PSV - BATE Borisov | Woensdag 29 augustus | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
In remissie. Sta onder controle, elke 6 maanden nu (was 3) een scan en onderzoeken. Nu bezig de draad van het "normale" leven weer op te pakken. Heb nog wel wat fysieke ongemakken van de chemo zoals arthritis en gehoorverlies, en ook wat geheugenverlies. Kan me helaas nog altijd wel die wedstrijd tegen De Graafschap herinneren.... :maniac:
Heel goed om je weer te zien hier! Je bent ons iig niet vergeten:maniac:
 
Mooi verhaal. Wat betreft Zoet en z'n uittrappen: die had weer een klassiek Zoetje: de bal door het midden, recht in de voeten van de tegenstander. Jammer dat dat er nog niet uit is. Maar los daarvan: prima keeper die je niet super simpel zal vervangen.
Toch wel één van de spelers die écht gegroeid is, de afgelopen jaren.
 
Alle lof voor Cocu de laatste jaren qua resultaat. Ik denk dat we met Cocu een hele mooie loting zouden hebben gekregen.







In de Europa league.
 
Cocu heeft er vorig seizoen het maximale uit weten te halen en een perfect team gesmeed dat voor elkaar wil vechten, een hele belangrijke basis voor dit seizoen. Perfect moment geweest om weg te gaan in ieder geval!
 
Hoppaaaaa. Gefeliciteerd allen. Lekkere pot, zeker gezien het feit dat ze ook op de nul nul hadden kunnen/mogen spelen.
Dan is dit toch aantrekkelijker.
Ik kijk uit naar Der Muzikant 's punten. Maar die zal nog even moeten herstellen. Het gerucht gaat dat hij ook nog zijn held heeft ontmoet, dus dat zal nog even duren.
Mij best dat Der Muzikant moet herstellen, maar het halve forum zit met smart te wachten op de cijfers!!

Was Manolev in het stadion :eek:
 
Dames en heren, hij is online!

2gvryn.jpg
 
Dames en heren, hij is online!

2gvryn.jpg
Whahahaha! ?

Aangezien we zo Duits spelen de laatste weken (sterke mentaliteit, verzorgd voetbal, goed resultaat en als het even tegen zit toch in de laatste minuut winnen) wil ik aftrappen met een quote van een legendarisch sextet:

Wer wartet mit Besonnenheit
Der wird belohnt zur rechten Zeit
Nun, das Warten hat ein Ende
Leiht euer Ohr einer Legende


Zo, nu de Amsterdamse bescheidenheid al plaats heeft gevonden, even over gisteren: wat heb ik genoten. Zo ken ik het PSV waar ik verliefd op werd, maar dan nog beter. Het is gevaarlijk om nu al te roepen, maar wat vind ik Van Bommel een held. Ik was niet negatief over Cocu als trainer en vooral lyrisch als speler, maar Van Bommel is echt een baas. Hoewel, net toen ik dacht dat Van Bommel bij mij voorlopig niet stuk kon, bracht hij Bart "ik kan niet echt blij zijn met deze overwinning" Ramselaar in. Tot overmaat van ramp begon heel Oost om mij heen nog voor 'm te zingen ook. Een treurige smet op een verder prachtige avond.

Wat een sfeer. Niet dat ik normaal zo stoïcijns naar een wedstrijd kan kijken, maar nu leken het wel dertigduizend Kruspes om me heen. De passie had ook effect op de spelers. Wat een spel. Pereiro die de meeste kilometers loopt, dan weet je dat er gekke dingen gaande zijn. Dit hadden we nodig! Het geld, de sfeer en dit spel. En wat was nagenoeg iedereen uitstekend...

Ik heb geen veren meer over, dus let's talk business:

Zoet: 9. Schijnt één fout gemaakt te hebben door een bal door het midden te spelen, maar op dat moment (en dit is geen grap) keek ik net naar mijn losse veter. Niks van gezien, dus geen bewijs van. Perfecte wedstrijd van Zoet. Goede spelhervattingen en vooral prima reddingen wanneer dat moest.

Dumfries: 7. Blijft gaan, maar vind ik toch nog wel kwetsbaar. Verspeelt aanvallend vaak de bal (te ver voor zich uit), en verdedigend niet altijd even scherp en snugger, maar compenseert dat met kracht en inzet. Is nog jong en maak net de stap, dus komt wel goed.
Schwaab: 9. Wat een ongekend beest is dit geworden. Is continu aan het leiden en voelt zich goed, getuige zijn splijtende passing. Wint verdedigend al zijn duels.
Viergever: 6. Bij tijd en wijlen zeer matig en ongeconcentreerd. In de eerste helft is Bate drie keer gevaarlijk geweest en dat lag echt een Viergever. Had in de tweede helft wel enkele prima intercepties en hij krijgt de bal meestal wel bij een speler met hetzelfde shirt.
Angeliño: 7. Is erg wisselvallig en wisselt briljante momenten af met zeer matige. Aanvallend sterker dan verdedigend, maar wel erg wild.

Hendrix: 9. Hier stond een koning hoor. Zat werkelijk overal tussen en had aanvallend echt sterke ingevingen. Grote klasse.
Rosario: 8. Nog zo een baas. Wat was hij sterk in de duels. Hij heeft flinke stappen gemaakt. Doet zowaar nog leuke dingen met een bal ook, al vind ik bij hem het defensieve werk een genot om naar te kijken. Zag hem gisteren voor het eerst live in het stadion, maar ik durf het aan: dit wordt een hele grote. Een leider in Oranje binnen tien jaar.
Pereiro: 9. Jahaa, wat heb ik weer genoten van deze sierlijke topper. Overal te vinden, tussen de linies, sleuren en prachtige passing. Het gemak waarmee hij ook vuurpijlen lanceert met precisie, heerlijk. Na de wedstrijd een paar minuutjes mee staan dollen, kan nu al helemaal niet meer stuk bij mij. Pereiro Sport Vereniging Eindhoven.

Bergwijn: 9. Stevieeee! Wat is dit een klasbak. Vorig jaar uit het niets grote stappen gemaakt en belangrijk geworden, nu een echte ster. Zit oprecht bijna op het niveau van Depay vlak voor z'n vertrek naar United. Ook Stevie wordt een ster in Oranje.
Luuk: 8. Speelde een geweldige wedstrijd, maar hij schoot me in de tweede helft bijna dood met zijn doelpoging, dus een punt minder. Werkte en sleurde geweldig, scoorde een echte Luuk-goal en is gewoon de terechte aanvoerder. Hoe hij het elftal stuurt heb ik, afgezien van bij Guardado, nooit gezien in onze Tempel. De echte leider van dit elftal.
Lozano: 9. Niet te stoppen. Was op een gegeven moment iets teveel op zoek naar z'n goal, maar dat tekent ook weer die winnaarsmentaliteit die ik zo geweldig vind bij hem. Prachtige goal, vechtend voor iedere meter (inclusief tackles bij de eigen achterlijn en door blijven knallen nadat je weer een doodschop hebt gehad) en vooral ook schitterend om naar zijn snelheid te kijken. Een eer dat hij voor ons speelt.

Isimat viel goed in en ook Malen had prima momenten. We hebben geen brede bank, maar er zitten enkelingen tussen die echt van grote waarde zijn voor dit elftal. Malen gaat een ster worden en Isi is stiekem wel te goed voor de bank. Ramselaar ga ik geen woorden meer aan vuil maken, prutser.

Overigens geweldig dat Gutierrez nu deze kant op komt. Ik hoop echter wel dat hij gewoon op de bank begint. Rosario is het makkelijkste slachtoffer, maar ik vind dat hij zich deze maand echt heeft bewezen en dat hij op hetzelfde krediet als Hendrix en Pereiro mag rekenen. Ik weet het, het is een gekke week: Pereiro die de meeste meters loopt en Der Muzikant die hoopt dat een topaankoop uit Latijns Amerika gaat banken zodat een jeugdspeler daar kan blijven staan.

Mannen, van harte!
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan