PSV - FC Twente | Woensdag 17 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hoe raar het ook klinkt, ik heb echt genoten bij die beelden van de 1-6 tegen Wageningen. Het commentaar, de shirts van Wageningen, de maillots van PSV, de trainingspakken van de beide keepers, het knullige verdedigen (goed dat er toen geen social media waren). Mijn opa zal ongetwijfeld op zijn vaste stoel in het stadion hebben gezeten en er een ongelooflijke pestbui aan hebben overgehouden. :lol:
En Wageningen, mijn god, Wageningen, dat is toch echt ultra-retro en helemaal prachtig.:love:

Over de wedstrijd van vanavond maak ik mij wel zorgen. Puur op irrationele gronden overigens. Het gaat gewoon te goed op dit moment, alsof er een soort tweede PSV-Wageningen staat aan te komen...
Nou ja, als het dan gebeurt, laat het dan maar in de beker gebeuren.

Over de wedstrijd van vanavond maak ik mij wel zorgen. Puur op irrationele gronden overigens. Het gaat gewoon te goed op dit moment, alsof er een soort tweede PSV-Wageningen staat aan te komen...
Nou ja, als het dan gebeurt, laat het dan maar in de beker gebeuren.
De druk van niet verliezen wordt ook steeds groter natuurlijk.

De beker boeit me nooit zo heel veel. Ik koop dan ook vrijwel nooit een kaartje. Maar aan de andere kant wordt ik van elke verliespartij van psv chagrijnig, dus ook in de beker.

De angst om de volgende club te zijn die tegen PSV de bietenbrug op gaat wordt ook groter bij de tegenstanders. Coach kan lekker zeggen , kom op jongens, wij gaan als eerste PSV verslaan, maar in de koppies zit gewoon dat wij in NL sinds de wedstrijd tegen Emmen niet meer hebben verloren en 2 prijzen hebben gepakt.

Is dat niet vooral in de competitie?
Er is dit seizoen al wel verloren natuurlijk.
1 hele wedstrijd, oefenpartijtjes niet meegenomen, maar toch.

De angst om de volgende club te zijn die tegen PSV de bietenbrug op gaat wordt ook groter bij de tegenstanders. Coach kan lekker zeggen , kom op jongens, wij gaan als eerste PSV verslaan, maar in de koppies zit gewoon dat wij in NL sinds de wedstrijd tegen Emmen niet meer hebben verloren en 2 prijzen hebben gepakt.
Dat is zo.
Maar je bent sportman, kunt niet tegen je verlies, dus je wilt winnen van de betere tegenstander.

Een tactisch plan om de tegenstander te ontregelen is er (nog) niet.

Wat blijft erover, en je zag het AZ al doen: onmacht, dat uiteindelijk resulteert in fysieke acties om maar niet afgeslacht te worden.

Ik vond dat einde eerste helft/gehele tweede helft tegen AZ blessures op de loer lagen. Ook omdat PSV op 75% begon te spelen. Balletjes sprongen hier en daar van voeten af.

PSV nonchalant, AZ wild.

Dat is zo.
Maar je bent sportman, kunt niet tegen je verlies, dus je wilt winnen van de betere tegenstander.

Een tactisch plan om de tegenstander te ontregelen is er (nog) niet.
Daarbij heeft Bosz wel een klein beetje kijk op het spelletje (en zijn de spelers slim genoeg) waardoor hij accenten kan verleggen waardoor het toch weer anders is dan de tegenstander verwacht.
Wat blijft erover, en je zag het AZ al doen: onmacht, dat uiteindelijk resulteert in fysieke acties om maar niet afgeslacht te worden.

Ik vond dat in de tweede helft tegen AZ blessures op de loer lagen.

PSV nonchalant, AZ wild.
Nou, zoals die tekeer gingen zou ik dat bijna een feit willen noemen ipv een mening ;)

Daarbij heeft Bosz wel een klein beetje kijk op het spelletje (en zijn de spelers slim genoeg) waardoor hij accenten kan verleggen waardoor het toch weer anders is dan de tegenstander verwacht.

Nou, zoals die tekeer gingen zou ik dat bijna een feit willen noemen ipv een mening ;)

Vraag ik me af.
Zou dit echt zo moeilijk zijn voor een coach, omdat we dit jaren niet gezien hebben bij PSV.

Het waren allemaal (op Schmidt na) voortvloeisels uit Vogel/van Bommel tactieken. Voortvloeisels waren het eigenlijk niet, eerder kopieën.

Is dit werk van de coach die wel inzicht heeft of heeft hij mazzel dat het toevallig op zijn plaats valt of is het het spelersmateriaal wat voorhanden is?

Laatst bewerkt:

Eens met jullie beiden

PSV verliest vanavond alleen als het dat zelf wil.
Dat gevoel heb ik dit seizoen sowieso. Nationaal zijn wij alleen te verslaan als we dat zelf laten gebeuren. PSV dat haar topniveau, ook vooral wat inzet betreft, haalt is in principe te sterk voor iedereen. Alleen Feyenoord kon het, eerlijk is eerlijk, bijbenen in de Kuip. Ook zij kwamen uiteindelijk tekort.

Nationaal sinds Emmen uit niet meer: Eredivisie, beker en JC schaal. Dat je in Europa wel eens verliest kan gebeuren.

Dat snap ik.

Mikasa gaf aan dat de druk om niet te verliezen steeds groter wordt.

Maar dat lijkt me juist gekoppeld aan de 3 competities waar PSV aan mee doet.

De druk lijkt me het meest aanwezig in de competitie door het record dat steeds dichterbij komt. Én omdat kampioen worden hoofddoel nummer 1 is.

Ik zie niet in waarom de druk in de beker net zo groot zou zijn. Die lijkt me juist kleiner.

In CL is die druk een heel stuk kleiner, omdat PSV niet per se favoriet is, én de doelstelling van overwintering is behaald.

GB3QSFAWAAAwQnY

Winnen PSV en door naar de volgende ronde.

:PSV:

Waarom, in vredesnaam?!
Inderdaad. Bij een echte gretige topclub komt het woord verliezen niet eens voor.
In de 1988 groep werd men zelfs chagrijnig als men een spelletje kaarten in de kantine verloor.
That's the spirit wil je kampioen worden.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan