PSV - BATE Borisov | Woensdag 29 augustus | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Van cruciaal belang voor de toekomst van PSV om vanavond door te gaan. Ik ben er bij, dus dat excuus kunnen ze dit keer niet gebruiken. Ben er echt klaar mee om na iedere slechte pot te horen "ja, maar Der Muzikant was er niet".
Ik hoopte ook dat Van Bommel die smoes niet zo gebruiken, zoals Cocu dat deed. Maar helaas.....

Van cruciaal belang voor de toekomst van PSV om vanavond door te gaan. Ik ben er bij, dus dat excuus kunnen ze dit keer niet gebruiken. Ben er echt klaar mee om na iedere slechte pot te horen "ja, maar Der Muzikant was er niet".
Ik ben er ook, dus dan komt er wel weer een excuusmogelijkheid bij.. "Ja, Der Muzikant was er wel, maar ja, Joost was er ook..."

Overigens, en ik wil niks jinxen natuurlijk, maar als ajaks het nu dus wel heeft gered en PSV zou het niet redden...dat ga ik niet overleven. Dan gaan er slachtoffers vallen.

Als PSV het vanavond niet red kunnen we de Eredivisie beter opdoeken. Dan krijgt Ajax dacht ik nog een 10/15 miljoen extra en PSV maar 10 miljoen. 40 miljoen extra, en per overwinning in CL krijg je nog 2.7 miljoen extra, wordt de nekslag.

Verwacht, hoe dan ook, wel weer eens een lijstje rapportcijfers dan.. :)

Dus. Als Ajax verloren had dan, hadden we vele miljoenen in gelopen op de Amsterdammers. Maar dan krijg je het argument dat dit niet goed is voor het NL voetbal.

Is het NL voetbal, dat 2 nederlandse clubs als opvulling, als speelbal mogen dienen voor oliedollar clubs en de clubs met rijke eigenaren dan wel zo ideaal?
Ik twijfel. Misschien is het toch leuker om Ajax die miljoenen mis te zien lopen

Dus. Als Ajax verloren had dan, hadden we vele miljoenen in gelopen op de Amsterdammers. Maar dan krijg je het argument dat dit niet goed is voor het NL voetbal.

Is het NL voetbal, dat 2 nederlandse clubs als opvulling, als speelbal mogen dienen voor oliedollar clubs en de clubs met rijke eigenaren dan wel zo ideaal?
Ik twijfel. Misschien is het toch leuker om Ajax die miljoenen mis te zien lopen

Dat had dat verlies van die punten op Europees niveau toch enigszins draaglijk gemaakt ja...

Maar goed, voor zowel ajax als PSV geldt wel dat ze wellicht wel 3e kunnen worden en nog wat punten kunnen halen in de Europa League. Daar ben je toch al een stuk minder de speelbal, zoals ajax ook recentelijk bewezen heeft.

Pot 3 -> Ja, waarschijnlijk wel
Geld -> 35mlj, op basis van ranking net ff minder dan die :SC:

Die stomme klup heeft zich afgelopen zomer voor het eerst sinds jaren gedragen als een club met ambitie. Deze prestatie is hen gegund. Bovendien erg belangrijk voor het Nederlandse voetbal. PSV heeft minder te spenderen, maar als je mee wilt moet je wat. Met de huidige selectie hebben we niet veel in de CL te zoeken. We missen power op het middenveld en een snelle, kopsterke CV van 1.93 meter achterin. Daarbij moet de wisselvalligheid er bij Bergwijn en Pereiro als de donder uit, anders heb je aan hen ook niet veel.

Volgens mij maakt het geen reet uit. PSV en Ajax zijn de enige Nederlandse clubs die de komende jaren Europees kunnen spelen.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan