PSV - FC Emmen | Zaterdag 19 september | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Amateurvoetballers mogen ook gewoon weer voetballen. En beleef jij geen plezier aan het voetbal op tv?
Ik beleef er inderdaad veel minder plezier aan. Nauwelijks publiek. We hebben al een tekort aan testcapaciteit en dan moeten voetballers meerdere keren per week getest worden? Crazy.
Bovendien, testen voorkomt geen infectie.
Van mij hoeft het allemaal niet zo nodig, doe maar jaartje zonder voetballen. Er zijn belangrijkere dingen. Mensenlevens bijvoorbeeld.
 
Ik beleef er inderdaad veel minder plezier aan. Nauwelijks publiek. We hebben al een tekort aan testcapaciteit en dan moeten voetballers meerdere keren per week getest worden? Crazy.
Bovendien, testen voorkomt geen infectie.
Van mij hoeft het allemaal niet zo nodig, doe maar jaartje zonder voetballen. Er zijn belangrijkere dingen. Mensenlevens bijvoorbeeld.

Maar zorgen er wel voor dat je de selectie voor een wedstrijd snel kunt afzonderen bij een positief geval. Toch vind ik het ook allemaal maar dubbel. Aan de ene kant ben ik blij om PSV weer te kunnen zien voetballen, maar aan de andere kant is de sfeer inderdaad een stuk minder, voelt het wat krom dat voetballers zo vaak getest kunnen worden terwijl er voor de gewone bevolking amper nog tests te krijgen zijn en daarnaast voelt het alsof met corona een extra factor van willekeur is toegevoegd. Als team hangt veel van je seizoen af van welke spelers wanneer en hoe lang geblesseerd, ziek of anderzijds niet inzetbaar zijn. Met corona krijg je nu nog zo'n factor die er gewoon voor kan zorgen dat teams ineens heel veel spelers gaan missen, wat de resultaten nog meer gaat beïnvloeden. Kijk maar eens naar Frankrijk, waar PSG moest aantreden met een half jeugdelftallen door een rits coronagevallen. Ze verloren die wedstrijd, niet heel verrassend. Maar ja, zonder voetbal ligt de branche binnen een paar jaar volledig op zijn gat, omdat het gestoeld is op een financiële huishouding die alle redelijke proporties al ontstegen is.
 
Maar ja, zonder voetbal ligt de branche binnen een paar jaar volledig op zijn gat, omdat het gestoeld is op een financiële huishouding die alle redelijke proporties al ontstegen is.
Dat zou wel eens gezond zijn. Kan er niet op wachten. Waar zoiets verdwijnt komt er op termijn altijd iets voor terug. Hopelijk met een prettiger basis dan de financiele farce waar we tegenwoordig naar aan het kijken zijn.
 
Dat zou wel eens gezond zijn. Kan er niet op wachten. Waar zoiets verdwijnt komt er op termijn altijd iets voor terug. Hopelijk met een prettiger basis dan de financiele farce waar we tegenwoordig naar aan het kijken zijn.

Maar ja, wat komt er voor in de plaats? Voetbal in haar huidige vorm is ontstaan door vraag en aanbod, wat zich exponentieel ontwikkelt tot het heel snel de spuitgaten uit loopt. Als de ''vervanger'' ook mateloos populair wordt zal dit niet anders zijn, of we moeten in een soort post-apocalyptische wereld terechtkomen waar er geen geld meer bestaat. Kijk maar naar andere sporten (of E-sports), entertainment, grote bedrijven op een specifieke markt enzovoorts. Deze trend is in elke tak te zien waar commercie een rol speelt.

Daarnaast is voetbal gewoon mateloos populair en zal dat blijven. Wij kunnen het ons misschien wat minder voorstellen. Als PSV zou verdwijnen zou dat mij veel zeer doen, maar overleven zou ik het wel. in landen als Engeland draaien hele gemeenschappen om die clubs. De club is de uitlaatklep, de trots en een levensstijl voor mensen die verder weinig hebben. Het huidige voetbal is een product van een problematiek die veel dieper gaat, en tenzij die problematiek verdwijnt zal een voetbal-achtig financieel monster niet verdwijnen, of bij verdwijning telkens vervangen worden door de volgende miljardenfranchise.
 
Maar ja, wat komt er voor in de plaats? Voetbal in haar huidige vorm is ontstaan door vraag en aanbod, wat zich exponentieel ontwikkelt tot het heel snel de spuitgaten uit loopt. Als de ''vervanger'' ook mateloos populair wordt zal dit niet anders zijn, of we moeten in een soort post-apocalyptische wereld terechtkomen waar er geen geld meer bestaat. Kijk maar naar andere sporten (of E-sports), entertainment, grote bedrijven op een specifieke markt enzovoorts. Deze trend is in elke tak te zien waar commercie een rol speelt.

Daarnaast is voetbal gewoon mateloos populair en zal dat blijven. Wij kunnen het ons misschien wat minder voorstellen. Als PSV zou verdwijnen zou dat mij veel zeer doen, maar overleven zou ik het wel. in landen als Engeland draaien hele gemeenschappen om die clubs. De club is de uitlaatklep, de trots en een levensstijl voor mensen die verder weinig hebben. Het huidige voetbal is een product van een problematiek die veel dieper gaat, en tenzij die problematiek verdwijnt zal een voetbal-achtig financieel monster niet verdwijnen, of bij verdwijning telkens vervangen worden door de volgende miljardenfranchise.
Ik snap wat je bedoelt en in veel opzichten is het uit de hand lopen waarschijnnlijk nauwelijks te voorkomen zonder dat de maatschappij in zijn geheel instort. Dat kan wel eens dichter bij zijn dan je denkt, de economie in ieder geval.
Maar I for one zou blij zijn als dit achterlijke voetbalmonster eens een toontje lager gaat zingen.
Maar we drijven ver af van het topic ondertussen lol.
 
Ik beleef er inderdaad veel minder plezier aan. Nauwelijks publiek. We hebben al een tekort aan testcapaciteit en dan moeten voetballers meerdere keren per week getest worden? Crazy.
Bovendien, testen voorkomt geen infectie.
Van mij hoeft het allemaal niet zo nodig, doe maar jaartje zonder voetballen. Er zijn belangrijkere dingen. Mensenlevens bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat de voetballers bij particuliere labs getest worden en niet door de GGD. Dus dat heeft geen invloed op de testcapaciteit voor de “gewone” mens.
 
Niet als ik zie dat de spelers gewoon de regels aan de laars lappen. Laten ze blij zijn dat ze weer mogen spelen.
Tijdens het sporten hoef jij toch ook geen afstand te houden? Ik zie daar niet zo’n probleem in. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Tijdens het sporten hoef jij toch ook geen afstand te houden? Ik zie daar niet zo’n probleem in. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik ga niet zoals Quagmire 35 pagina's mijn mening verduidelijken. Het is duidelijk zo denk ik :)
8 stafleden van Vitesse hebben corona, ja die voetballers zijn wel veilig en kunnen buiten de boel verder besmetten.
 
Ik ga niet zoals Quagmire 35 pagina's mijn mening verduidelijken. Het is duidelijk zo denk ik :)
8 stafleden van Vitesse hebben corona, ja die voetballers zijn wel veilig en kunnen buiten de boel verder besmetten.
Maar jij sport dan zelf ook niet?

Ik probeer zoveel mogelijk alle regels te volgen, maar ik sport wel. Dan is afstand houden met mijn teamgenoten echt niet mogelijk.
 
Maar jij sport dan zelf ook niet?

Ik probeer zoveel mogelijk alle regels te volgen, maar ik sport wel. Dan is afstand houden met mijn teamgenoten echt niet mogelijk.
Ik heb het over elkaar heen hangen na een goal en na afloop.
 
Ik heb het over elkaar heen hangen na een goal en na afloop.
Ja, als je al alles samen doet, kan dat er ook wel bij. Wij hangen zelf niet over elkaar heen, maar ik houdt bij mijn team minder rekening met de afstandregels dan bij anderen.

@mods: misschien de Posts van Ralf Edström en ondergetekende naar het Corona topic verplaatsen? Bedankt!
 
Ja, als je al alles samen doet, kan dat er ook wel bij. Wij hangen zelf niet over elkaar heen, maar ik houdt bij mijn team minder rekening met de afstandregels dan bij anderen.

@mods: misschien de Posts van Ralf Edström en ondergetekende naar het Corona topic verplaatsen? Bedankt!
Ik ben klaar hoor :)
 
Ik had tegen Groningen 1-3 verwacht, dus laat ik het maar nogmaals doen. Ik ga tegen Emmen voor de 4-0, even laten zien dat we niet datzelfde PSV zijn als dat van vorig seizoen tegen Emmen. We zijn aan een wederopbouw bezig! Auf geht's!
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan