PSV - FK Haugesund | Donderdag 15 augustus | Eindstand 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het is eigenlijk zo jammer... Ik vind echt dat er (bijna) alle ingrediënten zijn voor een heel mooi seizoen, met ook nog eens mooi voetbal... 4 dynamische aanvallers - komen nog niet tot veel doelpunten, maar geef het tijd... Wel jammer dat we de kopkracht van Luuk missen - maar over de grond kan ook. Als Viergever speelt zoals gisteren, en die Baumgartl zich leuk ontwikkelt (waar ik lichte twijfels bij heb, maar we zullen zien) een zeer acceptabel defensief blok. Een rechtsback die wat wild is, maar met veel snelheid en vaak in de 16 van de tegenstander (nu nog scoren). Linksback duidelijk een probleem, maar eigenlijk vind ik Sadilek en Gakpo best een aardig duo. Middenveld is het minste, maar het klopt wat Advocaat zegt: PSV speelt in feite 4-2-4, middenveld is onderbezet. Maar één goede tactische en ervaren middenvelder zou zó welkom zijn... Dan kan dit team echt wel swingen, dat denk ik zelfs na de slechte pot van gisteren. Daar had het met iets meer rust en overleg ook 4-0 kunnen zijn. Het verschil tussen slecht en swingen is volgens mij bij dit team heel klein.
De enige twijfel die ik heb is of van Bommel net dat ene duwtje in de goede richting kan geven.
 
De enige twijfel die ik heb is of van Bommel net dat ene duwtje in de goede richting kan geven.

Der Jaufe ik denk we moeten nu gewoon toe geven dat Mark is niet de trainer geworden wat we all hadden van hem verwacht en hij zal ook niet worden.
Ik persoonlijk had hem heel hoog staan, maar ben heel erg teleurgesteld aan zijn trainerschap kwaliteiten, nabeschouwing en plan van aanpak.

Ik had nu liever Cocu voor deze groep staan dan Mark.
 
Gewoon de 0 en geen fout gemaakt kan ik van de andere 9 spelers niet nazeggen.

Sorry, maar bij die 2 grote kansen van Saugehund zagen Viergever en Baumgartl er niet goed uit. Daarnaast wordt Viergever ook enorm vaak op snelheid geklopt. Zijn ingrepen mogen dan af en toe prima zijn maar door zijn gebrek aan snelheid ontstaan vaak gevaarlijke situaties voor het doel. Een prima bankspeler maar geen materiaal dat we na moeten streven voor in de basis
 
Der Jaufe ik denk we moeten nu gewoon toe geven dat Mark is niet de trainer geworden wat we all hadden van hem verwacht en hij zal ook niet worden.
Ik persoonlijk had hem heel hoog staan, maar ben heel erg teleurgesteld aan zijn trainerschap kwaliteiten, nabeschouwing en plan van aanpak.

Ik had nu liever Cocu voor deze groep staan dan Mark.

Liever Cocu? Onder Cocu hadden Gakpo, Sadilek en Ihattaren geen kans gekregen...
 
PSV in normale doen is/was altijd leuk in het stadion, maar dit zooitje amateurs wil je niet live zien. Lang leven Netflix waar je alrijd op terug kan vallen thuis
Maar je hebt wel zitten kijken...hoe weet je anders dat het zo slecht is? Ik heb van een slechte wedstrijd niet kunnen genieten, maar blijf een binding houden met de kleuren de club en de stad!
 
Sorry, maar bij die 2 grote kansen van Saugehund zagen Viergever en Baumgartl er niet goed uit. Daarnaast wordt Viergever ook enorm vaak op snelheid geklopt. Zijn ingrepen mogen dan af en toe prima zijn maar door zijn gebrek aan snelheid ontstaan vaak gevaarlijke situaties voor het doel. Een prima bankspeler maar geen materiaal dat we na moeten streven voor in de basis

Vorig jaar toch verdraaid weinig tegendoelpunten... En dat was nu ook weer niet door de enorme meerwaarde van Schwaab.
 
Maar je hebt wel zitten kijken...hoe weet je anders dat het zo slecht is? Ik heb van een slechte wedstrijd niet kunnen genieten, maar blijf een binding houden met de kleuren de club en de stad!


Kwakkie hoeft niet naar een wedstrijd te kijken om te beoordelen of het een slechte wedstrijd is. Het is namelijk altijd een slechte wedstrijd.
 
Vind dit niet helemaal een eerlijke vergelijking hoor

Er wordt gezegd "Ik had nu liever Cocu voor deze groep staan dan Mark.". Mijn punt is dat de spelers die zich nu laten zien helemaal geen kans zouden krijgen, omdat Cocu daar toch zeker niet bekend om stond. Wat is daar niet eerlijk aan?
 
Vorig jaar toch verdraaid weinig tegendoelpunten... En dat was nu ook weer niet door de enorme meerwaarde van Schwaab.

Ik weet het, maar ik heb nooit het gevoel dat het safe zit met Viergever juist omdat hij zo traag is. En vaak kan hij wat corrigeren door goede positionering en ingrepen, maar er ontstaan toch echt veel te vaak gevaarlijke momenten door zijn gebrek aan snelheid (en dat gecombineerd met het algehele gebrek aan verdedigende kwaliteiten achterin ;)). Ik bekijk het gewoon zo: 5 goede ingrepen maken 2 slechte waaruit gescoord wordt niet goed.
 
Ik weet niet welk probleem iedereen heeft met Guti maar ik vind hem helemaal niet zo slecht. Ik vind Rosario veel slechter of Bergwijn op 10. Ook een aanfluiting. En je kunt niet verwachten bij een elftal dat totaal niet goed staat of in balans is dat Guti dat gaat oplossen à la Messi. Niet reëel volgens mij. Guti rendeert alleen maximaal als hij ook spelers om zich heen heeft die wat kunnen, maar rond hem is het waardeloos, achterin staat een middenvelder LB en Viergever wordt er steeds uitgelopen door elke aanvaller van de tegenpartij, waardoor Guti ook veel te veel verdedigend moet doen en dat is niet zijn sterkste punt vooralsnog.

Volgens mij was mijn post eerder een sneer naar Afellay, maar dat is misschien niet doorgekomen. ;P
 
Er wordt gezegd "Ik had nu liever Cocu voor deze groep staan dan Mark.". Mijn punt is dat de spelers die zich nu laten zien helemaal geen kans zouden krijgen, omdat Cocu daar toch zeker niet bekend om stond. Wat is daar niet eerlijk aan?
Als je het zo stelt ben ik het met je eens.

Ik vond het echter geen eerlijke vergelijking om in de seizoenen toen Cocu aan het roer stond, de vraag welke spelers in de basis 11 thuis horen een stuk minder discutabel was.

Ook zijn toch best wat spelers onder hem gedebuteerd en 'doorgebroken': Bergwijn, Bakkali, Locadia, Hendrix, Brenet. Daarnaast denk ik dat het niveau van de spelers die hij niet/weinig heeft laten spelen lager is dan de bovengenoemde spelers die van Bommel nu wel een kans geeft (Koch, Vloet, Ritzmaier, van Ooijen).
 
O dus volgens jou Cocu gaaf jeugd geen kans? Depay en Bergwijn vergeten ?

Depay? Die Depay die door Rutten bij de selectie werd gehaald en daarna de kans kreeg onder Advocaat?

En in het algemeen: wil je werkelijk beweren dat Cocu jeugdspelers de kans gaf? Hij heeft ons kampioenschappen bezorgd, alle lof daarvoor, maar veel jeugd inpassen deed hij niet.
 
Je leeft in andere, betere tijden vriend.

Leg uit. Sinds Guardado hebben we niet meer zo'n kapitein gehad. Hij is pas 32 jaar. 60 wedstrijden in 2 seizoenen primera division. Over welke betere tijden heb je het? De tijd waarin Rosario de aanvoerder is van PSV?
 
O dus volgens jou Cocu gaaf jeugd geen kans? Depay en Bergwijn vergeten ?
Depay kreeg pas echt een basisplaats toen Mertens vertrok, daarvóór kreeg hij nauwelijks speeltijd.
Hij zei destijds, dat hij zich met elke speler binnen PSV kon meten.
Kenners wisten dat allang, en dan bedoel ik de PSV fans, en niet de zgn. Technische Staf.
 
Cocu gaf de meesten te weinig kansen. Maar Mark is ook verre weg van een schatje hoor. Mauro Junior verhuurt, terwijl die vorig jaar al minuten heeft gemaakt. Snap ik niet voor een trainer die zogenaamd jeugd een kans geedt. Obispo, jaren lang hét verdedigend talent van PSV. Net zo goed geen kansen gekregen onder Mark. Rosario, krediet naar Cocu voor het inpassen. Houden we Malen, Sadilek, Gakpo en Ihattaren over. Nou jongens, wat fantastisch allemaal. Vier jeugdspelers waarvan er één in de basis begint en eentje op een verkeerde positie als noodoplossing wordt gebruikt. Ik moet nog maar eens zien of Sadilek op het middenveld gaat spelen zodra we een waardige linksback hebben. Als je het allemaal naast elkaar neer gaat leggen dan vind ik dat Mark qua jeugd het beter doet dan Cocu, maar lang niet zo goed als iedereen hier hem de hemel voor in prijst.
 
Cocu gaf de meesten te weinig kansen. Maar Mark is ook verre weg van een schatje hoor. Mauro Junior verhuurt, terwijl die vorig jaar al minuten heeft gemaakt. Snap ik niet voor een trainer die zogenaamd jeugd een kans geedt. Obispo, jaren lang hét verdedigend talent van PSV. Net zo goed geen kansen gekregen onder Mark. Rosario, krediet naar Cocu voor het inpassen. Houden we Malen, Sadilek, Gakpo en Ihattaren over. Nou jongens, wat fantastisch allemaal. Vier jeugdspelers waarvan er één in de basis begint en eentje op een verkeerde positie als noodoplossing wordt gebruikt. Ik moet nog maar eens zien of Sadilek op het middenveld gaat spelen zodra we een waardige linksback hebben. Als je het allemaal naast elkaar neer gaat leggen dan vind ik dat Mark qua jeugd het beter doet dan Cocu, maar lang niet zo goed als iedereen hier hem de hemel voor in prijst.

Het gaat over de jeugd een kans geven, niet hoe ze vervolgens renderen. Overigens: in welke wedstrijd in PSV1 heeft Mauro nou echt overtuigd? Laat hem bij Heracles maar bewijzen dat hij de Eredivisie aankan, daarna kan hij misschien aanspraak maken op een basisplaats.

Maar het heeft niet zo veel zin om nu elke jeugdspeler individueel te beoordelen. De stelling was dat je nu beter Cocu voor de groep kan hebben. Ik bestrijd dat. Als er iemand spelers verkeerd kon neerzetten was Cocu het wel. En ik durf te stellen dat Sadilek, Ihattaren en wellicht ook Gakpo wekelijks bij Jong PSV konden gaan ballen en Cocu gewoon vast zou houden aan de oudere garde. En dat er voor een andere oplossing dan Teze was gekozen bij het uitvallen van Dumfries. Het loopt nu ook voor geen meter, maar Cocu zou niet de oplossing zijn.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan