Positiviteitstopic

Mentos

Mister Stomme Klup
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dankbaarheid goed is voor je mentale gezondheid en je geluk.

Dus, als tegenhanger van het Ergernissen-topic waar je je frustraties kunt uiten en om wat meer positiviteit op het forum te brengen:

Waar ben jij blij mee/dankbaar voor/wat maakt jou vrolijk/wat geeft jou vreugde/waar ben je erkentelijk voor/waar ga jij van dartelen?
 
Laatst bewerkt:
Lotgenoot Mentos denkt een enigszins filosofisch topic te openen en men kan het alleen nog hebben over penissen in allerlei formaten en kleuren. Lekker gewerkt Mentos, ik neem aan dat de lering die je hieruit trekt toch voornamelijk is dat je jouw geslachtsdeel wat vaker mag aaien tussen alle dagelijkse strubbelingen door.
 
Ik begrijp de term dankbaar niet, in deze. Wie ben je dan dankbaar?
Als je pech hebt, heb je pech.
Als je geluk hebt, mooi, dan heb je geluk.
Als je ergens hard voor gewerkt hebt, heb je het zelf gedaan.

Het leven loopt zoals het loopt. Soms zit het tegen, maar meestal ook.
 
Ik begrijp de term dankbaar niet, in deze. Wie ben je dan dankbaar?
Als je pech hebt, heb je pech.
Als je geluk hebt, mooi, dan heb je geluk.
Als je ergens hard voor gewerkt hebt, heb je het zelf gedaan.

Het leven loopt zoals het loopt. Soms zit het tegen, maar meestal ook.
Dankbaar hoeft niet altijd te zijn dat je iets of iemand echt dankbaar of iets verschuldigd bent…toch …?

Ik lees het ook vaak als “koesteren”…ik “koester” dat ik toevallig in Europa mocht opgroeien en niet in Afrika bijvoorbeeld…maar er had ook dankbaar kunnen staan😋
 
Ik begrijp de term dankbaar niet, in deze. Wie ben je dan dankbaar?
Als je pech hebt, heb je pech.
Als je geluk hebt, mooi, dan heb je geluk.
Als je ergens hard voor gewerkt hebt, heb je het zelf gedaan.

Het leven loopt zoals het loopt. Soms zit het tegen, maar meestal ook.
Vanuit atheïstisch denken is de term dankbaarheid inderdaad heel vreemd, kan je volledig volgen.
 
Nou is Fresku uiteraard een kind van Eindhoven en hij heeft het liedje "Dankbaar", maar ik meen me te herinneren dat het delen waarschijnlijk niet in dank wordt afgenomen. Pun intended.

Verder schaar ik me bij Bacchus. Vind het lastig dankbaar te zijn voor dingen die meer met geluk of inzet te maken hebben. Maar ik ben er dan dankbaar voor dat m'n leven vrij lekker gaat, geluk en inzet terzijde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan