Philips Stadion

Over dat artikel waarin Wijnveld wordt geciteerd: ik vind hem wel erg voorzichtig. 45000 is voor PSV toch niet over de top!? Kijk als je over 60 gaat beginnen dat zou hij gelijk hebben, dat krijg je niet vol. Maar 45 is toch mooi. Ik heb er natuurlijk geen onderzoek naar gedaan, maar voor mijn gevoel is dat precies mooi en zul je echt nog af en toe snel moeten zijn met een mooie cl wedstrijd ofzo. Dat is (was) nu toch ook vaak in 1 dag verkocht. Nou laat dat in de toekomst in 2 dagen zijn.... Niet zo voorzichtig PSV!!
Waarom zouden we een stadion van 60.000 niet vol krijgen?
Ik denk dat een topclub als PSV best in staat is een stadion van 60.000 vol te krijgen.
En als PSV internationaal mee wil (blijven) tellen zullen we toch naar 60.000-65.000 moeten, dat is denk ik ook het maximaal haalbare op de huidige locatie.
 
In de binnenstad is duidelijk niet meer van deze tijd en met het oog op het WK2018 al helemaal niet meer, stil staan is achteruitgang.
De Binnenstad heeft niet de faciliteiten van een buitengebied.
Kijk naar Arsenaal, B.Munchen, maar ook Vitesse, Ajax, Nac, Roda,AZ Groningen.
Traditie daar moet je overheen kunnen stappen, wil je vooruit

Wat is het verschil tussen het WK2018 en het EK2000?

In het stadion werden toen (2000) drie wedstrijden gespeeld, de eerste zelfs met Engeland als een van de twee teams. Er waren dat weekend tussen de 15 en 25.000 Engelsen in de stad, zonder enige problemen. Ook de organisatie van de UEFA Cup finale (wederom met een Engels team) was geen enkel probleem in de stad.

Als je zo'n grote massa publiek wilt vermaken MOET je wel in de binnenstad blijven. Met uitgaansgebieden als Stratumseind en het Stationskwartier heb je genoeg ruimte om de supporters bezig te houden. Als je die gaat dumpen in een buitengebied, zonder enige vorm van voorziening, is het einde snel zoek.

En dan nog wat, traditie is de ziel van een club, daar moet je nooit aan gaan turnen. Er zijn voorbeelden te over van clubs die dat gedaan hebben, ajax is natuurlijk wel het beste voorbeeld. Een stadion in 'the middle of nowhere', zelfs het logo dat is verneukt... Nee, daar moet PSV niet aan meedoen.
 
PSV-stadion niet tijdig hersteld voor Roda JC

Het herstelwerk na de brand in het stadion van PSV is nog in volle gang, zo laat stadionmanager Frank Wijnveld donderdag weten. Ongeveer tweehonderd seizoenkaarthouders kunnen zaterdag tegen Roda JC niet op hun eigen plek terecht.

De seizoenkaarthouders zijn geïnformeerd en krijgen een andere plaats in hetzelfde vak. Wijnveld legde uit dat door de brand stoeltjes, betonnen delen en brandwering vervangen moeten worden. De beschadigde stoelen zijn zaterdag nog niet vernieuwd.

Door levertijden is het werk voor het bekerduel tegen De Graafschap op 23 september ook nog zeker niet afgerond, kondigde Wijnveld aan. Het is nog niet bekend of het getroffen vak dan wel weer volledig in gebruik genomen kan worden.

Door laswerk brak vorige week dinsdag brand uit bovenin de hoek van het stadion tussen de eretribune en de westzijde van het stadion.
 
Corrigeer me als ik het fout heb. Volgens mij is het verschil dat voor een WK er andere eisen (lees capaciteit v/h aantal toeschouwers) liggen, dan voor een EK.

Effe wachten vriend..

Ik had het niet over de capaciteit van het stadion, maar over de locatie. De poster boven mij had het erover dat de binnenstad als plaats voor een stadion niet meer van deze tijd is, vandaar dat ik refereerde aan het EK2000.
 
Het probleem op dit moment is niet waar het stadion ligt maar de capaciteit die benodigd is voor een wk. Herenveen en Twente gaan PSV binnen enkele jaren voorbij, zei hebben grote verbouwingsplannen waarbij men aan een toeschouwers aantal moet denken dat rond de 40.000 ligt. Dat uiteindelijk deze stadions verder voor pakweg 2/3, 3/4 gevuld zullen zijn als de prestaties tegenvallen heeft men denk ik niet gedacht, althans men heeft er vertrouwen in dat dit niet gebeurt want er is op dit moment een grote vraag naar seizoenkaarten.:cool:
 
Mensen!

Ik heb een kaartje gezien van 2 jaar terug waarin elke Nederlandse club bekeken wordt naar haar/zijn achterland. Per gemeente (geloof ik) wordt gekeken wat daar de nummer 1 club is en de gemeente wordt dan ingekleurd met een kleur die bij die club past. Zo is dus eenvoudig het achterland van een club te bepalen. Ook staat er bij hoeveel supporters de clubs in NL hebben. Ik heb dit plaatje zien hangen op mijn faculteit op de uni, en ik zal eens gaan zoeken of ik dit ook digitaal kan krijgen zodat we t er hier over kunnen hebben!!

PS: Zit weer es bij m'n ouders thuis; ben eigenlijk deBlauweDraeck, dit is m'n broertjes account.
 
Opnieuw brandje in Philips Stadion
In het stadion van PSV is maandag opnieuw een brandje ontstaan. Daarbij ging het om een klein binnenbrandje bij fitnesscentrum Health City, één van de huurders van het Philips Stadion.


Het vuur is vermoedelijk ontstaan in een afvalbak, melden de Eindhovenaren op het eigen digitale thuis. Daarna is de sprinklerinstallatie direct in werking getreden en een melding uitgegaan naar de brandweer. Toen die arriveerde, was het brandje al gedoofd.

PSV onderzoekt nu hoeveel waterschade er in bepaalde ruimtes van het stadion is geleden. Twee weken gelden werd de thuishaven ook al getroffen door een brand, die ontstond tijdens laswerkzaamheden. Daardoor konden zaterdag tegen Roda JC ongeveer tweehonderd fans niet op hun vaste plaats zitten.
 
Opnieuw brandje in Philips Stadion
In het stadion van PSV is maandag opnieuw een brandje ontstaan. Daarbij ging het om een klein binnenbrandje bij fitnesscentrum Health City, één van de huurders van het Philips Stadion.


Het vuur is vermoedelijk ontstaan in een afvalbak, melden de Eindhovenaren op het eigen digitale thuis. Daarna is de sprinklerinstallatie direct in werking getreden en een melding uitgegaan naar de brandweer. Toen die arriveerde, was het brandje al gedoofd.

PSV onderzoekt nu hoeveel waterschade er in bepaalde ruimtes van het stadion is geleden. Twee weken gelden werd de thuishaven ook al getroffen door een brand, die ontstond tijdens laswerkzaamheden. Daardoor konden zaterdag tegen Roda JC ongeveer tweehonderd fans niet op hun vaste plaats zitten.

Goh, zou toch bijna zeggen dat het een stichter is....
 
Ik was het niet. :p

Maar dat er binnen korte tijd weer een brandje woedt in het Philips Stadion is puur toeval. Het belangrijkste is dat er niet opnieuw schade is aan de tribunes, hoogstens wat waterschade in de etage waar Health City zich bevindt. Dus niet al te veel reden om ons druk in te maken. :cool:

Gij komt toch nooit bij de fitnessruimte:eek:
 
Feyenoord gaat een stadion bouwen voor ongeveer 65.000 mensen.
Denken jullie dat dat bij PSV ook mogelijk is?
Het beste lijkt mij uitbreiden tot ruim 50.000 maar alleen als we mogen blijven zitten in de stad.
 
Toch verhuizen?
Voetbalzone zei:
PSV wil onderzoek doen naar stadion op nieuwe locatie

Geschreven op donderdag, 24 september om 12:24 PSV wil de mogelijkheden gaan onderzoeken om binnen tien jaar te verhuizen naar een ander onderkomen. De Eindhovenaren zijn al langer van plan om de capaciteit van het huidige stadion verder uit te bouwen, maar mogelijk kiest de club er voor om op een nieuwe plek een geheel nieuwe thuishaven te realiseren. Dat meldt Omroep Brabant.



Met name met het oog op het WK van 2018 of 2022, waarvoor Nederland en België tezamen hun kandidatuur hebben gesteld, willen de Brabanders snel spijkers met koppen slaan. In eerste instantie geniet een uitbreiding van het Philips Stadion de voorkeur, maar onder het motto ‘niet geschoten is altijd mis’ willen de Brabanders zich wat breder oriënteren.

Precieze details over de uitbreidingsplannen maakt de regionale krant nog niet wereldkundig. Het huidige stadion van PSV biedt plaats aan 35.000 toeschouwers. Eerder kondigde de grootmacht al aan van plan te zijn dat aantal op te willen schroeven naar 42.000. Dat is de minimumcapaciteit voor een stadion op een WK-eindronde.

Bron
 
Hoorde het net ook op omroepbrabant
vanavond op tv te zien bij www.forzapsv.nl
Van mij mogen ze in ieder geval blijven zitten waar ze nu zitten.
Zie een verhuizing dus helemaal niet graag gebeuren.
 
Hoorde het net ook op omroepbrabant
vanavond op tv te zien bij www.forzapsv.nl
Van mij mogen ze in ieder geval blijven zitten waar ze nu zitten.
Zie een verhuizing dus helemaal niet graag gebeuren.
Dat ligt een beetje aan waar het stadion zou komen en hoe het stadion er uit zou komen te zien.
Ik sta niet per definitie negatief tegenover verhuizing. Eerst de plannen zien, dan een mening vormen.
 
Als (als) er een nieuw stadion komt zal die nooit in het centrum meer komen
maar denk eerder bij ekkersrijt (ikea), of in ieder geval aan de rand van eindhoven.
Niet meer zoals nu in het centrum.Wat natuurlijk heel makkelijk is met behalen van kampioen schappen ,
Ik bedoel ff wandelen en je bent op het stratumseind:D
Dus van mij mag het zo blijven zoals nu ,met misschien een uitbreiding (als dat bouwtechnisch gaat) naar 45000 plaatsen.
 
Philips Stadion

PSV zal mogelijk binnen tien jaar op een andere locatie spelen. De Eindhovenaren zullen binnenkort onderzoeken of een nieuw stadion haalbaar is, weet Omroep Brabant.


De eredivisionist was al langer van plan om de capaciteit van het huidige onderkomen te vergroten, maar mogelijk kiest de club voor een geheel nieuw stadion. PSV onderzoekt de haalbaarheid van een nieuwe thuishaven mede met het oog op het WK van 2018 en 2022, waar Nederland en België zich kandidaat voor hebben gesteld.

Een uitbreiding van het Philips Stadion heeft wel de voorkeur van de Eindhovenaren, maar PSV wil ook bekijken of andere opties mogelijk zijn. Momenteel heeft het stadion een capaciteit van 35.000 toeschouwers. De club liet eerder weten dat het van plan is om deze op te schroeven naar 42.000. Dat is ook de minimumcapaciteit voor een stadion tijdens een WK-eindronde.

Bron: Voetbalbalprimeur

Onzin, we hebben een stadion nodig met min. 60.000 toeschouwers. Dat past beter bij onze historie en dat moeten we ook uitstralen.
 
60000 is te veel denk ik.
Ik denk dat 50000 meer dan genoeg is. Dan zit het nog redelijk vol i.p.v. vitesse taferelen.
 
Weg van de Mathildelaan dat zou wat zijn zeg. PSV moet verder in zijn ontwikkeling maar historie speelt een grote rol. Aan de ene kant ligt op de Mathildelaan het hart en ziel van PSV. Maar als blijkt dat daar niet kan worden uitgebreid wil je dan je ontwikkeling daarvoor tegenhouden. Moeilijk moeilijk moeilijk....

Mijn gevoel zegt dat er met de verbouwing van het parkeerterrein naast het Philips stadion een kans wordt gemist. Hadden we daar niet beter een nieuw stadion kunnen bouwen en dan het Philips stadion afbreken en daar de appartementen???
 
Terug
Bovenaan Onderaan