PSV - FC Emmen | Zaterdag 14 maart | UITGESTELD

Status
Je kunt niet meer reageren.
Italie afgelast, Spanje afgelast. Duitsland en Frankrijk zullen ongetwijfeld ook de competitie stil leggen. CL en Europa League afgelast. NBA afgelast omdat een speler van Utah Jazz het zo nodig vond om aan alle microfoons te zitten voor de grap, om een paar uur later ook Coronavirus te hebben.

Maar wij gaan hier wel lekker vrolijk door met publiek. Typisch KNVB. En dan met ze alle huilen als duizenden mensen Coronavirus hebben.
 
Italie afgelast, Spanje afgelast. Duitsland en Frankrijk zullen ongetwijfeld ook de competitie stil leggen. CL en Europa League afgelast. NBA afgelast omdat een speler van Utah Jazz het zo nodig vond om aan alle microfoons te zitten voor de grap, om een paar uur later ook Coronavirus te hebben.

Maar wij gaan hier wel lekker vrolijk door met publiek. Typisch KNVB. En dan met ze alle huilen als duizenden mensen Coronavirus hebben.

Je kan ze inderdaad niet meer serieus nemen als ze dit weekend besluiten te voetballen.

Wat ik overigens ook bijzonder vind, bij Ajax hebben een aantal assistenten toch het virus? Waarom is de hele selectie dan niet in quarantaine gezet zoals bij andere clubs wel gebeurd?
 
Wat ik overigens ook bijzonder vind, bij Ajax hebben een aantal assistenten toch het virus? Waarom is de hele selectie dan niet in quarantaine gezet zoals bij andere clubs wel gebeurd?
Volgens mij was nog niet zeker dat ze het virus hadden, maar waren ze in aanraking geweest met iemand die het had. Uit voorzorg zijn ze daarom in quarantaine gegaan en ik denk dat het dan niet nodig is om ook mensen nog een stap verder in quarantaine te zetten.

Gaat ook niet, want dan zou dus de hele selectie in quarantaine moeten en dan iedereen die met iemand van de selectie in aanraking is geweest enzovoorts. Dan kan direct de hele wereld in quarantaine.
 
Volgens mij was nog niet zeker dat ze het virus hadden, maar waren ze in aanraking geweest met iemand die het had. Uit voorzorg zijn ze daarom in quarantaine gegaan en ik denk dat het dan niet nodig is om ook mensen nog een stap verder in quarantaine te zetten.

Gaat ook niet, want dan zou dus de hele selectie in quarantaine moeten en dan iedereen die met iemand van de selectie in aanraking is geweest enzovoorts. Dan kan direct de hele wereld in quarantaine.
Heel filosofisch gezien is de hele wereld altijd al in quarantaine geweest, op een paar ruimtereizigers na
 
CL en Europa League afgelast.
CL en EL zijn gek genoeg niet afgelast. Zelfs niet de duels waarvan de clubs in aanraking zijn geweest met of in een liggen regio waar veel corona-gevallen zijn.

Nou ja, niet echt gek natuurlijk, UEFA zou veel geld kunnen mislopen door de wedstrijden af te lassen. Maar het is minstens even risicovol als wat de KNVB doet.
 
Ik ben benieuwd hoe lang dit überhaupt gaat duren.

Het aantal besmettingen zal nog een tijdje oplopen, dus dan zullen we nog een tijdje zonder Eredivisie voetbal zitten of in ieder geval zonder publiek in het stadion.
Maar hoe lang? 1 kwartaal, 2?
Covid-19 lijkt me wel seizoensgebonden (maar dat moet nog blijken).
 
CL en EL zijn gek genoeg niet afgelast. Zelfs niet de duels waarvan de clubs in aanraking zijn geweest met of in een liggen regio waar veel corona-gevallen zijn.

Nou ja, niet echt gek natuurlijk, UEFA zou veel geld kunnen mislopen door de wedstrijden af te lassen. Maar het is minstens even risicovol als wat de KNVB doet.

De selecties van Real en Juventus zitten in quarantaine. Twee wedstrijden gaan dus al niet door.
 
Italie afgelast, Spanje afgelast. Duitsland en Frankrijk zullen ongetwijfeld ook de competitie stil leggen. CL en Europa League afgelast. NBA afgelast omdat een speler van Utah Jazz het zo nodig vond om aan alle microfoons te zitten voor de grap, om een paar uur later ook Coronavirus te hebben.

Maar wij gaan hier wel lekker vrolijk door met publiek. Typisch KNVB. En dan met ze alle huilen als duizenden mensen Coronavirus hebben.

Nou, inmiddels is alles afgelast tot en met het einde van de maand. ;)
 
Nou inderdaad, halve land al overleden...
Toen de vorige speelronde begon was er sprake van van 128 besmettingen, dat er toen nog geen sprake was van staken lijkt mij logisch.

Een virus ook lang latent aanwezig zijn, wat veel onopgemerkte dragers oplevert. Daarnaast lijkt zo een virus als dit exponentieel te groeien. Dan weet je dat je vroeg moet ingrijpen. Het advies 'bij symptomen thuis blijven' is gewoon ultiem laks en een blunder van jewelste als de regering het voorkomen van een epidimie als hoofddoel had. Mensen blijven voor een verstopte neus of licht kuchje echt niet thuis.

Wie weet heeft Nederland afgelopen week wel 100.000 latente dragers gehad, terwijl er maar 500 besmettingen zijn gemeten. Ik wens de regering succes met het aantal cases dat ze nauwlettend in de gaten moeten houden. Gaat ze never nooit lukken. Sowieso verwacht ik er een gigantische opmars van Zuid-Europa over een maand nog bovenop. Want in Spanje en Italië is het in aantal cases in enkele dagen verdubbeld.

Dan vanuit mijn persoonlijke situatie: stel dat ik sinds zaterdag corona heb gekregen, maar het heb opgepakt als verkoudheid - ben immers meer dan de helft van het jaar verkouden. Sindsdien heb ik legio mensen aangesproken - en wellicht aangestoken - wat wel eens boven 100 mensen kan zijn. 100 mogelijke besmettingen door 1 persoon. Correctie: 100 voor lange tijd ontraceerbare besmettingen. Wanneer worden deze geconstateerd?

Ik hoop dat het duidelijk maakt dat 1) het aantal besmettingen niks zegt over het daadwerkelijke mensen wat drager van het virus is 2) voorzorgsmaatregelen tegen lastig voorspelbare populatiegroei die tevens lastig te controleren valt geen overmodige maatregel is.

Ben benieuwd. Ik verwacht zelf sowieso een verdubbeling van het aantal cases in de loop van de week. Gezien de groei van andere Europese landen lijkt me een viervoud (2000 cases) ook best realistisch. Na een week verwacht ik dat het aantal cases minder vlug toeneemt, maar dan moet men geduldig blijven omdat ik niet verwacht dat het virus zomaar verdwenen is.

Vier weken lockdown zou niet overdreven zijn, maar wel zeer onnodig als de regering wat meer à la China had ingegrepen. Zoals ik het nu zie is het vier weken onzekere vakantie, waarbij ik misschien volgende week alweer beter ben. Wel enorm kut voor de studie. Zou zomaar een extra jaar studievertraging kunnen opleveren. En ook nog eens vier weken lang op je kamer blijven zitten. Nee danku, vind het toch te belangrijk en leuk om vrienden vier weken te moeten missen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan