Poll: kan Mark van Bommel aanblijven als coach van PSV?

Mark per direct weg of mag hij blijven

• Totaal aantal stemmen
    83

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Je moet ook niet alles letterlijk nemen, :ROFL:

Dat begrijp ik, maar het is nu eenmaal de verpakking van je boodschap. :maniac:

Afijn, wij zijn in het beginsel eens. Tijd voor een nieuwe kapitein.

Edit: ik vind het overigens wel poëtisch dat de B-stemmers degenen zijn die ervoor kiezen om met Van Bommel door te gaan. Wanneer men jaren later bericht over deze periode, zullen de mensen in kamp-Van Bommel zo genoemd worden.

Jerommeke

Routinier
Ik sloot mij eerst aan bij rico en Jerommeke , maar heb mij door IPF laten overtuigen tot een vertrekstem. Ik zei gisteren thuis al dat Van Bommel als speler mijn "held" was, maar helaas als trainer niet. Jammer, heeft daardoor toch schade opgelopen.

Een nieuwe buitenlandse trainer lijkt me dan nu toch het beste.

Even voor de duidelijkheid hoor, MvB mag van mij echt wel weg. Dat is de manier waarmee op je korte termijn een verandering kan maken.
Maar ik denk ook dat het probleem verder ligt; bij JdJ en Gerbrands.

PSV033

International
Dit denk ik ook. JdJ moet ook vertrekken en had eigenlijk nooit aangesteld mogen worden.
MvB ontslaan is als een pleister plakken over een ontstoken wond: Het diepere probleem wordt niet aangepakt. Zie Feyenoord, waar nu Advocaat op de bank zit en het nog steeds ruk is. Logisch, als je spelers er niks van kunnen.

rico

Trainer Coach
Even voor de duidelijkheid hoor, MvB mag van mij echt wel weg. Dat is de manier waarmee op je korte termijn een verandering kan maken.
van mij mag MvB ook weg, maar alle A-stemmers moeten dan niet gaan zeiken als Dirks of Robbemnond of RvN het seizoen af gaan maken, en dat het dan, zoals je kan verwachten, een nog veel grotere chaos wordt. Als er een goed alternatief was, zou ik ook A-stemmer zijn.

Eindhoven

Jeugdspeler
Gerbrands heeft het gewoon goed gedaan t/m dit jaar. Vind dat hij meer krediet verdient. Vraag me verder af tot in hoeverre Mark zich bemoeid met het aan- en verkoopbeleid. Heb het idee dat hij daar een grotere vinger in de pap heeft dan door velen wordt aangenomen. Maar ok ook dan zou JdJ het zich aan mogen rekenen. En wat betreft de poll; ik vind dat Mark tot de winterstop de tijd moet krijgen. Het zijn nog een paar wedstrijden hij heeft zelf sterk de indruk dat hij het nog op de rails kan krijgen. Laat het dan maar zien. Als het dan nog steeds niet lukt lijkt me de winterstop ideaal om afscheid van elkaar te nemen en een nieuwe trainer aan te stellen. Nu per direct ben ik absoluut geen voorstander van

rico

Trainer Coach
MvB ontslaan is als een pleister plakken over een ontstoken wond: Het diepere probleem wordt niet aangepakt. Zie Feyenoord, waar nu Advocaat op de bank zit en het nog steeds ruk is. Logisch, als je spelers er niks van kunnen.
Dickie pakt wel de punten, over 2 weken staat hij waarschijnlijk gelijk/boven PSV

PSV033

International
van mij mag MvB ook weg, maar alle A-stemmers moeten dan niet gaan zeiken als Dirks of Robbemnond of RvN het seizoen af gaan maken, en dat het dan, zoals je kan verwachten, een nog veel grotere chaos wordt. Als er een goed alternatief was, zou ik ook A-stemmer zijn.
Het zal me aan me reet roesten wie er voor de groep staat voor de rest van het jaar. De groep is toch ruk en de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn moeten weg.

Bacchus

Ninja
Administrator
Het is ook niet de oplossing om alléén Bommel te ontslaan. Maar, ik vind wel dat Bommel het veld moet ruimen. Het is mooi geweest, het geduld is op. De vraag is of ik vind dat Bommel weg moet. Het antwoord daarop is wat mij betreft 'ja'. Als de vervolgvraag dan is 'is dat voldoende en is daarmee het probleem opgelost?', dan is het antwoord daarop 'nee'.

rico

Trainer Coach
Nou Feyenoord heeft echt een imponerende reeks achter de rug, met flitsend voetbal.
Nee, dat zeg ik toch niet. Ze stonden er heel belabberd voor, en zijn langzaam op de weg terug. Terug naar de basis, spelen vanuit de verdediging, kort bij elkaar, en pakken hun puntjes weer. Geen structurele oplossing, maar voor een half jaartje prima. Zou voor PSV ook helemaal niet erg zijn, gewoon de 2e plaats veiligstellen en dan volgend jaar met een nieuwe trainer (en TD) opnieuw beginnen.

Royhaarsteeg

Supporter
Even de cijfers van de officiële wedstrijden dit kalenderjaar:
34 gespeeld 24 gewonnen 11 gelijk 9 verloren.....zegt genoeg

Metalium

International
- Van Bommel stelt altijd andere spelers op, lekker voor de vastigheden en het vertrouwen onderling...
- Zijn wissels zijn onbegrijpelijk en vaak te laat (eerlijk is eerlijk, Cocu had ook een handje van te late wissels, maar waren wel vaak juiste wissels)
- Het veldspel is werkelijk om te JANKEN, echt totaaaaal geen patronen of idee in te herkennen. Waar traint hij eigenlijk op?
- Tactisch besef ook 0, komt nooit eens iets waar hij de tegenstander mee verrast, een middelmatige coach als Cocu kon dat wel moeiteloos.
- Het spelersmateriaal is beter dan dat van vorig jaar. Dit is niet mijn mening, maar die van Mark van Bommel himself!
- Leg mij maar uit waarom FC Twente, Heracles en al die andere ploegen wel goed kunnen voetballen / een strijdplan hebben en PSV niet met gelijkwaardig of minder materiaal.
- Aantal prijzen gewonnen met PSV: nul.
- Nog een positief puntje: eerste 3 maanden waren qua veldspel EN qua resultaten top.
- Nog een ander positief puntje: durft de jeugd de kans te geven.

Oftewel, alles bij elkaar een ZWARE onvoldoende. Ongeschikt als PSV coach, los van het functioneren van John de Jong (die andere hoofdschuldige).
Elke bal terug naar achteren gespeeld, wanneer er genoeg ruimte voor je ligt om op te komen, een boete van een € 10.000,- per speler geven.
Wie maakt hen duidelijk dat het doel van de tegenstander aan de overkant staat?...
Kijk nou naar al die andere Eredivisieclubs. Alle middenvelders, en verdedigers denken vooruit, en handelen daarnaar, door de aanval op te zetten. c.q. te continueren.
Maargoed, Van Bommel zijn zwarte periode bij PSV als coach, begint meer en meer,zijn glansrijke periode bij PSV als speler te overstijgen.

Relix

Slimste Forummer 2020
Ik hoor als argument om Mark niet weg te sturen dat hij het met een mindere selectie moet doen. Ik ga hier niet in mee. Met deze selectie hoor je nog altijd te winnen tegen clubs als Emmen, of fatsoenlijke inzet en organisatie te laten zien in belangrijke Europese wedstrijden. Het aandeel van van Bommel in de slechte resulaten is in mijn ogen meer dan voldoende om in te grijpen.

rico

Trainer Coach
Ik hoor als argument om Mark niet weg te sturen dat hij het met een mindere selectie moet doen. Ik ga hier niet in mee. Met deze selectie hoor je nog altijd te winnen tegen clubs als Emmen, of fatsoenlijke inzet en organisatie te laten zien in belangrijke Europese wedstrijden. Het aandeel van van Bommel in de slechte resulaten is in mijn ogen meer dan voldoende om in te grijpen.
Ik vermoed dat er weinigen zijn die dat echt betwisten. Ik zie alleen geen alternatief, wie zou beschikbaar zijn en het met dit gemankeerde materiaal wel goed doen? Welke ervaren trainer is er beschikbaar om een half jaartje op de winkel te passen?

FMfanaat

Basisspeler
Met dit elftal moet je kijken naar de mensen die deze spelers een contract hebben gegeven. Niet naar de mensen die hier een elftal van moeten maken. Het probleem zit dieper dan diegene die op papier verantwoordelijk is voor de resultaten en diegene die voor en na de wedstrijd aan het woord is.

PSV033

International
Ik vermoed dat er weinigen zijn die dat echt betwisten. Ik zie alleen geen alternatief, wie zou beschikbaar zijn en het met dit gemankeerde materiaal wel goed doen? Welke ervaren trainer is er beschikbaar om een half jaartje op de winkel te passen?
Ik betwist dat. Dit elftal is PEC Zwolle-Zuid. En die kunnen best met 1-1 gelijkspelen bij Emmen. Als ik zo'n Thomas en Sadilek over het veld zie draven als een Ierse setter en net zo vaak de tegenstander als de bal raken dan denk ik: Jongen, je inzet is te prijzen, maar helaas, je hebt gewoon te weinig talent om bij PSV te voetballen.

Relix

Slimste Forummer 2020

Om in je winkel vergelijking te blijven: je kunt niet door blijven gaan met een bedrijfsleider waarbij het personeel geen uitstraling laat zien, continue te laat komt en waaruit geen blijk word gegegeven dat hij zich bewust is van de problemen en weet hoe hij deze om wil draaien. Als je van Bommel nog een half jaar laat zwemmen heb je straks geen winkel meer om op te passen. Dan spelen we hooguit play-offs voor een europse 4e voorronde EL. En vliegen er dan alsnog (in die vorm zitten we namelijk) uit doordat een team als Utrecht of Heerenveen dan beter is als het erom gaat.

Welke ervaren trainer vraag je? Mijn optiek zou Ellis en wereldset zijn. Eventueel met een Nederlander ernaast (zoals Wiegman-Hiddink tijdens het gewonnen EK). Of Gertjan Verbeek om mijn part. Iemand die in elk geval de groep naar het kunnen laat spelen. Dat dat met deze selectie hooguit plek twee is leg ik me voor dit seizoen bij neer.

Bovenaan Onderaan