PSV - Ajax | Zondag 23 september | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Door de CL te kopiëren naar de eredivisie.
Wat tegen AEK kan, kan tegen PSV.
Wat tegen ADO kan, kan tegen Barca.
Etc etc.
Ik vond het van MVB geen fout eigenlijk. Met vijf verdedigers tegen Barca kun je alsnog met 4 0 verliezen. Barca is gewoon beter punt uit. Dan kun je beter met je eigen systeem proberen dan een ander systeem. Je moet weten dat als je een ander systeem doet, je daar ook op moet voorbereidde namelijk een ander systeem zonder voorbereiding werkt echt niet beter dan je huidige systeem. Nou daarna komt Ajax, dan heb je nauwelijks aan je systeem kunnen werken. Dus hierdoor heb je tenminste nog wel een week aan je systeem kunnen werken voor tegen Ajax. En het ging eigenlijk niet eens super slecht tegen Barca. Ja 4 0 jammer maar qua spel viel het mee.
 
Ik vond het van MVB geen fout eigenlijk. Met vijf verdedigers tegen Barca kun je alsnog met 4 0 verliezen. Barca is gewoon beter punt uit. Dan kun je beter met je eigen systeem proberen dan een ander systeem. Je moet weten dat als je een ander systeem doet, je daar ook op moet voorbereidde namelijk een ander systeem zonder voorbereiding werkt echt niet beter dan je huidige systeem. Nou daarna komt Ajax, dan heb je nauwelijks aan je systeem kunnen werken. Dus hierdoor heb je tenminste nog wel een week aan je systeem kunnen werken voor tegen Ajax. En het ging eigenlijk niet eens super slecht tegen Barca. Ja 4 0 jammer maar qua spel viel het mee.

Volgens mij had The Joker toch een stuk geschreven over dat PSV 4-4-2 speelde? Of zoals van Bommel het liever verwoord: 4-3-3 met andere accenten.
 
Ik vond het van MVB geen fout eigenlijk. Met vijf verdedigers tegen Barca kun je alsnog met 4 0 verliezen. Barca is gewoon beter punt uit. Dan kun je beter met je eigen systeem proberen dan een ander systeem. Je moet weten dat als je een ander systeem doet, je daar ook op moet voorbereidde namelijk een ander systeem zonder voorbereiding werkt echt niet beter dan je huidige systeem. Nou daarna komt Ajax, dan heb je nauwelijks aan je systeem kunnen werken. Dus hierdoor heb je tenminste nog wel een week aan je systeem kunnen werken voor tegen Ajax. En het ging eigenlijk niet eens super slecht tegen Barca. Ja 4 0 jammer maar qua spel viel het mee.

Vond het ook geen fout.

Men kan lullen dat Van Bommel 532 moest spelen. Maar dan was je alsnog eraf gegaan met 4-0. Tuurlijk, achteraf weet je dat nooit. Maar Barca uit is gewoon een 1 van de moeilijkste uitwedstrijd ter wereld, helemaal als die kleine uit Argentinie meedoet. Dan kan je zoveel verschillende systemen bedenken. Tis gewoon niet te doen. Zelfs bij een offday van Barca, krijg je het daar heel moeilijk. Terecht dat Van Bommel van eigen kracht aan de aftrap verscheen. En we deden het 70 minuten lang ook nog is heel behoorlijk.

Cocu had waarschijnlijk wel 532 gespeeld. Maar als we alsnog met 4-0 eraf gingen, kreeg Cocu weer kritiek dat die te schijterig speelde.
 
Door de CL te kopiëren naar de eredivisie.
Wat tegen AEK kan, kan tegen PSV.
Wat tegen ADO kan, kan tegen Barca. Versterkt middenveld (Guti) met balletjes achter de defensie naar de twee spitsen Lozano/Bergwijn lijkt me logischer.
Etc etc.
Ik snap waar je vandaan komt, maar ik ben het er niet mee eens. Juist als je wil counteren is Luuk belangrijk: hij houdt ballen vast, stuurt het team aan qua druk etten en positiespel en is altijd een aanspeelpunt door de lucht (wat ook weer gevaarlijk is bij de enkele dode spelmomentjes die je krijgt op het hoogste niveau).

Met alleen Bergwijn en Lozano voorin dwing jezelf in een bepaald soort spel waardoor je alleen maar achteruit loopt en moet verdedigen. Dan ben je kansloos tegen dit Barca.
 
Ik snap waar je vandaan komt, maar ik ben het er niet mee eens. Juist als je wil counteren is Luuk belangrijk: hij houdt ballen vast, stuurt het team aan qua druk etten en positiespel en is altijd een aanspeelpunt door de lucht (wat ook weer gevaarlijk is bij de enkele dode spelmomentjes die je krijgt op het hoogste niveau).

Met alleen Bergwijn en Lozano voorin dwing jezelf in een bepaald soort spel waardoor je alleen maar achteruit loopt en moet verdedigen. Dan ben je kansloos tegen dit Barca.

Ik snap je eerste zin van je laatste alinea totaal niet.

Het lukt Atletico Madrid altijd aardig.
Juventus ook.
Chelsea.

Teams zonder statische spits. De enige ploeg met statische spits is Bayern en Real een beetje.

532 is wat anders dan 442. Het enige probleem met 442 in het huidige PSV tegen Barca is: hoe krijg je de bal bij de creatievelingen Guti en Pereiro? Als die hem eenmaal hebben dan is dat tig x makkelijker lopen/anticiperen voor Lozano en Bergwijn dan een lastige kopbal van LdJ vanwege een lange bal van Zoet.
En dan bedoel ik als voorbeeld Guti-Lozano tegen ADO.
Dát maakt kans tegen Barca, niet wat afgelopen week gebeurde.

(Edit: zo won Mexico van België in de voorbereiding op het WK. oh nee het werd 3-3.)

(Edit 2: maar LdJ in de spits tegen lichtgewicht verdedigers FdJ en Blind is natuurlijk een prima keuze.)

(Edit 3: liever Guti die een vrije trap direct in de kruising jast, dan LdJ met een mogelijke kopkans bij een corner, wat Schwaab, Viergever en Dumfries (weliswaar minder goed) ook kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Het lukt Atletico Madrid altijd aardig.
Juventus ook.
Chelsea.
Ja maar die hebben ook veel beter materiaal. Als wij LDJ eruit halen komt er een Isimat of extra middevelder voor in de plaats. En die zijn op dit moment (nog) minder dan een in vorm LDJ. En tuurlijk waarschijnlijk/hopelijk heb je gelijk en is Guti een topper. Maar vergeet niet dat om die wissel te doen. Je meteen moet vertrouwen op een speler die kort bij de club zit, een routinier dus moet passeren. Die misschien nog niet helemaal is ingespeeld en tegen een Barca ga je dat merken. Daarnaast gaf hij mooie acties tegen ADO, maar goed dat kan ook een 'gelukje' zijn. Ofja dat het even meezat, ik zie hem niet op de trainingen. En tegen Barca moet je niet alleen een goede bal kunnen geven, je moet ook bereid kunnen zijn om meters te maken. Ik denk dat de 4-0 nederlaag heeft geholpen aan het goede spel van afgelopen zondag. Dus om dan te verliezen van één van de beste ploegen in de wereld om daarna de 'zeflbenoemde beste' ploeg van Nederland van de mat te spelen vind ik helemaal prima.
 
Ik kwam nog wat leuke feitjes tegen over de wedstrijd. Met name punt 2 en 3 bevestigen het spelbeeld:

• Sinds zijn komst naar PSV in 2015 maakte Gastón Pereiro meer Eredivisie-goals tegen Ajax dan iedere andere speler (vier).

• Jeroen Zoet verzond tegen Ajax dertien succesvolle passes naar Luuk de Jong, het hoogste aantal passes van een PSV-speler naar een andere PSV’er in dit duel, terwijl bij Ajax de meest voorkomende pass die gegeven werd van Frenkie de Jong op Daley Blind was (achttien keer).

• Luuk de Jong, die tegen Ajax zijn 150e Eredivisie-overwinning boekte, won tegen Ajax twaalf van de zeventien luchtduels die hij aanging; sinds Opta deze data bijhoudt (2010/11) won De Jong nog nooit meer luchtduels in een Eredivisie-wedstrijd.

De laatste drie keer dat Ajax in de Eredivisie met minimaal drie doelpunten verschil verloor was PSV de tegenstander (0-4 in 2013 en twee keer 0-3 in 2018).

• Ajax stond voor het eerst binnen 35 minuten op een 0-3 achterstand in een Eredivisie-duel sinds 10 februari 2000, ook toen was PSV de boosdoener

https://www.vi.nl/nieuws/deja-vu-voor-ajax-in-eindhoven-van-persie-extreem-effectief
 
Ik kwam nog wat leuke feitjes tegen over de wedstrijd. Met name punt 2 en 3 bevestigen het spelbeeld:

• Sinds zijn komst naar PSV in 2015 maakte Gastón Pereiro meer Eredivisie-goals tegen Ajax dan iedere andere speler (vier).

• Jeroen Zoet verzond tegen Ajax dertien succesvolle passes naar Luuk de Jong, het hoogste aantal passes van een PSV-speler naar een andere PSV’er in dit duel, terwijl bij Ajax de meest voorkomende pass die gegeven werd van Frenkie de Jong op Daley Blind was (achttien keer).

• Luuk de Jong, die tegen Ajax zijn 150e Eredivisie-overwinning boekte, won tegen Ajax twaalf van de zeventien luchtduels die hij aanging; sinds Opta deze data bijhoudt (2010/11) won De Jong nog nooit meer luchtduels in een Eredivisie-wedstrijd.

De laatste drie keer dat Ajax in de Eredivisie met minimaal drie doelpunten verschil verloor was PSV de tegenstander (0-4 in 2013 en twee keer 0-3 in 2018).

• Ajax stond voor het eerst binnen 35 minuten op een 0-3 achterstand in een Eredivisie-duel sinds 10 februari 2000, ook toen was PSV de boosdoener

https://www.vi.nl/nieuws/deja-vu-voor-ajax-in-eindhoven-van-persie-extreem-effectief

:ROFL: terwijl bij Ajax de meest voorkomende pass die gegeven werd van Frenkie de Jong op Daley Blind was.

Frenkie wilde zijn percentage succesvolle passen zeker opkrikken.
 
Ik las ergens, en hopelijk kan iemand die bron bevestigen, dat Hendrix 87% van zijn passes vooruit speelde en geen enkele terug.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik las ergens, en hopelijk kan iemand die bron bevestigen, dat Hendrix 87% van zijn passes vooruit speelde en geen enkele terug.
Ik zie nu dat VI een pagina heeft waar je dit soort statistieken kan vinden, heel gaaf! Daaruit zie ik zo gauw dat dat niet klopt (even op het plaatje klikken voor vergrote versie:
1537876463937.png

De nummers die jij noemt kloppen toevallig wel voor Zoet; hij passte wel 87% naar voren, en (verrassend genoeg) geen enkele bal achteruit. :ROFL:
 
Nu ik toch op die site terecht kwam, ging ik toch eens kijken naar de heatmap van Luuk de Jong. Leuk om te zien waar die gast allemaal meehelpt.
1537877048839.png

Als je dat vervolgens legt tegenover die van Huntelaar en Dolberg zie je wel een klein verschil :ROFL::ROFL::ROFL:

1537877016055.png en 1537877094699.png

Dat aantal balcontacten ook; Huntelaar (11) en Dolberg (16) samen 27 balcontacten in 90 minuten. Luuk 72.
 
Nu ik toch op die site terecht kwam, ging ik toch eens kijken naar de heatmap van Luuk de Jong. Leuk om te zien waar die gast allemaal meehelpt.
Bekijk bijlage 699

Als je dat vervolgens legt tegenover die van Huntelaar en Dolberg zie je wel een klein verschil :ROFL::ROFL::ROFL:

Bekijk bijlage 698 en Bekijk bijlage 700

Dat aantal balcontacten ook; Huntelaar (11) en Dolberg (16) samen 27 balcontacten in 90 minuten. Luuk 72.
Kijk naar die heatmap van Huntelaar, dat is om je dood te lachen. :ROFL:
Dus als ik het goed begrijp had Huntelaar verreweg het meeste balbezit exact op de middenstip ? Dat kan kloppen, dat waren minstens 4 van de 11 balcontacten :ROFL:
 
Nu ik toch op die site terecht kwam, ging ik toch eens kijken naar de heatmap van Luuk de Jong. Leuk om te zien waar die gast allemaal meehelpt.
Bekijk bijlage 699

Als je dat vervolgens legt tegenover die van Huntelaar en Dolberg zie je wel een klein verschil :ROFL::ROFL::ROFL:

Bekijk bijlage 698 en Bekijk bijlage 700

Dat aantal balcontacten ook; Huntelaar (11) en Dolberg (16) samen 27 balcontacten in 90 minuten. Luuk 72.

Jammer dat je de heatmap van Labyad niet kan aanklikken. De eerste helft een grote rode stip op een stoel voor Ere Zuid en de 2e helft een rode streep op het kunstgras voor de vakken A, B en C. Nadat Gravenberch ingevallen was mocht hij weer op de grote rode stip gaan zitten. :p :D
 
Jammer dat je de heatmap van Labyad niet kan aanklikken. De eerste helft een grote rode stip op een stoel voor Ere Zuid en de 2e helft een rode streep op het kunstgras voor de vakken A, B en C. Nadat Gravenberch ingevallen was mocht hij weer op de grote rode stip gaan zitten. :p:D
Hij had wel zo´n beetje de beste plek om de wedstrijd te bewonderen :cool:
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan