PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Mijn ideale scenario:

Een heerlijke afgetekende 3-0 waarin we dat hele clubje van het kastje naar de muur spelen. Veltman en Blind die aan alle kanten voorbij worden gelopen. Ziyech die geen bal fatsoenlijk raakt. Tadic die geen moment langs Dumfries komt. Klaas doet waar hij goed in is, gras happen. Alvaraz die de hele wedstrijd compleet gedold wordt door onze Mo. En Bergwijn, die speelt de wedstrijd van zijn leven. 2 doelpunten en een wonderschone assist die wordt afgerond met een prachtige omhaal van Malen. Met als gevolg een crisis beraad tijdens Studio Voetbal met een zwaar getraumatiseerde Van der Vaart.
 
Mijn ideale scenario:

Een heerlijke afgetekende 3-0 waarin we dat hele clubje van het kastje naar de muur spelen. Veltman en Blind die aan alle kanten voorbij worden gelopen. Ziyech die geen bal fatsoenlijk raakt. Tadic die geen moment langs Dumfries komt. Klaas doet waar hij goed in is, gras happen. Alvaraz die de hele wedstrijd compleet gedold wordt door onze Mo. En Bergwijn, die speelt de wedstrijd van zijn leven. 2 doelpunten en een wonderschone assist die wordt afgerond met een prachtige omhaal van Malen. Met als gevolg een crisis beraad tijdens Studio Voetbal met een zwaar getraumatiseerde Van der Vaart.

Maar ja, als Ten Hag al zo'n amateuristische fout maakt door één of andere Alvaraz op te stellen.. wat is er met die andere gebeurd? Alvarez, ofzo?
 
Mijn ideale scenario:

Een heerlijke afgetekende 3-0 waarin we dat hele clubje van het kastje naar de muur spelen. Veltman en Blind die aan alle kanten voorbij worden gelopen. Ziyech die geen bal fatsoenlijk raakt. Tadic die geen moment langs Dumfries komt. Klaas doet waar hij goed in is, gras happen. Alvaraz die de hele wedstrijd compleet gedold wordt door onze Mo. En Bergwijn, die speelt de wedstrijd van zijn leven. 2 doelpunten en een wonderschone assist die wordt afgerond met een prachtige omhaal van Malen. Met als gevolg een crisis beraad tijdens Studio Voetbal met een zwaar getraumatiseerde Van der Vaart.
Ja, dat zou een mooi scenario zijn.
Maar ja, als Ten Hag al zo'n amateuristische fout maakt door één of andere Alvaraz op te stellen.. wat is er met die andere gebeurd? Alvarez, ofzo?
Ach, fouten maken is menselijk......
 
Wie deze wedstrijd gaat fluiten, bepaalt mede de eindstand: als we een pro-Ajax scheids in de maag gesplitst krijgen, dan kan ik nu al voorspellen dat een paar grote kansen beoordeeld zullen worden als buitenspel en dat 1-2 doelpunten van PSV onterecht afgekeurd zullen worden. Als ik puur en objectief kijk naar de wedstrijden van afgelopen weekend, dan denk ik dat PSV een goede kans maakt om te winnen van Ajax: 2-1 eindstand. Maar de grote vraag blijft: welk scheidsrechtersteam gaat deze klassieker leiden...??

Als het 1 van de pipo's Makkelie, van Boekel (wat was hij weer slecht zaterdag zeg...) of Blom is dan wordt PSV sowieso genaaid. Alle andere scheidsrechters kunnen er overigens ook geen reet van dus ook dan zal het een puinhoop worden vrees ik :sneaky::unsure:
 
De kracht van beide ploegen ligt voorin. Eerst De Ligt als grote kracht achterin, nu toch echt de voorhoede. Tadic, Ziyech, evt een Neres.
En ajax mag dan verder zijn, mag het beter doen tegen andere ploegen, toch zie ik voldoende mogelijkheden. Net als bij PSV komt er momenteel weinig creativiteit vanuit het middenveld, en is de defensie niet van roestvrij staal.
Huntelaar zie ik het afleggen tegen Baumgartl. Als Hendrix dan, zonder al teveel opzichtige overtredingen, Ziyech al het leven zuur kan maken, dan haal je daar ook al de angel uit.
Zal een wedstrijd worden van veel opgeheven handjes van Huntelaar, Blind en Tadic, die bij de scheids om begrip vragen. Veltman snapt niet waarom wordt gefloten als ie aan een PSV-er hangt. Ziyech kijkt zuur en Schuurs vraagt zich af of hij weer van alles de schuld gaat krijgen. Alvarez zegt dat hij ook helemaal geen middenvelder is.
3-2 overwinning. Hoop wel dat PSV een beetje voor blijft staan, en niet moet terugkomen vanuit een 0-2 stand. Niet goed voor mijn gemoedsrust,....
 
Dit wordt natuurlijk gewoon weer een kutwedstrijd voor ons. Ik verwacht dat we eruit gecounterd worden door Malen, Bergwijn en Bruma; 3-1.

In Eindhoven is het de laatste jaren doorgaans ruk en we hebben momenteel een structureel probleem op het middenveld en daarmee samenhangend de achterhoede. Zolang Veltman niet naar de bank verdwijnt en we niet met meer creativiteit op het middenveld gaan spelen, zal dit PSV een maatje te groot zijn.

Ik zie alleen kans op resultaat indien Donny fit genoeg is en een linie terug gaat spelen:

Promes - Tadic - Neres
-------Ziyech---------
Martinez-------Donny
Nico-Blind-Alvarez-Dest
En onze Afrikaanse leeuw tussen de palen.

Ik verwacht echter dat Donny niet fit genoeg zal zijn en we met een inspiratieloos middenveld op de proppen komen, inclusief dissonant Veltman achterin:

Promes - Tadic - Neres
-------Ziyech----------
Martinez-------Alvarez
Nico-Blind-Veltman-Dest
Onana.

En daarmee zullen we, is mijn verwachting, vrij matig tot kansloos voor de dag komen in Eindhoven. Maar goed, we hebben in elk geval gemeen dat onze aanval barst van de kwaliteit en de verdediging alles behalve onverslaanbaar is, dus wellicht zijn beide teams verdedigend bijzonder kwetsbaar en wordt het een leuke 5-5.

Succes alvast in elk geval; may the best win.
 
Dit is al jarenlang een standaard 1tje op de toto. PSV heeft het ultieme elftal om Ajax pijn te doen. Al is het wel een opluchting voor Ajax dat Luuk de Jong is vertrokken.

Als ETH slim is dan speel je wat dieper op eigen helft met het blok van 6 en zorg je ervoor dat de voorste 4 van PSV nauwelijks ruimte hebben. Neres en Promes op de flanken voor de counter. PSV pijn doen zoals de manier waarop ze dat zelf altijd in Amsterdam proberen.

Ik vind de elftallen overigens kwalitatief dichter bij elkaar zitten dan vorig jaar.
 
Dit is al jarenlang een standaard 1tje op de toto. PSV heeft het ultieme elftal om Ajax pijn te doen. Al is het wel een opluchting voor Ajax dat Luuk de Jong is vertrokken.

Als ETH slim is dan speel je wat dieper op eigen helft met het blok van 6 en zorg je ervoor dat de voorste 4 van PSV nauwelijks ruimte hebben. Neres en Promes op de flanken voor de counter. PSV pijn doen zoals de manier waarop ze dat zelf altijd in Amsterdam proberen.

Ik vind de elftallen overigens kwalitatief dichter bij elkaar zitten dan vorig jaar.
Dat is geen opluchting, met Luuk kon je straffeloos de tango dansen in de 16.. Mocht je z'n ribbenkast testen met je elleboog zonder consequenties.
Dat gaat nu niet meer gebeuren (neem ik aan).
 
Laatst bewerkt:
Dat is geem oplichting, met Luuk kon je straffeloos de tango dansen in de 16.. Mocht je z'n ribbenkast testen met je elleboog zonder consequenties.
Dat gaat nu niet meer gebeuren (neem ik aan).

:lmao:Niet met de Jong nee, maar misschien waarschijnlijk wordt er na LdJ en Lozano nu een andere PSV'er vogelvrij verklaard door het scheidsrechtersgilde.
 
Mijn ideale scenario:

Een heerlijke afgetekende 3-0 waarin we dat hele clubje van het kastje naar de muur spelen. Veltman en Blind die aan alle kanten voorbij worden gelopen. Ziyech die geen bal fatsoenlijk raakt. Tadic die geen moment langs Dumfries komt. Klaas doet waar hij goed in is, gras happen. Alvaraz die de hele wedstrijd compleet gedold wordt door onze Mo. En Bergwijn, die speelt de wedstrijd van zijn leven. 2 doelpunten en een wonderschone assist die wordt afgerond met een prachtige omhaal van Malen. Met als gevolg een crisis beraad tijdens Studio Voetbal met een zwaar getraumatiseerde Van der Vaart.
Klinkt niet ongeloofwaardig. Ik hoop alleen dat die laatst overgebleven topper, van de Beek, niet meedoet.
 
Ajax toont behoorlijk wat zwaktes, eigenlijk in alle linies momenteel. Gek genoeg denk ik dat PSV dit keer meer kans maakt dan het vorig jaar deed, en toen wonnen we ook. Betekent dat dat we zomaar winnen? Absoluut niet. Echter, kijk naar Ajax:

voorhoede: Ziyech, Tadic en Neres zijn fantastisch, maar Huntelaar is toch wel oud geworden. Die speelde vorig jaar ook niet bijzonder veel klaar in die wedstrijd. Desalniettemin light voorin het gevaar, maar het zijn bijna allemaal dribbelaars die er niet van houden als je ze fysiek aanpakt. Zie wat Nicosia deed in de thuiswedstrijd op Cyprus. Zolang je er voor waakt dat je geen onnodige vrije trappen en penalties weggeeft kun je Ajax daar pijn doen.

Middenveld: Alvarez en Martinez zijn geen echte middenvelders en brengen weinig voetbal. Die zouden het nog wel eens heel moeilijk kunnen krijgen met al onze dribbelaars en snelle jongens: Bruma, Ihattaren, Bergwijn, Malen. Ik ben benieuwd. Die Marin van ze kan het niveau überhaupt niet aan. Van mij mag die er wel in staan, dan kun je dat middenveld zo overlopen als PSV het goed aanpakt.

Verdediging: Schuurs is erg fout-gevoelig, wat mij doet denken aan De Ligt in zijn begin periode (of De Ligt nu bij Juventus) en Veltman heeft vaak een overtreding nodig. Eigenlijk zijn alleen Blind (op CV) en Tagliafico echt goede verdedigers in die linie. Onana is dan wel een top keeper, maar als je het goed uitspeelt hoeft dat ook niet uit te maken.
 
Ajax toont behoorlijk wat zwaktes, eigenlijk in alle linies momenteel. Gek genoeg denk ik dat PSV dit keer meer kans maakt dan het vorig jaar deed, en toen wonnen we ook. Betekent dat dat we zomaar winnen? Absoluut niet. Echter, kijk naar Ajax:

voorhoede: Ziyech, Tadic en Neres zijn fantastisch, maar Huntelaar is toch wel oud geworden. Die speelde vorig jaar ook niet bijzonder veel klaar in die wedstrijd. Desalniettemin light voorin het gevaar, maar het zijn bijna allemaal dribbelaars die er niet van houden als je ze fysiek aanpakt. Zie wat Nicosia deed in de thuiswedstrijd op Cyprus. Zolang je er voor waakt dat je geen onnodige vrije trappen en penalties weggeeft kun je Ajax daar pijn doen.

Middenveld: Alvarez en Martinez zijn geen echte middenvelders en brengen weinig voetbal. Die zouden het nog wel eens heel moeilijk kunnen krijgen met al onze dribbelaars en snelle jongens: Bruma, Ihattaren, Bergwijn, Malen. Ik ben benieuwd. Die Marin van ze kan het niveau überhaupt niet aan. Van mij mag die er wel in staan, dan kun je dat middenveld zo overlopen als PSV het goed aanpakt.

Verdediging: Schuurs is erg fout-gevoelig, wat mij doet denken aan De Ligt in zijn begin periode (of De Ligt nu bij Juventus) en Veltman heeft vaak een overtreding nodig. Eigenlijk zijn alleen Blind (op CV) en Tagliafico echt goede verdedigers in die linie. Onana is dan wel een top keeper, maar als je het goed uitspeelt hoeft dat ook niet uit te maken.
Alvarez zal wel een linie zakken en Donny weer op het middenveld. Ik geloof niet dat hij met alvarez en martinez tegen psv gaat aantreden. Dat werkt gewoon niet.
 
Ajax toont behoorlijk wat zwaktes, eigenlijk in alle linies momenteel. Gek genoeg denk ik dat PSV dit keer meer kans maakt dan het vorig jaar deed, en toen wonnen we ook. Betekent dat dat we zomaar winnen? Absoluut niet. Echter, kijk naar Ajax:

voorhoede: Ziyech, Tadic en Neres zijn fantastisch, maar Huntelaar is toch wel oud geworden. Die speelde vorig jaar ook niet bijzonder veel klaar in die wedstrijd. Desalniettemin light voorin het gevaar, maar het zijn bijna allemaal dribbelaars die er niet van houden als je ze fysiek aanpakt. Zie wat Nicosia deed in de thuiswedstrijd op Cyprus. Zolang je er voor waakt dat je geen onnodige vrije trappen en penalties weggeeft kun je Ajax daar pijn doen.

Middenveld: Alvarez en Martinez zijn geen echte middenvelders en brengen weinig voetbal. Die zouden het nog wel eens heel moeilijk kunnen krijgen met al onze dribbelaars en snelle jongens: Bruma, Ihattaren, Bergwijn, Malen. Ik ben benieuwd. Die Marin van ze kan het niveau überhaupt niet aan. Van mij mag die er wel in staan, dan kun je dat middenveld zo overlopen als PSV het goed aanpakt.

Verdediging: Schuurs is erg fout-gevoelig, wat mij doet denken aan De Ligt in zijn begin periode (of De Ligt nu bij Juventus) en Veltman heeft vaak een overtreding nodig. Eigenlijk zijn alleen Blind (op CV) en Tagliafico echt goede verdedigers in die linie. Onana is dan wel een top keeper, maar als je het goed uitspeelt hoeft dat ook niet uit te maken.

Die onderschatting van Martinez is wel komisch. Beste controleur van de eredivisie. Type Mascherano. Kan uitstekend voetballen.
 
Die onderschatting van Martinez is wel komisch. Beste controleur van de eredivisie. Type Mascherano. Kan uitstekend voetballen.

Huh? Nee joh. Althans, van wat ik tot dusverre heb meegekregen is Martinez nog allerminst n logische keuze als CVM. Ik zou zelf Blind, vd Beek (mits fit) en Ziyech het meest logisch vinden. Aangezien ik andere combinaties minder sterk inschat als middenveld mag dat uiteraard ook.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan