Philips Stadion

Als er een nieuw stadion wordt gebouwd, komt het naast de Herdgang, waar nu kazerne staat..

In die kazerne wordt de internationale school gehuisvest, dat kan dus niet.
Ikzelf denk aan Welschap, maar vind dat PSV thuishoort waar het nu zit. Chelsea zit in Londen ook middenin de wijk.
 
Maar even in beide stadiontopics droppen:
'PSV denkt niet aan een stadion voor 60.000 fans'

Geschreven op dinsdag, 29 september om 12:09 PSV wil over enkele jaren een groter onderkomen hebben. Het bestuur van de Eindhovense club wil het liefst dat de hoofdmacht haar wedstrijden op de huidige locatie blijft afwerken, maar er wordt ook onderzocht of een stadion aan de rand van de stad gunstiger kan zijn. Dat zou dan moeten in combinatie met andere uitgaansgelegenheden en winkels, naar voorbeeld van de Amsterdam Arena.

pu_psvdi_big.jpg


Op dit moment is er wel wel een nieuwe verbouwing van het Philips Stadion aan te komen. Het betekent dat de west-, oost- en noordtribune er een laag bij krijgen. "Uit emotioneel oogpunt willen we in de stad blijven", vertelt directeur Marcel van den Bunder aan het Algemeen Dagblad. "Met tien minuten lopen ben je in het centrum. Het zou het mooiste zijn om ons eeuwfeest in 2013 op deze plek te vieren."

"Maar als onderzoek uitwijst dat een stadion aan de rand van de stad economisch en commercieel voordelen biedt, dan moeten we er toch over nadenken.'' PSV heeft geen behoefte aan een immense thuishaven. "Je mag best een beetje risico nemen,'' zegt Van den Bunder. "En als we buiten de stad gaan bouwen, houden we rekening met uitbreidingen in de toekomst. Maar we denken niet aan een stadion voor 60.000 fans.''

"Voor de uitstraling en de beleving is het mooier om elke wedstrijd vol te zitten", benadrukt het bestuurslid in het dagblad. Hij verwacht dat er nog vijfduizend extra seizoenskaarten kunnen worden verkocht. "Alle thuiswedstrijden in de Eredivisie zijn uitverkocht. Een beetje schaarste is altijd goed. Maar je kunt nooit voorspellen wat er gebeurt als je een groter stadion krijgt. Er kunnen meer fans komen, maar ook minder.''

Van den Bunder volgt met interesse de plannen in Rotterdam, waar plannen liggen voor een stadion voor 80.000 fans. "Er zal in Rotterdam ongetwijfeld uitgebreid onderzoek zijn gedaan. Maar ik vind het een erg ambitieus plan. Al weet je nooit wat de toekomst het Nederlandse en het internationale voetbal brengt. Als twintig jaar geleden iemand had gezegd dat er in Eindhoven een stadion voor 45.000 fans zou komen, dan was hij voor gek verklaard.''
 
Lijkt mij goed. In principe gaan ze dus uitbreiden naar 45.000 alleen als het economisch en commercieel heel veel voordelen biedt een nieuw stadion.

Oude stadion:
- 45.000
- Bijzondere locatie zowel omdat het dicht bij het centrum is, als dat PSV al sinds 1913 daar gevestigd zit
- Vrijwel altijd vol stadion

Nieuw stadion:
- Wordt dan denk ik max. 55.000 maar zal me niks verbazen als het 50.000 wordt
- Vrijwel nooit vol stadion (waarschijnlijk alleen bij topwedstrijden)
- Stadion waarschijnlijk aan de rand van de stad in een 'sfeerloos' gebied
- (nog) Geen warm gevoel van de supporters bij het stadion/locatie

Ik denk dat PSV gewoon lekker moet uitbreiden.
 
Als je voor een Europacupwedstrijd slechts 13.000 kaarten verkoopt, mag je niet eens nadenken over een groter stadion.
 
Burgemeester wil uitbreiding PSV-stadion

Rob van Gijzel, burgemeester van de gemeente Eindhoven, zet zich in voor uitbreiding van het Philips Stadion van PSV. De huidige capaciteit bedraagt zo'n 35.000 plaatsen, maar dat is onvoldoende om als WK-speelstad te mogen fungeren.
Van Gijzel wil de capaciteit van het onderkomen daarom verhogen naar 44.000 plaatsen, zo vertelt hij in het Eindhovens Dagblad. Dat aantal moet een WK-stadion volgens de regels van de FIFA minstens hebben.

De burgemeester vindt de 'topsportbeleving midden in de stad' bovendien van groot belang voor de toekomst van Eindhoven. Het stadion heeft in zijn ogen een unieke ligging. "Er is in Nederland en België geen gemeente met meer dan 200.000 inwoners te vinden, waar een voetbalstadion zo'n wezenlijk onderdeel uitmaakt van de stadsdynamiek. Het Philips Stadion ligt daar gewoon fantastisch mooi", vertelt Van Gijzel.

Jan Reker, algemeen directeur van PSV, staat achter het plan van uitbreiding. "PSV wil heel graag naar een grotere stadioncapaciteit. Uit onderzoeken blijkt dat we daarmee voldoen aan een vraag vanuit de bevolking. We kunnen die groei alleen nooit zelfstandig realiseren. Met de uitbreiding van het Philips Stadion is een jaarlijkse kostenpost van vijf à zes miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kunnen wij niet terugverdienen met die extra stoeltjes. We hebben de steun van de gemeente nodig."

En die steun kan de Eindhovense club verwachten. "De gemeente wil daarin zijn verantwoordelijkheid nemen", vertelt Van Gijzel, die dan wel een tegenprestatie van PSV verwacht. "Als Ibrahim Afellay zich verbindt aan projecten in achterstandswijken maakt dat meer indruk dan wanneer de burgemeester langskomt", zo geeft hij een voorbeeld. De totale kosten van de uitbreiding zijn beraamd op minstens vijftig miljoen euro.

---------------------------------

Mooi dat de gemeente de club wil steunen, ik vind overigens ook wel dat Philips een investering mag doen, aangezien het stadion toch die naam draagt en Philips gewoon erg goed met de club verbonden is. Ben het ook met de burgemeester eens, van die 'tegenprestatie', de club mag ook best helpen met projecten van de gemeente.
 
Burgemeester wil uitbreiding PSV-stadion

Rob van Gijzel, burgemeester van de gemeente Eindhoven, zet zich in voor uitbreiding van het Philips Stadion van PSV. De huidige capaciteit bedraagt zo'n 35.000 plaatsen, maar dat is onvoldoende om als WK-speelstad te mogen fungeren.
Van Gijzel wil de capaciteit van het onderkomen daarom verhogen naar 44.000 plaatsen, zo vertelt hij in het Eindhovens Dagblad. Dat aantal moet een WK-stadion volgens de regels van de FIFA minstens hebben.

De burgemeester vindt de 'topsportbeleving midden in de stad' bovendien van groot belang voor de toekomst van Eindhoven. Het stadion heeft in zijn ogen een unieke ligging. "Er is in Nederland en België geen gemeente met meer dan 200.000 inwoners te vinden, waar een voetbalstadion zo'n wezenlijk onderdeel uitmaakt van de stadsdynamiek. Het Philips Stadion ligt daar gewoon fantastisch mooi", vertelt Van Gijzel.

Jan Reker, algemeen directeur van PSV, staat achter het plan van uitbreiding. "PSV wil heel graag naar een grotere stadioncapaciteit. Uit onderzoeken blijkt dat we daarmee voldoen aan een vraag vanuit de bevolking. We kunnen die groei alleen nooit zelfstandig realiseren. Met de uitbreiding van het Philips Stadion is een jaarlijkse kostenpost van vijf à zes miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kunnen wij niet terugverdienen met die extra stoeltjes. We hebben de steun van de gemeente nodig."

En die steun kan de Eindhovense club verwachten. "De gemeente wil daarin zijn verantwoordelijkheid nemen", vertelt Van Gijzel, die dan wel een tegenprestatie van PSV verwacht. "Als Ibrahim Afellay zich verbindt aan projecten in achterstandswijken maakt dat meer indruk dan wanneer de burgemeester langskomt", zo geeft hij een voorbeeld. De totale kosten van de uitbreiding zijn beraamd op minstens vijftig miljoen euro.

---------------------------------

Mooi dat de gemeente de club wil steunen, ik vind overigens ook wel dat Philips een investering mag doen, aangezien het stadion toch die naam draagt en Philips gewoon erg goed met de club verbonden is. Ben het ook met de burgemeester eens, van die 'tegenprestatie', de club mag ook best helpen met projecten van de gemeente.

En als nou het WK eens niet aan Nederland wordt toegewezen? Vindt van Gijzel dan nog steeds dat Eindhoven moet bijspringen om het PSV stadion groter te maken? Tot op de dag van vandaag heeft de gemeente Eindhoven nog nooit een euro bijgedragen aan PSV, in principe iets om trots op te zijn maar ik denk dat PSV een hele grote bijdrage heeft aan de naamsbekendheid van de stad. Dus mag er nu wel eens een tegenprestatie komen. PSV heeft gelijk als ze zeggen niet zelf weer tot de nek toe in de schulden te willen gaan voor die uitbereiding. De beurt is nu aan de gemeente.
 
En als nou het WK eens niet aan Nederland wordt toegewezen? Vindt van Gijzel dan nog steeds dat Eindhoven moet bijspringen om het PSV stadion groter te maken? Tot op de dag van vandaag heeft de gemeente Eindhoven nog nooit een euro bijgedragen aan PSV, in principe iets om trots op te zijn maar ik denk dat PSV een hele grote bijdrage heeft aan de naamsbekendheid van de stad. Dus mag er nu wel eens een tegenprestatie komen. PSV heeft gelijk als ze zeggen niet zelf weer tot de nek toe in de schulden te willen gaan voor die uitbereiding. De beurt is nu aan de gemeente.

hey ik vind dat je gelijk heb de gemeente eindhoven mag ook weleens een handje daarbij helpen ze hebben na ik weet nog nooit iets uitgegeven :mad: als je een club als vitesse neemt daar heeft de gemeente al een aantal keren bijgesprongen!!!
 
hey ik vind dat je gelijk heb de gemeente eindhoven mag ook weleens een handje daarbij helpen ze hebben na ik weet nog nooit iets uitgegeven :mad: als je een club als vitesse neemt daar heeft de gemeente al een aantal keren bijgesprongen!!!

Als ik goed ben ingelicht is PSV de enige BVO in Nederland die nog nooit een euro van de gemeente heeft ontvangen.
 
En als nou het WK eens niet aan Nederland wordt toegewezen? Vindt van Gijzel dan nog steeds dat Eindhoven moet bijspringen om het PSV stadion groter te maken? Tot op de dag van vandaag heeft de gemeente Eindhoven nog nooit een euro bijgedragen aan PSV, in principe iets om trots op te zijn maar ik denk dat PSV een hele grote bijdrage heeft aan de naamsbekendheid van de stad. Dus mag er nu wel eens een tegenprestatie komen. PSV heeft gelijk als ze zeggen niet zelf weer tot de nek toe in de schulden te willen gaan voor die uitbereiding. De beurt is nu aan de gemeente.

Tot nu toe loopt het scenario volgens mijn voorspelling die ik pakweg 2 jaar geleden al deed. psv doet helemaal niets totdat bekend is of NL een wk krijgt. verbouwing, verplaatsing komt dan voor een belangrijk deel uit de pot van de organisatie en / of gemeente. psv heeft dan een heel sterke onderhandelingspositie daar Eindhoven al als speelstad is benoemd. Als psv geen centen heeft (tussen ") dan moeten andere bijspringen.

Slim gedaan, heel slim gedaan. nu nog een wk :D
 
Lijkt mij goed. In principe gaan ze dus uitbreiden naar 45.000 alleen als het economisch en commercieel heel veel voordelen biedt een nieuw stadion.

Oude stadion:
- 45.000
- Bijzondere locatie zowel omdat het dicht bij het centrum is, als dat PSV al sinds 1913 daar gevestigd zit
- Vrijwel altijd vol stadion

Nieuw stadion:
- Wordt dan denk ik max. 55.000 maar zal me niks verbazen als het 50.000 wordt
- Vrijwel nooit vol stadion (waarschijnlijk alleen bij topwedstrijden)
- Stadion waarschijnlijk aan de rand van de stad in een 'sfeerloos' gebied
- (nog) Geen warm gevoel van de supporters bij het stadion/locatie

Ik denk dat PSV gewoon lekker moet uitbreiden.

Weet je wat nou het punt is, ik ben maar een eenling, maar er zullen heel veel net zo zijn als ik. Ik wil heel graag een seizoenskaart hebben van PSV. Maar de wachtlijst is zo vol, dat ik niet eens zin heb om op die wachtlijst te komen te staan. PSV moet eens een marktonderzoek gaan doen over wat de mogelijkheden zijn van de supportersaantallen.
 
Weet je wat nou het punt is, ik ben maar een eenling, maar er zullen heel veel net zo zijn als ik. Ik wil heel graag een seizoenskaart hebben van PSV. Maar de wachtlijst is zo vol, dat ik niet eens zin heb om op die wachtlijst te komen te staan. PSV moet eens een marktonderzoek gaan doen over wat de mogelijkheden zijn van de supportersaantallen.

De wachtlijst is vol? Is er dan een wachtlijst om op de wachtlijst te komen?
 
Er zijn toch ieder jaar meer aanvragen dan er plaatsen vrijkomen???

Zoja is er toch n wachtlijst als het ware (die elk jaar opnieuw wordt gevuld...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan