PSV - Borussia Dortmund | Dinsdag 20 februari | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Huh?? Baka was betrokken bij een aantal kansen. Kwam in positie. Lozano werkte inderdaad het snot voor ogen, maar verloor zo vaak de bal. Dat kan niet van zo’n ( kwaliteits) speler. Hij moet zoveel meer brengen evenals Tillman.
Lozano werkte hard maar bakte er niets van, Bakayoko was ook niet goed en Tilmann mag wel wat meer gif hebben in zijn spel, vooramelijk bij de kansen die hij krijgt. Drie spelers ruim onvoldoende en toch zeker niet de mindere van Dortmund. Kansen afmaken is het probleem. Ook in de return wordt het fifty/fifty.

Kolken is ook overdreven, maar er was wel wat sfeer. Niet zoals in tijden van weleer bij CL wedstrijden.

Net terug , mixed feelings maar ook wel gewoon trots op dit PSV hoe ze spelen en hoe spelers zich hebben ontwikkeld in vergelijking met afgelopen jaren. Ja de finesse ontbreekt soms en de ene wedstrijd loopt het beter dan de andere maar veel meer dan dit kan ik ook niet op hopen in het Eindhovense.

Vooral ook niet vergeten te genieten (als supporter) en hopen op een verrassing in de uitwedstrijd :)

Kolken is ook overdreven, maar er was wel wat sfeer. Niet zoals in tijden van weleer bij CL wedstrijden.

Net terug , mixed feelings maar ook wel gewoon trots op dit PSV hoe ze spelen en hoe spelers zich hebben ontwikkeld in vergelijking met afgelopen jaren. Ja de finesse ontbreekt soms en de ene wedstrijd loopt het beter dan de andere maar veel meer dan dit kan ik ook niet op hopen in het Eindhovense.

Vooral ook niet vergeten te genieten (als supporter) en hopen op een verrassing in de uitwedstrijd :)
We waren gewoon de betere partij. Ik ben benieuwd of we dat meenemen. Borussia stelt niet echt heel veel voor.

Dat is niet hoe xG werkt. xG plaatst schoten in een categorie van hoe vaak deze procentueel een goal opleveren. Dergelijke hakjes op goal zullen geen hoge waarde vertegenwoordigen. Of ie er (bijna) in was gegaan of niet doet er niet toe.
Ligt er echt heel erg aan wat voor model er gebruikt wordt.

Sommige modellen kijken bijvoorbeeld alleen naar van waar er geschoten wordt, en dan was dit wel een "grote kans". Een beter model kijkt ook naar hoe de speler staat en hoeveel spelers er om hem heen staan (en misschien hoeveel tijd de speler heeft).

Je doelt nu eens niet op de KNVB beker?:ROFL: De fout die men maakt vond ik dat men Vertessen liet gaan terwijl ze hem gewoon aan zijn contract hadden kunnen houden. Hiermee liet Vertessen zijn ploeg in de steek en de PSV leiding weer eens onnodig coulant gehandeld. Dat breekt nu op.
Ja, tuurlijk was dat een fout. Prioriteit lag nationaal, niet internationaal. Kijk maar naar het niet-halen van een rcv. Nu het eropaan komt, speelt Ramalho zelfs niet.

18 ongeslagen wedstrijden én de klein-bierbeker was toentertijd belangrijker, helaas. Die fase was echter cruciaal om nu Dortmund al op achterstand te zetten.

Vormcrisis, blessures, te weinig rust in december en januari én geen inkomende transfers.
Dat kan je Vertessen niet kwalijk nemen.
Ze hebben hem gewoon slecht gemanaged begin december.

PSV moet het hoogste nastreven en dat is CL. Dat zegt Stewart zelfs in interviews, maar ze handelen er niet naar.

Daarnaast.
Je moet je krachten verdelen als je niet de allerbeste bent. Doseren. ‘Die wedstrijd op halve kracht, die op volle kracht, daar een agressief trainingsblok, die wedstrijden laten we lopen, etc etc.’
Echt waar, PSV is nationaal zo goed dat ze dat kunnen en dat kunnen permitteren. Als een wielrenner die zijn koersen uitzoekt en een planning maakt om top te zijn voor bv de tour. Daarom was ik zo anti beker.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Het niet halen van een RCV waardoor Schouten naar achteren moet is crucialer dan het vertrek van Vertessen.

Saibari én Tillman tegelijk opstellen is simpelweg iets teveel van het goede, teveel van hetzelfde. Eén van de twee op het bankie en dan als invaller voor Lozano/Baka ipv Pepi had al een slok op een borrel gescheeld.

Dan had je een betere Ramalho gehad, Schouten in zijn kracht geplaatst en een betere vervanger voor Lozano gehad.

Laatst bewerkt:
Ergens is het wel mooi om de kritiek nu te lezen. Ik kan me goed die donderdagavonden van een paar jaar geleden herinneren waarbij ik op de bank zat te sakkeren omdat we het moeilijk hadden tegen Omonia Nicosia. Nu hebben we kritiek omdat we Dortmund in de achtste finale van de Champions League hadden kunnen pakken. Soms goed om het in perspectief te plaatsen, en trots te zijn om hoe het nu met de club gaat. Dat ben ik vanavond genoeg geweest, ondanks de verbeterpunten. Hopelijk houden we dit de komende jaren vast!

Ergens is het wel mooi om de kritiek nu te lezen. Ik kan me goed die donderdagavonden van een paar jaar geleden herinneren waarbij ik op de bank zat te sakkeren omdat we het moeilijk hadden tegen Omonia Nicosia. Nu hebben we kritiek omdat we Dortmund in de achtste finale van de Champions League hadden kunnen pakken. Soms goed om het in perspectief te plaatsen, en trots te zijn om hoe het nu met de club gaat. Dat ben ik vanavond genoeg geweest, ondanks de verbeterpunten. Hopelijk houden we dit de komende jaren vast!
Helemaal mee eens.

Nou, dat was weer een onrustige nacht. Om half 5 wakker geworden, toen was de wedstrijd 30 minuten bezig en stonden we 0-1 achter. Probeer dan maar weer eens in slaap te vallen. Gek genoeg lukte dat wel, maar pas na een half uur, terwijl de tussenstand door mijn hoofd bleef malen (:drumroll: ). In mijn slaap droomde ik dat het 0-3 werd. Toen ik wakker werd duurde het even voor ik besefte dat de 0-3 niet per se waar hoefde te zijn. Het bericht op nos.nl dat het 1-1 was geworden voelde voor mij dan ook als een overwinning, we leven nog, het kan nog !

Overigens droomde ik vorige week dat we de uitwedstrijd wonnen met 4-11. Alleen was toen de tegenstander Werder Bremen, de chauffeur van de spelersbus had ergens in Duitsland een verkeerde afslag genomen.

Ik vind dit echt geweldig leesvoer altijd:

Die gasten zijn echt doodsbenauwd dat we de halve finale halen. Dan hebben ze écht niks meer. Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat we niet op hun 2019 niveau zitten maar God wat zou het grappig zijn als we die halve finales halen.
Ik hoop niet dat wij ook zo waren in tijden dat Ajax het zo goed deed. Deze knulletjes laten zich wel heel erg kennen.

Ik hoop niet dat wij ook zo waren in tijden dat Ajax het zo goed deed. Deze knulletjes laten zich wel heel erg kennen.
Als ik dingen lees dat bepaalde spelers een beenbreuk verdienen, nee. Dat las je hier niet volgens mij. Gelukkig maar. Maar ik kan mij wel herinneren dat elke winstpartij werd gemarkeerd als ‘geluk’. Bepaalde spelers waren er niet bij, of uit vorm etc.

Hoort ook een beetje geluk bij te zitten. Al vind ik dit PSV niet zo sterk als destijds Ajax in de tweede seizoenshelft van 19/20. Ik hoop dat ze minimaal hetzelfde kunnen brengen in Dortmund, maar na gisteravond zal Borussia in Dortmund de favoriet zijn.

Helemaal mee eens.
Inderdaad , mits een beter afwerking in de 1 helft had de wedstrijd een ander beeld gekregen. Denken ( hopen) dat we Dortmund zomaar aan de kant zouden zetten is niet realistisch. Er zijn zeker verbeterpunten en mogelijk gaat het net iets te vlot in de eigen competitie . Een tandje sneller te spelen was blijkbaar niet evident tegen een toch sterke en vooral stevige tegenstrever.

Je doelt nu eens niet op de KNVB beker?:ROFL: De fout die men maakt vond ik dat men Vertessen liet gaan terwijl ze hem gewoon aan zijn contract hadden kunnen houden. Hiermee liet Vertessen zijn ploeg in de steek en de PSV leiding weer eens onnodig coulant gehandeld. Dat breekt nu op.
Ja dat zijn de keuzes die gemaakt zijn. Vertessen had bij PSV waarschijnlijk meer gespeeld dan hij nu doet bij Union Berlin.
Vertrekken na het seizoen was wat slimmer geweest.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan