PSV - Apollon Limassol | Donderdag 22 augustus | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Misschien als twee voormalige topspelers en gediplomeerde trainers dat doen, zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat we hier op het forum het ook wel eens verkeerd zien, hè? Eventueel.

Misschien heeft Bommel wel gelijk dat Ihattaren ruimte 'in de rug' moet hebben, en dat Bergwijn als 'komende' 10 een belangrijk wapen is. Beide beginnen te scoren, dus dat is alvast goed om te zien. Met vallen en opstaan maakt het elftal ook vorderingen; Guti kruipt uit zijn schulp, Baumgartl doet het redelijk. Met drie sterkhouders vertrokken (45 goals, en de beste linksback uit de eredivisie), blessures en tal van nieuwe spelers inpassen - hoe ontevreden kan je zijn?

En wat maakt het in de praktijk nou uit of Bergwijn dan wel Ihattaren op 10 staan... In de praktijk zie je dat Bergwijn ook naar buiten kruipt, en Mo juist naar binnen... Mo pakt een beetje de Ziyech-rol: dat zou je toch ook geen buitenspeler willen noemen? Met zulke dynamische aanvallers moet je daar vrij in zijn.
Gediplomeerde trainers zegt me weinig want dat is Maaskant ook... En tal van trainers waaronder diegene op uw en ook mijn avatar lieten zien dat je geen topspeler hoeft geweest te zijn om een toptrainer te worden;) De praktijk van het trainerschap van de voormalige topspelers is weerbarstiger dan je wellicht denkt. Dit terwijl de van Gaaltjes, Mourinho’s, Wengers en SAF de wereld hebben veroverd als de voormalige amateur- en modale voetballers.
Dit gezegd hebbende ben ik het wel met je eens dat het in principe niet veel uitmaakt waar een Ihattaren speelt. Bij Bergwijn heb ik echter het idee dat zijn kracht niet op de 10 positie ligt maar juist bij snelheid en diepgang. En als buitenspeler mag je af en toe ook verzuimen bij meeverdedigen. Op 10 is dat dodelijk. Dat maakt het dat Bergwijn met veel andere dingen bezig moet zijn op het veld dan waar zijn echte kracht ligt. Dan doe je het als trainer gewoon niet goed, gediplomeerd of niet;)
 
Gediplomeerde trainers zegt me weinig want dat is Maaskant ook... En tal van trainers waaronder diegene op uw en ook mijn avatar lieten zien dat je geen topspeler hoeft geweest te zijn om een toptrainer te worden;) De praktijk van het trainerschap van de voormalige topspelers is weerbarstiger dan je wellicht denkt. Dit terwijl de van Gaaltjes, Mourinho’s, Wengers en SAF de wereld hebben veroverd als de voormalige amateur- en modale voetballers.
Dit gezegd hebbende ben ik het wel met je eens dat het in principe niet veel uitmaakt waar een Ihattaren speelt. Bij Bergwijn heb ik echter het idee dat zijn kracht niet op de 10 positie ligt maar juist bij snelheid en diepgang. En als buitenspeler mag je af en toe ook verzuimen bij meeverdedigen. Op 10 is dat dodelijk. Dat maakt het dat Bergwijn met veel andere dingen bezig moet zijn op het veld dan waar zijn echte kracht ligt. Dan doe je het als trainer gewoon niet goed, gediplomeerd of niet;)

Denk je dat Ihattaren het verdedigend beter zou doen? (Ik niet, namelijk).
 
Nee ik ook niet. Ik vind hem ook niet snel genoeg om heen en weer te bewegen. Bergwijn is dat echter wel. Dus ja, roeien met de riemen die je hebt idd.

Ik denk dat Van Bommel sterk denkt in: welke jongens kunnen verantwoordelijkheid voor het team dragen - en Mo moet (nog) de ruimte en vrijheid krijgen om zijn acties te kunnen maken. Bergwijn dicht hij meer de kwaliteiten toe om in dienst van het team te spelen, dus in de as. Dat is inderdaad niet ideaal, want ben het helemaal met je eens dat Bergwijn optimaal tot zijn recht komt als 'lopende' speler. Maar ja...
 
Laten we de eerste helft alsjeblieft niet vergeten mannen. Dat was gewoon weer bar en barslecht met Rosario wederom weer voorop. Hoe kan die jongen iedere wedstrijd zo slecht spelen, maar de volgende wedstrijd mag die weer doodleuk aan de aftrap beginnen?

Geen idee wat er werd gesnoven bij rust, maar de tweede helft zag er dan wel weer stukken beter uit. Het helpt natuurlijk ook met die snelle 1-0. Dan zie je ook hoe matig deze klanten zijn. Erg blij dat Zoet wederom weer goed stond te keepen. Herpakt zich sowieso de laatste wedstrijden prima.

Ook hoop ik dat Malen verdwijnt in de spits. Gaat totaal niet werken. Staat ook al 4 wedstrijden droog.

Dit mag verder volgende week geen probleem zijn. Toch?
Het grote verschil was m.i. dat PSV hoger stond. Ik zei in de rust al dat het hele team verder naar voren moet. Daarnaast zat het gewoon ook eens mee: PSV scoort 3 op 3 kansen, terwijl het tegen Haugesund voldoende miste + Zoet die weer eens prima keepte.

Ik vond onze Griekse vriend leuk invallen, maar hij moet niet de hele wedstrijd ballen onder de voet doorhalen. Het is geen circus. Vooralsnog positief.
Misschien als twee voormalige topspelers en gediplomeerde trainers dat doen, zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat we hier op het forum het ook wel eens verkeerd zien, hè? Eventueel.

Misschien heeft Bommel wel gelijk dat Ihattaren ruimte 'in de rug' moet hebben, en dat Bergwijn als 'komende' 10 een belangrijk wapen is. Beide beginnen te scoren, dus dat is alvast goed om te zien. Met vallen en opstaan maakt het elftal ook vorderingen; Guti kruipt uit zijn schulp, Baumgartl doet het redelijk. Met drie sterkhouders vertrokken (45 goals, en de beste linksback uit de eredivisie), blessures en tal van nieuwe spelers inpassen - hoe ontevreden kan je zijn?

En wat maakt het in de praktijk nou uit of Bergwijn dan wel Ihattaren op 10 staan... In de praktijk zie je dat Bergwijn ook naar buiten kruipt, en Mo juist naar binnen... Mo pakt een beetje de Ziyech-rol: dat zou je toch ook geen buitenspeler willen noemen? Met zulke dynamische aanvallers moet je daar vrij in zijn.
Ik vind de motivatie inzake Mo wel hout snijden. Het middenveld met Bergwijn functioneert in mijn ogen niet. Bergwijn kan in ieder geval prima naar de buitenkant. Gakpo moet ook rustig gebracht worden. Hij was gisteren beslissend met een goal (ik las ergens ook assist, maar die had ie niet: die waren van Malen en Boscagli), maar speelde verder niet zo goed.
Denk je dat Ihattaren het verdedigend beter zou doen? (Ik niet, namelijk).
Ihatarren en Gakpo laten allebei wel verdedigende steken vallen. Met een opkomende Dumfries en verzakende Rosario (al voorkwam hij wel een aantal counters) is dat aan de rechterzijde best gevaarlijk.

En die Rosario poe...... niet best.
 
Ha, van mij onze sympathieke Griek allerlei kunstjes uithalen, pirouettes, dubbele flic-flac, salchow, lutz, dubble flip, dubbele Axel, driedubbele Rittberger enz, mits PSV in balbezit blijft...:CHEER:

Dat is gelijk ook een zeer belangrijke voorwaarde, want mislukken zijn acties, dan vinden veel mensen het toch een stuk minder leuk. En als PSV achter staat, dan kunnen ook veel mensen zulke acties niet waarderen...
 
Dat is gelijk ook een zeer belangrijke voorwaarde, want mislukken zijn acties, dan vinden veel mensen het toch een stuk minder leuk. En als PSV achter staat, dan kunnen ook veel mensen zulke acties niet waarderen...

True. Maar hij leed geen balverlies en ik heb genoten. Het leek allemaal functioneel.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan