PSV - FC Utrecht | Zaterdag 11 augustus 2018 | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vind 'm normaal altijd zeer belangrijk, maar gisteren was ie wel echt 1 van de minderen, wat niet betekent dat ie heel slecht was of zo. Werken en vechten doet ie altijd wel. Had gisteren Romero wel iets langer willen zien.

Verloor iets te vaak de bal. Had ook twee man in z`n nek constant. Luuk is geen speler voor de kleine ruimte. Wel versiert ie de vrije trap waar de 1-0 uit wordt gescoord, dus heeft dan wel z`n bijdrage gehad. Ben benieuwd wanneer Romero echt een kans gaat krijgen. Lijkt me een speler die veel beter in deze voorhoede past.
 

Dit is ook wel leuk om te zien/horen.
Samenvatting vanuit Mexico denk ik.

Zoveel beter commentaar dan van de Nederlandse zenders. Zit tenminste wat passie in. Overigens ook grappig: in het commentaar onder de video heeft 1 zielige verloren Ajacied maar een account aangemaakt met de naam "Ajax El Mejor" (Ajax de beste) om heel sneu te vragen of de uploader ook niet wat van Ajax wil uploaden :ROFL:
 
Prachtig verslag. Dank daarvoor en dat mag je veel vaker doen. Zoals ik genoot van jou epistel heb ik genoten van ons aller PSV!
Ik ben zo content dat van Bommel de 10 positie gereserveerd heeft voor Pereiro. Wat een klasbak is het toch, hij liet zich weer van zijn beste kant zien. En Lozano's goal was van wereldklasse, net als die van Gaston. Steven Bergwijn is pas 20 maar zijn prestatiecurve is ongekend.
Helaas speelt Dumfries nog te vaak direkt terug als hij de bal krijgt aangespeeld en vermoord daarmee een aanval. Daar kan ik me gruwelijk aan ergeren maar wanneer hij wel mee naar voren gaat zie je bij hem dat hij echt wel goed kan voetballen. Ik ben ben ook erg blij met Angelino en kan genieten van zijn techniek. Wel Jammer dat Cody er weer niet inkwam maar dat gaat nog wel gebeuren. Daarentegen was ik verheugd dat Romero erin kwam. Al bij al een prima dikverdiende overwinning voor PSV, maar ook FC Utrecht verdiend een compliment, mede vanwege Jensen die beregoed aan het keepen was. Helaas voor ons.:PSV:

De wedstrijd van gister stemt je positief. Dan kan ik ten minste ook wat leuks schrijven. I mean... Ik had ook zo'n verslag over de 5-0 nederlaag tegen Willen II kunnen schrijven. Buiten dat het louter negatief zou zijn geweest en het ook mijn tijd niet waard is heb ik ook niet de passie om wat te schrijven. ;P

:PSV::PSV::PSV::PSV::PSV::PSV: Die was ik gisteren vergeten :oops:
 
De beste transfer van afgelopen zomer lijkt in mijn ogen zoals ik het nu beoordeel het vertrek van Philip Cocu en daarmee dus Mark van Bommel die hem opvolgt. Begrijp me niet verkeerd alle credits gaan naar Philip Cocu voor het brengen van 3 titels in 4 jaar na een zeer zeer vervelende periode vsn droogte maar soms is het nou eenmaal tijd voor vernieuwing en dit lijkt mij hiervoor een zeer goed moment.

Ik ben echt onder de indruk van Mark van Bommel als hoofdtrainer. Het lijkt me duidelijk dat Mark graag wil overheersen op het veld tegen tegenstanders waarbij dit kan. De jongens ogen scherp en bleven dat tot de laatste minuut. Er werd in mijn optiek vel met druk op de bal gegeven en op basis van dit eerste duel (en voorbereiding) concludeer ik dat er een omslag in mentaliteit is gemaakt en dat stemt mij zeer tevreden. Dit werd ditmaal tegen UFC niet alleen in de score uitgedrukt maar ook in aantal kansen, balbezit en in mindere mate het veldoverwicht. Als dit het resultaat is van 7 weken voorbereiding dan ben ik erg benieuwd naar de progressie halverwege het seizoen.

Tegenstanders zijn inmiddels bekend met onze speelstijl en tactiek onder Cocu maar Mark gooit juist het roer om en dat is een goede zaak. Het is juist nu tijd voor verandering. Door dezelfde tactiek en systeem te hanteren als andere jaren komen we er nu zeker niet. Juist in dit jaar waarin alle ogen op Ajax gericht zijn moeten wij verassen en moeten de jongens als collectief er staan. Iedere week opnieuw en vooral geen onnodig puntverlies leiden in de duels waarin we niet tegen de toppers spelen. Ik ben daarom blij dat Mark zijn eigen weg kiest en zie ons met deze vechtersmentaliteit en een beetje geluk tijdens de loting ook overwinteren in de CL.

Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat net als in zijn laatste seizoen als voetballer het duidelijk is dat de media hem nu weer graag opzoekt en uitdaagd. In het interview voorafgaand aan de wedstrijd wordt nog even gerefereerd naar zijn verleden en hem gevraagd of ie zich wel echt rustig kan houden op de bank bij PSV. Tevens wordt het moment waarin Mark rustig met de 4e official staat te evalueren wat er kort daarvoor heeft plaats gevonden nog even uitvergroot. Er werd meteen ingezoomd op zijn voeten die 10 cm buiten het trainersvak zou staan. Dit dus allemaal in een samenvatting van 5 minuten. Dat er überhaupt in de samenvatting op NOS tijd hieraan wordt besteed is treurig maar ik hoop vooral dat de scheidsrechters een ook Mark zelf zich niet uit de tent laten lokken door deze propaganda.

Ben ik te positief meteen? Wellicht wel maar we zuilen het vanzelf zien.
 
Prima resultaat natuurlijk.
Maar als ik toch nog even mag zeiken: het was ook een hele fase bijzonder slordig, met Angelino die daar aan waarschijnlijk de grootste bijdrage leverde. Ik hoop dat het onder het kopje "aanpassingsproblemen" valt.
Los daarvan: prima weekend, ook dankzij de concurrenten (?).
 
Prima resultaat natuurlijk.
Maar als ik toch nog even mag zeiken: het was ook een hele fase bijzonder slordig, met Angelino die daar aan waarschijnlijk de grootste bijdrage leverde. Ik hoop dat het onder het kopje "aanpassingsproblemen" valt.
Los daarvan: prima weekend, ook dankzij de concurrenten (?).
De dwingende manier van spelen, hoog druk zetten, bij balverlies snel heroveren vraagt volgens mij wel wat van alle spelers. Daarbij was volgens mij niemand hier aan gewend. Dat t dan een fase slordig is kan gebeuren. Overigens is Utrecht uiteindelijk nooit echt gevaarlijk geworden (terwijl dit volgens mij wel linkerrij materiaal is) t is niet voor niets dat Zoet helemaal geen punten pakt in t spelers vd week topic.
 
Inderdaad.....ik zou graag Romero vaker en langer aan het werk willen zien ipv Luuk....per slot van rekening hebben we ruim 10 miljoen euro voor Romero betaald, dus geef hem de ruimte en tijd op het veld..

Romero is kennelijk niet goed genoeg ondanks wij er veel geld voor hebben betaald. Ik heb liever 3 punten dan een speler op het veld die veel geld heeft gekost. Het is geen speeltuin om hem ruimte en tijd kado te geven er moeten resultaten komen.
Wat goed is komt snel en helaas druipt bij Romero de klasse er niet vanaf. Wellicht zijn scouting nog eens tegen het licht houden want ik denk dat we een kat in de zak hebben.
 
Romero is kennelijk niet goed genoeg ondanks wij er veel geld voor hebben betaald. Ik heb liever 3 punten dan een speler op het veld die veel geld heeft gekost. Het is geen speeltuin om hem ruimte en tijd kado te geven er moeten resultaten komen.
Wat goed is komt snel en helaas druipt bij Romero de klasse er niet vanaf. Wellicht zijn scouting nog eens tegen het licht houden want ik denk dat we een kat in de zak hebben.
Die jongen heeft 7 maanden amper gespeeld, maar enige goal die hij tot nu toe gemaakt heeft doet hij het 1op1 met de keeper wel beter dan Luuk. Geef deze jongen even een maandje, gaat echt wel goed komen.
 
Romero is kennelijk niet goed genoeg ondanks wij er veel geld voor hebben betaald. Ik heb liever 3 punten dan een speler op het veld die veel geld heeft gekost. Het is geen speeltuin om hem ruimte en tijd kado te geven er moeten resultaten komen.
Wat goed is komt snel en helaas druipt bij Romero de klasse er niet vanaf. Wellicht zijn scouting nog eens tegen het licht houden want ik denk dat we een kat in de zak hebben.

Sorry, maar waar komt deze hysterische reactie vandaan? Zoals Der Jaufe al zei, hij heeft 7 maanden nauwelijks gespeeld en ze zijn zeer voorzichtig met hem, maar jij doet net alsof hij PSV punten heeft gekost en oordeelt dat ie niet goed genoeg is en de klasse er niet vanaf druipt op basis van? :rolleyes::clown:
 
Die jongen heeft 7 maanden amper gespeeld, maar enige goal die hij tot nu toe gemaakt heeft doet hij het 1op1 met de keeper wel beter dan Luuk. Geef deze jongen even een maandje, gaat echt wel goed komen.

1 op 1 tegen de keep is niet niet het enige wat een spits onder de knie moet hebben. 7 maanden niet spelen voor een jonge gast voorspelt ook weinig goeds.

Sorry, maar waar komt deze hysterische reactie vandaan? Zoals Der Jaufe al zei, hij heeft 7 maanden nauwelijks gespeeld en ze zijn zeer voorzichtig met hem, maar jij doet net alsof hij PSV punten heeft gekost en oordeelt dat ie niet goed genoeg is en de klasse er niet vanaf druipt op basis van? :rolleyes::clown:

heeft nog geen punten opgeleverd enkel veel geld gekost.
 
1 op 1 tegen de keep is niet niet het enige wat een spits onder de knie moet hebben. 7 maanden niet spelen voor een jonge gast voorspelt ook weinig goeds.



heeft nog geen punten opgeleverd enkel veel geld gekost.

Je wilt daadwerkelijk nu al een conclusie trekken over die jongen?
Je kan je vraagtekens zetten bij het feit dat PSV hem in de winterstop al gehuurd heeft. Maar ik schrijf hem niet nu al af.
 
1 op 1 tegen de keep is niet niet het enige wat een spits onder de knie moet hebben. 7 maanden niet spelen voor een jonge gast voorspelt ook weinig goeds.

heeft nog geen punten opgeleverd enkel veel geld gekost.
Als dat komt omdat ie geen zin heeft wel ja. Jongen is geblesseerd geweest, kan gebeuren. RvN was ook ooit n jaar d'r uit in zijn jonge jaren, heeft op lange termijn weinig uitgemaakt voor zijn carrière. Nogmaals, je negativiteit is op weinig tot niets gebaseerd.
 
De beste transfer van afgelopen zomer lijkt in mijn ogen zoals ik het nu beoordeel het vertrek van Philip Cocu en daarmee dus Mark van Bommel die hem opvolgt. Begrijp me niet verkeerd alle credits gaan naar Philip Cocu voor het brengen van 3 titels in 4 jaar na een zeer zeer vervelende periode vsn droogte maar soms is het nou eenmaal tijd voor vernieuwing en dit lijkt mij hiervoor een zeer goed moment.

Ik ben echt onder de indruk van Mark van Bommel als hoofdtrainer. Het lijkt me duidelijk dat Mark graag wil overheersen op het veld tegen tegenstanders waarbij dit kan. De jongens ogen scherp en bleven dat tot de laatste minuut. Er werd in mijn optiek vel met druk op de bal gegeven en op basis van dit eerste duel (en voorbereiding) concludeer ik dat er een omslag in mentaliteit is gemaakt en dat stemt mij zeer tevreden. Dit werd ditmaal tegen UFC niet alleen in de score uitgedrukt maar ook in aantal kansen, balbezit en in mindere mate het veldoverwicht. Als dit het resultaat is van 7 weken voorbereiding dan ben ik erg benieuwd naar de progressie halverwege het seizoen.

Tegenstanders zijn inmiddels bekend met onze speelstijl en tactiek onder Cocu maar Mark gooit juist het roer om en dat is een goede zaak. Het is juist nu tijd voor verandering. Door dezelfde tactiek en systeem te hanteren als andere jaren komen we er nu zeker niet. Juist in dit jaar waarin alle ogen op Ajax gericht zijn moeten wij verassen en moeten de jongens als collectief er staan. Iedere week opnieuw en vooral geen onnodig puntverlies leiden in de duels waarin we niet tegen de toppers spelen. Ik ben daarom blij dat Mark zijn eigen weg kiest en zie ons met deze vechtersmentaliteit en een beetje geluk tijdens de loting ook overwinteren in de CL.

Waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat net als in zijn laatste seizoen als voetballer het duidelijk is dat de media hem nu weer graag opzoekt en uitdaagd. In het interview voorafgaand aan de wedstrijd wordt nog even gerefereerd naar zijn verleden en hem gevraagd of ie zich wel echt rustig kan houden op de bank bij PSV. Tevens wordt het moment waarin Mark rustig met de 4e official staat te evalueren wat er kort daarvoor heeft plaats gevonden nog even uitvergroot. Er werd meteen ingezoomd op zijn voeten die 10 cm buiten het trainersvak zou staan. Dit dus allemaal in een samenvatting van 5 minuten. Dat er überhaupt in de samenvatting op NOS tijd hieraan wordt besteed is treurig maar ik hoop vooral dat de scheidsrechters een ook Mark zelf zich niet uit de tent laten lokken door deze propaganda.

Ben ik te positief meteen? Wellicht wel maar we zuilen het vanzelf zien.

Ik weet niet of je te positief bent, maar ik ben ook blij met de eerste paar weken PSV in dit seizoen. Wederom, en dat begint toch wel een beetje onze DNA te worden, zie ik een TEAM staan op het veld. Iedereen heeft daarin zijn rol. Ik voel energie en zie het spel (omschakelen!!) dat ik graag zie. De rol van De Jong is hierin heel belangrijk. Ik begrijp dat velen liever een ander type spits zien, maar kijk eens wat De Jong ons brengt:
1. Aanspeelpunt. Met de snelheid van Bergwijn en Lozano is dat heerlijk voetballen.
2. Fysiek. Door zijn power en lengte heeft hij vaak twee man in zijn buurt. Dat geeft anderen ruimte. Denk daarbij weer aan Bergwijn en Lozano.
3. Corners. Is onderdeel van onze luchtmacht. We scoren niet voor niets zo vaak uit corners en vrije trappen.
4. Verdedigend. Verdedigd ook mee met corners/vrije trappen tegen.
5. Goals. Het is geen Ronaldo, Kezman of Romario, maar hij gaat gewoon weer 15 goals maken.

De omschakeling is zo belangrijk tegenwoordig. Alle teams zijn tegenwoordig goed georganiseerd. Zeker de kleinere teams als ze tegen topclubs spelen. De momenten van desorganisatie bij die teams zijn vlak na balverlies. Daar ontstaan dan vaak kansen/mogelijkheden uit. Ik geniet ervan als PSV dat spel speelt. Zeker weten dat we op die manier makkelijker gaan winnen uit in Doetinchem, Den Haag en alle andere rechterrijtje clubs. Al zal het ook wel een keer een flater opleveren.

Cocu heeft heel erg goed gepresteerd. Speelde niet altijd zo behoudend als men ons wil doen geloven. Speelde juist erg slim. Koos een tactiek naar de kwaliteit van zijn spelers. Natuurlijk is Bommel een andere persoonlijkheid. Misschien wordt er nog wel eens vergeten dat Cocu ook flitsend begon. Zijn eerste wedstrijden waren geweldig. Hij is echter qua spel veranderd vanwege zijn selectie. En daarmee bewijst hij in mijn ogen juist dat het een geweldige trainer is. Realiteit koppelen aan prestaties. Petje af! Iets dat Bommel eerst nog maar eens moet gaan bewijzen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan