PSV - Fortuna Sittard | Zondag 3 februari | Eindstand 5-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hopelijk denkt men bij PSV niet te makkelijk over deze wedstrijd. De uitwedstrijd was al lastig genoeg, maar Fortuna laat eigenlijk ook het hele seizoen al zien best een taaie tegenstander te zijn. Onderschat ze en je gaat een vervelende wedstrijd krijgen, van het soort dat we in de tweede helft tegen Groningen zagen.

Ach, maakt niet uit welke incompetente blaag de fluit hanteert. T niveau is bijna iedere week bedroevend.

En als de scheids al niet van een bedroevend niveau is, dan is de VAR het wel.
 
Hopelijk denkt men bij PSV niet te makkelijk over deze wedstrijd. De uitwedstrijd was al lastig genoeg, maar Fortuna laat eigenlijk ook het hele seizoen al zien best een taaie tegenstander te zijn. Onderschat ze en je gaat een vervelende wedstrijd krijgen, van het soort dat we in de tweede helft tegen Groningen zagen.

En als de scheids al niet van een bedroevend niveau is, dan is de VAR het wel.
Inderdaad, maar laten we ook eerlijk zijn en inzien dat het vooral slecht is en niet partijdig.
 
Inderdaad, maar laten we ook eerlijk zijn en inzien dat het vooral slecht is en niet partijdig.

Weet ik niet. Ik vond bij Feyenoord Ajax de scheids bijvoorbeeld ook duidelijk tegen Ajax fluiten, partijdig dus, en ik heb echt niks met Ajax, dus als mij zoiets opvalt komt dat niet per se omdat ik door een PSV-brilletje kijk. Kan het niet allebei, algehele onkunde en, afhankelijk van de scheids en zijn humeur, hier en daar een beetje partijdig? Het zijn uiteindelijk ook maar mensen. Misschien irriteert een PSV'er die man en denkt hij 'jou zal ik hebben vandaag', zoals LdJ afgelopen wedstrijd overtreding na overtreding te verwerken kreeg maar de scheids daar totaal geen oog voor had.
 
Weet ik niet. Ik vond bij Feyenoord Ajax de scheids bijvoorbeeld ook duidelijk tegen Ajax fluiten, partijdig dus, en ik heb echt niks met Ajax, dus als mij zoiets opvalt komt dat niet per se omdat ik door een PSV-brilletje kijk. Kan het niet allebei, algehele onkunde en, afhankelijk van de scheids en zijn humeur, hier en daar een beetje partijdig? Het zijn uiteindelijk ook maar mensen. Misschien irriteert een PSV'er die man en denkt hij 'jou zal ik hebben vandaag', zoals LdJ afgelopen wedstrijd overtreding na overtreding te verwerken kreeg maar de scheids daar totaal geen oog voor had.
Dat laatste kan ik wel in meegaan. Luuk en Lozano krijgen minder snel het voordeel van de twijfel van scheidsrechters, door hun constante gezeur, em in het geval van Lozano, talloze schwalbes. En daar kanik me ook nog wel wat bij voorstellen, dat zou ik ook hebben als ik scheids zou zijn.

Dat gezeur en opzichtig op zoek gaan naar overtredingen moet er echt uit, een taak voor MvB, alhoewel die het zuigenen zeuren als speler heeft uitgevonden.
 
Weet ik niet. Ik vond bij Feyenoord Ajax de scheids bijvoorbeeld ook duidelijk tegen Ajax fluiten, partijdig dus, en ik heb echt niks met Ajax, dus als mij zoiets opvalt komt dat niet per se omdat ik door een PSV-brilletje kijk. Kan het niet allebei, algehele onkunde en, afhankelijk van de scheids en zijn humeur, hier en daar een beetje partijdig? Het zijn uiteindelijk ook maar mensen. Misschien irriteert een PSV'er die man en denkt hij 'jou zal ik hebben vandaag', zoals LdJ afgelopen wedstrijd overtreding na overtreding te verwerken kreeg maar de scheids daar totaal geen oog voor had.
Vond m vooral veel toelaten, en als hij anti ajaks was had hij wel meerdere gele kaarten getrokken voor commentaar op de leiding. Overigens, mannelijk voetbal is per definitie anti-ajaks omdat de dames dat niet kunnen handelen.
 
Fortuna Sittard toont zich zeer bedrijvig in de laatste uren voordat de winterse transfermarkt op slot gaat. De Limburgers lieten André Vidigal vertrekken, maar verwelkomen zelf ook nog een speler: de Duitser Anthony Syhre tekent voor 2,5 jaar. Fortuna roerde zich al twee keer eerder op deadline day. Eerder kwam het Franse talent Mahamadou Dembélé op huurbasis over van Red Bull Salzburg en werd André Vidigal voor anderhalf jaar verhuurd aan APOEL Nicosia.

link

:unsure: Het lijkt me dat die nieuwe spelers zondag nog niet meespelen.
 
Lozano speelt niet mee tegen Fortuna

bericht

Zal dus wel Malen worden, en wie hebben we dan nog op de bank voor de vleugels?
 
Misschien doet Van Bommel wel een Cocu'tje en zet hij Pereiro op de buitenpositie...
 
Misschien doet Van Bommel wel een Cocu'tje en zet hij Pereiro op de buitenpositie...

Laten we dat niet hopen zeg. Zeker omdat we tegen een zwakkere tegenstander als Fortuna een 'echte' tien op tien nodig hebben. Guti is dan toch teveel controleur. Andersom wil je lijkt me ook voldoende diepte op de vleugels.

Hoop overigens wel dat Malen het laat zien. Lijkt de laatste periode toch wat minder lekker in te vallen, en vooral nog steeds chaotisch voor het doel. Een goaltje voor hem zou dus wel lekker zijn voor zijn vertrouwen en ontwikkeling. Hij moet de rest van het seizoen laten zien dat hij volgend jaar klaar is om een van de basisplekken op de vleugel over te nemen.
 
Mark werkt heel voorspelbaar. Ik denk dat Malen gewoon start, en dat Gakpo dan in de 70e minuut invalt. Precies hetzelfde, maar dan 1 speler verder.
Verder denk ik dat Gaston speelt, en niet Guti. Mark zal verwachten dat er kleine ruimtes zijn maar wel controle op het middenveld.
 
Eerste seizoenhelft waren er ook wat stroeve overwinningen, uiteindelijk ging dat steeds soepeler. De wedstrijd tegen Emmen was over de hele linie matig. De eerste helft tegen Groningen was uitstekend. Dus nu krijgen we een hele wedstrijd een voldoende. En Malen gaat zich revancheren. Maar Fortuna kan best taai zijn, dus ik verwacht geen hele grote overwinning.

3-0
 
Morgen maar ook maar flink winnen. Je zal zelf ook een signaal moeten geven qua doelsaldo. Helemaal in thuiswedstrijden tegen mindere teams.

Al blijft de 3 punten natuurlijk wel het belangrijkste.
 
Vroeg scoren is al geen garantie op een hoge uitslag. Ik denk dat PSV ze mentaal kan pakken door in de tweede helft vlug achter elkaar te scoren, dan kan het hoog uitvallen. Anders ben ik bang voor het teruguitloop fenomeen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan