PSV - Borussia Dortmund | Dinsdag 20 februari | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Interessant om te zien wie in zo'n wedstrijd het hoge niveau aan kan, en wie niet. Voor mij waren Boscagli, Schouten en Dest de beste spelers; Veerman was ook goed, maar vind ik hem toch nog steeds niet van het niveau van bijvoorbeeld de regisseur van Borussia, Emre Can. Ik vind hem iets trager. Op rechts waren Teze en Baka aardig, maar vaak te slordig. Tillman, Lozano en Saibari kwamen echt veel tekort, waarbij ik me wel het meeste ergerde aan Lozano - als je dan zo slecht in vorm bent, dan kun je toch wel op z'n minst verdedigend werk verrichten? Hij liet steeds z'n man lopen als Dest over hem heen kwam. Vreseljk jammer dat Lang eruit ligt en Vertessen is verkocht. Met het aanvallend niveau van vóór de winterstop hadden we gewoon gewonnen.

Mauro viel trouwens goed in; heel fijn om te weten. Toch hoop voor de return, hopelijk meer wedstrijdritme voor Saibari, die meer kan brengen dan vanavond, en Baka weer helemaal fit.

Jammer dat uitgerekend de aanvallende linkervleugel nu de zwakke plek is. Je zou bijna kiezen voor een soort 4-4-2 met Pepi en Luuk centraal, en Baka als vrije speler die naar de vleugels mag uitzakken. Dest op links een vrije rol met rugdekking van Boscagli.

Kritische punten zijn er zeker te maken.
Alleen vind ik jou het geheel wel heel negatief benaderen?

Zo'n wedstrijd, op dit niveau, tegen de groepswinnaar van de poule des doods, daar hadden we 1 a 2 jaar geleden geen moment over durven dromen.
Dat is toch ook gewoon genieten wel?
Niet negatief bedoeld maar constateringen vanuit een afstand dan de bubbel van het forum ;)
Ik vind PSV na de winterstop minder leuk en zelfverzekerd spelen. Tot en met december heb ik genoten en dan heb ik ook gewoon bepaalde verwachtingen. Ik ben het itt velen niet eens dat je Schouten achterin moet worden gebruikt. Hij wordt gemist op het middenveld waardoor de linies vaak te groot worden. Ik denk dat Dortmund in maart op volle sterkte veel meer gevaar kan verrichten dan nu. Maar goed laten we hopen dat we dan Noa bijv terug hebben.

Hoezo stond de rechtsback Deyverson van Dortmund na de1e helft nog op het veld?
Hij had minimaal 2x geel moeten hebben voor verplaatsingen op Lozano.
De scheidsrechter was wel heel coulant voor Dortmund met gele kaarten.
Hummels had ook geel moeten krijgen bij de penalty. Die gewoon terecht gegeven werd.

Hoezo stond de rechtsback Deyverson van Dortmund na de1e helft nog op het veld?
Hij had minimaal 2x geel moeten hebben voor verplaatsingen op Lozano.
De scheidsrechter was wel heel coulant voor Dortmund met gele kaarten.
Hummels had ook geel moeten krijgen bij de penalty. Die gewoon terecht gegeven werd.
Ik vind dat er vaak veel gezeurd wordt over de scheids. Deze floot goed en ook onpartijdig. Geel voor Lozano was terecht vanwege het express pootje haken. Verder een paar keer geel voor Dortmund. En de de pingel was dan discutabel ,zo eerlijk moet je dan ook zijn.

Waarom vond je Benitez matig? De goal kon hij weinig aan doen en verder had hij een paar goede reddingen.
Alle hoge balen in de 5 meter laat ie over aan de verdediging.Bij de tegen goal geeft ie een klote stuiterbal op Teze die gemakkelijk over de grond kon. Bij goel door zijn knieën geklopt in de korte hoek is gewoon houdbaar. Is gewoon niet een uitblinker.

Niet negatief bedoeld maar constateringen vanuit een afstand dan de bubbel van het forum ;)
Ik vind PSV na de winterstop minder leuk en zelfverzekerd spelen. Tot en met december heb ik genoten en dan heb ik ook gewoon bepaalde verwachtingen. Ik ben het itt velen niet eens dat je Schouten achterin moet worden gebruikt. Hij wordt gemist op het middenveld waardoor de linies vaak te groot worden. Ik denk dat Dortmund in maart op volle sterkte veel meer gevaar kan verrichten dan nu. Maar goed laten we hopen dat we dan Noa bijv terug hebben.
Je hebt nu de keuze.
Schouten op het middenveld met Ramalho in de rug.
Of iemand anders op het middenveld met Schouten erachter.

Dan liever het tweede.

Het is natuurlijk een blunder van de leiding dat Ramalho überhaupt een keuze is. Je kunt dan zeggen dat Bella Kotchap erachter staat, maar afgelopen januari hadden ze móeten ingrijpen.
Kan Schouten inderdaad op het middenveld staan.

Hij heeft iets tegen Tillman. Is elke keer zo.

Teze had Sancho in zn zak zitten.
Hij was verdedigend juist enorm sterk.
In de opbouw vond ik m minder vandaag. Leverde wel wat ballen in.

Ik snap ff niet hoe Dortmund 0,5 xG in de 2e helft erbij heeft gespeeld.
Ik denk dat ene goede schot op goal waar Benitez goed redde.

Verder mag Dortmund klagen over de penalty, en verder helemaal nergens over. Zeer matig deze avond.

Veerman, Schouten en Boscagli steken er echt boven uit. Door Schoute achterin te zetten mis dan weer een verbindingspeler op het middenveld. Dat miste je vandaag. Tillman liep zich te vaak vast en zorgde weinig voor openingen,
Behoorlijk eens. Teze en Dest ook zeer verdienstelijk, hoewel die laatste pass niet zo goed was. Tillman idd een vastloper evenals Lozano.

Desalniettemin; vrijwel niets weggeven op Champions League niveau.

Tja, mekkeren over dat het publiek veelal zwart gekleed gaat en niet in de clubkleuren, maar spelers en staf dan in zwarte gewatteerde jassen stoppen?
zeg het niet graag naar de Arena en de Kuip kolken in CL potjes en bij ons niet. En als je club je oproept in clubkleuren te komen en je overwegend zwart ziet kunnen we beter in een zwarte outfit gaan spelen.

Fair enough. (Y)

Het wordt nu met de wedstrijd weer beter, heb ik het idee.
Kansen afmaken is nu het belangrijkste om weer terug te krijgen.

Schouten hoort op het middenveld. Mee eens.
In dit geval, met de spelers die nu beschikbaar zijn, pakt het vaak wel heel goed uit om het zo te doen.
De verdediging stond mede door zijn spelinzicht best goed vandaag.

Noa zal zeker nog niet terug zijn.
Mr 'Hoog Druk Zetten' Guus Til wellicht wel.

• Leuk
Reactions: IPF
De grootste fout voor het minder sprankelen ligt in de opmerkingen in december dat er niet gesleuteld moet worden om de flow in stand te houden. Dat heeft nou juist de flow doorbroken.

Zeker toen bleek dat Veerman, Vertessen, Dest en Babadi toch echt anders daarin staan.

Dan sta je dus nu met Schouten in de verdediging. CL was in december en januari niet belangrijk genoeg voor PSV.
Helaas.

• Leuk
Reactions: IPF
Voor mij PSV de morele winnaar. Maar je koopt er geen droog brood voor. Wat mij goed deed was dat bij vlagen ik het PSV van voor de winterstop zag. Diepte in het spel en de ruimte over links en rechts gezocht. Bakayoko's 2e acties in één spelmoment waren matig. Er waren mogelijkheden voor PSV om hem nipt te winnen.

Nu kan ik nog maar op 1 ding hopen: dat die in Dortmund zich ook de morele winnaar vinden.

Het kan nog. :PSV:

De grootste fout voor het minder sprankelen ligt in de opmerkingen in december dat er niet gesleuteld moet worden om de flow in stand te houden. Dat heeft nou juist de flow doorbroken.

Zeker toen bleek dat Veerman, Vertessen, Dest en Babadi toch echt anders daarin staan.

Dan sta je dus nu met Schouten in de verdediging. CL was in december en januari niet belangrijk genoeg voor PSV.
Helaas.
Je doelt nu eens niet op de KNVB beker?:ROFL: De fout die men maakt vond ik dat men Vertessen liet gaan terwijl ze hem gewoon aan zijn contract hadden kunnen houden. Hiermee liet Vertessen zijn ploeg in de steek en de PSV leiding weer eens onnodig coulant gehandeld. Dat breekt nu op.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan