PSV - Galatasaray | Woensdag 21 juli | Eindstand 5-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Waarschijnlijk met van Aanholt. Blij dat deze broodvoetballer niet voor ons gekozen heeft.
3-0 voor PSV.
 
8 keer eerder kwam PSV in Europees verband uit tegen een Turkse ploeg, 4x in een knock-out fase, 4 x in een poulefase. 7x was de ontmoeting op het hoogste Europese niveau, de laatste ontmoeting, met Trabzonspor was in de Europa League en vond plaats in seizoen '11/'12.

Thuis zit het over het algemeen wel snor, 7x winst, 1x gelijk met een doelsaldo 22-5. Uit wist PSV slechts 2x te winnen, speelde het 1x gelijk en gingen er 5 wedstrijden verloren, wat resulteert in een negatief uit doelsaldo van 14-6.

De vier keer dat de ontmoeting in de knock-outfase plaatsvond was PSV iedere keer de ploeg die aan het langste eind trok.

Van de 4 Turkse clubs waar PSV tegen heeft gespeeld is Fenerbache op dit moment de club waar we het meeste moeite mee hebben gehad, uit niet gewonnen en thuis ook een keer gelijk.

Gala.png
En natuurlijk is ieder seizoen anders, spelers gaan en spelers komen, maar dat lijkt op dit moment meer te spelen bij Galatasaray dan bij ons. Op naar winstpartij 10 en 11 wat mij betreft!
 
Na gisteren vind ik dat een stuk minder.

Al hadden ze er 10 gemaakt. Het zegt niet zoveel. Ik deel je pessimisme wel, maar meer omdat PSV en voorrondes überhaupt geen geweldige combinatie is. Heel vaak hetzelfde verhaal: de tegenstander lijkt altijd beter voorbereid en ingespeeld. Niet alsof we de CL überhaupt halen. Behoudens veel geluk kun je dat echt vergeten.
 
Al hadden ze er 10 gemaakt. Het zegt niet zoveel. Ik deel je pessimisme wel, maar meer omdat PSV en voorrondes überhaupt geen geweldige combinatie is. Heel vaak hetzelfde verhaal: de tegenstander lijkt altijd beter voorbereid en ingespeeld. Niet alsof we de CL überhaupt halen. Behoudens veel geluk kun je dat echt vergeten.
Het gaat mij ook niet om de doelpunten, maar om het spel. Ze hebben misschien 5 kansen gecreëerd, als ze dat al redden. Ik heb ook niet het de illusie dat we CL gaan halen, het is dat het enorm veel geld oplevert want ik vind dat we er qua spel ook niets te zoeken hebben.
 
Een niet al te onbelangrijk dingetje: zijn er Gala fans bij in Turkije?
Das eigene Stadion ist im Umbau wegen der Drainage und wird nicht rechtzeitig fertiggestellt. Jetzt wird man ins Stadion von Başaksehir oder ins Olympiastadion ausweichen. Aktuell sind wohl 50% der Kapazitäten vom Stadion durch den Verband erlaubt. Nur bis Ende Juli kann es sich natürlich ändern. Abwarten.
 
Hoe zal PSV gaan spelen? Ik had dit seizoen liever 4-3-3 gespeeld, maar Schmidt zal waarschijnlijk verder borduren op zijn oude systeem denk ik? In welke formatie speelden we de drie oefenwedstrijden trouwens, ook in het systeem van vorig seizoen?

Dan zal het zo iets worden?
4-2-2-2

Dm: Drommel
La:Max Lcv: Boscagli Rcv:Teze Ra: Dumfries

Lvm: Sangare, Rvm: Van Ginkel

Lam Gotze, Ram: Gakpo

SP: Malen en Zahavi

Hoop afwegingen voor Schmidt.
Sangare vind ik een twijfel geval, als hij in vorm is dan heb je een goede bal afpakker, als hij dat niet is dan pakt hij vooral ballen af die hij zelf kinderlijk eenvoudig verspeeld heeft.
Als hij inderdaad weer eens zenuwachtig staat te ballen dan zou ik nu voor Boscagli op het middenveld gaan, dan lever je power in maar daar krijg je voetballend vermogen voor terug. Zahavi zou routine moeten brengen, maar hij kon me nog niet helemaal overtuigen en ik twijfel of we wel het juiste systeem spelen voor zijn spel. Eigenlijk zie ik liever Madueke spelen die nu al een grote transfer waarde vertegenwoordigd en zoveel dreiging met zich mee brengt.

Propper vind ik in potentie ook een basis waardige speler en moet het vooral van loopvermogen en het tactische moet hebben, maar geen idee hoe ver hij nu is. Van Ginkel zit eigenlijk ook nog een beetje in dit schuitje, maar heeft inmiddels wel wat PSV wedstrijden in de benen

Van Ramalho weet ik nog niet echt wat ik moet vinden. Het is niet zo dat we een verdediger hebben aangetrokken die je meteen al op het wedstrijdformulier zou zetten vanwege prestaties in het (recente) voetbal verleden. Maar het is altijd mogelijk dat hij een goede basisspeler zal worden voor ons en het kan goed dat hij hier al snel genoeg klaar staat om PSV een dienst te bewijzen. Hij heeft ook wat Europese ervaring dus ik houd hem in de gaten, maar een carrière bij de Oostenrijkse top zie ik niet als reden om hem meteen al op te stellen. Ik wist niet dat we ook nog tegen Paok spelen, lijkt me een mooie kans om hem wat meer te zien spelen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan