Phillip Cocu

Phillip is in beeld bij Anderlecht.Ik gun hem wel een kans in een grotere competitie, maar misschien ook wel een mooie klus voor hem. Zie wel overeenkomsten met hoe hij bij PSV begon, Anderlecht is meen ik ook al jaren geen kampioen meer geweest?

Raar verhaal verder rondom De Boer, die het toch niet is geworden. Aangezien die twee goede vrienden zijn lijkt me wel dat ze van elkaar weten wat er heeft gespeeld. Zou Arnesen er iets mee te maken hebben, als nieuwe TD die toch nog even zijn stempel wil drukken?
Vind Anderlecht geen slechte club voor Cocu. Hij zou daar best kunnen slagen.

Maar ben met je eens, waarom is F de boer daar niet aan de slag gegaan? Wat is er gebeurt dat hij toch "nee" heeft gezegd? De meest logische reden is dat de Boer in gesprek is met een andere club.
 
Waarmee zouden Solskjær en Solari de aandacht hebben getrokken van Man Utd en Real Madrid?
Solskjær is toch een jongen van de club, zoals Cocu dat ook bij PSV was en ook Solari heeft zo'n zelfde achtergrond bij Real Madrid.
 
Waarmee zouden Solskjær en Solari de aandacht hebben getrokken van Man Utd en Real Madrid?
Kinderen van de club ;) Net als MvB en diezelfde Phillip, zonder maar iets gepresteerd te hebben, het voor het zeggen kregen/krijgen bij PSV.
Edit: ik zie dat Bacchus hierboven hetzelfde zegt;)
 
Waarmee zou Cocu de aandacht moeten hebben getrokken van de grotere competities? Jaren achtereen slecht voetbal, met wat Mickey Mouse-titels en vervolgens totaal niks gepresteerd bij zijn volgende klus. Ik gun Cocu een geweldig mooie baan bij een wereldclub, maar de gunfactor is doorgaans niet voldoende om een onderpresterende sympathiekeling in dienst te nemen voor vele miljoenen.

Denk je oprecht dat als een middenmotor uit bijvoorbeeld de Spaanse competitie het CV en de prestaties van Cocu bekijkt een onderpresterende sympathiekeling ziet? Als we even onthouden dat we in Nederland echt uniek zijn in dat een groot gedeelte van het voetbalvolk de visie van Bosz aanhangt (grootste belang is leuk voetbal, daarna pas prestaties) is Cocu zoals ik eerder al eens heb aangegeven niets anders dan een prestatietrainer te noemen. Met een uurtje googlen kom je er dan ook wel achter dat wat er bij Fener gebeurde nou niet echt allemaal op het conto van Phillip te schrijven is.

Solskjær is toch een jongen van de club, zoals Cocu dat ook bij PSV was en ook Solari heeft zo'n zelfde achtergrond bij Real Madrid.
Kinderen van de club ;) Net als MvB en diezelfde Phillip, zonder maar iets gepresteerd te hebben, het voor het zeggen kregen/krijgen bij PSV.
Edit: ik zie dat Bacchus hierboven hetzelfde zegt;)

Ja, kan. Maar Cocu is wel net zo'n kind van de club bij Barcelona als dat die twee bij hun respectievelijke clubs zijn. Om ook maar eens te benadrukken hoe opportuun het uiteindelijk ook vaak is wanneer je bij een mooie club een kans krijgt. Dus zelfs als er een punt zou zijn dat een trainer gewoonweg de prestaties nog niet heeft geleverd in zijn carrière tot nog toe (wat bij Cocu niet het geval is) spelen dat soort criteria in de praktijk klaarblijkelijk vaak totaal niet mee.
 
Denk je oprecht dat als een middenmotor uit bijvoorbeeld de Spaanse competitie het CV en de prestaties van Cocu bekijkt een onderpresterende sympathiekeling ziet?
Nee, die ziet een geweldig scorebord.
Maar we kunnen er wel van uit gaan dat men ook wat wedstrijdjes heeft bekeken en dan blijft alleen het slappe, laffe voetbal over. Zelfs de sympathie verdwijnt dan.

Ik snap die 'ja maar we werden kampioen'-argumenten niet. Het waren kampioenschappen die ik niet ben wezen vieren in Eindhoven. Het had namelijk geen zak met voetbal te maken. Maar goed, broken record en zo...
 
Nee, die ziet een geweldig scorebord.
Maar we kunnen er wel van uit gaan dat men ook wat wedstrijdjes heeft bekeken en dan blijft alleen het slappe, laffe voetbal over. Zelfs de sympathie verdwijnt dan.
[...]

Maar dan ga je ervan uit dat die middenmotor met hetzelfde kader naar voetbal kijkt als jij. Zonder op het een of ander een waardeoordeel te plakken weten we volgens mij wel dat de Nederlandse voetballiefhebber veel meer waarde hecht aan leuk en aanvallend voetbal t.o.v. keiharde prestaties dan het wereldwijde gemiddelde. En in dit vergelijk zit jij dan toch in die hoek van die Nederlandse voetballiefhebber.
 
Maar dan ga je ervan uit dat die middenmotor met hetzelfde kader naar voetbal kijkt als ji
Neen. Ik ga er vanuit dat eenieder die voetbal kijkt het verschil ziet tussen wel of geen instelling. Als dat niet het geval is, dan bestaat de sport niet. En natuurlijk is een laffe instelling ook een instelling, maar daarvoor kijkt geen liefhebber.
Dat is ook precies wat ik -en velen met mij- de afgelopen jaren gedaan heb. Het is niet zo dat ze in het buitenland niets meekrijgen van wat er hier gebeurt.
 
Neen. Ik ga er vanuit dat eenieder die voetbal kijkt het verschil ziet tussen wel of geen instelling. Als dat niet het geval is, dan bestaat de sport niet. En natuurlijk is een laffe instelling ook een instelling, maar daarvoor kijkt geen liefhebber.
Dat is ook precies wat ik -en velen met mij- de afgelopen jaren gedaan heb. Het is niet zo dat ze in het buitenland niets meekrijgen van wat er hier gebeurt.

Dan krijgen ze ook vast mee dat Cocu kampioen werd met een team dat elk jaar werd uitgehold, met in het laatste jaar niet eens een linksback - of cv's van enig niveau.
En dat Cocu met een team dat nog kwaliteit had, meteen ook bijna de kwartfinale van de CL haalde, en Atletico deed wankelen.
 
Cocu gaat in aankomende 15 jaar 0x kampioen worden ergens, of hij moet een plek krijgen bij Barca of PSG, maar alle overige clubs nee.
 
Dan krijgen ze ook vast mee dat Cocu kampioen werd met een team dat elk jaar werd uitgehold, met in het laatste jaar niet eens een linksback - of cv's van enig niveau.
En dat Cocu met een team dat nog kwaliteit had, meteen ook bijna de kwartfinale van de CL haalde, en Atletico deed wankelen.

Net zoals ze meekrijgen hoe datzelfde PSV een half jaar na Cocu speelt en Barca en Inter deed wankelen.

Ik denk dat het een buitenlandse club geen reet interesseert hoeveel nationale prijzen een NL coach heeft behaald. Zeker niet meer na de debacles van de laatste jaren.

Clubs zullen eerder voor Ten Hag en MvB gaan, en een van de twee wordt geen kampioen.
 
Laatst bewerkt:
Dan krijgen ze ook vast mee dat Cocu kampioen werd met een team dat elk jaar werd uitgehold, met in het laatste jaar niet eens een linksback - of cv's van enig niveau.
En dat Cocu met een team dat nog kwaliteit had, meteen ook bijna de kwartfinale van de CL haalde, en Atletico deed wankelen.
Met achteruit hobbelen en alles wat riekt naar voetbal te verbieden. Ze lezen over titels en dat is prima, maar het is niet te hopen dat ze meer dan drie wedstrijden op de televisie hebben gezien.
 
Cocu gaat in aankomende 15 jaar 0x kampioen worden ergens, of hij moet een plek krijgen bij Barca of PSG, maar alle overige clubs nee.

Doe dan Barca maar. Rijkaard liet Sparta degraderen en mocht daarna lekker naar Barca, waar die het nog goed deed ook.
Kan raar lopen in deze wereld...
 
Terug
Bovenaan Onderaan