PSV - AZ | Woensdag 13 januari | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Volgens mij ook. Gij bent een gelukkig mensch.
Ik heb weer een volgende knauw opgelopen in het "vertrouwen" in de "sport" voetbal.
Het is gewoon een kutsport. Het maakt meer kapot dan je lief is.
Je hebt kutpotten erbij, maakt het niet meteen een kutsport.. er zijn wk finales die waren qua amusementswaarde kutter dan de pot van vandaag
(a)
 
Je hebt kutpotten erbij, maakt het niet meteen een kutsport.. er zijn wk finales die waren qua amusementswaarde kutter dan de pot van vandaag
(a)
Kutpotten ... :unsure: Een mooi woord, maar veel vrouwen die van elkaar houden zullen je dit niet in dank afnemen. ;)
 
En dat terwijl we heuueel veel middenvelders onder contract hebben staan
Waarvan ik Sangaré en Götze echt wat toe vind voegen. Ginkel natuurlijk ook mits fit en Fein omdat hij vaker voor de goal komt dan alle anderen samen. Mo is een stilist, maar ook een worstelende stilist dit jaar. Alle anderen vind ik niet van het niveau PSV. Ledezma wellicht over een poosje.
Guti, Rosario, Mauro, Thomas vind ik allemaal subtop.
 
Hoe lang willen we dat nog blijven roepen: “ dit soort wedstrijden heb je er tussen zitten”? Dat zeiden we namelijk ook tegen Vitesse, Heracles en Twente en nu dus ook tegen AZ. Dit, nadat je heel knullig een wedstrijd waar je met 2-0 voor stond door je bekende verval en tweede gezicht, uit handen hebt gegeven.
Ik ben heel lang alleen maar observerend geweest richting Schmidt zijn werkwijze, tactiek en wisselbeleid. Maar ik zie zoveel zaken die problematisch blijven waardoor ik echt mijn twijfels heb gekregen. Hij speelt een systeem dat niet past bij dit elftal. Zahavi, Dumfries, Mo en zelfs Max en Götze passen niet bij dit spel.
En waarom zit van Ginkel eigenlijk op de bank als hij geen 20 minuten kan meedoen? Moet hij in 4 minuten wonderen oprichten of wordt hij gebracht om ritme op te doen in zo’n moeizame wedstrijd?
Hij is al maanden bezig met zijn praatjes en schema’s en zou in januari helemaal klaar zijn....
En Fein? Tja die is kennelijk gehaald om een niet fitte van Ginkel fit te laten worden of zo.
Ik doelde met die opmerking op wedstrijden waarin de tegenstander 3 kansen krijgt en 3 keer scoort. Dat soort wedstrijden. Die heeft ook de uiteindelijke kampioen wel eens. Verder vond ik namelijk dat PSV voor de winterstop wel wat groeide en wat stabieler werd. Het verval was minder groot.
 
En het pessimisme is weer terug.

Kijkend naar waar we vandaan komen sinds die instorting van PSV in de winterstop van dat ene jaar onder Van Bommel vind ik dat er zeer zeker stappen vooruit zijn gezet. Ja vandaag was kut, niet goed genoeg en het is allemaal flink balen. Maar dit seizoen hebben we dingen gezien die ik de afgelopen jaren niet had kunnen bedenken. Overwinteren in Europa? Echt niet. Spelers die zich ontwikkelen? We stonden juist bekend om afbraak van spelers. Om over het voetbal wat destijds werd gespeeld nog niet te spreken. PSV zit nou eenmaal in een proces om te verbeteren, iets wat ook zichtbaar gebeurt. Dan ga je nou eenmaal een paar keer flink op je bek, dat hoort erbij. Ik zou voor geen goud terug willen naar de tijd onder Van Bommel die debutant Rosario vice aanvoerder maakte achter eerste aanvoerder Afellay die nog maar amper op zijn benen kon staan. Om op bestuurlijk vlak over transfers niet eens te spreken. Bruma en Lato. Veel woorden ga ik daar niet aan vuil maken. Of zal ik Sainsbury en Behich ook nog maar even benoemen?

Het voetbal is nog niet altijd even goed en soms zakken ze (ver) door de ondergrens. Maar we hebben ook momenten gezien waar we écht heel erg goed speelden. Eerste helft tegen Heerenveen bijvoorbeeld. En dat is niet genoeg voor een topclub als PSV. Maar ik vraag me af of we ons die status nog wel mogen aanmeten na die dramatische droge jaren.
 
Ik had AZ ook wel kunnen coachen vanavond. Ga maar gewoon voetballen jongens, die jongens van PSV verslaan zichzelf wel.

Nou, het werkt anders iedere keer, tegen dit PSV. Je kan het geen tactiek noemen, groeperen in de eigen zestien, PSV laten aankloten en dan uitbreken met gevaarlijke counters, maar Schmidt heeft er iig geen antwoord op.
Wat Ongezouten zegt. AZ voetbalde tegen zijn natuur in juist helemaal niet. En dat is tegen PSV verstandig. Kijk zelfs maar naar Ajax. Dat had het moeilijker tegen PSV dan AZ.
Vooral fitheid wat dat betreft hoor. Ja, als je Gotze, Gakpo EN Madueke mist houdt het aanvallend wel een keer op, dan houdt je op basis van cijfers alleen Malen over als productieve aanvaller. Als je bij Ajax Haller, Tadic en Antony weghaalt zijn de aanvallende opties voor 3 of 4 posities voorin ook niet zo denderend meer.
Ik weet niet waarom Madueke afwezig was, maar Gakpo werd de wedstrijd uitgeschopt zondag. Daar kun je je niet tegen wapenen. Ik denk dat de (niet)fitheid van Götze ingecalculeerd was, maar irritant. De blessures van Romero en Ledezma zijn uit de categorie Gakpo. Kun je toch niks aan doen?
 
Ik heb de wedstrijd ook niet kunnen zien, de samenvatting laat ook maar schieten denk ik. Hoe lang is het niet geleden dat we een topper(az,Ajax,Feyenoord) hebben gewonnen....
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan