PSV - FC Basel | Dinsdag 23 juli 2019 | Eindstand 3-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Knappe comeback na een achterstand die totaal onnodig was. Een zeer matig elftal dit Basel dat eigenlijk nagenoeg niets goed heef gedaan in de gehele wedstrijd op twee momenten na.

Luckassen helaas aan het dromen bij de 1-1 en Zoet mag ondertussen ook wel eens gewoon een bal gaan tegenhouden die tussen de palen komt. Daar wordt die notabene voor betaald, hij is doelverdediger..

Verder speelden Guti, Stevie, Bruma, Malen goed en speelde ook Rosario een dijk van een wedstrijd. Ik vind het persoonlijk een leuke en interessante keuze van Mark van Bommel om Rosario aanvoerder te maken achter Afellay.

Dumfries speelde niet slecht bij speelde een bijzonder ongelukkige wedstrijd. Daar waar Lozano vandaag enkel in het veld stond om zijn eigen transfer te bewerkstelligen. Die had al veel eerder naar de kant gemoeten vandaag.

Toch goed om te zien dat Gakpo, Lammers en Malen een beslissende rol hadden vandaag.

Al met al heb ik een PSV gezien dat het zichzelf voornamelijk enorm moeilijk heeft gemaakt. De twee tegendoelpunten waren totaal onnodig en bevestigde dat iedereen hier al langer weet: de verdediging dient versterkt te worden. De komst van Baumgartl, Calero en de doorstroom van Boscagli of Lato op linksback zal een slok op een borrel schelen.

Buiten de twee tegendoelpunten niet ontevreden. Ik heb een leuk, fris PSV gezien waarin eindelijk eens een middenveld gevormd werd met Guti en gelukkig ook Lammers niet meer als vaste '10' geposteerd stond. Op naar dit weekend waar we Ajax gaan bestrijden en hopelijk een nieuwe JCS mee naar Eindhoven kunnen nemen. Vandaag heeft mij wel degelijk met vertrouwen gevoed.
Goede analyse, al vond ik het centrale duo helemaal niet slecht spelen. Dit in tegenstelling tot Dumfries. Ik ben fan van hem, maar hij kan af en toe zo dom uit de hoek komen. De 1-1 was hem al mede aan te rekenen, maar hoe hij die ingooi weggaf na al eerder te zijn gewaarschuwd door de scheidsrechter was echt onvoorstelbaar. Het was de directe aanleiding tot de hoekschop waaruit de 1-2 viel.
 
Lozano mag wat mij betreft wel verkocht worden. Bergwijn lekker houden. Luckassen viel me echt enorm mee, op die ene belangrijke fout na. Hopelijk komen die verdedigers die ze op het oog hebben.
 
Goede analyse, al vond ik het centrale duo helemaal niet slecht spelen. Dit in tegenstelling tot Dumfries. Ik ben fan van hem, maar hij kan af en toe zo dom uit de hoek komen. De 1-1 was hem al mede aan te rekenen, maar hoe hij die ingooi weggaf na al eerder te zijn gewaarschuwd door de scheidsrechter was echt onvoorstelbaar. Het was de directe aanleiding tot de hoekschop waaruit de 1-2 viel.
Wat heb ik hem vervloekt op dat moment. Dumfries was al twee keer eerder in de wedstrijd tegen een waarschuwing aangelopen inderdaad rondom hetzelfde vergrijp, dan moet je gewoon slimmer zijn bij een dergelijke Piet Lut als scheidsrechter en gewoon je verlies nemen. Ingooien waar de ingooi is en zeker niet tegen dergelijke domme situaties aanlopen. Echter hoop ik, dat dit een goed leer moment voor hem is.

Ondanks dat het centrum vandaag niet slecht speelde, is dit centrum simpelweg onvoldoende om goed in de Champions League mee te kunnen doen. Dat zou overigens ook het niveau dienen te zijn wat wij nastreven. Daarnaast, vermoed ik dat met dit centrum het ook een lastig verhaal gaat worden voor het kampioenschap.

De 1-1 valt namelijk in mijn optiek deels te verwijten aan Luckassen. Je hebt twee opties namelijk in een dergelijke een-tegen-een: sneller zijn, of wachten op de fout/meedogenloos ingrijpen indien de kans er is. Sneller was die niet en dus moet je gewoon feller zijn in een dergelijke positie. Dit was een Italiaanse verdediger niet gebeurd bijvoorbeeld. Die zijn wel killer op een dergelijk moment.

Verontrustend ook dat zoiets vlak voor rust gebeurd. Hopelijk leert dit jonge elftal hier ook van. Vlak voor rust in een Europese wedstrijd waar niets aan de hand is, het zo weggeven van een voorsprong, puur vanwege het feit dat je restverdediging niet op orde is mag natuurlijk nooit gebeuren.
 
Men kan hier wel zeggen van "Ach die Unnerstal, alsof die zo goed is, Zoet zou precies hetzelfde hebben gepresteerd bij VVV"; nou, echt niet dus. Zoet heeft vast wel pluspunten, maar teveel minpunten om de boel uit te balanceren. Bijna elk schot op doel is gewoon een goal, of in ieder geval elk schot of elke kopbal die in de hoek gaat. De stap van VVV naar PSV is logischerwijs heel groot, maar ik twijfel er niet aan dat die 'oude en matige 'Unnerstal een beter figuur zou slaan in het PSV doel dan Zoet op dit moment.

Zoet is zeker van waarde geweest voor PSV, maar is compleet verzadigd en daardoor totaal niet meer scherp. Tijd voor vers bloed tussen de palen.

Ik denk dat je een gelijkwaardige of betere speler moet hebben om elkaar scherp te houden. De komst van Room heeft de strijd de afgelopen seizoenen wel erg makkelijk gemaakt.

Zet Unnerstal er maar gewoon in, Zoet gaat dan vanzelf beter presteren.
 
De grootste opluchting is voor mij niet dat er alsnog gewonnen werd, maar dat MvB het anders neer heeft gezet en anders aan heeft gepakt. Die verandering kun je slecht noemen, wat somigen hier ook doen, maar ik ben er al zo blij mee dat hij uberhaupt iets veranderd heeft, dat het de minpunten van de nieuwe opstelling voor mij iig ruimschoots goedmaakte. Ik was alweer bang dat hij weer gewoon met een blok van twee controleurs zou beginnen.
 
De grootste opluchting is voor mij niet dat er alsnog gewonnen werd, maar dat MvB het anders neer heeft gezet en anders aan heeft gepakt. Die verandering kun je slecht noemen, wat somigen hier ook doen, maar ik ben er al zo blij mee dat hij uberhaupt iets veranderd heeft, dat het de minpunten van de nieuwe opstelling voor mij iig ruimschoots goedmaakte. Ik was alweer bang dat hij weer gewoon met een blok van twee controleurs zou beginnen.
Precies, en het pakte eigenlijk ook heel goed uit. Zonder die paar foutjes achterin hadden we dik gewonnen en speelden we vooral dankzij het creatievere middenveld een perfecte wedstrijd.
 
Vergeet niet dat je twee tegendoelpunten krijgt tegen een ploeg van het niveau Vitesse met Van Wolfswinkel als basisspeler... Het centrale duo is ongeschikt en Dumfries stagneert: hij maakt dezelfde fouten als toen hij vanaf januari begon te maken. Hij heeft nog wel de kracht en snelheid om een hoop te herstellen maar dat kan ik van die twee achterin niet zeggen. Ik hoop echt dat niet 1 maar 2 cv’s worden aangetrokken, want met dit duo ga je tegen de top5 van de Eredivisie al de mist in.
Verder mooi om te zien dat de jeugd het goed doet. Jammer dat we Ihattaren niet te zien kregen.
 
Houdini act.
We hebben kopkracht ingeleverd met Luuk en Schwaab, elke corner of vrijtrap wordt een probleem met keeper Zoet op de goal. Zoet geen aanvoerder maken lijkt erop dat hij plaats gaat maken.
Lozano en Bergwijn zijn met hun kop niet meer Eindhoven zsm verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge.. zet ik hem af in de 86e minuut... mis ik de overwinning :)

Aanvallend gaat het wel lukken, alleen die verdediging.. pff



Dat gaat alleen maar minder worden met vertrouwen. Dus vooral (zeker in de eredivisie) laten spelen lijkt mij.
Ik moet zeggen dat ik de verdediging niet eens zo slecht vond. Een foutje bij de eerste goal, maar dat maakt elke linie wel eens. Luckassen vond in positief opvallen in de directe duels. Toch zou ik liever een middenveld zien met hendrix guti en bergwijn.
 
Houdini act.
We hebben kopkracht ingeleverd met Luuk en Schwaab, elke corner of vrijtrap wordt een probleem met keeper Zoet op de goal. Zoet geen aanvoerder maken lijkt erop dat hij plaats gaat maken.
Lozano en Bergwijn zijn met hun kop niet meer Eindhoven zsm verkopen.

Die gedachte had ik daar inderdaad ook bij, en dat is natuurlijk een opluchting.
 
Eigenlijk best wel een goede scheids gehad. Wat kleine foutjes wat betreft Lozano die een vrije trap moest hebben.
Ook best wel heerlijk dat er geen Varkens in hun hok zaten bij deze match. Haalt toch wat onnodige hartkloppingen weg...:DANCE:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan