Als PSV kampioen wordt dan vind ik het echt een knappe prestatie van Cocu en staf. Want met dit verdediging op Arias, Zoet, en soms Schwaab na is het heel middelmatig.
 
Eerst maar eens AZ vastzetten op hun eigen helft like Feyenoord uit en daarnaast hopen dat Pereiro Bergwijn vervangt en dat Lozano en hij van positie switchen.Als Cocu ze met die intentie laat spelen geef ik PSV kans daar te winnen.Malen ipv Berwijn zou ik ook wel eens willen zien.
 
Eerst maar eens AZ vastzetten op hun eigen helft like Feyenoord uit en daarnaast hopen dat Pereiro Bergwijn vervangt en dat Lozano en hij van positie switchen.Als Cocu ze met die intentie laat spelen geef ik PSV kans daar te winnen.Malen ipv Berwijn zou ik ook wel eens willen zien.
Klinkt leuk, maar tegen AZ is dat spelen met vuur. Als het niet lukt, loop je tegen een grote, kansloze nederlaag aan. Veel beter de 'vertrouwde' PSV tactiek, laat AZ maar komen en sla in de counter toe. Lijkt me een veel betere tactiek, en denk ook dat Cocu dat met mij eens is.
 
Dat kampioenschap kan me gewoon echt gestolen worden. Voetbal wil ik zien. Die schaal is me geen heel jaar ergernis waard.

Geen kampioenschap is een ( je voetbalt altijd voor een kampioenschap ), maar financieel een klap krijgen is twee. Als het financieel minder gaat, dan gaat het richting toekomst ook minder.. en weer minder en weer minder. Is het dat, dat je wilt.
 
Geen kampioenschap is een ( je voetbalt altijd voor een kampioenschap ), maar financieel een klap krijgen is twee. Als het financieel minder gaat, dan gaat het richting toekomst ook minder.. en weer minder en weer minder. Is het dat, dat je wilt.
PSV is verreweg het vaakst kampioen geworden sinds 2000.
En welk niveau hebben we nu? Ondanks al die miljoenen en al die titels?

Ik ruil met plezier elke titel in tegen een seizoen lang voetbal, ipv achteruit schaken.
 
PSV is verreweg het vaakst kampioen geworden sinds 2000.
En welk niveau hebben we nu? Ondanks al die miljoenen en al die titels?

Ik ruil met plezier elke titel in tegen een seizoen lang voetbal, ipv achteruit schaken.
Daar is dan ook weer niet veel tegenin te brengen....
 
PSV is verreweg het vaakst kampioen geworden sinds 2000.
En welk niveau hebben we nu? Ondanks al die miljoenen en al die titels?

Ik ruil met plezier elke titel in tegen een seizoen lang voetbal, ipv achteruit schaken.

Moet eens kijken wat er in Eindhoven gebeurt als je zeg maar op de AZ manier voetbalt. Mooi voetbal, staat derde en hebt kans om die dennenappel te winnen. Dan is de wereld te klein. De KNVB beker is een troostprijs hier en zal ook niet gevierd worden. Verder staat een derde plaats voor een totaal verloren seizoen; dan kun je (in je gedachten) nog zo'n goed en leuk voetbal vooruit spelen, het enige wat achteraf telt is het resultaat. Het is overigens simpeler dan je denkt: als je bovenaan staat heb je het hoogste niveau.
 
Moet eens kijken wat er in Eindhoven gebeurt als je zeg maar op de AZ manier voetbalt. Mooi voetbal, staat derde en hebt kans om die dennenappel te winnen. Dan is de wereld te klein. De KNVB beker is een troostprijs hier en zal ook niet gevierd worden. Verder staat een derde plaats voor een totaal verloren seizoen; dan kun je (in je gedachten) nog zo'n goed en leuk voetbal vooruit spelen, het enige wat achteraf telt is het resultaat. Het is overigens simpeler dan je denkt: als je bovenaan staat heb je het hoogste niveau.
In 2008 ging het rap slechter met de werkmentaliteit en het spel. Slappe trutjes in PSV-tenue en geen wil om te winnen.
We werden 4e in 2009, 3e in 2010, 2011 & 2012 en vervolgens weer 4e in 2013. Met slecht(!) voetbal. Natuurlijk wordt er dan gemopperd.
Vervolgens worden we twee keer kampioen en vergeet men dat het spel vaak niet om aan te gluren was.
Ik vergeet dat niet en kan me nog heel goed herinneren dat ik het nieuws van het kampioenscadeautje op mijn telefoon kreeg en ik er niet warm of koud van werd.

Als PSV dit jaar weer kampioen wordt met dit gruwelijke spel dan geniet ik daar echt niet van en met de miljoenen die dat mogelijk oplevert (eerst maar eens zien dat je je weet te plaatsen -tegen de nummer 4 van een andere competitie- voor het 'kampioenenbal') worden spelers gehuurd en de verdediging vergeten.
Met als gevolg dat het volgend jaar nóg slechter wordt met de 'naar de mogelijkheden van de selectie kijkende' Cocu.

Wat ik duidelijk wil maken is dat de pot tegen Feyenoord de regel moet zijn en niet de uitzondering. En zo lang PSV achteruit loopt, de tegenstander de bal geeft en liefst 1 keer per wedstrijd countert om vervolgens álles op de verdediging te gooien, kijk ik niet voor mijn plezier naar PSV. Sterker nog, dan kijk ik niet. Het is mij m'n tijd niet waard om 32 keer 1½ uur te gaan zitten kijken naar dat afbraakvoetbal, in de hoop dat er dan in mei een feestje van 1½ uur gevierd kan worden op een plein waar de spelers zich dan heel even laten zien, terwijl ze alleen maar bezig zijn met hun selfiestick.

Ik meen het echt wanneer ik zeg dat ik liever een nederlaag van PSV zie waar we op waarde geklopt worden, maar waar de spelers er echt alles aan doen om te winnen (ipv niet te verliezen). En als dat betekent dat we dan 6e worden en er niks te vieren is op het eind van het seizoen, dan vind ik dat meer dan prima. Want wat mij betreft valt er nu ook helemaal niks te vieren.
 
In 2008 ging het rap slechter met de werkmentaliteit en het spel. Slappe trutjes in PSV-tenue en geen wil om te winnen.
We werden 4e in 2009, 3e in 2010, 2011 & 2012 en vervolgens weer 4e in 2013. Met slecht(!) voetbal. Natuurlijk wordt er dan gemopperd.
Vervolgens worden we twee keer kampioen en vergeet men dat het spel vaak niet om aan te gluren was.
Ik vergeet dat niet en kan me nog heel goed herinneren dat ik het nieuws van het kampioenscadeautje op mijn telefoon kreeg en ik er niet warm of koud van werd.

(eerst maar eens zien dat je je weet te plaatsen -tegen de nummer 4 van een andere competitie- voor het 'kampioenenbal') .

We spelen als nummer 1 tegen de kampioenen van andere lagere geklasseerde landen ;P
 
We spelen als nummer 1 tegen de kampioenen van andere lagere geklasseerde landen ;P
Maar ook daar is het niet makkelijk tegen. Voordeel is wel mocht PSV kampioen worden dat je dan waarschijnlijk in de laatste voorronde komt dus sowieso Europees voetbal volgend seizoen in dat geval.
 
We spelen als nummer 1 tegen de kampioenen van andere lagere geklasseerde landen ;P
Ik weet niet precies hoe het systeem in elkaar zit, dus als het is zoals jij zegt dan is het zoals jij zegt. De boodschap -en daar ga je helaas aan voorbij- is evident.
 
Ik weet niet precies hoe het systeem in elkaar zit, dus als het is zoals jij zegt dan is het zoals jij zegt. De boodschap -en daar ga je helaas aan voorbij- is evident.

Jouw boodschap over het huidige PSV is voor mij al vrij duidelijk, om daar nou weer over te discussiëren is onzin :p
Ging mij er om dat je iets zei wat dit seizoen waarschijnlijk niet zou gebeuren, vandaar :)
 
Jouw boodschap over het huidige PSV is voor mij al vrij duidelijk, om daar nou weer over te discussiëren is onzin :p
Ging mij er om dat je iets zei wat dit seizoen waarschijnlijk niet zou gebeuren, vandaar :)
De boodschap mbt die 'nummer 4' was dat men spreekt over Champions League en dat het al lang niet meer gaat om kampioen tegen kampioen, maar om rijk tegen rijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan