PSV - FC Twente | Woensdag 17 januari | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Om de boel scherp te houden voor dit bekerpotje...

Morgen precies 46 jaar geleden verkeerde PSV eveneens in bloedvorm: ongeslagen met 8 tegengoals in 18 wedstrijden in een seizoen waarin we later kampioen werden en de UEFA-cup wonnen. En toen kwam de nietige eerstedivisionist Wageningen op bezoek voor de beker. Kees Rijvers waakte voor onderschatting en stelde zijn sterkste elftal op, met onder anderen Van Beveren, Stevens, de broers v/d Kerkhof, Poortvliet, Lubse en Van der Kuijlen. En wat er toen gebeurde (weten jullie natuurlijk wel ;))...

Ik had deze beelden nog niet gezien.

Is dit nooit onderzocht op matchfixing?
Dat verdedigen, dat kán gewoon niet echt zijn. En dan niet 1 keer een ongelooflijke misser of fout, maar keer op keer en keer.

Van een tot dan toe ongeslagen ploeg. Met allerlei internationals, ook in de verdediging.

Dubieus.

Anders was het een extreem zeldzame case van een ploeg dat zichzelf ENORM overschat en de tegenstander ENORM onderschat. Maar dan nog...1-6?

Zelfs het Ajax onder Steijn kon beter verdedigen.

Derde mogelijkheid is dat de spelers geen zin hadden in die beker.
Maar doe dan iets beter je best en verlies met 2-3 ofzo.

Om de boel scherp te houden voor dit bekerpotje...

Morgen precies 46 jaar geleden verkeerde PSV eveneens in bloedvorm: ongeslagen met 8 tegengoals in 18 wedstrijden in een seizoen waarin we later kampioen werden en de UEFA-cup wonnen. En toen kwam de nietige eerstedivisionist Wageningen op bezoek voor de beker. Kees Rijvers waakte voor onderschatting en stelde zijn sterkste elftal op, met onder anderen Van Beveren, Stevens, de broers v/d Kerkhof, Poortvliet, Lubse en Van der Kuijlen. En wat er toen gebeurde (weten jullie natuurlijk wel ;))...

Afgeslacht in eigen huis.:zien:

Dat verdedigen, dat kán gewoon niet echt zijn. En dan niet 1 keer een ongelooflijke misser of fout, maar keer op keer en keer.

Van een tot dan toe ongeslagen ploeg. Met allerlei internationals, ook in de verdediging.

Dubieus.

Anders was het een extreem zeldzame case van een ploeg dat zichzelf ENORM overschat en de tegenstander ENORM onderschat. Maar dan nog...1-6?

Inderdaad bizar. Het was 0-3 na een half uur en 0-4 bij de rust. Leek inderdaad op een collectieve snipperdag. Kenmerkend: bijna alle PSV'ers droegen een maillot, bij Wageningen speelde iedereen gewoon met een korte broek. Zegt wel iets over de mentaliteit.

Drommel mag voor de beker gaan.

Wat een warme coach hebben wij toch. Lijkt me logisch dat je drommel niet laat keepen omdat Walter Benitez zo goed bezig is.

Maar afspraak is afspraak en vind het eigenlijk heel leuk dat hij dit doet.

Wat een warme coach hebben wij toch. Lijkt me logisch dat je drommel niet laat keepen omdat Walter Benitez zo goed bezig is.

Maar afspraak is afspraak en vind het eigenlijk heel leuk dat hij dit doet.
De beker is voor ons nu een bijzaak. Leuk als je ;m wint, maar competitie en CL toch stuk belangrijker. Daarom kan hij dit inderdaad prima doen. Drommel deed 't vorig jaar ook naar behoren.

De beker is voor ons nu een bijzaak. Leuk als je ;m wint, maar competitie en CL toch stuk belangrijker. Daarom kan hij dit inderdaad prima doen. Drommel deed 't vorig jaar ook naar behoren.
Ik hoop voor Drommel dat hij geen beslissende blunder maakt waardoor PSV uitgeschakeld wordt. :cautious:

Dubieus.

Ik heb ze live gezien.
Weet nog dat de buschauffeur die mij de uitslag vroeg na afloop dacht dat ik hem voor de gek hield.
Match fixing was het niet.
Geen Spanje-Malta , dat kwam pas 6 jaar later.
De reeds gememoreerde maillots van de PSVers zeggen wel iets over de mentaliteit die avond.

Overigens wijs ik er op dat begin januari weer de FA Cup Third Round plaatsvindt.
Met bijna jaarlijks wel een vergelijkbare stunt; niet qua score , wel een team dat een twee of drie klassen hogere tegenstander uitschakelt.

Morgenavond zal blijken of Peter Bosz onze huidige topploeg gretig genoeg het veld in kan sturen.
Mooi dat hij Drommel nieuw bekersucces gunt.
Twente onderschatten zoals Wageningen destijds zou wel heel dom zijn.
Forza PSV

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan