PSV - Ajax | Zondag 23 september | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Klopt. Ons speelschema tot nu toe was erg makkelijk. Makkelijker dan dat van Ajax.

Ik vind de verschillen nihil. Emmen thuis is krankzinnig makkelijk. Herecles en Groningen thuis kan taai zijn, zelfde geldt voor Vitesse uit (al zag ik een 4-0 aankomen, Vitesse speelt minder behoudend dan afgelopen jaar). VVV uit is ook taai.

PSV heeft Willen II thuis gehad, ook krankzinnig makkelijk. Zwolle en Sittard uit zijn ook gewoon taaie ploegen. Utrecht thuis is op basis van historie nooit lastig gebleken. Ado uit kan ook taai zijn maar PSV heeft ze gewoon compleet overklast.

Ajax heeft betere tegenstanders gehad, maar PSV heeft een paar zware uitwedstrijden achter de rug. Ik speel liever uit tegen Vitesse of Utrecht omdat die clubs meer ruimtes weggeven en toch vaak zwakker de duels aangaan dan middenmoters of degradanten.
 
Klopt. Ons speelschema tot nu toe was erg makkelijk. Makkelijker dan dat van Ajax.
Waarom? Psv heeft op papier ook potentiele punten morsers gehad zoals PEC uit, ADO uit, Fortuna uit. Tegenstanders die Ajax soms lastig liggen.
Ajax heeft dat gehad met VVV uit en Vitesse uit. Dan hebben ze nog punten verloren tegen Heracles in eigen huis.
 
Waarom? Psv heeft op papier ook potentiele punten morsers gehad zoals PEC uit, ADO uit, Fortuna uit. Tegenstanders die Ajax soms lastig liggen.
Ajax heeft dat gehad met VVV uit en Vitesse uit. Dan hebben ze nog punten verloren tegen Heracles in eigen huis.
Heracles is dit seizoen in vorm, net als VVV. Vitesse uit is altijd zwaar. Emmen en Groningen thuis is wel simpel, maar ik vond Ajax erg dominant en goed spelen in de laaste vier wedstrijden (Heracles hadden ze gewoon kunnen of moeten verliezen). Daarnaast hebben ze uitstekend gepresteerd in weet ik veel hoe veel CL voorrondes, dus dat mag ook meetellen wmb.

De wedstrijden die wij hebben gehad zijn in principe al jaren op rij zekerheidjes, op ado uit na. Maar om nou te zeggen dat dat een wereldprestatie is? Niet echt.

Begrijp me niet verkeerd, we doen het echt geweldig. Ik geloof alleen dat Ajax een stukje (of stuk) meer is getest.
 
Heb zo' gevoel dat PSV en ajaks dit jaar bar weinig punten gaan morsen, dus de onderlinge resultaten cruciaal zijn. in Arena verliezen is niks nieuws meer, maar thuis moet je nu winnen
 
Heb zo' gevoel dat PSV en ajaks dit jaar bar weinig punten gaan morsen, dus de onderlinge resultaten cruciaal zijn. in Arena verliezen is niks nieuws meer, maar thuis moet je nu winnen

Hebben wij de laatste 4 jaar niet de meeste punten daar gehaald? :unsure:
En zijn we tevens niet de enige club met een neutraal/positief balans tegen Ajax. :unsure:

Edit: Bron
PSV heeft vaker gewonnen in de graftombe dan Stomme Klub in het Philips Stadion (21-16). Die nep Rood Witten hebben echter één keer vaker thuis gewonnen dan PSV (31-32). De godenzonen speelden echter vaker gelijk in Eindhoven dan wij in Duivendrecht (9-15). In het totaal heeft PSV thuis even vaak gewonnen als punten 'verspeelt' (31-31) en uit hebben de zuiglingen van de Foutus-side net wat minder punten verspeeld dan wij (30-32).

Zou ik met mijn creative synoniemen aan de slag kunnen als sportverslaggever? :D
 
Laatst bewerkt:
Heracles is dit seizoen in vorm, net als VVV. Vitesse uit is altijd zwaar. Emmen en Groningen thuis is wel simpel, maar ik vond Ajax erg dominant en goed spelen in de laaste vier wedstrijden (Heracles hadden ze gewoon kunnen of moeten verliezen). Daarnaast hebben ze uitstekend gepresteerd in weet ik veel hoe veel CL voorrondes, dus dat mag ook meetellen wmb.

De wedstrijden die wij hebben gehad zijn in principe al jaren op rij zekerheidjes, op ado uit na. Maar om nou te zeggen dat dat een wereldprestatie is? Niet echt.

Begrijp me niet verkeerd, we doen het echt geweldig. Ik geloof alleen dat Ajax een stukje (of stuk) meer is getest.
Het niveau in de Eredivisie is zo laag dat je geen van beiden echt getest kan noemen. Datzelfde Heracles verloor gewoon 5-0 van Willem II *flashback*. Elk puntverlies van PSV of Ajax is door een off day van een van beiden, tenzij ze tegen elkaar moeten of Feyenoord uit.
 
Heracles is dit seizoen in vorm, net als VVV. Vitesse uit is altijd zwaar. Emmen en Groningen thuis is wel simpel, maar ik vond Ajax erg dominant en goed spelen in de laaste vier wedstrijden (Heracles hadden ze gewoon kunnen of moeten verliezen). Daarnaast hebben ze uitstekend gepresteerd in weet ik veel hoe veel CL voorrondes, dus dat mag ook meetellen wmb.

De wedstrijden die wij hebben gehad zijn in principe al jaren op rij zekerheidjes, op ado uit na. Maar om nou te zeggen dat dat een wereldprestatie is? Niet echt.

Begrijp me niet verkeerd, we doen het echt geweldig. Ik geloof alleen dat Ajax een stukje (of stuk) meer is getest.

Wel erg goed, maar zeker geen wereldprestatie van PSV. Bij Ajax heb ik hetzelfde. Sturmgraz en Standard waren niet echt zwaar en ik weet niet of ik zo kapot ben van het Dynamo van tegenwoordig. Met Vitesse weet je het nooit en ik vind het een vervelende ploeg om tegen te spelen, maar ze hebben ook weer 7 punten gemorst. Het is natuurlijk wel goed dat je ze allemaal hebt verslagen.

PSV en Ajax zijn beiden goed op weg. Ik denk dat PSV voor Ajax een echte eerste test is en andersom ook. Direct tegen de concurrent in vorm. Ik ben benieuwd of beide ploegen vol gas gaan. Ze weten van elkaar wat ze kunnen
 
Heracles is dit seizoen in vorm, net als VVV. Vitesse uit is altijd zwaar. Emmen en Groningen thuis is wel simpel, maar ik vond Ajax erg dominant en goed spelen in de laaste vier wedstrijden (Heracles hadden ze gewoon kunnen of moeten verliezen). Daarnaast hebben ze uitstekend gepresteerd in weet ik veel hoe veel CL voorrondes, dus dat mag ook meetellen wmb.

De wedstrijden die wij hebben gehad zijn in principe al jaren op rij zekerheidjes, op ado uit na. Maar om nou te zeggen dat dat een wereldprestatie is? Niet echt.

Begrijp me niet verkeerd, we doen het echt geweldig. Ik geloof alleen dat Ajax een stukje (of stuk) meer is getest.

:unsure: Ajax heeft 2 verliespunten en PSV niet. Zondag kunnen ze elkaar testen.
 
Het niveau in de Eredivisie is zo laag dat je geen van beiden echt getest kan noemen. Datzelfde Heracles verloor gewoon 5-0 van Willem II *flashback*. Elk puntverlies van PSV of Ajax is door een off day van een van beiden, tenzij ze tegen elkaar moeten of Feyenoord uit.
Kuip is niet meer de onneembare vesting van weleer, als zelfs NAC daar vorig seizoen kon winnen...
 
Wel erg goed, maar zeker geen wereldprestatie van PSV. Bij Ajax heb ik hetzelfde. Sturmgraz en Standard waren niet echt zwaar en ik weet niet of ik zo kapot ben van het Dynamo van tegenwoordig. Met Vitesse weet je het nooit en ik vind het een vervelende ploeg om tegen te spelen, maar ze hebben ook weer 7 punten gemorst. Het is natuurlijk wel goed dat je ze allemaal hebt verslagen.

PSV en Ajax zijn beiden goed op weg. Ik denk dat PSV voor Ajax een echte eerste test is en andersom ook. Direct tegen de concurrent in vorm. Ik ben benieuwd of beide ploegen vol gas gaan. Ze weten van elkaar wat ze kunnen
Zo kan je alles bagatelliseren. Ajax heeft een uitstekende seizoenstart achter de rug, net als wij, maar laten we niet doen alsof de prestaties van Ajax in Europa wel meevielen. Vooral het spel was vaak erg goed.
 
Ook voor Ajax was het bij VVV een dubbeltje op z'n kant via de VAR. Maar goed, het wordt voor beide een test. Ik geloof wel in winst met ons publiek er vol achter. Ik geloof dat Huntelaar bij PSV nog nooit heeft gewonnen en dat moet zo blijven.
 
Kuip is niet meer de onneembare vesting van weleer, als zelfs NAC daar vorig seizoen kon winnen...
Klopt, maar geen wedstrijd waar het een schande is als je daar onverhoopt tegen puntverlies aanloopt. Neemt niet weg dat de selectie van Feyenoord ver ondermaats is
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan