PSV - FC Emmen | Zaterdag 20 oktober | Eindstand: 6-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
ViVz4Ys.png

Onderlinge ontmoetingen
PSV en FC Emmen speelden 3 keer tegen elkaar in een officiële wedstrijd, elke keer in de KNVB Beker. PSV won elke keer, met als doelsaldo 15-1.

De laatste ontmoeting tussen beide teams dateert van 19 november 1997. PSV won in de tweede ronde van het bekertoernooi met 4-0. Luc Nilis maakte een hattrick.

Het enige officiële doelpunt van FC Emmen tegen PSV kwam van Geert Hoiting tijdens de 1-7 winst van PSV op Emmen in de KNVB Beker van 1982/1983.

FC Emmen bleef afgelopen seizoen in de Eerste Divisie ongeslagen tegen Jong PSV: 3-1 winst in eigen huis en 1-1 gelijk op De Herdgang.

PSV is ongeslagen in zijn laatste 26 Eredivisie-wedstrijden tegen gepromoveerde tegenstanders (W24-G2-V0), sinds een 1-3 thuisnederlaag tegen PEC Zwolle op 18 januari 2013.

Van de laatste 22 Eredivisie-debutanten die bij PSV op bezoek kwamen, voorkwam er slechts 1 een nederlaag: PEC Zwolle won in 1978/1979 met 0-1 in Eindhoven.


PSV
PSV won dit seizoen al zijn 8 wedstrijden in de Eredivisie. De Eindhovenaren hadden slechts 1 keer een langere reeks overwinningen vanaf de start van een Eredivisie-seizoen: in 1987/1988 won PSV zijn eerste 17 duels.

De Eindhovenaren hebben ook 0 minuten op achterstand gestaan. FC Emmen stond 323 minuten achter (alleen NAC 361 en Groningen 355 meer).

De enige Eredivisie-club die na 9 speelronden nog zonder puntverlies was maar geen kampioen werd, was Feyenoord: in 1967/1968 (2e) en 1993/1994 (2e).

De enige Eredivisie-club die sinds 2000 zijn eerste 9 Eredivisie-wedstrijden van het seizoen won was Feyenoord in 2016/2017.

In totaal is PSV in de Eredivisie ongeslagen in zijn laatste 15 wedstrijden (W12-G3-V0). De laatste nederlaag was de 5-0 bij Willem II op 10 maart. De Eindhovenaren zijn als enige club nog ongeslagen in dit Eredivisie-seizoen.

De laatste keer dat PSV een langere ongeslagen serie noteerde was van september 2016 tot februari 2017 (17 duels).

Het doelsaldo in de laatste 4 wedstrijden van PSV in de Eredivisie is 16-0. De laatste keer dat PSV in de Eredivisie 5 keer op rij de nul hield was in februari-maart 2016.

PSV is ongeslagen in zijn laatste 35 thuiswedstrijden in de Eredivisie (W31-G4-V0), sinds een 0-1 nederlaag tegen Feyenoord op 18 september 2016. De laatste keer dat PSV thuis langer ongeslagen bleef was van januari 2005 tot januari 2007 (37, W34-G3-V0).

Al 10 verschillende PSV-spelers maakten dit Eredivisie-seizoen een doelpunt. In het gehele vorige Eredivisie-seizoen scoorden 13 verschillende PSV-spelers (exclusief eigen doelpunten).

Luuk de Jong scoorde in de laatste 4 Eredivisie-wedstrijden van PSV. De laatste speler die in 5 opeenvolgende Eredivisie-wedstrijden van de Eindhovenaren scoorde, was De Jong zelf, in april-mei 2016 (5 wedstrijden).

FC Emmen kan de 25e club worden tegen wie De Jong scoort in de Eredivisie. Van de huidige Eredivisie-spelers scoorden alleen Hakim Ziyech en Lasse Schöne tegen 25 verschillende tegenstanders.

Daarnaast kan FC Emmen de 23e club worden tegen wie De Jong namens PSV scoort. Alleen Willy van der Kuijlen (36), Wim Kieft (26), René van de Kerkhof (25) en Bent Schmidt Hansen (25) scoorden tegen meer dan 23 tegenstanders namens PSV.

Hirving Lozano (5 doelpunten, 1 assist) was bij 6 doelpunten betrokken in zijn laatste 6 thuisduels voor PSV in alle competities.

Sinds zijn komst naar PSV in 2017/2018 is Lozano (24 doelpunten, 10 assists) bij 34 doelpunten van PSV betrokken in de Eredivisie, minstens 10 meer dan iedere andere speler. Alleen Steven Bergwijn (12) gaf in deze periode meer assists.

Lozano was dit seizoen betrokken bij 9 gele kaarten van tegenstanders, het meeste van alle spelers.

Bergwijn is in elk van zijn laatste 5 Eredivisie-duels bij minstens 1 doelpunt betrokken (3 doelpunten, 4 assists).

Érick Gutiérrez (2 goals, 1 assist) was in de 63 minuten die hij dit seizoen in de Eredivisie speelde bij 3 doelpunten betrokken (gemiddeld 21 min). Alleen Yassin Ayoub (18 minuten, 1 goal - 2 assists) en Jizz Hornkamp (15, 2 goals) hadden dit seizoen gemiddeld minder minuten nodig om betrokken te zijn bij een doelpunt dan Gutiérrez (21).

Gastón Pereiro maakte 4 van zijn 5 doelpunten dit Eredivisie-seizoen uit standaardsituaties (3 penalty's, 1 vrije trap) en is daarmee de top scorer in standaardsituaties.

Mark van Bommel kan de 1e PSV-trainer worden die zijn eerste 9 Eredivisie-duels wint. Eric Gerets verspeelde in 1999 in zijn 9e wedstrijd voor het eerst punten (2-2 gelijk tegen FC Twente).

Van Bommel kan de 2e trainer worden die zijn eerste 9 Eredivisie-duels wint. Morten Olsen won zijn eerste 11 Eredivisie-wedstrijden als coach van Ajax in 1997/1998.


FC Emmen
FC Emmen heeft 8 punten na 8 wedstrijden dit Eredivisie-seizoen. Van de voorgaande 11 Eredivisie-debutanten (sinds 1973/1974) behaalden slechts 3 teams meer dan 8 punten uit hun eerste 9 duels: RKC Waalwijk (11 in 1988/1989), SV Veendam (10 in 1986/1987) en Helmond Sport (9 in 1982/1983) (alles omgerekend naar 3 punten per overwinning).

FC Emmen won dit seizoen al 2 van zijn 4 uitwedstrijden in de Eredivisie: 1-2 bij ADO Den Haag op 12 augustus en 1-2 bij FC Utrecht op 16 september.

Alleen PSV (4) en Ajax (3) wonnen dit Eredivisie-seizoen meer uitwedstrijden dan FC Emmen (2).

De laatste Eredivisie-debutant die meer dan 2 van zijn eerste 5 uitwedstrijden van een Eredivisie-seizoen won, was FC Twente in 1965/1966 (3 uitzeges).

Luciano Slagveer (24) gaat op jacht naar zijn 25e Eredivisie-doelpunt. Geen andere speler van FC Emmen heeft vaker dan 12 keer gescoord in de Eredivisie (Nicklas Pedersen).

Glenn Bijl maakte allebei zijn doelpunten van buiten het strafschopgebied, alleen Abdenasser El Khayati (3) scoorde dit Eredivisie-seizoen vaker van buiten de zestien.

Alexander Bannink maakte op 31 oktober 2015 tegen PSV zijn eerste doelpunt in de Eredivisie in de 3-6 thuisnederlaag van De Graafschap.

Caner Cavlan maakte eveneens zijn eerste Eredivisie-doelpunt tegen PSV in het 1-1 gelijkspel van Heerenveen op 22 augustus 2015.

Jafar Arias (FC Groningen, 23 november 2014), Dennis Telgenkamp (Heracles Almelo, 22 november 2009) en Nick Bakker (FC Groningen, 19 februari 2012) maakten hun Eredivisie-debuut tegen PSV.

Gersom Klok staat op scherp (4).
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Omdat ik om opening had gevraagd of vanwege het zwak voor Emmen.

Zelfs n nuchtere Drent heeft in de gaten dat dit gewoon een oorwassing wordt. Ik zeg 7-0.

btw, ik ben geen Drent ;)
Martin wel.
 
Moeilijke wedstrijd, wordt een tactisch steekspel. Je moet jezelf toch kunnen opladen tegen FC Emmen, dat met een solide verdediging en snelle uitbraken hoopt...-

Hahaha, nee, grapje natuurlijk. Emmen kan er helemaal niets van. 6-0!
 
Jammer Hoetierick, het zullen geen dubbele cijfers worden tegen Emmen, maar een 7-0 moet toch wel haalbaar zijn tegen een cluppie dat net gepromoveerd is naar de eredivisie en een erg onervaren en nerveuze keeper in het doel heeft...nu maar hopen dat Mark zijn jongens ook optimaal weet te motiveren tegen een op papier nietszeggende club als Emmen...dus, geen gas terug, maar vol op de aanval, georganiseerd, met passie, lef, creativiteit en overtuiging.
 
Jammer Hoetierick, het zullen geen dubbele cijfers worden tegen Emmen, maar een 7-0 moet toch wel haalbaar zijn tegen een cluppie dat net gepromoveerd is naar de eredivisie en een erg onervaren en nerveuze keeper in het doel heeft...nu maar hopen dat Mark zijn jongens ook optimaal weet te motiveren tegen een op papier nietszeggende club als Emmen...dus, geen gas terug, maar vol op de aanval, georganiseerd, met passie, lef, creativiteit en overtuiging.
Hoho, FC Emmen heeft nog nooit verloren in het Philipsstadion...
 
Jammer Hoetierick, het zullen geen dubbele cijfers worden tegen Emmen, maar een 7-0 moet toch wel haalbaar zijn tegen een cluppie dat net gepromoveerd is naar de eredivisie en een erg onervaren en nerveuze keeper in het doel heeft...nu maar hopen dat Mark zijn jongens ook optimaal weet te motiveren tegen een op papier nietszeggende club als Emmen...dus, geen gas terug, maar vol op de aanval, georganiseerd, met passie, lef, creativiteit en overtuiging.

Als ik hoe PSV speelt tegen een club als VVV, nadat ze tegen Inter hebben gespeeld, heb ik alle vertrouwen in de motivatiekwaliteiten van MvB.
Ik weet ook dat een 10-0 uitzonderlijk is, maar dit PSV blijft doorgaan, ook in de laatste fase van de wedstrijd.
 
Is één van jullie ooit in Emmen geweest? Ik niet, maar iets zegt mij dat het grootste kwaad ter wereld daar is ontstaan. Het is een dorp met een inktzwarte rand - misschien een duister geheim, waarover de lokale bevolking zwijgt. Maar is mijn gevoel, hè? Ik kan ongelijk hebben.
 
Is één van jullie ooit in Emmen geweest? Ik niet, maar iets zegt mij dat het grootste kwaad ter wereld daar is ontstaan. Het is een dorp met een inktzwarte rand - misschien een duister geheim, waarover de lokale bevolking zwijgt. Maar is mijn gevoel, hè? Ik kan ongelijk hebben.
Heb precies hetzelfde beeld. Vroeger had je een serie op SBS6. Die heette SOS probleemwijken. Een van de afleveringen speelde zich in Emmen af. Wellicht kleurt dat mijn beeld. Overigens is deze serie een aanrader om terug te kijken voor degene die hem nog niet gezien hebben.
 
Ik ben zeker wel eens in Emmen geweest (doorheen gereden), maar ken ook genoeg mensen die er bekend zijn.

Wat moet je ervan zeggen. Het is Drenthe. Geen reet aan dus.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan