PSV - FC Twente | Zaterdag 30 oktober | Eindstand: 5-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vond het wel een vermakelijke wedstrijd. Veel leuke dingen gezien van spelers waarvan je het niet veracht. Helaas ook dingen gezien die continue gebeuren.

Toch zou ik het op één of andere manier niet erg vinden om met 100 tegengoals kampioen te worden...
Dan zou je minimaal 200 keer moeten scoren. Dus hebben wij ongeveer 40 kansen per wedstrijd nodig😎
 
Klets er maar weer overheen intrigant
Intrigant?
Na het "calimero" en "complotdenker" waar sommigen hier discussies mee smoren als een mening hen niet aanstaat, nu deze aanval
op de man om stemming te kweken en iemand in een hokje te plaatsen?
Intrigant?

Het zou het niveau van een forum ten goede komen indien in een debat argumenten worden uitgewisseld zonder op de man te spelen.
Met wat meer respect voor een andere mening.
Tenzij het geen forum meer is en het tot een "ons kent ons , ouwe jongens krentenbrood" theekransje moet verworden waar iedereen alleen
min of meer dezelfde opinie mag verkondigen.

Dus nogmaals een samenvatting van mijn post waar jij een stukje uit selecteerde om te reageren zoals je helaas deed;

Ik vond PSV , ondanks vele tekortkomingen verdiend winnen van Twente.
Ik verbaas me over de hoeveelheid negativisme die ik achteraf lees. (Tijdens het duel kijk ik niet hier maar naar PSV)
Ik stel dat PSV vlak bij Ajax zit ( 24 om 26 punten)maar dat de godenzonen alle lof krijgen en wij niet.
Ik vind dat cijfers en statistieken niet klakkeloos horen te worden gebruikt zonder verdere uitleg.
Waar ze ook betrekking op hebben.

Sinds wanneer mogen er geen kritische vragen meer worden gesteld over regels, zaken, situaties, beleid etcetera?
Sinds wanneer heeft de meerderheid per definitie gelijk en moet de rest maar liever zwijgen?

Zodra iemand met argumenten mij overtuigt dat ik hier of daar mijn mening zou kunnen bijstellen vind ik dat prima.
Daar is communicatie tussen mensen voor bedoeld.
Van sneren naar anderen wordt de wereld niet beter, denk ik.
En de sfeer ook niet.
Zullen we dat soort "communicatie" maar liever overlaten aan Twitter, Facebook, Instagram of hoe die dingetjes allemaal
mogen heten waar hatelijkheden en onverdraagzaamheid , naar verluidt, schering en inslag schijnen te zijn?
 
Zorgelijk is te zwak uitgedrukt..
Ze strooien ons gewoon zand in de ogen. Ik vind het te prijzen dat Schmidt alle moeite doet om de competitie spannend te houden en zo aardig is om gewoon goals weg te geven.. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Intrigant?
Na het "calimero" en "complotdenker" waar sommigen hier discussies mee smoren als een mening hen niet aanstaat, nu deze aanval
op de man om stemming te kweken en iemand in een hokje te plaatsen?
Intrigant?

Het zou het niveau van een forum ten goede komen indien in een debat argumenten worden uitgewisseld zonder op de man te spelen.
Met wat meer respect voor een andere mening.
Tenzij het geen forum meer is en het tot een "ons kent ons , ouwe jongens krentenbrood" theekransje moet verworden waar iedereen alleen
min of meer dezelfde opinie mag verkondigen.

Dus nogmaals een samenvatting van mijn post waar jij een stukje uit selecteerde om te reageren zoals je helaas deed;

Ik vond PSV , ondanks vele tekortkomingen verdiend winnen van Twente.
Ik verbaas me over de hoeveelheid negativisme die ik achteraf lees. (Tijdens het duel kijk ik niet hier maar naar PSV)
Ik stel dat PSV vlak bij Ajax zit ( 24 om 26 punten)maar dat de godenzonen alle lof krijgen en wij niet.
Ik vind dat cijfers en statistieken niet klakkeloos horen te worden gebruikt zonder verdere uitleg.
Waar ze ook betrekking op hebben.

Sinds wanneer mogen er geen kritische vragen meer worden gesteld over regels, zaken, situaties, beleid etcetera?
Sinds wanneer heeft de meerderheid per definitie gelijk en moet de rest maar liever zwijgen?

Zodra iemand met argumenten mij overtuigt dat ik hier of daar mijn mening zou kunnen bijstellen vind ik dat prima.
Daar is communicatie tussen mensen voor bedoeld.
Van sneren naar anderen wordt de wereld niet beter, denk ik.
En de sfeer ook niet.
Zullen we dat soort "communicatie" maar liever overlaten aan Twitter, Facebook, Instagram of hoe die dingetjes allemaal
mogen heten waar hatelijkheden en onverdraagzaamheid , naar verluidt, schering en inslag schijnen te zijn?
Jongen je begint zelf met een sneer aangaande cijfers en verkoudheid. Kan je een epistel schrijven waatom je zielig bemt maar je begint helemaal zelf.
 
Jongen je begint zelf met een sneer aangaande cijfers en verkoudheid. Kan je een epistel schrijven waatom je zielig bemt maar je begint helemaal zelf.
Ik ben niet zielig en ik voel me niet zielig.
Ik kan alleen weinig of niets met reacties op de persoon in plaats van reacties die ingaan op de genoemde argumenten.
Mijn uitleg over mijn eerdere post schijnt niet over te komen.
Het zij zo.
 
Intrigant?
Na het "calimero" en "complotdenker" waar sommigen hier discussies mee smoren als een mening hen niet aanstaat, nu deze aanval
op de man om stemming te kweken en iemand in een hokje te plaatsen?
Intrigant?

Het zou het niveau van een forum ten goede komen indien in een debat argumenten worden uitgewisseld zonder op de man te spelen.
Met wat meer respect voor een andere mening.
Tenzij het geen forum meer is en het tot een "ons kent ons , ouwe jongens krentenbrood" theekransje moet verworden waar iedereen alleen
min of meer dezelfde opinie mag verkondigen.

Dus nogmaals een samenvatting van mijn post waar jij een stukje uit selecteerde om te reageren zoals je helaas deed;

Ik vond PSV , ondanks vele tekortkomingen verdiend winnen van Twente.
Ik verbaas me over de hoeveelheid negativisme die ik achteraf lees. (Tijdens het duel kijk ik niet hier maar naar PSV)
Ik stel dat PSV vlak bij Ajax zit ( 24 om 26 punten)maar dat de godenzonen alle lof krijgen en wij niet.
Ik vind dat cijfers en statistieken niet klakkeloos horen te worden gebruikt zonder verdere uitleg.
Waar ze ook betrekking op hebben.

Sinds wanneer mogen er geen kritische vragen meer worden gesteld over regels, zaken, situaties, beleid etcetera?
Sinds wanneer heeft de meerderheid per definitie gelijk en moet de rest maar liever zwijgen?

Zodra iemand met argumenten mij overtuigt dat ik hier of daar mijn mening zou kunnen bijstellen vind ik dat prima.
Daar is communicatie tussen mensen voor bedoeld.
Van sneren naar anderen wordt de wereld niet beter, denk ik.
En de sfeer ook niet.
Zullen we dat soort "communicatie" maar liever overlaten aan Twitter, Facebook, Instagram of hoe die dingetjes allemaal
mogen heten waar hatelijkheden en onverdraagzaamheid , naar verluidt, schering en inslag schijnen te zijn?
Wat jij en vele anderen die dit soort topics teruglezen, moeten weten is dat je in een soort virtueel stadion zit… Zit jij emotieloos naast je maatje in het Phillips stadion een wedstrijd van PSV aan te schouwen? En wat zeg je tegen diegene als PSV achter komt en makkelijk de goals weg geeft? Ik hoop iig niet dat het publiek in Eindhoven net zo gelaten zou willen zijn als jij hier voorstelt. Lekker makkelijk om een wedstrijd topic terug te lezen waar mensen per minuut iets opschrijven en dan die mensen er even van langs te geven dat ze te negatief waren. Achteraf is het makkelijk praten altijd he. Bovendien is dit geen filosofie topic maar een wedstrijd topic waar veel emotie bij komt kijken, zowel uitbundig zijn als teleurgesteld of negatief.
 
Wat jij en vele anderen die dit soort topics teruglezen, moeten weten is dat je in een soort virtueel stadion zit… Zit jij emotieloos naast je maatje in het Phillips stadion een wedstrijd van PSV aan te schouwen? En wat zeg je tegen diegene als PSV achter komt en makkelijk de goals weg geeft? Ik hoop iig niet dat het publiek in Eindhoven net zo gelaten zou willen zijn als jij hier voorstelt. Lekker makkelijk om een wedstrijd topic terug te lezen waar mensen per minuut iets opschrijven en dan die mensen er even van langs te geven dat ze te negatief waren. Achteraf is het makkelijk praten altijd he. Bovendien is dit geen filosofie topic maar een wedstrijd topic waar veel emotie bij komt kijken, zowel uitbundig zijn als teleurgesteld of negatief.
Je hebt zeker een sterk punt dat het een virtueel stadion betreft als het gaat om commentaar tijdens de wedstrijd. (Overigens kan ik persoonlijk maar eén ding tegelijk, dat is kijken naar PSV en niet tegelijkertijd iets op een toetsenbord rammen, maar dat terzijde.)

Ook moet ik toegeven dat ik al die jaren tot aan dit seizoen op de tribunes aan de Frederiklaan luidkeels aanwezig was. Meestal zingend en juichend, maar ook regelmatig onparlementaire taal uitkramend.
En volgens mijn vrouw die tegenwoordig naast mij op de bank ESPN kijkt doe ik dat laatste nog steeds wel eens te luid. ;)

Dus dat neem ik mee bij een volgende reactie.

Blijft voor mij overeind dat ik van mening ben dat op dit forum voor sommigen het gras groener lijkt bij de Amsterdamse buren dan in eigen tuin.
Want tegenover de ook hier te vaak gehoorde loftrompet op die club met twee punten en veel meer geld dan wij staan vaak de negatiefste geluiden
als het gaat om onze eigen coach Roger Schmidt, onze TD John de Jong en onze AD Toon Gerbrands.
Alsof dat een stel imbecielen zijn.
Ook ik ben het lang niet altijd met hen eens maar tussen twee wedstrijden in zie ik op een PSV forum toch liever iets meer argumentatie en iets minder emotie
om een discussie vruchtbaar te houden.

En om de discussie na PSV-Twente weer verder te doen gaan; onze kansen tegen Monaco en Fortuna zouden niet groter worden als Schmidt niet meer op de bank
zat, denk je ook niet?
 
Tot aan de tweede helft ging het gewoon de kant van een gelijkspelletje op, of zelfs een nederlaag. Nu is het een keertje goed gevallen en scoort PSV wel, maar ik blijf erbij dat het vooraf een realistische voorspelling was. Onze verdediging oogt nog steeds erg kwetsbaar en hoe je het ook wendt of keert kregen we toch weer 2 doelpunten tegen in eigen huis van een team uit de middenmoot. Aan PSV om te bewijzen dat we een serie kunnen neerzetten en dit geen positief ''incident'' was.
Juffrouw van Ginkel kan de open gevallen ruimten niet meer dichtlopen, zo lijkt het tenminste.
Zij heeft 40 % van haar klasse van weleer verloren.
Met 2 Sangarées op het middenveld zouden er veel minder tegengoals geweest zijn.
 
Je hebt zeker een sterk punt dat het een virtueel stadion betreft als het gaat om commentaar tijdens de wedstrijd. (Overigens kan ik persoonlijk maar eén ding tegelijk, dat is kijken naar PSV en niet tegelijkertijd iets op een toetsenbord rammen, maar dat terzijde.)

Ook moet ik toegeven dat ik al die jaren tot aan dit seizoen op de tribunes aan de Frederiklaan luidkeels aanwezig was. Meestal zingend en juichend, maar ook regelmatig onparlementaire taal uitkramend.
En volgens mijn vrouw die tegenwoordig naast mij op de bank ESPN kijkt doe ik dat laatste nog steeds wel eens te luid. ;)

Dus dat neem ik mee bij een volgende reactie.

Blijft voor mij overeind dat ik van mening ben dat op dit forum voor sommigen het gras groener lijkt bij de Amsterdamse buren dan in eigen tuin.
Want tegenover de ook hier te vaak gehoorde loftrompet op die club met twee punten en veel meer geld dan wij staan vaak de negatiefste geluiden
als het gaat om onze eigen coach Roger Schmidt, onze TD John de Jong en onze AD Toon Gerbrands.
Alsof dat een stel imbecielen zijn.
Ook ik ben het lang niet altijd met hen eens maar tussen twee wedstrijden in zie ik op een PSV forum toch liever iets meer argumentatie en iets minder emotie
om een discussie vruchtbaar te houden.

En om de discussie na PSV-Twente weer verder te doen gaan; onze kansen tegen Monaco en Fortuna zouden niet groter worden als Schmidt niet meer op de bank
zat, denk je ook niet?
Fijn dat je uitgebreid in bent gegaan op mijn post.
Ik moet je zeggen dat ik persoonlijk de twee heren Gerbrands en JdJ niet echt hoog heb zitten. Ik denk namelijk dat ondanks dat we maar 2 punten achter staan op Ajax, een zeer niet gebalanceerde selectie hebben. JDJ heeft twee jaar geleden al bijna 40 miljoen Euro mogen weg gooien. Toen Schmidt kwam, is hij wel heel erg achterover gaan leunen, samen met zijn scouts: Schmidt mocht met namen komen en JdJ heeft zich beperkt tot spelers als Van Ginkel die al 2 jaar niet meer had gespeeld en opnieuw miskopen zoals Drommel. Ja die vond ik al niet veel maar helaas is hij de volgende miskoop van JdJ.
De verdediging heeft hij op aanraden van Schmidt versterkt met Max en Ramalho en Mwene. De eerste twee begonnen voortvarend maar vallen toch wel erg door de mand, Max al eerder en Ramalho lijkt dezelfde weg te bewandelen. Denzel ging weg en Mwene kwam. Ik zou zeggen zie de verschillen…
Pröpper speelde volgens mij niet voor niets 1 jaar lang niet bij Brighton maar kwam naar ons met veel bombarie. Hij wordt toegevoegd aan de andere twee die nooit 100% zijn: Götze en van Ginkel. En dan noemen we ons zelf een topclub? Er wordt niet geselecteerd en gescout vanuit een bepaalde visie. Bijvoorbeeld om goede en juiste karakters te nemen omdat je zus of zo wil spelen. Elk passant kan hier komen en voor 2 jaar het beleid helemaal op zijn kop zetten. Dat kan niet.
Alleen Sangare is een goede aankoop gebleken.
Dit alles gaat op de lange termijn zijn impact laten zien, ondanks dat je nu tweede staat alhoewel… Feyenoord staat straks gewoon boven ons als ze hun inhaal wedstrijd gaan winnen.
Dus ja, een imbeciel zou ik die twee niet willen noemen maar wel niet capabel.
 
Juffrouw van Ginkel kan de open gevallen ruimten niet meer dichtlopen, zo lijkt het tenminste.
Zij heeft 40 % van haar klasse van weleer verloren.
Met 2 Sangarées op het middenveld zouden er veel minder tegengoals geweest zijn.
Juffrouw van Ginkel mag plaats maken voor Pröpper omdat Ginkel (na max) verantwoordelijk is voor het meeste balverlies in de opbouw..
 
Juffrouw van Ginkel kan de open gevallen ruimten niet meer dichtlopen, zo lijkt het tenminste.
Zij heeft 40 % van haar klasse van weleer verloren.
Met 2 Sangarées op het middenveld zouden er veel minder tegengoals geweest zijn.
Dat laatste hadden we vorig seizoen toch al? Dat wilde niemand meer: Rosario en Sangaré. Daar moest een voetballer voor komen.
 
Wat jij en vele anderen die dit soort topics teruglezen, moeten weten is dat je in een soort virtueel stadion zit… Zit jij emotieloos naast je maatje in het Phillips stadion een wedstrijd van PSV aan te schouwen? En wat zeg je tegen diegene als PSV achter komt en makkelijk de goals weg geeft? Ik hoop iig niet dat het publiek in Eindhoven net zo gelaten zou willen zijn als jij hier voorstelt. Lekker makkelijk om een wedstrijd topic terug te lezen waar mensen per minuut iets opschrijven en dan die mensen er even van langs te geven dat ze te negatief waren. Achteraf is het makkelijk praten altijd he. Bovendien is dit geen filosofie topic maar een wedstrijd topic waar veel emotie bij komt kijken, zowel uitbundig zijn als teleurgesteld of negatief.
Niet om in te gaan op de discussie die jullie hadden (heb er amper wat van meegekregen) maar andersom geldt dat toch net zo? Als je een positieve noot probeert te plaatsen dat we op papier nog steeds dicht genoeg bij Ajax staan en nog volop meedoen word je ook weggezet als naïef oid. Laten we elkaars mening lekker respecteren. De ene keer ben je het niet eens met een ander en de andere keer wel. Das het mooie van 'n forum..
 
Niet om in te gaan op de discussie die jullie hadden (heb er amper wat van meegekregen) maar andersom geldt dat toch net zo? Als je een positieve noot probeert te plaatsen dat we op papier nog steeds dicht genoeg bij Ajax staan en nog volop meedoen word je ook weggezet als naïef oid. Laten we elkaars mening lekker respecteren. De ene keer ben je het niet eens met een ander en de andere keer wel. Das het mooie van 'n forum..
Eens hoor. Ik had het zoals je ook aangeeft, specifiek over de emoties tijdens de wedstrijd. Je ziet vaak dat mensen een dag later minder heftig reageren hoewel het erg pijnlijk was hoe we tegen Feyenoord thuis en Ajax uit hebben verloren. Je ziet het ook aan de pagina’s die daar aan besteed zijn. Daar zie je vooral de pijnlijke punten voorbij komen en dat er dan te weinig ruimte meer is voor iets positiefs. Of tegen Twente; we winnen wel maar een terugkerend patroon wordt hier gelijk herkend en gaat men er op los, ik zelf ook ;)
 
Juffrouw van Ginkel mag plaats maken voor Pröpper omdat Ginkel (na max) verantwoordelijk is voor het meeste balverlies in de opbouw..
Dat gevoel heb ik ook maar heeft VI ofzo al een artikel om dit met cijfers te staven?
 
Juffrouw van Ginkel kan de open gevallen ruimten niet meer dichtlopen, zo lijkt het tenminste.
Zij heeft 40 % van haar klasse van weleer verloren.
Met 2 Sangarées op het middenveld zouden er veel minder tegengoals geweest zijn.
Dat hadden we, maar die ene is naar Nice.

Gaat zitten en wachten op de storm die op hem af komt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan