PSV - Granada CF | Donderdag 22 oktober | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Toch wel bijzonder dat we bij een tegengoal onder Cocu en mindere mate Van Bommel niet in paniek raakten en altijd wel de wil hadden om er iets van te maken, hopelijk is Zahavi snel van de partij, al wil Malen zich dan nog veel meer bewijzen mischien..
Jouw herinneringen differentiëren nogal van de mijne.
 
Het verhaal van de wedstrijd was niet dat Granada zo'n goede ploeg was. Het verhaal was dat Roger Schmidt in de rust een onbegrijpelijke verandering doorvoerde (Viergever voor Gotze) waardoor PSV opeens dramatisch ging spelen.
Het is een vaststelling dat we nog geen enkele wedstrijd 60 min goed voetbal gebracht hebben .
Tegen PEC was de tweede helft ook al dramatisch en rommelpot voetbal terwijl de andere wedstijden ook niet bepaald echt positief waren.
 
Ja viel me ook meteen op. Beetje wegduiken, zacht ei dat het is.

Denk dat we hem wel een redelijk kans hebben gegeven, maar man man man wat beroerd. Hoe deze speler ooit gescout is?
Wil voorkomen dat ie de bal van richting veranderd vermoedt ik.
 
Ben ik de enige die het noemen van Viergever als bijnaam 'Jinxer' nog meer vind 'jinxen' dan hem gewoon Viergever te noemen?

Verder enorm balen deze pot. Eerst helft kwam al het gevaar van Götze maar terecht dat die gewisseld werd. Gezien een blessure waar je geen risico mee wilt nemen. Op dat moment zaten 5 basisspelers in de lappemand. Dankzij dat feit vind ik het niet super zorgelijk dat we hier punten misten. Tenslotte zijn Gakpo en Zahavi gewoon in vorm en al vrij bepalend voor het aanvallend spel van PSV. Teze is daarnaast stabieler en sterker dan Baumgartl. Rosario is discutabel maar toch ook weer een plek waar gewisseld moest worden. Wat niet helpt als je als team aan een systeem went.

De wissel Viergever/Max voor Götze pakte slecht uit. Terecht kritiek op onze coach dat hij niet Mandueke eerder bracht. Alleen laten we nu ook weer niet overdrijven door te stellen dat dit ons direct de wedstrijd kost. Ik ben groot fan van Mandueke, die veel gevaar sticht, maar hij heeft nog niet het overzicht als Götze of erg sterke verdedigende capaciteiten. In de opzicht snapte ik Schmidt wel. Verdedigend hoop je dat Viergever rust brengt en Max aanvallend zou ook niet verkeerd zijn. Tenminste de Max (pre Granada) was aanvallend reuze sterk. Hield het overzicht en zorgde voor de assists. Dan denk je natuurlijk als je hem verder naar voren plaatst dan komt er meer aanvoer richting Malen. Helaas gebeurde dit niet. Waardoor de wissel eigenlijk geen rust bracht en het spel absoluut niet beter maakt. Maar het spel voor die wissel was ook niet geweldig. Alleen Götze haalde een goed niveau.
 
Het is een vaststelling dat we nog geen enkele wedstrijd 60 min goed voetbal gebracht hebben .
Tegen PEC was de tweede helft ook al dramatisch en rommelpot voetbal terwijl de andere wedstijden ook niet bepaald echt positief waren.
Is gewoon het gebrek aan ritme en fitheid van een groot aantal spelers, waardoor je keuze uit een A of B ploeg erg verschilt qua niveau. Zodra je alleen al op het middenveld 5 a 6 vrijwel gelijkwaardige spelers op kunt stellen, dan overkomt je dit minder snel.
 
Ja viel me ook meteen op. Beetje wegduiken, zacht ei dat het is.

Denk dat we hem wel een redelijk kans hebben gegeven, maar man man man wat beroerd. Hoe deze speler ooit gescout is?

Ik zei het eerder, en met mij meerdere forumers, het is volstrekt onverantwoord dat JdJ nog in het zadel zit na meer dan 30 miljoen te hebben uitgegeven aan poep - waarbij NB de twee duurste, Baumgartl en Bruma, ook nog eens VOLSTREKT incapabel zijn. Dat je een keer een gok neemt met een type-Doan is tot daar aan toe, maar dit falen is echt next level.

Je hoopt maar dat het experiment-Schmidt goed afloopt, want dat kost toch ook aardig wat centjes (eigenlijk vroeg ik me af tijdens de transferperiode waar PSV het nog vandaan haalt, want er moet aan mislukte transfers nog wel een en ander worden afgeschreven, lijkt me) . Maar ik heb daar nog wel goede hoop op.
 
Is gewoon het gebrek aan ritme en fitheid van een groot aantal spelers, waardoor je keuze uit een A of B ploeg erg verschilt qua niveau. Zodra je alleen al op het middenveld 5 a 6 vrijwel gelijkwaardige spelers op kunt stellen, dan overkomt je dit minder snel.

lijkt me een goedkoop excuse , in blok spelen met toch kunnen met de andere spelers er zat echter weer geen lijn in (en dat is verontrustend) steeds maar achteruit lopen etc... kon dan als trainer tenminste van de bank en laat U eens duidelijk horen., het lijkt en blijft allemaal veel te gelaten.
 
Is gewoon het gebrek aan ritme en fitheid van een groot aantal spelers, waardoor je keuze uit een A of B ploeg erg verschilt qua niveau. Zodra je alleen al op het middenveld 5 a 6 vrijwel gelijkwaardige spelers op kunt stellen, dan overkomt je dit minder snel.

lijkt me een goedkoop excuse , in blok spelen moet toch kunnen met "de andere spelers" er zat echter weer geen lijn in (en dat is verontrustend) steeds maar achteruit lopen etc... kom dan als trainer tenminste van de bank en laat U eens duidelijk horen., het lijkt allemaal veel te gelaten.
 
Ben ik de enige die het noemen van Viergever als bijnaam 'Jinxer' nog meer vind 'jinxen' dan hem gewoon Viergever te noemen?

Nee.
Bijgeloof zit blijbaar heel diep bij sommigen hier. Een soort van hersenalgoritme dat zorgt voor een #Viergeverfuik :sneaky:

Niet dat ik Viergever nou zo goed vind. Maar een degelijk 6je haalt ie meestal wel. Zelden door de ondergrens.
Maar door dat jinxer gezeur begint hij een beetje een soort persona non grata te worden hier.
Heb Viergever gister iig weinig fout zien doen. Dat de wissel verkeerd uitpakt, is meer omdat het Götze was die er af moest en dat Max op een voor hem vreemde plek kwam te staan, dan dat Viergever het zo verprutste.
 
Jouw herinneringen differentiëren nogal van de mijne.

Nou, ik moet wél zeggen: onder Van Bommel - en dan heb ik het niet per se over de laatste maanden, toen alles instortte - had je tot de laatste minuut wel het idee dat er nog wat in zat, en vaak wérd er ook nog gescoord. Dat idee had ik gisteren totaal niet.
 
Ik ben er goed ziek van, het leek de eerste helft te gaan lukken met een enorm verzwakt elftal. Götze speelde goed, Hendrix vond ik niet tegenvallen.

Maar de tweede helft was verschrikkelijk, te bang, te afwachtend en geen wil om te winnen. Mo was een drama al leek hij op het laatst beter te worden. En die wissel van Götze naar Viergever, pijnlijk niveau verschil en Max van zijn beste positie gehaald. Tactisch gefaalt van Schmidt.

Maar het slechtse van de hele wedstrijd was Timo Baumgartel, wat een mietje is dat. Kan ie eindelijk eens iets goed doen door die bal van de 1-2 weg te koppen, GAAT HIJ ER VAN WEGDUIKEN. Ongelofelijk dat zo iets in onze ploeg mag spelen. Nooit meer opstellen dat jochie, zie ik nog 100x liever Viergever die altijd 100% geeft.
 
Nee.
Bijgeloof zit blijbaar heel diep bij sommigen hier. Een soort van hersenalgoritme dat zorgt voor een #Viergeverfuik :sneaky:

Niet dat ik Viergever nou zo goed vind. Maar een degelijk 6je haalt ie meestal wel. Zelden door de ondergrens.
Maar door dat jinxer gezeur begint hij een beetje een soort persona non grata te worden hier.
Heb Viergever gister iig weinig fout zien doen. Dat de wissel verkeerd uitpakt, is meer omdat het Götze was die er af moest en dat Max op een voor hem vreemde plek kwam te staan, dan dat Viergever het zo verprutste.

Precies. Het is echt vreemd om gisteren Viergever aan te wijzen als de grote schuldige. Hij deed wat hij altijd deed - gewoon een redelijke stand-in, die heus wel weet wat-ie doet en wat-ie kan. Dat deed-ie in Zwolle ook.
 
Precies. Het is echt vreemd om gisteren Viergever aan te wijzen als de grote schuldige. Hij deed wat hij altijd deed - gewoon een redelijke stand-in, die heus wel weet wat-ie doet en wat-ie kan. Dat deed-ie in Zwolle ook.
Zeker. Viergever viel niet uit de toon. Scoorde een 5, misschien een mager zesje. Terwijl anderen daar zwaar onder zaten. Met name Baumgartl.
 
Nou, ik moet wél zeggen: onder Van Bommel - en dan heb ik het niet per se over de laatste maanden, toen alles instortte - had je tot de laatste minuut wel het idee dat er nog wat in zat, en vaak wérd er ook nog gescoord. Dat idee had ik gisteren totaal niet.
Ja dat is eigenlijk ook wel zo.
 
Viergever was vorig seizoen één van de weinigen die tenminste nog regelmatig een voldoende scoorde en ook nu is hij niet het drama wat sommigen aangeven. Gisteren kwam niet door hem. Het was gewoon een vreemde keuze van Schmidt, eentje die ik hem wel kwalijk neem. Er waren andere opties. Viergever is wellicht niet goed genoeg voor PSV voor het niveau wat we nastreven (maar volgens mij al langer niet meer zijn), maar ook zeker niet terecht als zondebok.
 
Denk wel dat dat meer door Luuk de Jong kwam dan de trainers oid.
Mee eens. Deze wedstrijd kwam het ook vooral omdat Malen geen pepernoot raakte en de rest niet echt bekend stonden om hun scorend vermogen. Als Zahavi en Gakpo erin stonden had ik nog wel hoop dat er gescoord werd.
 
Ik zei het eerder, en met mij meerdere forumers, het is volstrekt onverantwoord dat JdJ nog in het zadel zit na meer dan 30 miljoen te hebben uitgegeven aan poep - waarbij NB de twee duurste, Baumgartl en Bruma, ook nog eens VOLSTREKT incapabel zijn. Dat je een keer een gok neemt met een type-Doan is tot daar aan toe, maar dit falen is echt next level.

Je hoopt maar dat het experiment-Schmidt goed afloopt, want dat kost toch ook aardig wat centjes (eigenlijk vroeg ik me af tijdens de transferperiode waar PSV het nog vandaan haalt, want er moet aan mislukte transfers nog wel een en ander worden afgeschreven, lijkt me) . Maar ik heb daar nog wel goede hoop op.
Het ergste is dat er nu zoveel investeringen gedaan zijn, dat we wel kampioen moeten worden en CL moeten spelen, anders moeten we waasrchijnlijk een boel jasjes uitdoen. En of dat gaat lukken, heb ik toch een heel hard hoofd in.

Onze CVs zijn onder de maat; gegenpressung is alleen nog op papier gespeeld, bijna niet op het veld; vooralsnog lijkt Schmidt Mo en Malen niet aan de praat te krijgen; we kunnne nog steeds geen 90 minutengoed spelen; mentaal is het nog niet veel met dit elftal. Ik heb het al eerder gezegd, dit is de week van de waarheid. Gezakt voor het eerste examen, als we dit weekend ook tegen Vitesse door het ijs zakken, denk ik dat we weer een seizoen lang achter de feiten aan gaan lopen.

Overigens ook een boel positieven: het spel is ontegenzeggelijk leuker om naar te kijken; we proberen aan te vallen; Mo en Malen kunnen alleen nog maar beter worden (vond Mo beduidend minder slecht dan de meesten hier), er zijn een paar hele goede aankopen gedaan (Gotze!!!!!).

En de Coronabesmettingen zijn waarschijnlijk ook een voordeel. Ik ga ervan uit dat alle clubs hiermee te maken gaan krijgen, en als je het eenmaal gehad hebt, ben je er ook weer (voor altijd) vanaf. Ajax en fey moeten dit nog mee gaan maken, wellicht in de week dat ze tegen ons spelen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan