de bijnaam, waarvan ik de reden snap, bij een aantal mensen een eigen leven gaan leiden.
Hij kan dan niks meer goed doen, want hij is aan t jinxen. Zoiets.
Dat zie ik anders. Hij komt tekort. Doet z’n best. Maar komt tekort. Net als Hendrix. Ik zie die 2 dingen los van elkaar. Dat hij in de media hoog van de toren blies en dat hij het vervolgens niet waarmaakt. Maar hij is zeker niet schuldig aan het verlies van psv. Er waren gisteren nog veel zwakkere broeders. Verliezen doe je samen. Winnen ook. Ik ben er wel allerminst gerust op als spelers van zijn kaliber op het veld staan. Zeker Europees.
 
Lijkt me nogal vergezocht dat alles door één speler kwam. Zat geloof ik ook één bout seizoen van Luuk bij. Dat Luuk grote invloed had, zeker wel. Maar ook Andres en Propper en anderen vond ik goede spelers.
Dat vind ik niet, het is geen toeval dat we zo vaak scoorden op het eind van een wedstrijd met Luuk erbij. Hij was de ideale stormram die we nu wel missen, een aanspeelpunt bij pompen of verzuipen. Denk dat men hier te luchtig doet over het gemis van dit soort spelers. Want wat is nu het plan B met de huidigge selectie?
 
Het is voor mijn gevoel een staaltje blufpoker. PSV is all-in gegaan, heeft Schmidt vrij spel gegeven, maar vooralsnog komt het er niet uit en dus is het peentjes zweten geblazen voor PSV.
Nou ja, het komt er bij vlagen wel uit... Kijk alleen al naar de spelers die zijn gekomen. Max is al onbetwist, Sangaré gaat waarschijnlijk als buffel op het middenveld zijn waarde wel bewijzen, Mvogo bewijst na zijn flaters eveneens wel zijn meerwaarde (hoewel ik dat meevoetballende nog steeds niet zie, eigenlijk, hij onderscheidt zich vooral als lijnkeeper), Götze is - mits fit - een absolute meesterzet; wat kan die kerel voetballen... Als je dat al vergelijkt met de droeve seizoenen hiervoor, is dat een onvoorstelbare vooruitgang, die voor een groot deel op het conto van Schmidt is te schrijven.

Verder staan we bovenaan, natuurlijk nog geen heel zware tegenstanders gehad - maar ook de afgelopen seizoenen nog regelmatig met samengeknepen billen gekeken naar uitwedstrijden tegen het linkerrijtje. Met bij vlagen aantrekkelijk spel. Als je dat afzet tegen waar PSV in de eerste maanden van dit kalenderjaar vandaan komt, is ook dal een grote vooruitgang.
 
Dat zie ik anders. Hij komt tekort. Doet z’n best. Maar komt tekort. Net als Hendrix. Ik zie die 2 dingen los van elkaar. Dat hij in de media hoog van de toren blies en dat hij het vervolgens niet waarmaakt. Maar hij is zeker niet schuldig aan het verlies van psv. Er waren gisteren nog veel zwakkere broeders. Verliezen doe je samen. Winnen ook. Ik ben er wel allerminst gerust op als spelers van zijn kaliber op het veld staan. Zeker Europees.

Vind je dat nou echt? Ik vind Viergever binnen z'n kwaliteiten een heel behoorlijke speler. Voor de basis te licht, maar prima stand-in. Heeft-ie vorig jaar in mijn ogen ook bewezen. Met Hendrix en Baumgartl weet je eigenlijk zeker dat als je daar een beroep op moet doen, er gaten gaan vallen. Daar ga je bij betere tegenstanders om verliezen. Met Viergever heb ik dat niet. Hij biedt niks extra's, maar in de basis zit het dan nog goed. Het is bovendien een rustige en ervaren kracht. Nee, ik ben wel blij dat-ie er bij zit.
 
Ik heb het al eerder gezegd, dit is de week van de waarheid. Gezakt voor het eerste examen, als we dit weekend ook tegen Vitesse door het ijs zakken, denk ik dat we weer een seizoen lang achter de feiten aan gaan lopen.
Zo lang duurt dit seizoen niet meer, hoor. Dit zijn gewoon oefenwedstrijden.
 
De enige die ik deze nederlaag echt verwijt is Schmidt. Met alle beperkingen van onze spelers ging het in de eerste helft best aardig. Pressing, behoorlijke aanvallen en de verdediging bleef (met enige moeite) op de been. De wissel Viergever voor Gotze zorgde voor een totale ommekeer. Dat lag niet aan Viergever maar aan het omzetten van het systeem. En dat terwijl er een prima alternatief op de bank zat in de persoon van Madueke.

Mwah. Nee, niet eens.
Het verval van de eerste helft naar de tweede helft was veel te bespottelijk groot. Dat kan ik niet aan een enkele wissel hangen.

Waar was die pressing in de tweede helft? Je zou verwachten dat meer te zien als de tegenstander eindelijk zijn betonnen bunker verlaat. Mijn conclusie is dat de organisatie weg is. Omdat mensen hun taken niet uitvoerden. Een hoop slordigheden ook.
 
Laatst bewerkt:
Vind je dat nou echt? Ik vind Viergever binnen z'n kwaliteiten een heel behoorlijke speler. Voor de basis te licht, maar prima stand-in. Heeft-ie vorig jaar in mijn ogen ook bewezen. Met Hendrix en Baumgartl weet je eigenlijk zeker dat als je daar een beroep op moet doen, er gaten gaan vallen. Daar ga je bij betere tegenstanders om verliezen. Met Viergever heb ik dat niet. Hij biedt niks extra's, maar in de basis zit het dan nog goed. Het is bovendien een rustige en ervaren kracht. Nee, ik ben wel blij dat-ie er bij zit.
Als stand-in voor de eredivisie prima. Kom je ook weg met een mindere dag of mindere helft. In Europa wordt dat afgestraft. Het is maar net welk niveau je na wilt streven. Hard werken is prachtig. Maar eigenlijk ook gewoon een basiskwaliteit om überhaupt profvoetbal te mogen spelen. Bij PSV verwacht ik meer van een speler dan alleen hard kunnen werken.
 
Nou ja, het komt er bij vlagen wel uit... Kijk alleen al naar de spelers die zijn gekomen. Max is al onbetwist, Sangaré gaat waarschijnlijk als buffel op het middenveld zijn waarde wel bewijzen, Mvogo bewijst na zijn flaters eveneens wel zijn meerwaarde (hoewel ik dat meevoetballende nog steeds niet zie, eigenlijk, hij onderscheidt zich vooral als lijnkeeper), Götze is - mits fit - een absolute meesterzet; wat kan die kerel voetballen... Als je dat al vergelijkt met de droeve seizoenen hiervoor, is dat een onvoorstelbare vooruitgang, die voor een groot deel op het conto van Schmidt is te schrijven.

Verder staan we bovenaan, natuurlijk nog geen heel zware tegenstanders gehad - maar ook de afgelopen seizoenen nog regelmatig met samengeknepen billen gekeken naar uitwedstrijden tegen het linkerrijtje. Met bij vlagen aantrekkelijk spel. Als je dat afzet tegen waar PSV in de eerste maanden van dit kalenderjaar vandaan komt, is ook dal een grote vooruitgang.
Ik heb het over het spel, niet over de spelers die gekomen zijn. Die zijn inderdaad gekomen vanwege Schmidt, en dat is leuk, maar op het veld zie ik er nog niks van terug. Max vind ik ook niet zo super denderend eerlijk gezegd, Sangaré heb ik nog wat twijfels over; Mvogo is een prima lijnkeeper, maar dat is Unnerstall ook. Götze is een ongelooflijke zet, en ook die kwam vanwege Schmidt, maar die zal vast wel wat ontsnappingsclausules in zijn contract hebben opgenomen. Hij zal wel geschrokken zijn van de kwaliteit van zijn medespelers. Zoveel inzicht en intelligentie en niemand die hem begrijpt.

'We staan bovenaan' is natuurlijk opportunisme ten top. Het zegt echt helemaal niks dat PSV nu bovenaan staat, zeker niet als je ziet hoe het tot stand is gekomen, met een hoop gefrommel en gemazzel. Ik zit nu nog steeds niet met een gerust gevoel te kijken hoor, wanneer PSV voor staat. Het is zo fragiel allemaal, zelfs een 3-0 voorsprong kan zomaar ineens vervliegen. Nee, ik deel je optimisme nog niet zo.
 
Mwah. Nee, niet eens.
Het verval van de eerste helft naar de tweede helft was veel te bespottelijk groot. Dat kan ik niet aan een enkele wissel hangen.

Waar was die pressing in de tweede helft? Je zou verwachten dat meer te zien als de tegenstander eindelijk zijn betonnen bunker verlaat. Mijn conclusie is dat de organisatie weg is. Omdat mensen hun taken niet uitvoerden. Een hoop slordigheden ook.
Mee eens, maar de laatste 15 minuten van de wedstrijd, was PSV toch wel vaak op de helft van de tegenstander. Mede door de inbreng van Madueke.
Zelfs met het gemis van 4 spelers, had je toch minimaal gelijk moeten kunnen spelen tegen die gasten. Maar ja Malen nog altijd zijn oude vorm niet te pakken.
Scoort hij die 2-0 na die schitterende dieptepass van Götze dan sta je " gewoon " 2-0 voor. Dan had Schmidt er geen extra verdediger bijgezet, lijkt me.
En onze aanvallers gaan veels te vaak voor eigen succes, en zien regelmatig spelers die vrij staan voor de goal om de bal in te tikken. gewoon niet staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan