PSV - FC Groningen | Woensdag 25 september | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Malen er af is best logisch. Sadilek voor Boscagli leek me noodgedwongen toch? Omdat Boscagli op was. Wissel van Gakpo vond ik begrijpbaar, maar helaas speelde Bruma ook niet best.

Als van van Bommel niet gewisseld had waren de reacties hier "hele tweede heb ik PSV geen voetbal zien spelen. En gaat Bommeltje wisselen? Ho maar"

tuurlijk moet ie wisselen maar man man man, iets leuker voetbal en wat gedurfder wisselen tegen dit Groningen mag best wel hoor. Hij heeft toch wel wat anders op de bank zitten onze Mark??!
 
als je zo’n vreselijk droevige 2e helft speelt en 0 kansen afdwingt en je gaat dan de slechtste man van afgelopen zondag (Sadilek dus) als verdediger brengen voor een andere verdediger terwijl Groningen welgeteld 0 kansen heeft gecreëerd in deze wedstrijd, dan noem ik dat zeker een zwaktebod. Slappe hap, laffe meuk of iets anders van die strekking keur ik ook goed overigens ;)
Mwoh, Boscagli was aangeslagen denk ik. Met 3 verdedigers verder bij 2-1 lijkt me ook niet verstandig en voor LB hebben we geen beter alternatief op de bank dan Sadilek.
 
Zoet: 6. Niet gezien, op het moment na dat hij weer een kut bal gaf en de tegenstander bijna een giga kans bood.

Dumfries: 7. Goed.
Schwaab: 6. Prima, niet veel te doen gehad.
Viergever: 6. Zie Schwaab.
Boscagli: 6. Vond hem eigenlijk wel goed, maar leverde letterlijk iedere bal in. Heel storend.

Rosario: 7. Een van de beteren op het veld. Goede goal, prima intercepties en eindelijk weer een aantal Rosario passes (één keer kaatsen naar voren)
Hendrix: 8. Voor mij de beste vandaag. Fel, gedreven en soms zelfs een goede pass. Chapeau.
Bergwijn: 5. Dit was echt bedroevend. Kan gebeuren, nog steeds onze ster.

Doan: 4. Echt heel matig. Is natuurlijk geen rechtsbuiten, maar kwam de hele tijd in de bal, geen diepgang en veel balverlies.
Malen: 6. Werkte hard, maar het kwam er vandaag echt niet uit. Omdat het soms mooi was qua snelheid en assist bij de 2-0 toch een nipte voldoende.
Gakpo: 5. Zoals wel vaker als hij in de basis begint, echt niet goed. Vreemd dat er zo een verschil in niveau zit tussen basisspeler en invaller. Heeft wellicht wat tijd nodig.

Invallers konden zich niet echt onderscheiden. Wat een belabberde pot overigens, van beide kanten. In ieder geval de drie punten. Door naar een zware week.
 
Pop-up dat PSV van Groningen heeft gewonnen... wedstrijd compleet gemist

3 punten, dat wel gelukkig!

Was het wat?
 
Vind het eigenlijk best opvallend dat Van Bommel gewoon op de bank zat. Had wel verwacht dat die in Glasgow zou zijn.
 
Nou, wie had jij dan ingebracht vraag ik me af

Als Boscagli al niet meer kon breng dan Lato en niet een gemankeerde LB als Sadilek. Malen had ik er sowieso niet afgehaald. Al dat gelul over rust. Ik hoor er wielrenners nooit over klagen.
Breng bijvoorbeeld Thomas eens voor wat speeltijd. Maar altijd dat defensieve wisselen en dat tegen tegenstanders die echt niets brengen aanvallend daar ben ik geen liefhebber van. Maar goed, dat is voor iedereen anders ongetwijfeld. Maar als ik bijna €700,- neerleg voor een seizoenskaart wil ik ook wel leuk voetbal zien en niet dit geneuzel zoals tegen Groningen.
 
Als Boscagli al niet meer kon breng dan Lato en niet een gemankeerde LB als Sadilek. Malen had ik er sowieso niet afgehaald. Al dat gelul over rust. Ik hoor er wielrenners nooit over klagen.
Breng bijvoorbeeld Thomas eens voor wat speeltijd. Maar altijd dat defensieve wisselen en dat tegen tegenstanders die echt niets brengen aanvallend daar ben ik geen liefhebber van. Maar goed, dat is voor iedereen anders ongetwijfeld. Maar als ik bijna €700,- neerleg voor een seizoenskaart wil ik ook wel leuk voetbal zien en niet dit geneuzel zoals tegen Groningen.
Ja ik begrijp je hoor. Maar als Lato blijkbaar minder goed is dan Sadilek dan snap ik wel van Bonmel hem inbrengt. En Malen eraf is denk ik niet alleen voor rust maar of dat hij voor zijn doen niet zo goed speelde.

En ik denk dat Bruma, Ihattaren en Sadilek (laatst zijn felle invalbeurt) mogelijk wel de spelers zijn die attractief voetbal brengen.
 
Domme kracht die Boscagli. Totaal geen voetbalintelligentie en geen rust in zijn spel. Heeft soms prima acties en komt ook heel gedreven over maar dit is gewoon niveau Heracles of hoogstens Utrecht. Of hij intelligenter wordt? Dat kan. Maar de spelers van PSV1 moeten gewoon eerste elftal waardig zijn. De linksback positie is gewoon waardeloos behandeld door JdJ. Leuk en aardig dat hij “al zoveel verdedigers heeft gehaald”; beter 1 PSV waardige speler halen dan 3 waardeloze backs.
 
Ja ik begrijp je hoor. Maar als Lato blijkbaar minder goed is dan Sadilek dan snap ik wel van Bonmel hem inbrengt. En Malen eraf is denk ik niet alleen voor rust maar of dat hij voor zijn doen niet zo goed speelde.

En ik denk dat Bruma, Ihattaren en Sadilek (laatst zijn felle invalbeurt) mogelijk wel de spelers zijn die attractief voetbal brengen.

zeker Bruma en Ihattaren. Goede spelers. Het gaat me meer om het feit dat van Bommel zo zijn standaard wissels heeft. Zijn nummer 10 wisselt ie bijna altijd, zo wisselt hij ook bijna altijd defensief en nooit gedurfd, weigert hij eigenlijk altijd om Rosario of Hendrix te wisselen (alhoewel Hendrix de laatste 2 wedstrijden best goed was moet gezegd). Het is nooit verrassend, beetje autistisch zelfs dat wisselen van hem. Is jammer. Hij heeft genoeg opties.
 
Eerste helft was prima. Niet spectaculair, maar geen vuiltje aan de lucht.

Tweede helft wordt er niet gevoetbald.

En voor de goede orde voor degenen die zich zorgen maakten, Jorrit nog steeds MotM hoor.
Onbegrijpelijk dat PSV stopt met jagen en niet voor 3,4,5-0 gaat. Jammer voor het publiek en de kijker.
Malen er af is best logisch. Sadilek voor Boscagli leek me noodgedwongen toch? Omdat Boscagli op was. Wissel van Gakpo vond ik begrijpbaar, maar helaas speelde Bruma ook niet best.

Als van van Bommel niet gewisseld had waren de reacties hier "hele tweede heb ik PSV geen voetbal zien spelen. En gaat Bommeltje wisselen? Ho maar"
Eens. Begrijpelijke wissels, al had hij Bruma wel met Mo mogen brengen.
Zoet: 6. Niet gezien, op het moment na dat hij weer een kut bal gaf en de tegenstander bijna een giga kans bood.

Dumfries: 7. Goed.
Schwaab: 6. Prima, niet veel te doen gehad.
Viergever: 6. Zie Schwaab.
Boscagli: 6. Vond hem eigenlijk wel goed, maar leverde letterlijk iedere bal in. Heel storend.

Rosario: 7. Een van de beteren op het veld. Goede goal, prima intercepties en eindelijk weer een aantal Rosario passes (één keer kaatsen naar voren)
Hendrix: 8. Voor mij de beste vandaag. Fel, gedreven en soms zelfs een goede pass. Chapeau.
Bergwijn: 5. Dit was echt bedroevend. Kan gebeuren, nog steeds onze ster.

Doan: 4. Echt heel matig. Is natuurlijk geen rechtsbuiten, maar kwam de hele tijd in de bal, geen diepgang en veel balverlies.
Malen: 6. Werkte hard, maar het kwam er vandaag echt niet uit. Omdat het soms mooi was qua snelheid en assist bij de 2-0 toch een nipte voldoende.
Gakpo: 5. Zoals wel vaker als hij in de basis begint, echt niet goed. Vreemd dat er zo een verschil in niveau zit tussen basisspeler en invaller. Heeft wellicht wat tijd nodig.

Invallers konden zich niet echt onderscheiden. Wat een belabberde pot overigens, van beide kanten. In ieder geval de drie punten. Door naar een zware week.
Helemaal eens!
 
Met goed spel in de eerste helft en een 2-0 voorsprong verwacht je toch nog iets in de tweede helft. Helaas, je zag de drive niet om 3-0 te maken. Er werd veel te lichtzinnig gevoetbald, met altijd die 2-1 die op de loer ligt. En zo geschiede. PSV roept te veel en onnodig de risico's over zich af. Daar moeten ze toch van leren. Altijd blijven gaan, want zo sterk was Groningen niet.
 
Zoals ik al vaker zei, je hoeft alleen de helft te kijken waarin we richting Oost spelen. Die andere is niks aan
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan