PSV - Feyenoord | Zondag 19 september | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
En we hebben al veel wedstrijden gespeeld en de moeilijkheidsgraad/intensiteit is veel hoger dan Feyenoord als ook Ajax (zeg maar Benfica of Drita).
 
Allemaal interessant die discussies over fysiek. Ik neem nu het standpunt "tegen" een beetje in omdat ik bepaalde vraagstukken nog niet opgeworpen zag: ik vraag me af hadden of we die discussie ook gehad hadden als we nipt hadden gewonnen. Bijvoorbeeld: Gakpo die de bal er in rolt en dat afstandsschot niet op de lat maar in de touwen vliegt waardoor we na rust alleen maar de 2-1 veilig moesten stellen omdat Feyenoord "moest komen"? Of bijvoorbeeld een gelijkspel of een ander winst scenario. Dat lijkt me niet onmogelijk ondanks de conditie en wissel discussie.
Aan de ene kant zou die discussie misschien dan niet breed uitgemeten zijn, want mensen zien het patroon van de wissel momenten mogelijk duidelijker naar voren komen door de 0-4 afstraffing. Aan de andere mogelijk kant niet, want des te vaker Schmidt vroeg wisselt: des te meer mensen het mogelijk zal opvallen waardoor de discussie vroeg of laat toch op gang zal komen.

En hoe zit het met concurrentie. Toentertijd was het nooit echt een issue zoals dat het nu is. Sommige teams werden (achter elkaar) kampioen en konden het ook nog opbrengen om Europees (Ajax) te spelen. Punt om mee te nemen is wel dat het vaak om CL ging en die speelt een club altijd minimaal een dag eerder.

Verder wil ik nog een tweede discussie aan het licht brengen. Het blijft een ontzettend leuk spel, maar is het voetbal anno 2021 niet een klein beetje saaier geworden door berekend rennen en een tactisch schaakspel? Je ziet minder sierlijke voetballers (type Nillis)op het veld en steeds meer box to box (Wijnaldum) spelers. Of heb ik gewoon maar heimwee naar tijden van Zidane, Ronaldinho, Iniesta, Roberto Carlos Maldinis en noem maar op?
En het acteren, of naar de scheids roepen en vragen lijkt ook erger te zijn geworden.
 
Gakpo is geblesseerd geraakt tijdens het Nederlands elftal. Ondanks die blessure speelde hij daarna drie wedstrijden achtereenvolgend waarin hij tenminste 60 min volmaakt.
Gakpo had zelf weinig behoefte aan een wissel. Zo kreeg ik de indruk.

Misschien een spandoekje: “Roger, efkes wisselen?” ;)
 
Gakpo had zelf weinig behoefte aan een wissel. Zo kreeg ik de indruk.

Misschien een spandoekje: “Roger, efkes wisselen?” ;)
Tuurlijk. Als ik zou voetballen en de kwaliteiten als Gakpo had. Dan had ik ook geen behoefte aan een wissel. Lichte pijntjes negeer je dan met de adrenaline van een wedstrijd.

Daarom snap ik als je soms beschermd moet worden. Met zo een recente blessure zonder weinig rust. (Even los van of de wissel slim is. Want tactisch vond ik het rare keuzes van schmidt)
 
Tuurlijk. Als ik zou voetballen en de kwaliteiten als Gakpo had. Dan had ik ook geen behoefte aan een wissel. Lichte pijntjes negeer je dan met de adrenaline van een wedstrijd.

Daarom snap ik als je soms beschermd moet worden. Met zo een recente blessure zonder weinig rust. (Even los van of de wissel slim is. Want tactisch vond ik het rare keuzes van schmidt)
JdJ geeft hem eindelijk een goed basisteam gaat hij ze weer laten banken. Zou helemaal gek worden wanneer ik JdJ was.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan