PSV - FC Utrecht | zaterdag 4 april | Eindstand 4-3

Eigenlijk zijn alle aankopen van Stewart dit seizoen grillig tot zelfs als slecht weg te zetten.
Al is er ook wat pech bij komen kijken zoals bij van Bommel en Plea. Maar los van die 2…

Yarek - grillig, zit wel potentie in dat dan wel.
Man - grillig, momentum speler.
Wanner - grillig, idem als bij Yarek.
Sildillia - slecht, kan echt niet op RB (of waar dan ook)
Olij - te weinig speeltijd om te beoordelen
Boadu - veel te vaak geblesseerd, kan wel iets maar kan geen ritme opbouwen.
Kovar - grillig, uitschieters gehad maar ook veel slechte momenten.
Salah-Eddine - Deze was wel raak wat mij betreft, alleen na de Afrika Cup niet meer echt fit geweest.

Al met al niet al te best eigenlijk. En gezien er einde seizoen hoogstwaarschijnlijk een hoop vertrekken staat Stewart echt een klus te wachten. Al dat grillig materiaal heeft een paar zekerheidjes nodig om volgend seizoen weer mee te kunnen gaan doen. Je merkt dat die grilligheid zich wel is gaan uitdrukken de afgelopen wedstrijden i.i.g.

Eigenlijk zijn alle aankopen van Stewart dit seizoen grillig tot zelfs als slecht weg te zetten.
Al is er ook wat pech bij komen kijken zoals bij van Bommel en Plea. Maar los van die 2…

Salah-Eddine - Deze was wel raak wat mij betreft, alleen na de Afrika Cup niet meer echt fit geweest.

Al met al niet al te best eigenlijk. En gezien er einde seizoen hoogstwaarschijnlijk een hoop vertrekken staat Stewart echt een klus te wachten. Al dat grillig materiaal heeft een paar zekerheidjes nodig om volgend seizoen weer mee te kunnen gaan doen. Je merkt dat die grilligheid zich wel is gaan uitdrukken de afgelopen wedstrijden i.i.g.
Wanner zeer jong , doet aardig mee en nog veel marge wat "spieren" erbij ...
De verdediging was en blijft het grote zorgenkind , hier moeten echte zekerheden bijkomen.

Je kan alleen maar kampioen worden door 't falen van anderen. Als Fey of Ajx 34x wint, zijn zijn kampioen. Zo simpel is het.. Degene die het minst faalt eindigt bovenaan en wordt kampioen.
Het ging om het record snelste kampioen toch? Dat is geen prestatie als de concurrentie wekelijks punten verspeeld en jijzelf er ook genoeg verspeeld waaronder 6 tegen Telstar en 3 tegen Volendam. Heeft niks met op eigen kracht te maken. Wanneer Feyenoord er 3 extra had gewonnen was je nog lang geen kampioen. Records met meeste punten of meeste goals voor en minste tegen is wel iets om trots op te zijn. Niet een record omdat Feyenoord niet weet te winnen van Sparta en Excelsior.

Goed dat Bosz nu zelf de standaard bepaalt en aangeeft dat Saibari deze zomer meer dan 60 miljoen moet gaan kosten. Hopelijk heeft ie hiermee Marcel en Ernie bij de ballen.

Vind dit wel wat kort door de bocht, wellicht zijn er niet zoals de jaren ervoor meteen kwaliteit die er bovenuitsteken maar er is gewoon genoeg kwaliteit gekocht met veel potentie.

1. Yarek - is echt een hele goed verdediger was in het begin echt heel sterk maar zit in een wat minder periode. Heeft echt al vaak laten zien heel veel kwaliteit te hebben.

2. Man - heeft zeker kwaliteiten maar is vaak alles of niets. PSV speelt echter met Perisic op de andere kant die geen actie+snelheid heeft dus dan speel je een verediging ook niet echt kapot maar speel je meer op de combinatie. Zou wel willen zien hoe Man het doet met een v Bommel aan de andere kant. Zou hem zeker niet als miskoop bestempelen.

3. Wanner - groot talent, knappe transfer gaan wij nog veel plezier aan beleven. Is voor mij de opvolger voor Veerman.

4. Sildillia - goede verdediger in mijn ogen maar een mindere voetballer, is volgens veel mensen niet goed genoeg maar zie zeker zijn meerwaarde. Had meer van hem verwacht maar vind het ook zeker geen miskoop.

5. Olij - tweede keeper, prima keeper maar verloren van Kovar

6. Boadu - gegokt en verloren was een gokje maar had veel doelpunten gemaakt in de Bundesliga vorig seizoen helemaal niet gek maar inderdaad niet uitgekomen wat we hoopten, ook door blessures (blessuregevoelig).

7. Kovar - beste keeper die we gehad hebben na Gomes. Zie het hem wel ver schoppen. Heeft echt heel veel kwaliteiten. Denk dat hij volgend jaar nog een niveau beter is/wordt.

8. Salah-Edinne - begon heel sterk maar na de Africa cup lijkt hij of niet fit of er is iets aan de hand. Hoop dat het aan zijn fitheid ligt maar twijfel of er niet meer aan de hand is. (Is op dit moment nog gehuurd).

We staan 18!!!! punten voor op de 2e plek waarvan 5 (zo goed als) basisspeler waren het seizoen. Daarbij hebben we ook Plea gehaald en van Bommel maar door blessures hebben wij hun amper in actie zien komen.

Vind dit wel wat kort door de bocht, wellicht zijn er niet zoals de jaren ervoor meteen kwaliteit die er bovenuitsteken maar er is gewoon genoeg kwaliteit gekocht met veel potentie.

1. Yarek - is echt een hele goed verdediger was in het begin echt heel sterk maar zit in een wat minder periode. Heeft echt al vaak laten zien heel veel kwaliteit te hebben.

2. Man - heeft zeker kwaliteiten maar is vaak alles of niets. PSV speelt echter met Perisic op de andere kant die geen actie+snelheid heeft dus dan speel je een verediging ook niet echt kapot maar speel je meer op de combinatie. Zou wel willen zien hoe Man het doet met een v Bommel aan de andere kant. Zou hem zeker niet als miskoop bestempelen.

3. Wanner - groot talent, knappe transfer gaan wij nog veel plezier aan beleven. Is voor mij de opvolger voor Veerman.

4. Sildillia - goede verdediger in mijn ogen maar een mindere voetballer, is volgens veel mensen niet goed genoeg maar zie zeker zijn meerwaarde. Had meer van hem verwacht maar vind het ook zeker geen miskoop.

6. Boadu - gegokt en verloren was een gokje maar had veel doelpunten gemaakt in de Bundesliga vorig seizoen helemaal niet gek maar inderdaad niet uitgekomen wat we hoopten, ook door blessures (blessuregevoelig).

7. Kovar - beste keeper die we gehad hebben na Gomes. Zie het hem wel ver schoppen. Heeft echt heel veel kwaliteiten. Denk dat hij volgend jaar nog een niveau beter is/wordt.

8. Salah-Edinne - begon heel sterk maar na de Africa cup lijkt hij of niet fit of er is iets aan de hand. Hoop dat het aan zijn fitheid ligt maar twijfel of er niet meer aan de hand is. (Is op dit moment nog gehuurd).

We staan 18!!!! punten voor op de 2e plek waarvan 5 (zo goed als) basisspeler waren het seizoen. Daarbij hebben we ook Plea gehaald en van Bommel maar door blessures hebben wij hun amper in actie zien komen.
18 punten, hè? Je zou het niet zeggen met sommige ietwat zurige reatcies hier.

Vind dit wel wat kort door de bocht, misschien zijn er niet zoals de jaren ervoor directe kwaliteit die er bovenuitsteken maar er is gewoon genoeg kwaliteit gekocht met veel potentie.

1. Yarek - is echt een hele goede verdediger was in het begin echt heel sterk maar zit in een wat minder periode. Heeft echt al vaak laten zien heel veel kwaliteit te hebben.

2. De mens heeft zeker gekozen maar is vaak alles of niets. PSV speelt echter met Perisic op de andere kant die geen actie+snelheid heeft dus dan speel je een verediging ook niet echt kapot maar speel je meer op de combinatie. Zou graag zien hoe Man het doet met een v Bommel aan de andere kant. Zou hem zeker niet als miskoop bestempelen.

3. Wanner - groot talent, knappe overdracht gaan wij nog veel plezier aan beleven. Is voor mij de opvolger voor Veerman.

7. Kovar - beste keeper die we hebben gehad na Gomes. Zie het hem wel ver schoppen. Heeft echt heel veel oplossingen. Denk dat hij volgend jaar nog een niveau beter is/wordt.

8. Salah-Edinne - begon heel sterk maar na de Africa cup lijkt hij of niet fit of er is iets aan de hand. Hoop dat het aan zijn fitheid ligt, maar twijfel of er niet meer aan de hand is. (Is op dit moment nog niet gehuurd).

Wij zijn 18!!!! punten voor op de 2e plek waarvan 5 (zo goed als) basisspeler waren het seizoen. Daarbij hebben we ook Plea verwijderd en van Bommel maar door blessures hebben wij hun amper in actie zien.
Cijfers zeggen toch dat we veel te veel en te gemakkelijk doelpunten slikken..
In de CL werd dit afgestraft, in de competitie scoren we vlotter maar dit moet een meer dan groot werkpunt worden.

18 punten, hè? Je zou het niet zeggen met sommige ietwat zurige reatcies hier.
Punten zeggen niet altijd wat. Ook al zijn we de terechte kampioen. Weet nog dat Hiddink op het EK2008 zei dat Rusland wel een kans maakte in de 2e ronde tegen Oranje, als Oranje dacht dat ze er al wel waren. We speelden toen 3 potten waarbij de goals goed vielen, maar we speelden helemaal niet zo sterk. Dat vind ik ook het verhaal van dit jaar.

• Leuk
Reactions: IPF
Het ging om het record snelste kampioen toch? Dat is geen prestatie als de concurrentie wekelijks punten verspeeld en jijzelf er ook genoeg verspeeld waaronder 6 tegen Telstar en 3 tegen Volendam. Heeft niks met op eigen kracht te maken. Wanneer Feyenoord er 3 extra had gewonnen was je nog lang geen kampioen. Records met meeste punten of meeste goals voor en minste tegen is wel iets om trots op te zijn. Niet een record omdat Feyenoord niet weet te winnen van Sparta en Excelsior.
Tja, 2x gewonnen van Feyenoord. 1x uit bij Twente. 2x van AZ. 2x van Heerenveen. 2x van Utrecht. 1x van NEC. 2x van Groningen.
Tegen het complete linkerrijtje hebben we 'n positief resultaat. Alleen Ajax een gelijkspel en 1x verloren van NEC.

Waar meet je succes nou aan af? Dit doen we toch op eigen kracht, of niet? Het is geen gestolen kampioenschap met 'n scheidsrechterlijke dwaling ofzo. Ik snap het cynisme niet zo..
'wanneer Feyenoord er 3 extra had gewonnen' .. Dan hadden we 9(!) punten voor gestaan. Dan had je nog 2x moeten winnen met Sparta, Zwolle en GAE in het vooruitzicht.

Er is, op maximaal 75% van ons kunnen, geen enkele club die bij PSV in de buurt kan komen. We zijn verreweg de meest stabiele factor en met afstand de allerbeste. Bijna elk seizoen zijn we op recordjacht. Dat je die elke keer net niet haalt, geeft alleen maar aan hoe ontiegelijk moeilijk het is om records te halen. Daarom zijn het ook records..

Tja, 2x gewonnen van Feyenoord. 1x uit bij Twente. 2x van AZ. 2x van Heerenveen. 2x van Utrecht. 1x van NEC. 2x van Groningen.
Tegen het complete linkerrijtje hebben we 'n positief resultaat. Alleen Ajax een gelijkspel en 1x verloren van NEC.

Waar meet je succes nou aan af? Dit doen we toch op eigen kracht, of niet? Het is geen gestolen kampioenschap met 'n scheidsrechterlijke dwaling ofzo. Ik snap het cynisme niet zo..
'wanneer Feyenoord er 3 extra had gewonnen' .. Dan hadden we 9(!) punten voor gestaan. Dan had je nog 2x moeten winnen met Sparta, Zwolle en GAE in het vooruitzicht.

Er is, op maximaal 75% van ons kunnen, geen enkele club die bij PSV in de buurt kan komen. We zijn verreweg de meest stabiele factor en met afstand de allerbeste. Bijna elk seizoen zijn we op recordjacht. Dat je die elke keer net niet haalt, geeft alleen maar aan hoe ontiegelijk moeilijk het is om records te halen. Daarom zijn het ook records..
Ik denk dat ik het verkeerd begrijp? Het gaat niet om het kampioenschap maar om het record snelste kampioen dacht ik. Daar hecht ik nul waarde aan omdat de concurrentie onderling veel laat liggen en PSV zelf ook wel. De titel is gewoon terecht en fijn voor iedereen die PSV een warm hart toedraagt.

Als we scheidsrechterlijke dwalingen erbij gaan halen dan zouden we ook nog kunnen beginnen over de voorlaatste 2 wedstrijden.

Verder eens, alleen is het seizoen echt een nachtkaars zo, baal enorm van het missen van de bekerfinale, dubbel/triple zou weer een stap verder zijn na vorige seizoenen. Kortom, in augustus begint de jacht weer, op een volgende ronde CL, de beker, een 4e op rij en een fruitschaal voor nog wat extra eremetaal.

Records.
PSV kan nog steeds recordhouder worden: de kampioen met de meeste tegengoals ooit.

Ik denk dat dat meteen het positieve en negatieve rond het PSV van dit seizoen weerspiegelt.

Als je je succes louter en alleen afmeet aan het falen van de rest, kun je tot deze conclusie komen. Maar het feit dat het sinds de winterstop op een enkele pot na bijzonder matig is, doet toch wat af aan de glans. En dat geldt wat mij betreft in mindere mate ook voor ons optreden in de CL. Volgens mij moet de lat hoger liggen dan wat we laten zien. Bovendien zijn we na een eerste verwen-jaar onder Bosz-Stewart weliswaar kampioen gebleven, maar is het voetballend niet bepaald beter geworden. Ik vind dat je dat wel na moet streven, anders blijf je altijd hangen in excuses waarom je die stap naar de subtop van Europa maar niet maakt. Hoe fijn het ook is dat we die schaal weer hebben gepakt.

Records.
PSV kan nog steeds recordhouder worden: de kampioen met de meeste tegengoals ooit.

Ik denk dat dat meteen het positieve en negatieve rond het PSV van dit seizoen weerspiegelt.
Precies. En de reden waarom we daar in Europa wel, maar in onze matige eredivisie niet op afgerekend worden. Zo’n winnende gisteren is dan je kampioensgoal. Dat kan alleen hier.

Cijfers zeggen toch dat we veel te veel en te gemakkelijk doelpunten slikken..
In de CL werd dit afgestraft, in de competitie scoren we vlotter maar dit moet een meer dan groot werkpunt worden.
Dat klopt, maar dat heeft in mijn ogen niet alleen met de verdediging te maken.

Denk dat we echt nog 1 punt nodig gaan hebben. Officieus klinkt toch alsof we niet meer in te halen zijn maar als PSV alles verliest en Feyenoord wint alles dan is een doelsaldo van plus 20 (kan vinmiddag al plus 14 zijn), snel verdampt.

Denk dat we echt nog 1 punt nodig gaan hebben. Officieus klinkt toch alsof we niet meer in te halen zijn maar als PSV alles verliest en Feyenoord wint alles dan is een doelsaldo van plus 20 (kan vinmiddag al plus 14 zijn), snel verdampt.
Ja spannend!:drumroll:

Bijna net zo spannend als formule 1.

Terug
Bovenaan Onderaan