Phillip Cocu

040

Supporter
Multi-functionele voetballer die 2 zeer succesvolle periodes bij PSV heeft gekend. Zorgde met zijn doelpunt ervoor dat we de titel in 2007 voor de neus van de aartsvijand hebben weggesleept. De +1 op de kampioenshirts kwam op zijn conto. Deze held hoort er absoluut bij !
 
Multi-functionele voetballer die 2 zeer succesvolle periodes bij PSV heeft gekend. Zorgde met zijn doelpunt ervoor dat we de titel in 2007 voor de neus van de aartsvijand hebben weggesleept. De +1 op de kampioenshirts kwam op zijn conto. Deze held hoort er absoluut bij !

Zijn geweldige goal (zijn tweede die wedstrijd) tegen AC Milan die eigenlijk niet gevierd werd was ook van grote schoonheid.
Cocu heeft veel voor PSV betekend en ik hoop dat hij dat in de toekomst blijft doen.
 
Cocu heeft veel voor PSV betekend en ik hoop dat hij dat in de toekomst blijft doen.

Inderdaad! Ik vind het dan ook een goede zaak dat ze hem op 't moment dicht bij de spelersgroep betrekken, hij kent toch het wereldje en hij kent ook PSV. Vond het destijds al jammer dat hij wegging bij PSV, volgens mij had hij best nog een jaartje door kunnen....achja...:p
 
Wat een legend is Cocu! Echt een man van heel erg grote betekenis voor PSV! Hij heeft zo veel belangrijke assists, doelpunten etc op z'n naam en is de beste aanvoerder die ik bij PSV aan het roer heb gezien.. Hopen dat z'n trainingsskills net zo goed zijn en dat ie over een paar jaartjes aan de hoofdmacht staat!
 
Zucht, spelers als Cocu zou je willen dat ze eeuwig konden en wouden doorgaan :( Met zijn 36 jaar kon hij nog prima mee bij PSV.
 
Ik wil stellen dat Cocu de Meest Waardevolle Speler is van PSV sinds ik het voetbal actief volg (vanaf ca. 1985). Cocu speelde namelijk NOOIT slecht. Zelfs als het hele team verzaakte, haalde Cocu toch een voldoende.

Tactisch erg slim, technisch vaardig. Uithoudingsvermogen en een grote speler voor 'het moment'. Hoe vaak scoorde Cocu niet op cruciale momenten of gaf hij de beslissende pass? Hield het hoofd koel. Ook verdedigend wist hij wanneer hij het uiterste moest geven. En hij haalde zoals gezegd eigenhandig een kampioenschap op doelsaldo binnen!

Ook geen rare fratsen in de pers of tegen medespelers of coaches.
Voor mij mag er een tribune naar deze grootheid worden vernoemd.
 
Laatst bewerkt:
Zucht, spelers als Cocu zou je willen dat ze eeuwig konden en wouden doorgaan :( Met zijn 36 jaar kon hij nog prima mee bij PSV.

En niet zomaar 'mee'. Hij kon mee in een geweldig lopend elftal dat de finale van de C.L. misliep.
Niets dan lof!
 
En niet zomaar 'mee'. Hij kon mee in een geweldig lopend elftal dat de finale van de C.L. misliep.
Niets dan lof!

Ik denk als ie nu nog zijn kicksen aantrok en ging spelen bij PSV, hij nog de beste zou zijn (al is dat tegenwoordig niet moeilijk meer).
 
Als hij zoveel voor psv betekent heeft....waarom heeft hij dan geen afscheid gekregen? Of zit ik er naast en heeft hij dat wel.
 
Als hij zoveel voor psv betekent heeft....waarom heeft hij dan geen afscheid gekregen? Of zit ik er naast en heeft hij dat wel.

Heeft ie niet. Net als Alex....
Maar dat zegt niets over hoeveel hij voor de club heeft betekend. Het zegt iets over de hoge jongens bij de club.
 
Een soort van afscheid heeft hij wel gehad; het kampioenschap.
De laatste wedstrijd die hij voor PSV heeft gespeeld.


(Bah, lijkt net of ie zo dood is)
 
Ik vind dat we postuum nog een loftrompetje voor de man moeten opsteken. Het zou me niet verbazen als hij binne 5 jaar trainer is van PSV. Hij is altijd gewoon gebleven, heeft veel inzicht en kan een grote trainer worden.
 
Ik vind dat we postuum nog een loftrompetje voor de man moeten opsteken. Het zou me niet verbazen als hij binne 5 jaar trainer is van PSV. Hij is altijd gewoon gebleven, heeft veel inzicht en kan een grote trainer worden.

Ik hoop het met je mee!!
 
Heeft ie niet. Net als Alex....
Maar dat zegt niets over hoeveel hij voor de club heeft betekend. Het zegt iets over de hoge jongens bij de club.

Afscheid is er wel degelijk geweest. Bij de huldiging in het (bomvolle) stadion een paar dagen na PSV - Vitesse hebben de kinderen van Cocu de kampioensschaal (buiten medeweten van Cocu zelf) naar de middenstip gebracht. Vervolgens heeft Guus Meeuwis gezongen en heeft Cocu het publiek toegesproken. Kijk de DVD's er maar op na. Ik snap dat het even geleden is :D Een van de mooiste kampioenschappen, alleen al omdat het zo links en rechts flink aan kwam :rolleyes:
 
Multi-functionele voetballer die 2 zeer succesvolle periodes bij PSV heeft gekend. Zorgde met zijn doelpunt ervoor dat we de titel in 2007 voor de neus van de aartsvijand hebben weggesleept. De +1 op de kampioenshirts kwam op zijn conto. Deze held hoort er absoluut bij !

coccu was mijn beste speler en mijn lievelingss:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan