PSV - Benfica | Dinsdag 24 augustus | Eindstand: 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Spel zal ook daardoor veel vaker stil komen te liggen. Moet je dat willen? Ga dan over op zuivere speeltijd. Ben ik sowieso een voorstander van. Duurt een pot daardoor langer? Denk het niet. Spelers zullen zich daardoor ook anders gaan gedragen.
Als de VAR alleen gebruikt kan worden als het spel stilligt (of als de bal nog niet uit het spel is geweest na de betreffende situatie), dan komt het vaker stil te liggen ja. Maar het is toch niet zo moeilijk om als VAR gewoon te kijken terwijl het spel doorgaat en je dan even tegen de scheidsrechter zegt: "Die Neymar veinsde net een hoofdblessure terwijl hij een klein tikje in zijn onderrug kreeg. Gele kaart."

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar daar denkt de IFAB helaas anders over.
 
Als de VAR alleen gebruikt kan worden als het spel stilligt (of als de bal nog niet uit het spel is geweest na de betreffende situatie), dan komt het vaker stil te liggen ja. Maar het is toch niet zo moeilijk om als VAR gewoon te kijken terwijl het spel doorgaat en je dan even tegen de scheidsrechter zegt: "Die Neymar veinsde net een hoofdblessure terwijl hij een klein tikje in zijn onderrug kreeg. Gele kaart."

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar daar denkt de IFAB helaas anders over.
Dit kan toch ook nog ingewikkeld worden, want je komt gauw op het moment dat je pijn moet inschatten bij een ander.

Zuivere speeltijd zou imo vooral heel interessant zijn.
 
Als de VAR alleen gebruikt kan worden als het spel stilligt (of als de bal nog niet uit het spel is geweest na de betreffende situatie), dan komt het vaker stil te liggen ja. Maar het is toch niet zo moeilijk om als VAR gewoon te kijken terwijl het spel doorgaat en je dan even tegen de scheidsrechter zegt: "Die Neymar veinsde net een hoofdblessure terwijl hij een klein tikje in zijn onderrug kreeg. Gele kaart."

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar daar denkt de IFAB helaas anders over.
Of gewoon de mededeling zonder dat een kaart volgt. Piet rolde net 10 meter door maar werd niet geraakt, let op hij is uit op spelbederf.
 
Dit kan toch ook nog ingewikkeld worden, want je komt gauw op het moment dat je pijn moet inschatten bij een ander.

Zuivere speeltijd zou imo vooral heel interessant zijn.

Er wordt nu een hoofdblessure geveinsd, zodat het spel stil gelegd moet worden.
Wat Mentos voorstelt zou daarmee af moeten rekenen.
Op beelden is duidelijk te zien of iemand hoofd geraakt wordt of n ander lichaamsdeel.

Pijn inschatten zou enkel zijn als de speler nog wel t lichaamsdeel vastpakt waar ie ook geraakt is.

Zuiver speeltijd lost wel het deel op dat er tijd verloren gaat.
Alleen los je niet op dat dat soort theater gebruikt wordt om het ritme uit de wedstrijd te halen.

Daarom zie ik in beide wel iets. Zuivere speeltijd Ă©n geel voor een overduidelijke nepblessure, evt door VAR beoordeeld.
Dan zal het helemaal snel klaar zijn die flauwekul.
 
Precies dat. Rivaliteit. Geen irritatie. Ik weet niet hoe ik dit makkelijker moet uitleggen. Wederom een raar gesprek zo.
Uhm is toch alleen maar grappig om elkaar even uit te dagen en te jennen. Na de jc schaal oorwassing mochten jullie even lachen om onze misère. Nu mogen wij ook wel even gniffelen. Over het algemeen houden wij Ajacieden het hier best beschaafd en indien t niet gewaardeerd wordt moet je als forum dit soort leden weren / bannen of is er nog de mute knop.
 
Dit kan toch ook nog ingewikkeld worden, want je komt gauw op het moment dat je pijn moet inschatten bij een ander.

Zuivere speeltijd zou imo vooral heel interessant zijn.
Nou lijkt het me helemaal niet moeilijk om de pijn in te schatten bij spelers die op de grond gaan liggen janken en zodra ze zien dat de scheidsrechter niet fluit, meteen opspringen en snel weer springlevend mee gaan verdedigen, zoals ik een paar Benfica spelers dinsdag zag doen.
Meteen via de VAR minstens geel zou ik zeggen.

Daarnaast is zuivere speeltijd zeer gewenst want wat er nu aan tijd verloren is gegaan is om te huilen.
5 minuten blessure tijd was een lachertje en bij zuivere speeltijd zou er minstens een kwartier bijgeteld zijn.
Waarschijnlijk hadden we dan nog niet gescoord ;) , maar daar gaat het nu even niet over.
 
Ik snap dat het frustrerend is, zoals PSV verloren heeft. En dat ook Portugezen zijn die hier irritant posten, maar dat was niet iedereen, toch? Ik lees dan toch wel een aantal beschamende posts richting de Portugese gasten, die ik hier niet gewend ben. Jammer.

Groots verliezen is ook een kunde.

Precies, ik heb veel berichten met plaatsvervangende schaamte gelezen. Ook hier lijkt Harskampvolk rond te lopen.
 
Ik snap dat het frustrerend is, zoals PSV verloren heeft. En dat ook Portugezen zijn die hier irritant posten, maar dat was niet iedereen, toch? Ik lees dan toch wel een aantal beschamende posts richting de Portugese gasten, die ik hier niet gewend ben. Jammer.

Groots verliezen is ook een kunde.
Helaas iets wat we in Eindhoven in de loop der jaren geleerd hebben. ;)
 
Precies, ik heb veel berichten met plaatsvervangende schaamte gelezen. Ook hier lijkt Harskampvolk rond te lopen.
Ik heb niet alles gelezen. Maar als iemand hier alleen maar komt om even te jennen, mag je best even terug jennen. En ja, erboven staan is beter. Ik verkondig die correcte teksten ook aan mijn kinderen. Maar in het heetst van de strijd, of vlak erna, is het best geoorloofd de emoties de vrije loop te laten.
 
Precies, ik heb veel berichten met plaatsvervangende schaamte gelezen. Ook hier lijkt Harskampvolk rond te lopen.
Wie heeft geroepen dat supporters van andere clubs onzindelijke NSBers zijn? Dat het hier niet allemaal even lief was klopt, maar dit vergelijken met die werkelijk walgelijke teksten die in Harskamp zijn geroepen is wel een beetje overdreven?
 
Als de VAR alleen gebruikt kan worden als het spel stilligt (of als de bal nog niet uit het spel is geweest na de betreffende situatie), dan komt het vaker stil te liggen ja. Maar het is toch niet zo moeilijk om als VAR gewoon te kijken terwijl het spel doorgaat en je dan even tegen de scheidsrechter zegt: "Die Neymar veinsde net een hoofdblessure terwijl hij een klein tikje in zijn onderrug kreeg. Gele kaart."

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn, maar daar denkt de IFAB helaas anders over.
Klopt, maar waar ligt de grens? Krijg je net zulke gevalletjes als met de impact van een slaande beweging of elleboog. Wordt alleen maar moeilijker, terwijl het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn.
 
Uhm is toch alleen maar grappig om elkaar even uit te dagen en te jennen. Na de jc schaal oorwassing mochten jullie even lachen om onze misère. Nu mogen wij ook wel even gniffelen. Over het algemeen houden wij Ajacieden het hier best beschaafd en indien t niet gewaardeerd wordt moet je als forum dit soort leden weren / bannen of is er nog de mute knop.
Enige verschil is dat ik niet zit te jennen op een Ajax forum….ik kan het prima hebben hoor maar snap heel goed dat dat jennen irritant kan zijn voor vele, en dat je daar nare reacties op terug kan krijgen.
 
Enige verschil is dat ik niet zit te jennen op een Ajax forum….ik kan het prima hebben hoor maar snap heel goed dat dat jennen irritant kan zijn voor vele, en dat je daar nare reacties op terug kan krijgen.
Ik voel die behoefte ook niet zo. Heb er ook zeker geen problemen mee als mensen die behoefte wel hebben. Maar als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.
 
Laatst bewerkt:
Oh, is dat zo?
Zal mij enigzins worst wezen. Patriotisme zal niemand vreemd zijn, lijkt mij.

Ik vind dat hij dat hele overvalgedoe op zijn familie prima heeft opgelost. Richting zijn familie, richting PSV, richting Nederland en wat de laatste twee betreft vice versa ook trouwens.
Richting Nederland?? Is hij ook de minister van buitenlandse zaken van Israël?
 
Richting Nederland?? Is hij ook de minister van buitenlandse zaken van Israël?
Hehe, jij leest patriottisme en vindt er wat van. Ik las alleen dat stuk over de overval. Eye of the beholder. Zoals eigenlijk altijd. Hoe dan ook, als hij minister van BuZa van Israël was geweest, hadden we Israël na deze week even een factuurtje van 35 mln kunnen sturen. ;)
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Hehe, jij leest patriottisme en vindt er wat van. Ik las alleen dat stuk over de overval. Eye of the beholder. Zoals eigenlijk altijd. Hoe dan ook, als hij minister van BuZa van Israël was geweest, hadden we Israël na deze week even een factuurtje van 35 mln kunnen sturen. ;)
Nee ik begreep niet zo goed wat “goed opgelost richting NL” in deze betekende.
 
Enige verschil is dat ik niet zit te jennen op een Ajax forum….ik kan het prima hebben hoor maar snap heel goed dat dat jennen irritant kan zijn voor vele, en dat je daar nare reacties op terug kan krijgen.
De laatste plek waar je wil zijn is een Ajax forum. Ik ga nog liever in Tilburg wonen.. (hopen dat Karma me nu niet pakt)..
 
Nee ik begreep niet zo goed wat “goed opgelost richting NL” in deze betekende.
Dat ie eigenlijk heel dankbaar was voor de vele steun en er verder geen punt van heeft gemaakt. Hij heeft het dicht bij zichzelf gehouden. Ook in de media. Deed ie netjes, denk ik.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan