PSV - BATE Borisov | Woensdag 29 augustus | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
pF5R3tk.jpg

Chance of progress
Based on historic results in Europe, PSV's 3-2 away victory in the first leg gives them a 97.1% chance to advance to the Champions League group stage. BATE's odds have been reduced to 2.9%.

Only three of 105 teams tasked with overturning a 3-2 home defeat from the first leg succeeded at that, most recently FC Zürich against NK Maribor in qualifying for the 2009/10 Champions League.

BATE Borisov once attempted to overturn a 3-2 home defeat, against Dinamo Tbilisi in qualifying for the 2004/05 UEFA Cup. They failed at that as they lost 1-0 in Georgia.

PSV were never asked to defend a 3-2 away victory. On four previous occasions, a Dutch club was and on all four previous occasions, the Dutch club eventually advanced.


Head-to-head
The first leg was won 3-2 by PSV. Jasse Tuominen (9') and Aleksandr Hleb (88') netted for the home side. Gastón Pereiro (penalty, 35'), Hirving Lozano (61') and Donyell Malen (89') scored for the visitors.

This was the first ever European encounter between these sides.

BATE Borisov had met Dutch opposition in two different encounters, both in the 2010/11 Europa League group stage. Alkmaar-based AZ responded to a 4-1 away defeat at BATE with a 3-0 home victory over these opponents.

PSV met Shakhter Soligorsk in the play-off round of the 2014/15 Europa League. The Eindhoven-based club won 1-0 at home and then 2-0 away.

The five matches mentioned above are the only European encounters involving teams from both Netherlands and Belarus.


PSV
PSV are in search of a 16th participation in the Champions League main competition. Their current total of 15 leads all Dutch clubs, while Ajax are trying to clinch their 14th berth in the current qualifying cycle.

PSV are the reigning Dutch domestic champions and the first since 1993 to not receive a direct berth into the CL group stage. In 1993/94, Dutch champions Feyenoord failed to make the grade as they were eliminated by FC Porto. In 1992/93, the first season of the Champions League, Dutch champions PSV successfully negotiated two rounds of qualifying, against Lithuania's Zalgiris Vilnius and Greece's AEK, to reach the group stage.

The last time Netherlands had two teams in the CL main competition was in 2010/11 (then: Ajax and FC Twente). This season, PSV and Ajax can still qualify for the CL group stage.

As a player, current PSV head coach Mark van Bommel featured in the CL main competition in 12 different seasons. Among Dutch players, only three have featured in more: Arjen Robben (16, could become 17 this season), Clarence Seedorf (13) and Wesley Sneijder (13).

Van Bommel could join Phillip Cocu as the only two persons to have represented PSV in the CL main competition both as a player and a head coach.

PSV are one of the former winners of the Champions Cup/Champions League. In 1987/88 they won the trophy before the Champions League era had begun.

PSV have featured in seven previous two-legged knockout ties in CL qualification. They prevailed in each of their first six, but were eliminated in their most recent tie in CL qualification, by AC Milan in the play-off round in 2013/14.

PSV have lost eight of their last 20 European home matches, but only one by a score that would see them eliminated in this tie, a 2-0 defeat against Bulgaria's Ludogorets on 19 September 2013.


BATE Borisov
BATE Borisov made it to this stage by eliminating Finland's HJK 2-1 on aggregate in qualifying round 2 and Azerbaijan's Qarabag FK 2-1 on aggregate in qualifying round 3.

BATE Borisov reached the Champions League main tournament on five previous occasions and on all five they had to overcome three rounds of qualifying. No team in Europe has performed that feat this often as BATE.

Four of those five seasons came after the introduction of the play-off round in 2009/10. BATE are a perfect 4-from-4 in play-off round ties, disposing of Sturm Graz (2011/12), Hapoel Ironi (2012/13), Slovan Bratislava (2014/15) and Partizan Beograd (2015/16).

BATE Borisov have been involved in 65 matches in CL qualification. Only two teams in Europe have featured in more: Croatia's Dinamo Zagreb (81) and Moldova's FC Sheriff (66).

BATE Borisov have been involved in 32 previous two-legged knockout ties in CL qualification, prevailing in 24 and being eliminated in eight.

BATE Borisov is the only club that has represented Belarus in the CL main competition. In five previous participations they never made it past the group stage. On four occasions they finished bottom of their group.

BATE Borisov are table leaders in the Belarusbank-Vysshaya Liga and are in search of their 13th consecutive Belarusian domestic league title. Their current run of 12 (2006-2017) is the longest active streak of domestic league titles in the world. Only three European teams produced longer runs: Gibraltar's Lincoln (14 from 2003 to 2016), Latvia's Skonto Riga (14 from 1991 to 2004) and Norway's Rosenborg BK (13 from 1992 to 2004).

BATE Borisov 's next victory in a European cup competition match will be their 50th in Europe.

BATE Borisov won four of their last eight European away matches, but only one by a score that would see them progress from this tie, their 3-1 triumph at Armenia's FC Alashkert on 18 July 2017.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Politie voert actie in binnenstad tijdens PSV - BATE Borisov

De politie voert actie in de Eindhovense binnenstad tijdens de Europese voetbalwedstrijd PSV - BATE Borisov. De agenten leggen volgende week woensdag een cordon om de stad heen, in de vorm van meerdere trechters. Volgens politievakbond ACP zal dat voor forse vertragingen zorgen. Tegen mensen die de stad in willen of die van plek in de stad willen veranderen, zeggen de agenten dat ze de veiligheid in de binnenzone niet kunnen garanderen.

link

De politie kan de veiligheid nooit garanderen. :cautious: :unsure: Alsof je een schadeclaim kan indienen bij de politie als er iets gebeurt. :maniac: ;)
 
Ik weet niet wat dit allemaal te betekenen heeft maar als dit uit de hand loopt dan zal ik voor ze klappen hoor. Bravo! wat een actie!
 
Politie voert actie in binnenstad tijdens PSV - BATE Borisov

De politie voert actie in de Eindhovense binnenstad tijdens de Europese voetbalwedstrijd PSV - BATE Borisov. De agenten leggen volgende week woensdag een cordon om de stad heen, in de vorm van meerdere trechters. Volgens politievakbond ACP zal dat voor forse vertragingen zorgen. Tegen mensen die de stad in willen of die van plek in de stad willen veranderen, zeggen de agenten dat ze de veiligheid in de binnenzone niet kunnen garanderen.

link

De politie kan de veiligheid nooit garanderen. :cautious::unsure: Alsof je een schadeclaim kan indienen bij de politie als er iets gebeurt. :maniac: ;)

:grin:

Niettemin klopt het wel dat er eigenlijk te weinig politie is in Ehv.
 
Laten we het wel over de wedstrijd op zich hebben en niet over rand(debielen)zaken......zoals PSV gisteren gespeeld heeft tegen Bate, verwacht ik een nog betere PSV in eigen stadion, die deze keer veel meer kansen gaat afmaken. Ik voorspel een 3-0 zege voor PSV...mits MvB het lef heeft om Luuk op de bank te houden en te starten met een voorhoede van Lozano, Malen en Bergwijn.
 
Laten we het wel over de wedstrijd op zich hebben en niet over rand(debielen)zaken......zoals PSV gisteren gespeeld heeft tegen Bate, verwacht ik een nog betere PSV in eigen stadion, die deze keer veel meer kansen gaat afmaken. Ik voorspel een 3-0 zege voor PSV...mits MvB het lef heeft om Luuk op de bank te houden en te starten met een voorhoede van Lozano, Malen en Bergwijn.
Malen nog wel..

is wel een topper hoor.. maar moeten we onze golden boy niet een keer een kans geven.. die 10 miljoen moet zichzelf ook nog terug gaan verdienen
 
Wie weet gaat PSV wel 90 + minuten rondspelen op de eigen helft. Dan zijn ze verzekerd van CL voetbal. Het gaat ze goed af met die taktiek getuige de eerste 20 minuten in Borisov.
 
Wie weet gaat PSV wel 90 + minuten rondspelen op de eigen helft. Dan zijn ze verzekerd van CL voetbal. Het gaat ze goed af met die taktiek getuige de eerste 20 minuten in Borisov.

Je bedoelt die eerste 20 minuten waar PSV geen poot aan de grond kreeg en met 1-0 achter kwam?
 
Politie voert actie in binnenstad tijdens PSV - BATE Borisov

De politie voert actie in de Eindhovense binnenstad tijdens de Europese voetbalwedstrijd PSV - BATE Borisov. De agenten leggen volgende week woensdag een cordon om de stad heen, in de vorm van meerdere trechters. Volgens politievakbond ACP zal dat voor forse vertragingen zorgen. Tegen mensen die de stad in willen of die van plek in de stad willen veranderen, zeggen de agenten dat ze de veiligheid in de binnenzone niet kunnen garanderen.

link

De politie kan de veiligheid nooit garanderen. :cautious::unsure: Alsof je een schadeclaim kan indienen bij de politie als er iets gebeurt. :maniac: ;)

Mooi klote voor de hardwerkende burger die niet eerder naar Eindhoven kan afreizen. Wat dat betreft nog n geluk dat de wedstrijd pas om 21:00 is.

Ik zal wel zeggen dat die agenten hier in Wageningen even naar Eindhoven moeten dan. Zitten hier alleen maar te luren naar studenten zonder fietsverlichting. :eek:

Die moet je de eerste weken gewoon keihard aanpakken, heb je de rest van het jaar profijt van. Wat mij betreft mag de boete op fietsen zonder licht nog wel ff een tikkie omhoog, je zichtbaarheid is gewoon ruk, en als je als automobilist zo iemand kapot rijdt heb je de rest van je leven daar last van.
 
[...]
Die moet je de eerste weken gewoon keihard aanpakken, heb je de rest van het jaar profijt van. Wat mij betreft mag de boete op fietsen zonder licht nog wel ff een tikkie omhoog, je zichtbaarheid is gewoon ruk, en als je als automobilist zo iemand kapot rijdt heb je de rest van je leven daar last van.
Precies! 30 jaar geleden had je altijd ruzie met je (bij slecht weer doorslippende) dynamo, of er was weer eens een bolletje stuk of je had een kabelbreukje, je kunt het zo gek niet verzinnen. Goed werkend licht was daarom eerder uitzondering dan regel. Maar sinds we super handige (LED)lampjes op batterijen en eventueel zelfs voorzien van handige clipjes of elastiekjes hebben, vind ik dat je je verlichting altijd op orde moet hebben. Het is heel goedkoop geworden en het werkt altijd.
Voor fietsers zonder licht en fietsers die gewoon ineens voor auto's langs afslaan zonder richting aan te geven, mogen ze van mij speciale handhavingsteams voor in het leven roepen.

Maar goed, dat hoort in 'Ergernissen' thuis.
Hup PSV!:CHEER:
 
Precies! 30 jaar geleden had je altijd ruzie met je (bij slecht weer doorslippende) dynamo, of er was weer eens een bolletje stuk of je had een kabelbreukje, je kunt het zo gek niet verzinnen. Goed werkend licht was daarom eerder uitzondering dan regel. Maar sinds we super handige (LED)lampjes op batterijen en eventueel zelfs voorzien van handige clipjes of elastiekjes hebben, vind ik dat je je verlichting altijd op orde moet hebben. Het is heel goedkoop geworden en het werkt altijd.
Voor fietsers zonder licht en fietsers die gewoon ineens voor auto's langs afslaan zonder richting aan te geven, daar mogen ze van mij speciale handhavingsteams voor in het leven roepen.

Maar goed, dat hoort in 'Ergernissen' thuis.
Hup PSV!:CHEER:

Gewoon Duitsers inzetten. Die pakken die fietsen wel af. :grin: ;)
 
Gewoon Duitsers inzetten. Die pakken die fietsen wel af. :grin: ;)
Dus als de tandem tussen de spits en de middenvelder van de tegenstander goed loopt is Schwaab gewoon de ideale man :D

Heb er wel vertrouwen in voor woensdag, zullen wel aan de bak moeten maar uiteindelijk winnen we met n klein verschil.
 
Precies! 30 jaar geleden had je altijd ruzie met je (bij slecht weer doorslippende) dynamo, of er was weer eens een bolletje stuk of je had een kabelbreukje, je kunt het zo gek niet verzinnen. Goed werkend licht was daarom eerder uitzondering dan regel. Maar sinds we super handige (LED)lampjes op batterijen en eventueel zelfs voorzien van handige clipjes of elastiekjes hebben, vind ik dat je je verlichting altijd op orde moet hebben. Het is heel goedkoop geworden en het werkt altijd.
Voor fietsers zonder licht en fietsers die gewoon ineens voor auto's langs afslaan zonder richting aan te geven, mogen ze van mij speciale handhavingsteams voor in het leven roepen.

Maar goed, dat hoort in 'Ergernissen' thuis.
Hup PSV!:CHEER:

Ze hadden hier in Nijmegen een tijd geleden wel een goede. Kreeg je een boete en nieuwe led-lampjes. Waren dus dure lampjes, maar dat vond ik wel een effectieve manier om dit aan te pakken.
 
Ik hoop dus, zoals eerder weergegeven, op een glansrijke overwinning van onze boys in Red & White. 3-0
 
Die Wit-Russen zullen ruimte weg moeten gaan geven, net als vorige week na 1-2.
Als we nu wel zorgvuldig met de kansen omspringen is 3-0 best realistisch.
:PSV::PSV:
 
Die Wit-Russen zullen ruimte weg moeten gaan geven, net als vorige week na 1-2.
Als we nu wel zorgvuldig met de kansen omspringen is 3-0 best realistisch.
:PSV::PSV:
Die blijven heel lang verdedigend spelen en hopen op een luizige counter.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan