PSV - FK Haugesund | Donderdag 15 augustus | Eindstand 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het is eigenlijk zo jammer... Ik vind echt dat er (bijna) alle ingrediënten zijn voor een heel mooi seizoen, met ook nog eens mooi voetbal... 4 dynamische aanvallers - komen nog niet tot veel doelpunten, maar geef het tijd... Wel jammer dat we de kopkracht van Luuk missen - maar over de grond kan ook. Als Viergever speelt zoals gisteren, en die Baumgartl zich leuk ontwikkelt (waar ik lichte twijfels bij heb, maar we zullen zien) een zeer acceptabel defensief blok. Een rechtsback die wat wild is, maar met veel snelheid en vaak in de 16 van de tegenstander (nu nog scoren). Linksback duidelijk een probleem, maar eigenlijk vind ik Sadilek en Gakpo best een aardig duo. Middenveld is het minste, maar het klopt wat Advocaat zegt: PSV speelt in feite 4-2-4, middenveld is onderbezet. Maar één goede tactische en ervaren middenvelder zou zó welkom zijn... Dan kan dit team echt wel swingen, dat denk ik zelfs na de slechte pot van gisteren. Daar had het met iets meer rust en overleg ook 4-0 kunnen zijn. Het verschil tussen slecht en swingen is volgens mij bij dit team heel klein.
Frenkie de Jong zou wel eens het missende ingredient kunnen zijn om met deze selectie van flauwe soep naar cullinaire verassing te gaan. Misschien kunnen we die in de winter huren.. ;P
 
Zat ik ook te denken. Het lek is nog lang niet boven. Er wordt niet gescoord.

Denk dat we het tegen betere tegenstanders beter zouden doen. We hebben een voorhoede die gedijt bij omschakel/countervoetbal. Onze voorhoedespelers zijn minder goed in de kleine ruimtes. El khayati is wel zo'n speler die sterk is in de kleine ruimte maar IPF heeft zijn veto al uitgesproken.
 
Depay? Die Depay die door Rutten bij de selectie werd gehaald en daarna de kans kreeg onder Advocaat?

En in het algemeen: wil je werkelijk beweren dat Cocu jeugdspelers de kans gaf? Hij heeft ons kampioenschappen bezorgd, alle lof daarvoor, maar veel jeugd inpassen deed hij niet.
Was de jeugd toen zo goed dan? Hij haalde ze nog wel bij de selectie.
 
Het gaat over de jeugd een kans geven, niet hoe ze vervolgens renderen. Overigens: in welke wedstrijd in PSV1 heeft Mauro nou echt overtuigd? Laat hem bij Heracles maar bewijzen dat hij de Eredivisie aankan, daarna kan hij misschien aanspraak maken op een basisplaats.

Maar het heeft niet zo veel zin om nu elke jeugdspeler individueel te beoordelen. De stelling was dat je nu beter Cocu voor de groep kan hebben. Ik bestrijd dat. Als er iemand spelers verkeerd kon neerzetten was Cocu het wel. En ik durf te stellen dat Sadilek, Ihattaren en wellicht ook Gakpo wekelijks bij Jong PSV konden gaan ballen en Cocu gewoon vast zou houden aan de oudere garde. En dat er voor een andere oplossing dan Teze was gekozen bij het uitvallen van Dumfries. Het loopt nu ook voor geen meter, maar Cocu zou niet de oplossing zijn.

Tja...

Leuke discussie, maar dan voor het Bommel topic, waar ik totaal geen behoefte aan heb op dit moment overigens. Beide slechte coaches naar mijn mening, wel allebei met verschillende kwaaltjes. Dus uiteindelijk ben ik het met je eens, Cocu voor de groep had ook weinig/geen bal uitgemaakt.
 
Denk dat we het tegen betere tegenstanders beter zouden doen. We hebben een voorhoede die gedijt bij omschakel/countervoetbal. Onze voorhoedespelers zijn minder goed in de kleine ruimtes. El khayati is wel zo'n speler die sterk is in de kleine ruimte maar IPF heeft zijn veto al uitgesproken.
El Khayati is toch definitief naar Qatar, zo las ik?

Ik blijf erbij dat er een middenvelder op 10 moet spelen. Bergwijn naar de vleugel en Gakpo supersub. Dan kunnen Guti en Rosario allebei hun ei beter kwijt. In de eerste helft vond ik beiden best ok spelen. Tweede helft vielen beiden erg terug.
 
Goedeavond heren, en dames ook natuurlijk. Jongetjes voor de iets jeugdige forumers en mannen voor de echte strijders. Laten we hopen dat het nog steeds avond is wanneer ik dit bericht post, om 19:38 op deze mooie vrijdagavond dacht ik om maar even een leuk verhaaltje te posten omtrent de match van gisteren, waar ik gemengde gevoelens aan heb overgehouden.

Zoals altijd - nee wacht, ik onderbreek het hier even - ik heb een kaartje gekocht voor sfeervak U in plaats van mijn standaard plek op LL. Maar wel, zoals altijd, weer met mijn vader van de partij. Onze magen waren gevuld met rode pasta, een culinair hoogstandje welke ik heb mogen leren van mijn beste vriend uit Wageningen. Maar oprecht, goed spul, zat er vol van! Nadat de auto wederom was geparkeerd bij de speeltuin, liepen we naar het stadion, ingang 29 geloof ik. Een keer iets anders, ik kreeg er bijna heimwee van...

Terwijl ik dit schrijf gaat het brandalarm af in een van de huizen op Rijnveste - kut studenten ook altijd. Be right back, effe checken of ons huis niet in de fik staat. Goed nieuws! Niemand binnen ons huis was aan het koken, dus volkomen veilig. Ik heb ooit gehad - enfin. Genoeg off-topic voor vandaag ;)

Ik stond dus voor een andere ingang, was toch wel spannend. Je hebt hoge verwachtingen van zo'n sfeervak, maar de mensen om je heen zijn anders. Je moet maar net zien hoe ze zijn. Mijn eerste indruk toen ik op de tribunes op kwam lopen: Erg mooi vak, leuke plaats, dicht op het veld met veel ruimte aan het gangpad. Prima om er een mooi sfeertje van te maken! Aldus Dhr. Rooijackers, sfeerinspecteur des Philips Sport Vereniging.

Kort voor de wedstrijd zocht ik een van mijn vrienden uit Wageningen op. Hij had met zijn broer een kaartje gekocht voor S. Had hem al de hele vakantie niet gezien dus dat was wel leuk. Mijn verwachting voor de wedstrijd waren eigenlijk wel hoog. Thuis vind ik PSV toch stukken dominanter dan uit. Maar helaas, zoals jullie wel zullen denken...

De wedstrijd begint en het standaard groepje op Oost begon weer massaal te zingen. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het meest genoten van het gezang, daarna van Haugesund en dan pas PSV. In principe ben ik (de eerste 45 minuten) voor Haugesund geweest. Die club zette goed druk, echt als een team, ging de duels aan als mannen, ze straalden vertrouwen uit en verdedigden als een hecht collectief - ergens wel knap als je spelers hebt die doordeweeks bij een benzinepomp werken :zien:. Ons PSV was nergens te bekennen en alles wat zij goed deden deed PSV fout. Nee sorry, correctie: Alles wat zij deden, deed PSV helemaal niet. Het was ronduit ideeloos, geen zelfvertrouwen, niks collectief verdedigen, ook niet opstormen dan wel aansluiten bij een uitbraak of aanval. Nee, was echt waardeloos.

In de rust kwam mijn vriend nog even langs op U. We - mijn pa, Stefan en zijn broer - gingen unaniem akkoord dat de wedstrijd tot dusver slaapverwekkend was. Mijn met nachtdiensten bij de McDonalds had ik letterlijk in slaap kunnen vallen mits ik ging zitten in plaats van staan :sleep:. Eigenlijk was het praten met mijn maat het enige hoogtepuntje totaan de tweede helft :lmao:.

Dus de tweede helft begint. Ik had mijn mindset volledig omgezet: Het kan me niks meer schelen, alle supporters zullen mij een maloot noemen, maar ik ga zó hard schreeuwen, zó veel sfeer proberen te maken in ons sfeerloos vakkie, dat ik toch nog plezier beleef aan deze wedstrijd. Alsof PSV tegen wereldkampioen Liverpool speelde en we voor stonden met 3-0. Alsof onze jongens de wedstrijd van hun leven speelden. Met die gedachte probeerde ik er het beste van te maken. Met succes, volgens mij, want enkele supporters uit U konden er wel om lachen. In de tweede helft deden ook meer supporters mee, alhoewel dit zowel voor U als Oost gold. Als één PSV'er over een hek klimt, dan volgen er meer. Ohnee wacht, dat waren schapen. My bad :xp:.

Brandalarm gaat wederom af

Ik vond de tweede helft frustrerend, omdat PSV maar bleef rondspelen. Nogmaals, dit PSV moet vertrouwen gaan tanken. Echt een hoop. Ze zijn echt verblind door het resultaat en de vreugd bij het spel is eraf. Niemand durft ook nog iets te doen, geen schot te lozen, geen loopactie naar voren, echt nada. Ongelofelijk. Maar desondanks waren er toch nog enkele spelers die er met passie vol voor gingen. Met name Ihattaren vond ik klasse. Oók voetballend goed. Dat was wel het hoogtepuntje van de tweede helft, naast die joekels van kansen die Haugesund kreeg rond minuut 80 :oops:. Als Haugesund nog had gescoord zo laat, dan was PSV er gewoon echt uitgevlogen.

Ik hoop dat jullie me niet veroordelen, maar eigenlijk had ik stiekem wel gehoopt dat Haugesund (vroeg) zou scoren. Dan zou PSV eindelijk zelf het initiatief gaan nemen. Dan zouden en mooier PSV kunnen aanschouwen. Die échte intensiteit was ook niet te voelen deze wedstrijd. Erg jammer, maar het is niet anders. Ben blij dat ik gewoon leuk heb kunnen zingen, klappen en sfeer kunnen maken in vak U zonder dat een stewards naar je toe komt en je vertelt dat het verboden is om te staan :FP:.

Wel komisch, na het fluitsignaal, of eigenlijk tegen het einde van de wedstrijd, kwam de sfeer pas echt los. Kun je geloven dat een groot deel van Oost deze 0-0 als een overwinning zag? :ROFL: Ik mag toch hopen dat ze het team steunden, want blij met het doorgaan naar de volgende ronde ben ik niet bepaald. Je schaamt je echt voor het vertoonde spel, maar gelukkig kijk ik toch geen praatprogramma's, dus al dat gezeik op PSV blijft me bespaard.

Maar ja, de sfeer - lees: mijn ervaring - was geweldig. Oost maakte er een leuk feestje van, maar daar was ik niet geheel over te spreken. Misschien later voor het sfeertopic een leuk onderwerp. Toen de wedstrijd was afgelopen hebben we even gewacht op de spelers. Stefan kwam met zijn broer nog effe langslopen en toen ook heel Oost naar de uitgang trok, besloot ik nog een laatste maal te klappen. Een andere supporter deed mee, dus al gauw volgende het gezang, luidkeels, om de frustraties er nog even 'uit te schreeuwen'. Toch weer mooi, hoe je elkaar niet kent, maar toch verbonden voelt door de liederen. Die jongen de hand geschud, compliment gegeven voor zijn goede spel (12e man speelt ook mee hè ;)) en vervolgens richting de uitgang gegaan. Dat maakt me toch zielsgelukkig van binnen :).

:PSV:
 
Vorig jaar Ten Hag uitgelachen om zijn domme keuzes. Een blinde zag dat Neres en vooral Van de Beek moest spelen, maar er was enorme druk van buiten nodig hem daartoe te bewegen. Van Bommel lijkt dezelfde eigenwijze stommiteit te begaan, hopelijk zwicht hij ook voor de externe druk en gaat hij spelen met Bergwijn op de vleugels en Ihattaren op 10. Er is brede consensus dat PSV daar beter van wordt.
 
Vorig jaar Ten Hag uitgelachen om zijn domme keuzes. Een blinde zag dat Neres en vooral Van de Beek moest spelen, maar er was enorme druk van buiten nodig hem daartoe te bewegen. Van Bommel lijkt dezelfde eigenwijze stommiteit te begaan, hopelijk zwicht hij ook voor de externe druk en gaat hij spelen met Bergwijn op de vleugels en Ihattaren op 10. Er is brede consensus dat PSV daar beter van wordt.

Ik las net ergens dat de geruchten zijn dat Ihattaren vandaag op 10 start? :fc:
 
Leg uit. Sinds Guardado hebben we niet meer zo'n kapitein gehad. Hij is pas 32 jaar. 60 wedstrijden in 2 seizoenen primera division. Over welke betere tijden heb je het? De tijd waarin Rosario de aanvoerder is van PSV?
Je noemt Guardado alsof hij beschikbaar is voor de opstelling. Het kwam wat vreemd over.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan