Philips Stadion

Dat PSV eerst maar eens die armoedige tussenstukken op west en oost aan gaat pakken.

Juist! Dat lag op het puntje van mijn tong! Mijn grootste wens, is dat er één groot Oost komt. Het liefst de hele tribune weer omgooien want die rode lopers zijn spuuglelijk en die staanstoeltjes zijn natuurlijk lachwekkend als je nu ziet dat bijna het hele stadion klapstoeltjes heeft...

De business van West kán weg, maar het zal waarschijnlijk weinig sfeerverhoging opleveren, over aanzicht kan ik niet oordelen en qua financiën zal het wel nadelig zijn.

Daarnaast hoop ik op dat de businesshoeken worden weggehaald en vervangen worden door één doorgetrokken eerste ring.
 
Juist! Dat lag op het puntje van mijn tong! Mijn grootste wens, is dat er één groot Oost komt. Het liefst de hele tribune weer omgooien want die rode lopers zijn spuuglelijk en die staanstoeltjes zijn natuurlijk lachwekkend als je nu ziet dat bijna het hele stadion klapstoeltjes heeft...

De business van West kán weg, maar het zal waarschijnlijk weinig sfeerverhoging opleveren, over aanzicht kan ik niet oordelen en qua financiën zal het wel nadelig zijn.

Daarnaast hoop ik op dat de businesshoeken worden weggehaald en vervangen worden door één doorgetrokken eerste ring.
Dat laatste zal niet gauw gebeuren. Commercieel werkt dat prima, denk ik?
 
Dat laatste zal niet gauw gebeuren. Commercieel werkt dat prima, denk ik?
PSV verdient aan de Business Seats ongeveer €5.000 tegenover een prijs van €300 voor een sfeervak. Om winst te maken moeten er dus per Business Seat twintig nieuwe stoeltjes worden geplaatst: ofwel commercieel is dit plan verschrikkelijk.
 
Guus heeft ook niet het eeuwige leven en in de toekomst moeten er bij voorkeur 9 grote evenementen in de zomer plaatsvinden. En die leveren zo'n €1 miljoen per stuk op. Daar kunnen 10.000 meer fans niet tegenop en hier ligt voor PSV de groei.

Om je zelf echt als evenementen locatie op de kaart te zetten is een overdekking denk ik wel belangrijk. Tevens biedt het de mogelijkheid om die vakken met de huidige LED schermen terug te winnen. Ik denk een stuk of 1.500.

En over dat theatrale stadion in Duivendrecht. Tja, in de jaren 80 en 90 werd PSV kampioen dankzij de opbrengsten van het stadion. Maar het stadion van Ajax levert vandaag de dag meer op. Net als alle andere inkomsten.

PSV moet groeien. En aangezien Eindhoven geen Amsterdam is, waarom niet de Ziggo Dome en Amsterdam Arena in 1 stadion, het Philips Stadion.

De arena en de gelredome hebben nu samen 12 niet-voetbalevenementen gepland. En daar denk jij er zo'n 9 van af te snoepen?
En vergeet ook niet dat er van de opbrengst de kosten van het dak afgetrokken moeten worden.
 
De arena en de gelredome hebben nu samen 12 niet-voetbalevenementen gepland. En daar denk jij er zo'n 9 van af te snoepen?
En vergeet ook niet dat er van de opbrengst de kosten van het dak afgetrokken moeten worden.

En als jij een locatie wil bieden voor 9 evenementen in de zomer moet er wel meer gebeuren aan het stadion dan alleen een dak er bovenop. Een voetbalstadion is heel anders dan een Ziggo Dome die gebouwd is voor evenementen. Daarnaast is het Philips Stadion logistiek dramatisch, als je kijkt wat voor een puinhoop het nu al is rondom het stadion en in de wijken met auto's. Dat is bij de Ziggo Dome en de Arena allemaal veel beter geregeld omdat het midden in een bedrijfspark ligt en het er stikt van de parkeergarages. En zo zijn er nog wel tig dingen te noemen.
 
En als jij een locatie wil bieden voor 9 evenementen in de zomer moet er wel meer gebeuren aan het stadion dan alleen een dak er bovenop. Een voetbalstadion is heel anders dan een Ziggo Dome die gebouwd is voor evenementen. Daarnaast is het Philips Stadion logistiek dramatisch, als je kijkt wat voor een puinhoop het nu al is rondom het stadion en in de wijken met auto's. Dat is bij de Ziggo Dome en de Arena allemaal veel beter geregeld omdat het midden in een bedrijfspark ligt en het er stikt van de parkeergarages. En zo zijn er nog wel tig dingen te noemen.

Ee-uh, ik wil niks hè!

Maar volledig eens met je opmerkingen. En dan reken ik nog niet eens mee dat de meerderheid van die randstatters liever niet helemaal naar Eindhoven willen gaan voor een evenement. Net zoals die EO-jongerenadviesbureau natuurlijk redelijk in de buurt van die Bible-belt wordt gehouden.
 
Ee-uh, ik wil niks hè!

Maar volledig eens met je opmerkingen. En dan reken ik nog niet eens mee dat de meerderheid van die randstatters liever niet helemaal naar Eindhoven willen gaan voor een evenement. Net zoals die EO-jongerenadviesbureau natuurlijk redelijk in de buurt van die Bible-belt wordt gehouden.

Haha, ik doelde ook niet persé op jou :D
 
Er is al het een en ander gezegd, dus laat ik het kort houden, maar hoe gaat een dak het Philips Stadion ineens omtoveren tot een gewilde evenementenlocatie? Ik denk dat er zoveel meer bij komt kijken zoals de capaciteit, de locatie en het vervoer.

Daarnaast roept een dak natuurlijk de gevoelige kwestie naar boven. Ons stadion is een voetbalstadion, een stuk historie, dus laat dat zo blijven tot in de eeuwigheid.

(Of willen we net zo'n prachtig, colossaal stadion als de Amsterdam Arena, waarbij het (sfeer)vak door een gracht gescheiden wordt van het veld, de goals na de wedstrijd worden ingeklapt als een poppenkast en de beleving dat je je in een of andere graftombe bevind?)
 
Een canvas klinkt al beter dan een dak. Toch zou ik er geen geld in investeren om het imago van een voetbalstadion - dus geen evenementenlocatie - te behouden, maar dat is mijn mening.

Ik zou zeggen, gebruik dat geld allereerst voor het uitbreiden van het stadion zodat er een grotere capaciteit. Mochten we naar de 40.000 gaan, dan stijgt de jaaromzet toch weer met 1.5 miljoen. (€300 gemiddeld per seizoenskaart * 5000 extra toeschouwers).

Daarna is het belangrijk voetballend weer op de kaart te komen. Daarvoor dienen we een goede scouting te krijgen met een goed technische staff en natuurlijk een beleid met structuur. Ik heb ooit gehoord dat FC Basel ook niet zo'n grote club (qua geld) is, maar met (onbekende) aankopen en een prima mix van jeugd en ervaring het toch rete ver heeft geschopt in zowel eigen land als Europa? Steek hier dan maar eens wat geld in (wanneer we weer geld hebben)!

En mijn laatste ideaal is dan natuurlijk het verbeteren van de jeugd. Hoe, geen flauw idee, ik ben geen trainer/coach/scout, maar het feit dat er bij Ajax zoveel doorbreekt en voor decent prijzen wordt verkocht en wij maar jaren wachten totdat eindelijk een jeugdspeler doorbreekt, zegt mij dat er bij onze jeugd nog veel winst te behalen is.

Met minder centen dan Ajax slepen wij toch meer prijzen in de wacht (dankzij een beter beleid). Wellicht als wij deze lijn weten door te trekken, gaan we over enkele jaren zowel financieel als sportief voorbij Ajax. Of ben ik nu te idealistisch?
 
Een canvas klinkt al beter dan een dak. Toch zou ik er geen geld in investeren om het imago van een voetbalstadion - dus geen evenementenlocatie - te behouden, maar dat is mijn mening.

Ik zou zeggen, gebruik dat geld allereerst voor het uitbreiden van het stadion zodat er een grotere capaciteit. Mochten we naar de 40.000 gaan, dan stijgt de jaaromzet toch weer met 1.5 miljoen. (€300 gemiddeld per seizoenskaart * 5000 extra toeschouwers).

Daarna is het belangrijk voetballend weer op de kaart te komen. Daarvoor dienen we een goede scouting te krijgen met een goed technische staff en natuurlijk een beleid met structuur. Ik heb ooit gehoord dat FC Basel ook niet zo'n grote club (qua geld) is, maar met (onbekende) aankopen en een prima mix van jeugd en ervaring het toch rete ver heeft geschopt in zowel eigen land als Europa? Steek hier dan maar eens wat geld in (wanneer we weer geld hebben)!

En mijn laatste ideaal is dan natuurlijk het verbeteren van de jeugd. Hoe, geen flauw idee, ik ben geen trainer/coach/scout, maar het feit dat er bij Ajax zoveel doorbreekt en voor decent prijzen wordt verkocht en wij maar jaren wachten totdat eindelijk een jeugdspeler doorbreekt, zegt mij dat er bij onze jeugd nog veel winst te behalen is.

Met minder centen dan Ajax slepen wij toch meer prijzen in de wacht (dankzij een beter beleid). Wellicht als wij deze lijn weten door te trekken, gaan we over enkele jaren zowel financieel als sportief voorbij Ajax. Of ben ik nu te idealistisch?

Nee, mis. FC Basel heeft bijna het dubbele budget van PSV:

https://tageswoche.ch/sport/29-mill...sfeuerwerk-einer-scheidenden-vereinsfuehrung/

Maar veel doorbreken bij ajaks. De laatste jaren staat het daar ook wel redelijk droog. Wat wel een groot verschil is, ajaks verkoopt bankzitters tegen dezelfde bedragen waarvoor de toppers van PSV weg gaan. Maar de grootste klappers hebben ze daar toch recentelijk met hun gekochte spelers gemaakt.

Maarre zien niet altijd de kosten bij ajaks. Zo leek die tagliatelle wel haalbaar voor PSV qua aanschafprijs, maar schijnt hij 2.5 miljoen per jaar te verdienen. En dan lopen de kosten ook snel omhoog.

Maar 5000 man zullen ook nog wat extra opbrengsten geven (consumpties, merchandise, EL/CL tickets. Ik ben het met je eens dat dat de eerste stap moet zijn. En dan kan meteen de "voorgevel" gefatsoeneerd worden.
 
Informatief stuk dat over Basel. Dan heb ik me daarin blijkbaar vergist.

Dat het bij Ajax ook erg droog staat klopt, maar ik maak me zorgen dat spelers als Lammers, Gudmundsson en De Wijs er helemaal niet gaan komen, daar waar nu wel De Ligt, van de Beek en Kluivert er wel al staan.
En bij Ajax lijkt het net alsof er een tax van 200% op de spelers staat. Hoeveel betaalde Everton ook alweer voor Klaassen? :braak:
En vergelijk dat dan met een speler als Pröpper...
 
Hallo allemaal, ik ben van plan om binnenkort het Philips stadion te bezoeken. Nu is het al een tijdje geleden dat ik een wedstrijd heb bezocht. Ik ben van plan om eventuele tickets te kopen voor een vak in de eerste ring. Heeft iemand suggesties voor een vak, waarbij je goed zicht hebt en waar je goede ervaringen mee hebt? Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal, ik ben van plan om binnenkort het Philips stadion te bezoeken. Nu is het al een tijdje geleden dat ik een wedstrijd heb bezocht. Ik ben van plan om eventuele tickets te kopen voor een vak in de eerste ring. Heeft iemand suggesties voor een vak, waarbij je goed zicht hebt en waar je goede ervaringen mee hebt? Alvast bedankt!

Alle vakken hebben z'n charmen... Dat is het enige zinnige wat kan zeggen zonder een post van 1000+ woorden over ons mooie stadion te schrijven ;P
 
Hallo allemaal, ik ben van plan om binnenkort het Philips stadion te bezoeken. Nu is het al een tijdje geleden dat ik een wedstrijd heb bezocht. Ik ben van plan om eventuele tickets te kopen voor een vak in de eerste ring. Heeft iemand suggesties voor een vak, waarbij je goed zicht hebt en waar je goede ervaringen mee hebt? Alvast bedankt!
Persoonlijk zit ik het liefst op Oost of West, op de ring, dit ivm goed zicht hebben op hele spel. Let wel op, staan her en der pilaren die het dak omhoog houden, die kunnen het zicht belemmeren. Mocht je op West begane grond zitten, dan adviseer ik minimaal rij 10, dit om nog enigszins te kunnen zien waar de spelers zich bevinden als ze in de buurt van de andere goal zijn.

Btw. oost ring kan wel lastig zijn in de zomeravond, dit in verband met zon recht in de bakkes..

Zelf zit ik t liefst op VV, vooraan
 
Zat vandaag op RR. Mooie plaats maar ik was verbaasd over de choas bij de diverse barren op Noord. Geen alcohol, daar kun je over discussiëren maar dat is beleid.

Wat dan een alternatief is, is een alcoholvrij biertje. Ik heb het geschonken zien worden, maar daar bleef het bij. Op het moment dat ik aan de beurt was, een half uur voor aanvang van de wedstrijd was het AV al op.... dat gold voor meerdere barren op Noord. Vervolgens zit iedereen op hun plaats in het stadion waar 45 minuten werd gevoetbald. In de rust sta ik doordat ik bij de uitgang zat vrij snel vooraan in een rij, waar iemand met diverse kratten van oost naar west reist. (Waarom in vredesnaam in de rust terwijl je zoveel tijd hebt gehad om met kratten in de weer te zijn?). Voor mij is een stel met 3 kinderen die een bestelling doet, o.a. 3 broodjes frikandel... na dat is afgerekend blijkt dat de frikandellen al op zijn...

Ik heb op dit forum ooit een opmerking gemaakt over de lichtstad cup op het terrein van FC Eindhoven en het bestellen van versnaperingen. Op Noord is het helaas niet veel beter.
 
Zat vandaag op RR. Mooie plaats maar ik was verbaasd over de choas bij de diverse barren op Noord. Geen alcohol, daar kun je over discussiëren maar dat is beleid.

Wat dan een alternatief is, is een alcoholvrij biertje. Ik heb het geschonken zien worden, maar daar bleef het bij. Op het moment dat ik aan de beurt was, een half uur voor aanvang van de wedstrijd was het AV al op.... dat gold voor meerdere barren op Noord. Vervolgens zit iedereen op hun plaats in het stadion waar 45 minuten werd gevoetbald. In de rust sta ik doordat ik bij de uitgang zat vrij snel vooraan in een rij, waar iemand met diverse kratten van oost naar west reist. (Waarom in vredesnaam in de rust terwijl je zoveel tijd hebt gehad om met kratten in de weer te zijn?). Voor mij is een stel met 3 kinderen die een bestelling doet, o.a. 3 broodjes frikandel... na dat is afgerekend blijkt dat de frikandellen al op zijn...

Ik heb op dit forum ooit een opmerking gemaakt over de lichtstad cup op het terrein van FC Eindhoven en het bestellen van versnaperingen. Op Noord is het helaas niet veel beter.

Normaal sta ik op Vak T/U, waar de catering altijd meer dan prima is. Zodra je daar aan sluit weet je dat je binnen een paar minuten ook weer weg bent. Maar vandaag zat ik op XX (boven Oost) en heb me echt dood staan ergeren. Ik ben ook drie keer van rij geswitched omdat het te lang duurde. Was net alsof iedereen daar voor de allereerste keer werkte. Iedereen liep elkaar ondersteboven, vroeg 3 keer om je bestelling en stond maar wat aan te kloten met het pasjes systeem. 20 minuten staan wachten, vrij overdreven als ze er niet meer dan 10 man voor je staat. Mag hopen voor de mensen die daar normaal zitten dat dit niet altijd zo gaat.
 
Op de hoofdtribune (Zuid) heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Dat allereerste keer idee daar dacht ik vandaag ook aan, maar logistiek was het een compleet drama.
 
Persoonlijk zit ik graag op een van de lange zijdes. Daarom vind ik P en R prima vakken. Mooi (over)zicht aan beide kanten, niet ver van de middellijn. N is ter hoogte van het keepersgebied en dan is vanzelfsprekend het zicht op de andere helft minder.

Op P en R heb je dus beter overzicht over het gehele veld dan op N, maar daar betaal je uiteraard ook meer voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan