PSV - FC Utrecht | Zaterdag 11 augustus 2018 | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
oh nee toch nu moeten we weer spaans leren ..
daar hebben we toch geen fuck aan .. wacht dan 5 minuten of ondertitel het eerst
 
oh nee toch nu moeten we weer spaans leren ..
Is toch wel te volgen joh ;)

mooie stats deze wedstrijd (via twitter fc utrecht)
DkWScHIXoAA_UVX.jpg:large
 
ja maar kom op wat is dit voor regie ?
Geen idee, is wat mij betreft weinig toegevoegde waarde
- persmoment met de coaches waarbij de vragen niet te horen zijn
- interview met v Bommel waarbij je de vragen niet hoort
- interview met Pereiro zonder vertaling

kennelijk moet Foxx bezuingen
 
Geen idee, is wat mij betreft weinig toegevoegde waarde
- persmoment met de coaches waarbij de vragen niet te horen zijn
- interview met v Bommel waarbij je de vragen niet hoort
- interview met Pereiro zonder vertaling

kennelijk moet Foxx bezuingen

Klinkt eigenlijk precies als een PSV.tv interview, daar is het geluid ook al zo vaak beroerd. Kan ze nog wel een paar Sennheiser microfoons aanbevelen...
 
Overigens is die Willem Jansen wel heel dom, 'Luuk is 95kg, die valt niet als je m vastpakt'... onder welke steen heb jij gelegen jongen.
 
Klinkt eigenlijk precies als een PSV.tv interview, daar is het geluid ook al zo vaak beroerd. Kan ze nog wel een paar Sennheiser microfoons aanbevelen...
Dat heeft niet zoveel zin. Geluidtechnici zijn er (moet ik bekennen alweer een decenia geleden) niet. Of het wordt overstuurd of het zingt rond als een gek. Dat ligt niet aan de microfoons, maar aan diegene die de combo uitzoekt en het geluid inregelt.
 
Het hele team speelde vandaag een fantastische partij. En dan zie ik ook nog zoveel potentie in dit team. Van Bommel haalt veel meer uit zijn spelers dan Cocu, dat is nu al duidelijk. Hij weet de zwakke plekken van iedere speler perfect te verbergen door de sterke punten naar boven te halen. Over de tactiek wil ik echter nog niet oordelen. Het druk zetten doen ze zeer goed, maar qua formatie denk ik dat nog meer winst te behalen valt. Vandaag hebben de spelers Utrecht afgetroeft op veelal inzet en teamwork. In een nutshel het perfecte recept om Europees succes te halen. Nog een paar keer oefenen met hier en daar wat bijslijpen en je kan zomaar een monsterlijke prestatie en team neerzetten Markie!!

De goals... Van ongekende kwaliteit. En dan heb ik het over alle vier de goals natuurlijk. Te beginnen met die van Pereiro. Voorafgaand die vrije trap zei ik nog tegen mijn maat: "Kon PSV dit soort vrije trappen nou eens goed benutten". Ja hoor, Pereiro erachter die de bal wederom de bal naar LL schiet... Of wacht... EEN GOAL?! Het effect dat deze Uruguayaan een bal mee kan geven... Dat kan geen enkele speler uit de Eredivisie. Toen kwam er, weer, een corner. Godverdomme, hadden we er al iets van vijf gehad, waarvan drie verprutst door de korte variant. Bal valt rond de zestien. Hé.. Bergwijn kan goed schieten, slimme keus hem daar neer te zetten. Beetje dribbelen en hoppa, 2-0! Even later.. LUUK MAAKT EEN LOOPACTIE - maar wacht, dat levert toch niks op. Inderdaad, Luuk komt een op een met de keeper en schiet tegen zijn borst. Het spelletje van PSV is wel heel makkelijk te le- WAT EEN POEIER VAN LOZANO. Allemachtig... Sowieso mijn favorite goal van de avond. Utrecht staat 3-0 achter. Pijnlijk... Maar opnieuw een corner. Misschien kan Luuk scoren met zijn hoofd? NOPE! Dumfries kan het net zo goed en kopt de bal knoerhard, keeper kansloos en 4-0!

Dan denk je natuurlijk, lucky PSV, vier kansen vier goals. Maar met spelers als Bergwijn, Pereiro en Angelino weet PSV de truckendoos nog open te trekken. Als kers op de taart een paar schitterende dribbels en hakjes. PSV is de taart en zij de kersen. Maar wacht is even, hoe ziet die taart eruit?

Hendrix en Rosario speelden een foutloze wedstrijd. Hendrix gaf geen enkele tegenstander de tijd om tot voetbal te komen. Overal zat die gast tussen, WAUW! Die secondes die Hendrix wint zijn cruciaal, geeft de verdediging weer een paar secondes extra om positioneel goed te staan, want voor mijn gevoel kan dit nog een probleem vormen voor PSV. Ook bij het druk zetten en ballen veroveren waren beide spelers belangrijk. Rosario is slim en had een mooi aantal goede passes in huis. Klasse wedstrijd van deze jeugdspeler.

Schwaab speelde vandaag trouwens er gefocust, alsof het al een Europese wedstrijd was. Heeft aardig wat aanvallen onschadelijk weten te maken voordat ze echt gevaarlijk werden en ook veel goede ingrepen verricht. Viergever vond ik als enige wat minder spectaculair. Wat meer vertrouwen zou hem goed doen. Overigens wel een mooie sliding zo tegen het einde. Hopelijk krijgen we die meer te zien. Ik vind een stel goede verdedigende acties net zo mooi om te zien als al het andere.

En onze backs... Heerlijk die drive naar voren. Veel lef, beide spelers, maar héél jammer dat vandaag veel voorzetten mislukte. Als Dumfries en Angelino ook dit nog onder de knie krijgen hebben we zonder twijfel de beste backs van de Eredivisie. Lijkt net alsof we ze al jaren in ons team hebben zitten. Zegt ook wel wat over hun aanpassingsvermogen en de manier waarop wij als PSV hen hebben ontvangen.

Jammer eigenlijk dat Utrecht zo weinig kansen kreeg. Nu wist Zoet zich wederom niet te onderscheiden. Hopelijk staat Zoet er wel wanneer we hem nodig hebben in de toekomstige duels. Gun hem een seizoen waar hij zijn stempel op kan drukken. Viel me trouwens ook op dat er weinig ballen richting hem worden gespeeld. Ik denk dat dit positief is, kijkend naar het spel wat we spelen.

En natuurlijk onze captain Luuk de Jong. Wat een held is het ook. Zoveel ballen door de lucht die deze klasbak opvangt en vlug een aanval op weet te zetten. Er werd vaak gezegd dat je Luuk als aanspeelpunt moet gebruiken. Ik vind dat dit vandaag echt optimaal is gebeurd. Next step is natuurlijk kopgoals maken of überhaupt dodelijker worden binnen de zestien, zoals we hem kenden.

And last best, de 12e man, vond ik vanavond ook heerlijk. Misschien wat magertjes wanneer het iets minder liep, maar goed aanwezig na de doelpunten. Het vierde doelpunt is zeker een gevolg van de motiverende sfeer die er hing na de 2- en 3-0. Dit zou eigenlijk al vanaf de start moeten zijn, maar goed, ook wij moeten nog opwarmen.

Nu op naar Sittard. Je weet nooit wat zo'n clubje allemaal kan doen. Er kan een rare sfeer hangen en met onderschatting kunnen dan gekke dingen gebeuren. Focus is belangrijk. En liever 3 kansen minder creëeren en zij geen dan er een open wedstrijd van maken: Precies wat zo'n nieuw ploegje naar snakt. Maar als ik vandaag zo zie baart het me weinig zorgen.
 
Nette overwinning. Achterin niet echt ietsweggegeven, hard gewerkt. Veel beweging, behalve na de 4-0. Wat slordig hier en daar, nog geen topniveau of Champions League niveau, maar zeker prima voor in de Eredivisie. Schwaab moet nog wat oefenen op lange ballen. Viergever niet echt kunnen beoordelen, lijkt stabiel. Op linksback hebben we weer een avonturier. Prima avond.
Fijn dat je weer terug bent. :)
Lang niets meer van je gehoord/gezien.
 
FC Utrecht thuis bijna altijd een makkie voor PSV. :D Ik ken een club die meer moeite heeft met FC Utrecht. ;) ;P
 
Vind dat v Bommel goed voor de camera staat. Enne, gewoon lekker dragen waar jij je goed bij voelt, netjes in t pak hoeft van mij niet.

Goed hoor, die uitstraling van Van Bommel. Er staat een echte winnaar. Hij zal echt nog wel een keer uit zijn plaat gaan, maar voorlopig maakt hij een zeer professionele en stabiele indruk.
 
4-0.

Buitenspelers scoren, Dumfries maakt ze eerste, Pereiro die bij vlagen liet zien wat voor geweldige voetballer het is.

Deze staat in ieder geval. 2 punten voorsprong op Ajax, kan je alvast hebben.

Overigens kunnen Isimat en ook Ramselaar naar op zoek gaan naar een andere club. Duidelijk signaal als je Ramselaar heet, en je ziet een jeugdspeler voor je neus invallen, en dan komt straks ook nog is Ryan Thomas. Ik zal er niet rouwig om zijn als Ramselaar vertrekt. Isimat zal ik wel missen, alleen voor de sfeer in de kleedkamer al.
Dat maakt mij niet zoveel uit, ben ik nooit bij.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan