Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Bij de 0-2, staan er geloof ik 5 a6 PSVers dichter bij Kovar dan Schouten. Dat is pas raar.Ik heb het gevoel dat spelers als Yarek gewoon prima voldoen, maar het type voetbal dat Bosz speelt is gewoon inherent defensief ontzettend kwetsbaar.
Het is nog erger. PSV verdedigt vrijwel niet.Ik wilde mezelf eigenlijk niet blijven herhalen, maar ik moet het toch nog een keer kwijt; PSV verdedigt zo verschrikkelijk slecht.

Ik wilde mezelf eigenlijk niet blijven herhalen, maar ik moet het toch nog een keer kwijt; PSV verdedigt zo verschrikkelijk slecht.
Precies. Gelukkig maar dat het aanvallend wel wat beter ging. Ajax met 23 punten minder heeft 3 goals minder tegen. En zelfs Groningen heeft er met 30 punten minder 3 goals minder tegen dan wij.Al sinds de winterstop verdedigen we als een degradatiekandidaat.
Toch belachelijk man dat je richting 50 tegengoals gaat in de Eredivisie?
Die verdedigende onzin gaat niet opgelost worden met nieuwe spelers. Ik heb het gevoel dat spelers als Yarek gewoon prima voldoen, maar het type voetbal dat Bosz speelt is gewoon inherent defensief ontzettend kwetsbaar. Het werkt als alle poppetjes op de juiste plek staan en je daardoor (bijna) de hele wedstrijd dominant kunt spelen. In seizoen 1 was dat het geval en dan krijg je weinig doelpunten tegen. Boszball is ontzettend moeilijk om goed op te zetten, maar dat seizoen lukte het en dan hoef je eigenlijk ook nauwelijks echt te verdedigen. Dan is aanval je beste verdediging en verover je de bal snel terug rond de middenlijn.
Maar dat is al twee seizoenen niet meer het geval. Blessures helpen ook niet mee. Dest is na zijn blessure niet meer hetzelfde. Schouten ging na het EK sukkelen met zijn fitheid en Luuk takelde af & vertrok. Een type Teze werd op de backpositie niet meer gevonden (een verdedigend sterke back die bij balverlies om kan schakelen en een 3-mans linie kan vormen met de CVs).
Of er nou weer een CV bijkomt in de zomer of niet, het wordt opnieuw verdedigend matig tot drama. Na drie seizoenen weet iedereen hoe Bosz speelt en dat hij geen plan B heeft, buiten spits A vervangen met spits B enzovoorts. Dat PSV nog steeds kwa scorebordjournalistiek dominant is komt vooral door de kwaliteit die PSV op het veld heeft staan tov. de worstelende concurrentie. PSV heeft dit seizoen nog veel punten op het nippertje binnengehaald omdat er gewoon individuele kwaliteit is om dat voor je te doen. Saibari, Perisic (stuk minder dan vorig seizoen, maar nog steeds belangrijke momenten), Pepi, Veerman, Mauro en Kovar (al wisselt die matige momenten af met cruciale reddingen). Dat zijn spelers die de concurrentie niet heeft, of ze hebben er 1 a max 2. Maar onder de sterke selectie van PSV zit een fundament dat achterhaald is.
Ik hoop dat er flink doorgeselecteerd wordt. Honger is natuurlijk ook een ding; bijna alle belangrijke spelers in deze selectie gaan voor de 2 a 3e keer kampioen worden. De honger neemt dan gewoon af. Maar bovenal loop je gewoon tegen het risico aan dat je met hetzelfde systeem volgend seizoen weer veel goals tegenkrijgt, doordat de tegenstander weet waar de kwetsbaarheden van het systeem liggen. Als het dan een paar keer verkeerd valt en je krijgt de bekende Bosz-dip vroeg in het seizoen kun je zomaar ineens de titel kwijtraken. Vorig seizoen had dat uiteraard gewoon moeten gebeuren, maar kwamen we er miraculeus mee weg. Volgend seizoen zijn de consequenties meteen een stuk groter. Geen kampioen = geen directe CL. Als je 2e wordt heb je nog playoffs, maar we weten ook dat dat een loterij is. Kom je tegen een Benfica of Turkse topclub te spelen in de playoffs, dan kan het zomaar verkeerd uitvallen. Geen CL = je voorsprong verdampt snel. PSV zal dan of moeten snijden in de selectie, kan minder uitgeven in de zomer of moet de reserves gebruiken om een CL-selectie (voor Eredivisie begrippen) voor een seizoen te bekostigen.
Zeer, zeer cruciale zomer transferwindow op komst. Ik ben benieuwd.
Yarek gaat/ ging toch ook meermaals persoonlijk in de fout . Bij het luchtduel zat hij er toch grandioos naast....Een CV leider die (bij)stuurt is wel meer dan welkom om dergelijke fouten te voorkomen of recht te zetten. YAREK kan nog ook veel bijleren gezien zijn leeftijd.Bij de 0-2, staan er geloof ik 5 a6 PSVers dichter bij Kovar dan Schouten. Dat is pas raar.
100% eens. Maar zie jij dan dat de staf of onze directeuren daar niet naar streven dan? Ik zie geen excuses bij Bosz, niet bij Steward, niet bij Brands. Volgens mij zeggen zij bij uitstek: doel gehaald en op naar de volgende doelen. Dat het dit jaar niet gelukt is om beter te presteren dan vorig jaar heeft met allerlei factoren te maken. Soms beïnvloedbaar, soms niet. De blessures van al onze spitsen, kruisband van van Bommel, het onophoudelijke wisselen van Bosz centraal achterin, de Afrika Cup, en toch ook het feit dat je 0 tegenstand hebt dit jaar.Als je je succes louter en alleen afmeet aan het falen van de rest, kun je tot deze conclusie komen. Maar het feit dat het sinds de winterstop op een enkele pot na bijzonder matig is, doet toch wat af aan de glans. En dat geldt wat mij betreft in mindere mate ook voor ons optreden in de CL. Volgens mij moet de lat hoger liggen dan wat we laten zien. Bovendien zijn we na een eerste verwen-jaar onder Bosz-Stewart weliswaar kampioen gebleven, maar is het voetballend niet bepaald beter geworden. Ik vind dat je dat wel na moet streven, anders blijf je altijd hangen in excuses waarom je die stap naar de subtop van Europa maar niet maakt. Hoe fijn het ook is dat we die schaal weer hebben gepakt.
Hier in het zuiden.
Waar is die voetbalhoofdstad van Nederland?!

De club spreekt ambitie uit die ook iets vereist. Het eerste jaar onder Bosz was uitstekend. Naar mijn mening hebben we daar niet op voortgeborduurd, maar vooral de vruchten geplukt van het feit dat we het in Nederland op 80% kunnen en de rest bijzonder zwak is. In Europa was het veel te wisselvallig. Ik heb die stap nog niet gezien.100% eens. Maar zie jij dan dat de staf of onze directeuren daar niet naar streven dan? Ik zie geen excuses bij Bosz, niet bij Steward, niet bij Brands. Volgens mij zeggen zij bij uitstek: doel gehaald en op naar de volgende doelen. Dat het dit jaar niet gelukt is om beter te presteren dan vorig jaar heeft met allerlei factoren te maken. Soms beïnvloedbaar, soms niet. De blessures van al onze spitsen, kruisband van van Bommel, het onophoudelijke wisselen van Bosz centraal achterin, de Afrika Cup, en toch ook het feit dat je 0 tegenstand hebt dit jaar.
Het zijn eerder wij supporters (ik voorop) die zeggen: joh, tis wel prima. Lekker kampioen geworden. De club wil meer.
Wtf die bal is gewoon niet uit
En die was niet volledig over de.lijn
Inderdaad. Jammer dat we geen herhaling kregen vlak voor de 0-1 toen dezelfde grensrechter niet vlagde en de bal juist wel buiten de lijn doorgekopt leek te worden.En die was niet over de zijlijn
Het blijft spijtig dat we steeds onze beste spelers kwijt raken en elk jaar opnieuw moeten afwachten of het niveau minstens hetzelfde blijft.Het klopt dat het een cruciale transferwindow wordt én dat PSV flink moet doorselecteren. Het zal nog lastig worden. Door het WK zal de markt pas laat op gang komen, en de spelers met redelijk tot hoge transferwaarde staan op plekken waar je ook weer flink moet investeren om kwaliteit terug te krijgen. Ik denk aan Veerman, Saibari, Pepi... Ofwel brein&passing, techniek en loopvermogen, scorend vermogen... Dat gaat geld kosten, terwijl eigenlijk de verdediging het grootste zorgenkind is. Gelukkig zal de oorlogskas goed gevuld zijn.
Niet mee eens.De club spreekt ambitie uit die ook iets vereist. Het eerste jaar onder Bosz was uitstekend. Naar mijn mening hebben we daar niet op voortgeborduurd, maar vooral de vruchten geplukt van het feit dat we het in Nederland op 80% kunnen en de rest bijzonder zwak is. In Europa was het veel te wisselvallig. Ik heb die stap nog niet gezien.
Dat 1 van je vleugelspelers geblesseerd kan raken of een andere kracht langdurig dat weet je als PSV zijnde of een andere club eigenlijk gewoon. Voetbal is een blessure gevoelige sportDe club spreekt ambitie uit die ook iets vereist. Het eerste jaar onder Bosz was uitstekend. Naar mijn mening hebben we daar niet op voortgeborduurd, maar vooral de vruchten geplukt van het feit dat we het in Nederland op 80% kunnen en de rest bijzonder zwak is. In Europa was het veel te wisselvallig. Ik heb die stap nog niet gezien.
Maar dat heeft de tegenstander ook, lijkt me. Zelfs de allerrijksten. En die hebben vaak wel wat meer achter de hand, maar bij Union, Leverkusen, Newcastle en Atletico ook weer niet zo heel erg als bij de absolute top.Dat 1 van je vleugelspelers geblesseerd kan raken of een andere kracht langdurig dat weet je als PSV zijnde of een andere club eigenlijk gewoon. Voetbal is een blessure gevoelige sport
Eens met je conclusie dat het verwachtingspatroon te hoog was. Maar, dit jaar was wel 'n gemiste kans. Als je wint van Napoli en Liverpool, met zulke duidelijke cijfers... De slechte beurt in België en Griekenland zijn echt te mager geweest; met 1 punt meer uit die wedstrijden hadden we 't gewoon gehaald. Sjeik of geen Sjeik. Overigens hebben de meeste Engelse en Spaanse clubs, laat staan Bayern München ook geen sjeik. Wel 'n goed TV-contract. Maar behalve Newcastle, Chelsea en Man City zit er weinig sjeikgeld. Arsenal en Liverpool doen het op 'eigen kracht', net als Bayern.Niet mee eens.
Het verwachtingspatroon is een beetje te hoog zo.
Europees was het ook prima, gekwalificeerd tot enkele minuten voor tijd in je 8e groepsduel in de "groep des doods".
Bij de loting werd - terecht - gezegd dat we kansloos waren.
Logisch want het sjeik loze Nederland is en blijft CL opvulling in een Europa waar straks Engeland - met dank aan de "faire" UEFA - 10 clubs naar toe mag sturen.
Wij moeten ons voor nu richten op 5x kampioen op rij te worden en te hopen op 1 of 2 keer knock-out fase CL.
Eens dat het spijtig was dat het net niet lukte.Eens met je conclusie dat het verwachtingspatroon te hoog was. Maar, dit jaar was wel 'n gemiste kans. Als je wint van Napoli en Liverpool, met zulke duidelijke cijfers... De slechte beurt in België en Griekenland zijn echt te mager geweest; met 1 punt meer uit die wedstrijden hadden we 't gewoon gehaald. Sjeik of geen Sjeik. Overigens hebben de meeste Engelse en Spaanse clubs, laat staan Bayern München ook geen sjeik. Wel 'n goed TV-contract. Maar behalve Newcastle, Chelsea en Man City zit er weinig sjeikgeld. Arsenal en Liverpool doen het op 'eigen kracht', net als Bayern.
Titel gaat met nog maar 1 CL plek altijd voor.Eens dat het spijtig was dat het net niet lukte.
Maar behalve sjeiks zijn er ook andere jongens met veel geld bij b.v. Chelsea en Man City.
Als ik moet kiezen voor volgend seizoen denk ik dat we met weer een titel en net geen KO fase beter af zijn dan wel KO fase CL en geen kampioenschap.
Persoonlijk zal ik dan net zo tevreden met die 28e titel zijn als nu.