Ik zit eens te denken... Stel: PSV haalt de finale van de beker en staan 4e in de competitie op dat moment, wat recht geeft op Play-offs voor de freaking Conference league. De beker geeft recht op Europa League. Gaan ze dan nog steeds Drommel op doel zetten? Want dat zou echt superdom zijn.
Over dom en PSV gesproken;
We hebben nog een kans op de double, weliswaar klein, maar toch.
Dat hadden we ook in 1963 toen we wel de titel haalden maar niet de beker.
Uit bij Elinkwijk leidden we na een kwartier met 0-2, toen ik meen Brusselers de 0-3 scoorde waarna de bal van de stang weer uit het doel vloog.
Elinkwijk speelde rustig door en PSV protesteerde, zoals bij onze club schijnt te horen, nauwelijks en dus ging de 0-3 niet door.
Via 2-2 werd het na verlenging een 3-2 nederlaag.
Internationale momenten van domheid toonden Luc Nilis en Harry van Raaij - over beiden niets dan goeds overigens - jaren later tegen respectievelijk Kaiserslautern en Valencia.
Dat heeft ons toen, onnodig, heel wat geld gekost.
Maar voor donderdag gelden twee dingen; het wordt minder makkelijk vrees ik tegen het ADO van de slimme Dick Advocaat dan menig optimist hier denkt.
En bovendien is een zege zeker zo belangrijk als in de 11 resterende competitieduels.
Want de beker kon ons wel eens aan de Europa League in plaats van aan de Conference League helpen.
Forza PSV