Positiviteitstopic

Vandaag ben ik dankbaar dat ons katje na eerst ziekjes te zijn weer normaal eet...
 
Ik ben wel dankbaar voor een aantal zaken en dat heeft weinig met geluk hebben te maken of je eigen inzet ( hoewel…). Ik ben namelijk dankbaar voor het feit dat ik nog leef. Dat had ik op mijn 24e niet meer durven dromen. Blijheid past daarbij niet; dat is te licht en te oppervlakkig voor sommige zaken in het leven. Dankbaarheid wordt misschien een beetje geassocieerd met bijv God dankbaar zijn of überhaupt met geloof enz en ik snap daarom ook de aversie. Maar persoonlijk kan ik zeggen dat ik dankbaar ben voor een aantal zaken in mijn leven tot nu toe. Voor mij dekt de dankbaarheid in deze veel meer de lading dan blijheid.
 
Hmm.

Ik zou als topic-titel toch gaan voor blijdschap/blijheid/genoegen/genot/jolijt/jubel/lust/opgetogenheid/plezier/pret/vreugd/vrolijkheid/dankbaarheid/erkentelijkheid.
 
Maar je kan toch andere mensen in je omgeving dankbaar zijn voor de dingen die ze voor je doen of betekenen? Dat heeft toch niks met geloof te maken?
 
Maar je kan toch andere mensen in je omgeving dankbaar zijn voor de dingen die ze voor je doen of betekenen? Dat heeft toch niks met geloof te maken?

Ik ben heel blij met mijn wederhelft. Dankbaar vind ik in deze persoonlijk ook gewoon een vreemde woordkeuze. Maar ik denk dat jij en ik uiteindelijk wel hetzelfde gevoel erover hebben. We geven alleen de voorkeur aan andere woorden om hetzelfde te zeggen.

Lekker filosofisch dit.
 
Ik ben heel blij met mijn wederhelft. Dankbaar vind ik in deze persoonlijk ook gewoon een vreemde woordkeuze. Maar ik denk dat jij en ik uiteindelijk wel hetzelfde gevoel erover hebben. We geven alleen de voorkeur aan andere woorden om hetzelfde te zeggen.

Lekker filosofisch dit.
Als je heel dankbaar moet zijn voor je wederhelft, dan weet ik wel hoe de verhoudingen liggen :S:

Verder hoop ik in de nabije toekomst dankbaar èn blij èn positief te zijn met de rijping van de darmen van junior 2. Want momenteel houdt die ons flink bezig dag en nacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan