PSV - FC Utrecht | Zaterdag 4 december | Eindstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wat een gezever!
Bruma en Doan waren ook ooit afgeschreven. Je bent pas afgeschreven als je niet meer voetbalt.

Die zijn alleen wel jonger en fitter en zeker vergeleken met Van Ginkel spelen die niet met handrem vanwege een enorm blessure-verleden. Daar ging het met Pröpper ook mis. Die stond seizoenen lang basis bij Brighton en was daar zelfs de speler met de meeste minuten, tot ie zwaar geblesseerd raakte. Daarna sukkelde hij ook daar al met zijn fitheid.
 
Die zijn alleen wel jonger en fitter en zeker vergeleken met Van Ginkel spelen die niet met handrem vanwege een enorm blessure-verleden. Daar ging het met Pröpper ook mis. Die stond seizoenen lang basis bij Brighton en was daar zelfs de speler met de meeste minuten, tot ie zwaar geblesseerd raakte. Daarna sukkelde hij ook daar al met zijn fitheid.
Fitter vooral. 29 is een leeftijd waarop je topsport zou moeten kunnen bedrijven. Maar Van Ginkel oogt soms een beetje gemakzuchtig vind ik, qua mentaliteit geen strijder (meer).
En het is denk ik wel slopend wanneer je bijna drie seizoenen? Niet in een elftal hebt kunnen voetballen vanwege blessures
 
Fitter vooral. 29 is een leeftijd waarop je topsport zou moeten kunnen bedrijven. Maar Van Ginkel oogt soms een beetje gemakzuchtig vind ik, qua mentaliteit geen strijder (meer).
En het is denk ik wel slopend wanneer je bijna drie seizoenen? Niet in een elftal hebt kunnen voetballen vanwege blessures

Natuurlijk is dat slopend. Ik snap Van Ginkel wel. Dat neemt helaas niet weg dat hij daardoor niet echt meer uit de verf komt en dus momenteel in ieder geval niet levert wat PSV wil. En de vraag is of hij dat überhaupt nog kan. Ik ben vooropgesteld fan van hem. Heeft ons veel gebracht, maar als het niet meer gaat, gaat het niet. Ik vind het wel prima dat ie de aanvoerdersband behoud. Als hij niet speelt dragen Cody of Ramalho hem, en dat zijn prima uithangborden voor de club. Van Ginkel is dat ook, en vast in de kleedkamer en op de training iemand waar de rest naar luistert, want hij heeft zijn sporen bij PSV verdiend.
 
Dan moet dat wel na de winterstop gaan komen..
Er is ook een verschil in speelstijl tussen Van Ginkel en Pröpper. Van Ginkel is een klassieke box to box speler, hij moe(s?)t het hebben van z'n diepgang (en scorend vermogen, voor een middenvelder). Dat kost veel kracht. Zie ook laatste seizoen Van Bommel. Volgens mij heeft dat niets met mentaliteit te maken; je kan het gewoon niet meer belopen. De vraag is dan of je kan overschakelen naar een andere, meer regisserende speelstijl - spelers van type-Pirlo, Guardado of Schuster kunnen dan nog jaren mee, maar ja....

Pröpper is daarentegen een technische speler, die het meer moet hebben van passing en positie kiezen. Minder energievretend. Maar goed, ook daar is natuurlijk een grens.
 
Pröpper is daarentegen een technische speler, die het meer moet hebben van passing en positie kiezen. Minder energievretend. Maar goed, ook daar is natuurlijk een grens.
En die grens bereik je vrij snel als je altijd al een slappe zak en mooiweervoetballer bent geweest en nu ook nog eens vele jaren en een zware blessure later.
 
Er is ook een verschil in speelstijl tussen Van Ginkel en Pröpper. Van Ginkel is een klassieke box to box speler, hij moe(s?)t het hebben van z'n diepgang (en scorend vermogen, voor een middenvelder). Dat kost veel kracht. Zie ook laatste seizoen Van Bommel. Volgens mij heeft dat niets met mentaliteit te maken; je kan het gewoon niet meer belopen. De vraag is dan of je kan overschakelen naar een andere, meer regisserende speelstijl - spelers van type-Pirlo, Guardado of Schuster kunnen dan nog jaren mee, maar ja....

Pröpper is daarentegen een technische speler, die het meer moet hebben van passing en positie kiezen. Minder energievretend. Maar goed, ook daar is natuurlijk een grens.
Beiden blijken tot nu toe wel amper inzetbaar waarbij Ginkel duidelijk op 70 procent speelt
 
En die grens bereik je vrij snel als je altijd al een slappe zak en mooiweervoetballer bent geweest en nu ook nog eens vele jaren en een zware blessure later.
Ik zou dat in het algemeen niet zo snel zeggen van een speler die plus 100 wedstrijden in de PL op z'n naam heeft staan, en bijna 20 interlands (waar hij regelmatig goed spel liet zien). Als ik zo iemand tegenkom in de kroeg, denk ik: wow. Maar wie ben ik...
Bij PSV heeft hij vooral nog heel weinig kunnen laten zien - komt ook omdat Schmidt kiest voor defensieve zekerheid, en op 10 - wat een optie voor Pröpper kan zijn - Götze heeft.

Blessure is natuurlijk een andere kwestie.
 
Beiden blijken tot nu toe wel amper inzetbaar waarbij Ginkel duidelijk op 70 procent speelt

Ginkel is volgens mij echt klaar. Dat is natuurlijk ook een nóg veel meer gecompliceerde blessure dan Pröpper. Hij kan geen snelheid of pressie meer ontwikkelen. Ik kan Schmidt wel volgen dat hij daar nu kiest voor Guti. Geen klasbak, maar vooruit.
 
Ginkel is volgens mij echt klaar. Dat is natuurlijk ook een nóg veel meer gecompliceerde blessure dan Pröpper. Hij kan geen snelheid of pressie meer ontwikkelen. Ik kan Schmidt wel volgen dat hij daar nu kiest voor Guti. Geen klasbak, maar vooruit.
Blijkbaar is Davy dus niet fit..
 
Blijkbaar is Davy dus niet fit..
Ja, zoals ik al zei: alles heeft z'n grens. Maar bij Ginkel denk ik: dat is voorbij, mede ook doordat je weet hoe hij speelde. Die gaat nooit meer 60 meter dichtlopen. Je ziet aan z'n speelstijl ook wel dat hij het zelf weet. En ik denk dat het tussen hem en Schmidt ook uitgesproken is. Hij berust in z'n rol als invaller, en mag als wisselgeld de aanvoerdersband nog even houden.
Bij Pröpper wil ik nog even de revalidatie afwachten. Ziet eruit als een lastige en slepende blessure, maar ik weet niet of het zo fundamenteel is als bij Van Ginkel.
 
En die grens bereik je vrij snel als je altijd al een slappe zak en mooiweervoetballer bent geweest en nu ook nog eens vele jaren en een zware blessure later.

Doe je hem echt mee tekort. Was 3 jaar lang een van de spelers in die PL met de meeste minuten en nagenoeg nooit geblesseerd. Als je niet fit bent kun je niet zoveel minuten maken. Hij kreeg daarna een nare blessure te verwerken en daarna is het bij Brighton ook bergafwaarts gegaan. Ik zocht het even op. Hij speelde in de seizoenen 17/18, 18/19 en 19/20 liefst respectievelijk 35, 30 en 35 wedstrijden in de PL, en dat is dus nog zonder wedstrijden in EFL en FA cup wedstrijden.
 
Laatst bewerkt:
Als Van Ginkel zijn vizier iets scherper had gesteld de afgelopen maanden dan had hij er gewoon 4/5 in het netje gelegd. En dan was het verhaal toch anders geweest.
 
Er is ook een verschil in speelstijl tussen Van Ginkel en Pröpper. Van Ginkel is een klassieke box to box speler, hij moe(s?)t het hebben van z'n diepgang (en scorend vermogen, voor een middenvelder). Dat kost veel kracht. Zie ook laatste seizoen Van Bommel. Volgens mij heeft dat niets met mentaliteit te maken; je kan het gewoon niet meer belopen. De vraag is dan of je kan overschakelen naar een andere, meer regisserende speelstijl - spelers van type-Pirlo, Guardado of Schuster kunnen dan nog jaren mee, maar ja....

Pröpper is daarentegen een technische speler, die het meer moet hebben van passing en positie kiezen. Minder energievretend. Maar goed, ook daar is natuurlijk een grens.
Beide spelers ben ik enorm dankbaar voor hun eerste periode maar nu begint het toch wel tijd te worden dat ze weer wat laten zien.

Ik vind je vergelijkingen mooi, ik moet wel zeggen dat Propper destijds best indrukwekkende statistieken op het gebied van meters maken bij PSV had meen ik. Of Propper pre Brighton nog hetzelfde biedt als post Brighton weet ik niet maar hij was volgens mij wel degelijk een speler die veel pendelde. Wellicht viel bij zonder bal minder op dan Van Ginkel die wat meer de aanvallende ruimtes in ging zoals misschien een Klaassen. En veel penalty's als ik het goed heb
 
Als Van Ginkel zijn vizier iets scherper had gesteld de afgelopen maanden dan had hij er gewoon 4/5 in het netje gelegd. En dan was het verhaal toch anders geweest.
Dat is precies het probleem met Van Ginkel. Het is het allemaal net niet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan