PSV - Ajax | Zondag 22 september | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ja begrijp ik, maar het is dus geen geheim.

On topic:
Vanuit gaande dat dezelfde spelers als vorige wedstrijd nog niet fit zijn zou ik zo starten:

Zoet
Dumfries Baumgartl Schwaab Viergever
Hendrix Ihattaren Sadilek
Bruma Malen Bergwijn
Lato laten starten lijkt me een te groot risico. Als Schwaab niet fit genoeg is zal Viergever toch centraal moeten staan. In dat geval Sadilek linksback en Doan of Rosario op het middenveld.

Ik zou het erg onverstandig vinden om een linkspoot weg te halen uit de centrale verdediging, en Schwaab op een voor hem onwennige plek neer te zetten. Waarom gaan rommelen met de verdediging? Baumi en Viergever doen het toch redelijk - in ieder geval naar behoren? Hendrix op rechts vind ik ook helemaal niks. Gewoon Rosario laten staan, die begint juist weer een beetje in vorm te groeien.
Als we geen rekening houden met de biologische constellaties (zoals rechts- en linkspoten), waar kunnen we dan nog in godsnaam op vertrouwen?
 
Ik ga rommelen met de verdediging omdat als Boscagli tegenover Ziyech staat, ik denk dat we aan die kant kant helemaal overlopen worden. Lato is geen optie denk ik, want die is tot op heden niet goed genoeg bevonden.

Rosario vond ik tegen Waalwijk eeer redelijk spelen (als ik het me goed herinner). Maar tegen Sporting vond ik hem niet heel best.
 
Ik ga rommelen met de verdediging omdat als Boscagli tegenover Ziyech staat, ik denk dat we aan die kant kant helemaal overlopen worden. Lato is geen optie denk ik, want die is tot op heden niet goed genoeg bevonden.

Rosario vond ik tegen Waalwijk eeer redelijk spelen (als ik het me goed herinner). Maar tegen Sporting vond ik hem niet heel best.

Helder, maar je moet geen problemen oplossen door nieuwe te creëren. Voetbal is een eenvoudige sport, en voetballers zijn eenvoudige mensen - daarom is het ook zo populair, tussen ons gezegd en gezwegen, filosofie is bijvoorbeeld een moeilijke discipline, bedreven door moeilijke mensen, en daarom ook niet zo'n groot succes als voetbal. Je moet als trainer zo veel als mogelijk uitgaan van bestaande patronen en posities - hooguit miniem verschuiven, bijvoorbeeld Hendrix als defensieve middenvelder - en verder kun je alleen maar bidden tot een godheid naar keuze.
 
Helder, maar je moet geen problemen oplossen door nieuwe te creëren. Voetbal is een eenvoudige sport, en voetballers zijn eenvoudige mensen - daarom is het ook zo populair, tussen ons gezegd en gezwegen, filosofie is bijvoorbeeld een moeilijke discipline, bedreven door moeilijke mensen, en daarom ook niet zo'n groot succes als voetbal. Je moet als trainer zo veel als mogelijk uitgaan van bestaande patronen en posities - hooguit miniem verschuiven, bijvoorbeeld Hendrix als defensieve middenvelder - en verder kun je alleen maar bidden tot een godheid naar keuze.

Viergever was oorspronkelijk toch ook een linksback en Sadilek is ook pas sinds dit seizoen een linksback en daarvoor altijd een middenvelder?

Het meest onconventionele aan de opstelling is Schwaab die op lcv staat.

Maar ik vraag me dan wel af, hoe zou je de linksback invullen tegen Ajax?
 
Viergever was oorspronkelijk toch ook een linksback en Sadilek is ook pas sinds dit seizoen een linksback en daarvoor altijd een middenvelder?

Het meest onconventionele aan de opstelling is Schwaab die op lcv staat.

Maar ik vraag me dan wel af, hoe zou je de linksback invullen tegen Ajax?

Maar Viergever speelt bij mijn weten al seizoenen lang - ook bij Ajax - centraal. Dat-ie ooit speelde als back, betekent niet dat-ie dat weer even oppakt. Je moet gewoon Boscagli laten staan, en een linkspoot op het (linker) middenveld hebben die goed kan onderscheppen en ook wel een tikje kan uitdelen. Hendrix dus. Of dat voldoende is, weet je natuurlijk nooit - maar het is wel het meest logische.
 
Alles goed en wel maar als mensen niet gaan jinexen en Phillip Cocu gewoon zijn normale pannenkoeken gaat eten, zie ik PSV gewoon winnen. Dus Ricardo, morgen even werk aan de winkel voor je. En niet komen aanzetten met “zij hadden alleen Amerikaanse pannenkoeken”. :mad:
 
Ik ga rommelen met de verdediging omdat als Boscagli tegenover Ziyech staat, ik denk dat we aan die kant kant helemaal overlopen worden. Lato is geen optie denk ik, want die is tot op heden niet goed genoeg bevonden.

Rosario vond ik tegen Waalwijk eeer redelijk spelen (als ik het me goed herinner). Maar tegen Sporting vond ik hem niet heel best.
Viergever linksback, daarnaast Boscagli en Baumgartl in het centrum is beter lijkt me. Sadilek svp niet linksback Mark.
 
EE-1WvKXYAAaCnn.jpg


o.O :eek: :FP:
 
Dankjewel en juist dat. Niet het bankvermogen maar de kwaliteit en vooral instelling op het veld bepaald de uitslag.

MvB had het volgens mij over de titelkansen, niet over deze wedstrijd. Da’s heel wat anders.
Deze wedstrijd is winst voor PSV.
 
Het is:
- de trainer
- Mark
- van Bommel
- Mark van Bommel

Maar praat niet alsof je m wekelijls afsponst in de sauna met bommeltje. In mijn ogen gewoon minachting voor Mark, en ja misschien zeggen die pipo's bij VI het wel, reden te meer om het te laten lijkt mij zo.

Sjaak Swart zegt het. :maniac:
 
Iedereen is tegenwoordig door alles en iedereen beledigd, gouden eeuw, zwarte piet, Bommeltje, Hagje... puh puh :rolleyes:
 
Viergever linksback, daarnaast Boscagli en Baumgartl in het centrum is beter lijkt me. Sadilek svp niet linksback Mark.
Laten we het ingespeelde duo Baumgartl/Viergever nou niet opeens in deze wedstrijd uit elkaar halen. Ja, Boscagli is een onzekerheidje tegen Ziyech maar met rugdekking van Viergever en Hendrix moet dit te fixen zijn. Rosario vast op van de Beek zetten. Zoiets.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan