PSV - Ajax | Zondag 29 oktober | Eindstand: 5-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dit is het verhaal van Sint Joris tegen de draak. De draak is het kwaad, Sint Joris staat voor het goede. De draak ligt op zijn rug, klaar voor de genadestoot. Ik vrees dat we die moeten geven. En da's geen lullige 4-0, laat staan een 3-1. Het moet een Feyenoord-achtige overwinning worden, dubbele cijfers. Het is voor iedereen beter. Uiteraard voor PSV, maar ook voor Ajax. Ze kunnen dan niet anders dan Steijn ontslaan, waarop hij een fabelachtig bedrag mee krijgt (de man gaat echt niet uit zichzelf weg). Steijn - volgens mij een sympathieke vent en een goede trainer - heeft dan ruimte om z'n vele wonden te likken. En dit Ajax moet de absolute bodem raken om weer te kunnen bouwen.
Dus, puur uit genade, zeg ik 11-0.

Luuk scoort 7x, met elk lichaamsdeel één keer - dus vul maar in welke lichaamsdelen dat zijn.
Ik weet het niet, ik weet het niet.
4-0 en dan 30 minuten gallery play heeft ook wel wat.
Maar ja, dat vermaledijde doelsaldo waarover het sinds 2007 steeds maar weer gaat is toch ook heel belangrijk. Dat je de CL mist op 1 goaltje…

Zou het bestuur van Ajax dat durven, voor de topper tegen PSV de trainer er uit mieteren? Of zullen ze deze wedstrijd als excuus gebruiken?
Sowieso niet te licht opnemen. Ook bij Ajax komt er een keer een ommekeer en PSV moet uitkijken dat ze niet de tegenstander zijn bij wie dat gebeurt. Maar als PSV zonder al te veel gallery play de wedstrijd begint, en niet persé wil laten zien dat ze leuk kunnen spelen, dan is 5-1 gewoon mogelijk. 9-0 is natuurlijk de droomuitslag…

Zou het bestuur van Ajax dat durven, voor de topper tegen PSV de trainer er uit mieteren? Of zullen ze deze wedstrijd als excuus gebruiken?
Sowieso niet te licht opnemen. Ook bij Ajax komt er een keer een ommekeer en PSV moet uitkijken dat ze niet de tegenstander zijn bij wie dat gebeurt. Maar als PSV zonder al te veel gallery play de wedstrijd begint, en niet persé wil laten zien dat ze leuk kunnen spelen, dan is 5-1 gewoon mogelijk. 9-0 is natuurlijk de droomuitslag…
Nee, de droomuitslag is m.i. 10-0, zodat beide echte rivalen een keer met dubbele cijfers zijn afgedroogd. ;)
Als het ooit zou kunnen is het nu.

Maar ik denk toch echt dat ook nu het duel met 0-0 begint en dat een getergde tegenstander ons voor grote problemen kan stellen.
Zeker met dat optimistische sfeertje dat aan het ontstaan is alsof het een walk-over gaat worden.

Ik herinner me een seizoen mid jaren 90 waarin dat clubje oppermachtig was en wij kansloos voor de titel hen toch met 4-0 afdroogden.
Vergis je niet in wat er tussen de oren mogelijk is als alle krachten een keertje gebundeld worden.

Pas dus op voor zondag en speel vanaf minuut eén ook met het mes tussen de tanden om teleurstelling te voorkomen.
It's all in the game.

Nee, de droomuitslag is m.i. 10-0, zodat beide echte rivalen een keer met dubbele cijfers zijn afgedroogd. ;)

Maar ik denk toch echt dat ook nu het duel met 0-0 begint en dat een getergde tegenstander ons voor grote problemen kan stellen.
Zeker met dat optimistische sfeertje dat aan het ontstaan is alsof het een walk-over gaat worden.

Ik herinner me een seizoen mid jaren 90 waarin dat clubje oppermachtig was en wij kansloos voor de titel hen toch met 4-0 afdroogden.
Vergis je niet in wat er tussen de oren mogelijk is als alle krachten een keertje gebundeld worden.

Pas dus op voor zondag en speel vanaf minuut eén ook met het mes tussen de tanden om teleurstelling te voorkomen.
It's all in the game.
Bedoel je niet de 4-1 toen Kalusha de Machtige zijn kracht losliet op Ajax?

Het is natuurlijk even wennen dat het dit seizoen allemaal loopt bij psv..
Nou, dat is zeker wennen ja. In Augustus is het bijna ieder jaar wel hieperdepiephoera, maar dat het begin September niet als een plumpudding in elkaar zakt is volkomen nieuw.

Nou, dat is zeker wennen ja. In Augustus is het bijna ieder jaar wel hieperdepiephoera, maar dat het begin September niet als een plumpudding in elkaar zakt is volkomen nieuw.
We hebben eindelijk weer eens een capabele coach. Die heeft nogal wat seizoenen erop zitten en accepteert geen verslapping

om vervolgens weer de ultieme revanche te hebben in de tweede competitiehelft. Net als de vorige keer. Nee, doe mij maar een simpele 2-0. Ben ik al tevreden.

Stel je voor. Je speelt voor het machtige Ajax en je staat 17e. Dan moet je naar de koploper. Uit. Ga je toch met knikkende knieën heen. Dat zit al in je hoofd in de bus van Amsterdam naar Eindhoven.
Of dat Bergwijn megagoed zal zijn en mentaal gaat stralen na een striemend fluitconcertje. Ik zie het niet gebeuren, wel dat hij lood in de schoenen krijgt en de schoudertjes gaan hangen.

Kan me niet voorstellen dat Ajax enigszins gelijkwaardig aan PSV zal zijn.
Kwaliteit van spelers niet, teamtactiek niet, teamspirit niet, kwaliteit van coaching niet.

Het enige dat kan gebeuren is een langdurige brilstand. Dat scoren niet lukt. Daar zie ik PSV nog wel voor aan.

Dus, een snelle 1-0 en een leuke middag lonkt.

Stel je voor. Je speelt voor het machtige Ajax en je staat 17e. Dan moet je naar de koploper. Uit. Ga je toch met knikkende knieën heen. Dat zit al in je hoofd in de bus van Amsterdam naar Eindhoven.
Of dat Bergwijn megagoed zal zijn en mentaal gaat stralen na een striemend fluitconcertje. Ik zie het niet gebeuren, wel dat hij lood in de schoenen krijgt en de schoudertjes gaan hangen.

Kwaliteit van spelers niet, teamtactiek niet, teamspirit niet, kwaliteit van coaching niet.

Het enige dat kan gebeuren is een langdurige brilstand. Dat scoren niet lukt. Daar zie ik PSV nog wel voor aan.

En dat hij weer zijn gespeelde temperament niet in bedwang kan houden en weer achterlijk aggressief gaat lopen doen en tegen een of meerdere kaarten aanloopt.

En Ajax speelt redelijk voorspelbaar. Alle aanvallen komen vanaf links. Als we dat goed kunnen afstoppen dan zijn de ideeen daar snel op. Ook de hoge bal spelen zal voor Ajax lastig zijn met goede koppers bij ons in de 16 als Ramalho, Boscagli en Luuk. Als wij goed hoog druk zetten dan hebben we zo de bal weer, Ajax heeft niet de routine in het spel om daar onderuit te kunnen voetballen. Daarnaast heeft PSV op dit moment op elke positie een betere voetballer in het veld staan. Zelfs onze reservebank is beter dan de basis van Ajax.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan