Positiviteitstopic

Dankbaar hoeft niet altijd te zijn dat je iets of iemand echt dankbaar of iets verschuldigd bent…toch …?

Ik lees het ook vaak als “koesteren”…ik “koester” dat ik toevallig in Europa mocht opgroeien en niet in Afrika bijvoorbeeld…maar er had ook dankbaar kunnen staan😋
Ah, deze vind ik goed. 👍
 
Vanuit atheïstisch denken is de term dankbaarheid inderdaad heel vreemd, kan je volledig volgen.
Ik zit een beetje in die hoek van denken, maar desondanks ben ik mijn ouders zeer dankbaar.

Als iemand iets altruïstisch voor je doet, waar je mee verder kan, mag je daar best dankbaar voor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Lang weekend. De zon schijnt maar niet te fel, de lucht is strak blauw, de planten staan in bloei. Borrelhapjes op tafel, biertje erbij, muziekje op achtergrond, de kleine speelt in d'r wigwam op het gras. Genoeg reden tot positiviteit. Ik dacht, laten we die weer eens benoemen.
 
Ik was zondag in de Efteling en achter mij stonden twee meisjes van een jaar of 16. Het was duidelijk een stelletje en ze waren zó schattig met elkaar. Toen had ik echt wel even een geluksmomentje. Ik ben zo blij dat ik in dit land geboren ben waar dit gewoon kan. Heerlijk!
 
Dat is al erg, maar dat die viezerik in zijn eentje naar de Efteling gaat om talent te scouten vind ik wel erg ver gaan.
Beetje met zijn verrekijker in de bosjes van het Sprookjesbos. De grote boze wolf himself. ;)
Maar eens hoor Mentos
Laten we die verworven vrijheden koesteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan