PSV - FC Groningen | Zaterdag 24 april | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
pfff laat maar
Fijne avond pik(Y)
Madueke weet zelf heel goed wat hij wil, zie ook de interviews met hem. Met hem is, net zoals met Depay, Bergwijn en Cody, een duidelijk pad afgesproken. Een paar minuten meer of minder in dit stadium raakt ie niet van ondersteboven.

Laat niet onverlet dat het voor ons als fans leuk zou zijn als hij flink meer minuten gaat maken.
 
Nee dat is geen gelul het enige talent dat op dit moment echt onder Schmidt een basisplaats heeft afgedwongen is Teze. Gakpo speelde vorig jaar al in PSV 1. Het gaat mij hier vooral om Madueke die gewoon veel meer minuten verdiend als groot talent. Mo verdiende ook veel meer minuten maar heeft het ook zelf verpest maar als je hem meer speeltijd had gegeven had de situatie ook heel anders kunnen zijn. Ik ben er bang voor dat als onze grote vriend zo door blijft gaan Madueke ook een keer zegt, leuk dat PSV maar als ik maar 5 minuten speeltijd graag of uberhaupt geen speelminuten maar een speler als Vertessen (die Madueke's veters niet eens mag strikken) of een huurling als van Ginkel, dat Madueke zegt leuk maar ik ga ook binnenkort weg door gebrek aan speeltijd.
Mo heeft genoeg gespeeld, Madueke heeft toch regelmatig gespeeld, ledezema kreeg speeltijd, Boscali doorgebroken, Teze doorgebroken en Vertessen heeft veel gespeeld.

Tuurlijk qua smaak kun je twisten over talenten. Maar genoeg jonge talenten die speeltijd hebben gehad.
 
Best een aardige 2e helft. Veel kansen, veel pech. 3 punten. Je moet niet zeuren dat PSV verdedigt met veel man, wat moet je anders als Groningen met 11 man gaat aanvallen..

Het uitverdedigen liet wel te wensen over.
Daar mogen ze wel even op oefenen. Wij krijgen het vaak in de laatste vijf minuten moeilijk omdat de tegenstander vol voor de aanval gaat. Juist dan moet PSV toeslaan met counters. Ook dit moet je incalculeren. Goed en snel uitspelen en afstraffen.
 
Daar mogen ze wel even op oefenen. Wij krijgen het vaak in de laatste vijf minuten moeilijk omdat de tegenstander vol voor de aanval gaat. Juist dan moet PSV toeslaan met counters. Ook dit moet je incalculeren. Goed en snel uitspelen en afstraffen.
Inderdaad, goed uitspelen, niet blind naar voren rammen.
 
Drie afgekeurde goals, 8 minuten blessuretijd.

Leuk geprobeerd KNVB. Studio aan het huilen over de handsbal. Is gewoon hands en penalty, wat lopen ze te zeuren?
Je ziet dat winst en verlies dicht bij elkaar liggen. Die millimeters verschil maken dat je wint of verliest. Het is goed afgelopen, maar 4-0 zou in wezen een goede uitslag zijn geweest.
 
Madueke weet zelf heel goed wat hij wil, zie ook de interviews met hem. Met hem is, net zoals met Depay, Bergwijn en Cody, een duidelijk pad afgesproken. Een paar minuten meer of minder in dit stadium raakt ie niet van ondersteboven.

Laat niet onverlet dat het voor ons als fans leuk zou zijn als hij flink meer minuten gaat maken.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er is 100% een duidelijk pad afgesproken dat die met PSV en hij willen bewandelen, maar ik geloof ook dat dat met andere jongens is gebeurt. Jongens als Ihattaren maar ook andere internationale talenten bij andere clubs die op vroege leeftijd zijn weggegaan. Alleen moet je je wel beseffen dat Madueke destijds weg is gegaan bij Spurs omdat die voor zijn kans wou gaan bij PSV, omdat die wist daar ga ik speelminuten krijgen en als dat niet gebeurt wat heeft een ''duidelijk afgesproken pad'' dan voor zin? Leuk dat er wordt gepraat over de toekomst voor PSV, maar als Madueke wilt groeien moet er een ding gebeuren: hij moet zijn verdiende speelminuten krijgen. En geloof me Madueke is echt een slimme gast en doet echt geen gekke dingen, maar hij is ook niet dom. Hij weet zelf ook dat die beter is dan een Vertessen of dat Mo het compleet verpest en niet verlengd, maar als nog krijgt hij precies of soms zelf minder speelminuten dan deze 2. Ik geloof echt niet dat die deze zomer zegt joh ik ben er klaar mee ik vertrek, maar ik ben wel van mening dat Schmidt beter met zo'n jongen moet omgaan en hem meer speelminuten moet geven, anders zie ik zo'n jongen in de toekomst gewoon een keer vertrekken als die ontevreden is, wat zonde zou zijn wat we kunnen er nog zoveel plezier aan beleven.
 
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Er is 100% een duidelijk pad afgesproken dat die met PSV en hij willen bewandelen, maar ik geloof ook dat dat met andere jongens is gebeurt. Jongens als Ihattaren maar ook andere internationale talenten bij andere clubs die op vroege leeftijd zijn weggegaan. Alleen moet je je wel beseffen dat Madueke destijds weg is gegaan bij Spurs omdat die voor zijn kans wou gaan bij PSV, omdat die wist daar ga ik speelminuten krijgen en als dat niet gebeurt wat heeft een ''duidelijk afgesproken pad'' dan voor zin? Leuk dat er wordt gepraat over de toekomst voor PSV, maar als Madueke wilt groeien moet er een ding gebeuren: hij moet zijn verdiende speelminuten krijgen. En geloof me Madueke is echt een slimme gast en doet echt geen gekke dingen, maar hij is ook niet dom. Hij weet zelf ook dat die beter is dan een Vertessen of dat Mo het compleet verpest en niet verlengd, maar als nog krijgt hij precies of soms zelf minder speelminuten dan deze 2. Ik geloof echt niet dat die deze zomer zegt joh ik ben er klaar mee ik vertrek, maar ik ben wel van mening dat Schmidt beter met zo'n jongen moet omgaan en hem meer speelminuten moet geven, anders zie ik zo'n jongen in de toekomst gewoon een keer vertrekken als die ontevreden is, wat zonde zou zijn wat we kunnen er nog zoveel plezier aan beleven.
Snap je punt, maar krijgt madueke zo weinig tijd, heeft in 29 wedstrijden minuten gemaakt, Vertessen 13. Madueke is vaker gestart. T feit dat Vertessen vandaag invalt heeft m.i. met de tussenstand en speelwijze van Groningen te maken. Was het 3-0 geweest hadden we waarschijnlijk Noni gekregen ipv Yorbe. En hopelijk ook eerder.

Dat Schmidt kiest voor snelheid ipv techniek bij deze tussenstand is ergens wel te begrijpen toch? Heeft niets met voorbij zijn in de rangorde te maken, maar de wedstrijd lezen.
 
Snap je punt, maar krijgt madueke zo weinig tijd, heeft in 29 wedstrijden minuten gemaakt, Vertessen 13. Madueke is vaker gestart. T feit dat Vertessen vandaag invalt heeft m.i. met de tussenstand en speelwijze van Groningen te maken. Was het 3-0 geweest hadden we waarschijnlijk Noni gekregen ipv Yorbe. En hopelijk ook eerder.

Dat Schmidt kiest voor snelheid ipv techniek bij deze tussenstand is ergens wel te begrijpen toch? Heeft niets met voorbij zijn in de rangorde te maken, maar de wedstrijd lezen.
Nee Madueke heeft over het gehele seizoen prima minuten gemaakt, maar afgelopen weken vind ik het gewoon vrij matig wat een jongen met zijn potentie aan minuten krijgt en goals en assists. Afgelopen 4 wedstrijden 37 minuten volgens transfermarkt, maar wel een jongen met 9 goals en 8 assists.
 
Snap je punt, maar krijgt madueke zo weinig tijd, heeft in 29 wedstrijden minuten gemaakt, Vertessen 13. Madueke is vaker gestart. T feit dat Vertessen vandaag invalt heeft m.i. met de tussenstand en speelwijze van Groningen te maken. Was het 3-0 geweest hadden we waarschijnlijk Noni gekregen ipv Yorbe. En hopelijk ook eerder.

Dat Schmidt kiest voor snelheid ipv techniek bij deze tussenstand is ergens wel te begrijpen toch? Heeft niets met voorbij zijn in de rangorde te maken, maar de wedstrijd lezen.
Hier snap ik jouw punt dan weer niet. Als ik een extra doelpunt zou willen forceren zet ik natuurlijk Madueke in de ploeg en niet Vertessen. Wat kan Vertessen nou precies? Hard rennen? Dat kan Madueke ook, alleen kan die ook nog eens een mannetje uitspelen, zijn eigen kansen creeëren plus hij is in tegenstelling tot Vertessen een bewezen doelpuntenmaker.
 
Ik vond het toch allemaal prima keuzes van Schmidt vandaag. Zowel voor de wedstrijd als het ingrijpen tijdens de rust, als de wissels in de tweede helft. Groningen speelde ernaar iets anders te verzinnen. Alleen Madueke ipv Vertessen lijkt logischer voor mij, maar prima.

Voor de rest is voor mij het sleutelwoord van deze wedstrijd: oogkleppen.
Oogkleppen van de voorwaartsen in de 16 en oogkleppen van de niet-aanvallers tijdens de laatste minuten en de VAR....kom op dit is geen pingel en het slaat nergens op de goal van Gakpo af te keuren.
 
Heb ff verder gekeken,
Eredivisie
Noni, 6x gestart, 5x gewisseld, 15x ingevallen. 799 minuten. oftewel 1 hele wedstrijd, 20 niet hele wedstrijen. 709/20 = gemiddeld meer dan een half uur.

Yorbe, 3x gestart, 3x gewisseld 8x ingevallen, 293 minuten, oftewel 11 niet hele wedstrijden, gemiddeld minder dan een half uur.

Wat mij betreft een duidelijk verschil.
 
Hier snap ik jouw punt dan weer niet. Als ik een extra doelpunt zou willen forceren zet ik natuurlijk Madueke in de ploeg en niet Vertessen. Wat kan Vertessen nou precies? Hard rennen? Dat kan Madueke ook, alleen kan die ook nog eens een mannetje uitspelen, zijn eigen kansen creeëren plus hij is in tegenstelling tot Vertessen een bewezen doelpuntenmaker.
Vertessen is volgens mij duidelijk sneller dan Madueke dacht ik? Maar kan aan mij liggen. Zijn ze even snel, heb jij een punt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan